Alfa Romeo 8 Competizione Spider
2007-04-20 - K. Lewandowski Tagi:
Alfa Romeo 8C Spider zdobyła dwie ważne nagrody w ramach Konkursu Elegancji Villa d Este 2006, który odbył się 23 kwietnia w Cernobbio nad jeziorem Como.
Zgłoszona do konkursu przez Wolfganga Eggera, szefa Centro Stile Alfa Romeo 8C Spider zdobyła tytuł “Villa d Este Design Award" oraz “BMW Group Design Award" - nagrodę za najpiękniejszy Concept-car. Pierwsze z tych prestiżowych nagród przyznaje publiczność, która licznie zgromadziła się, by podziwiać model Alfa Romeo w ogrodzie Villa d Este i parku Villa Erba w Cernobbio. Natomiast drugie wyróżnienie przyznało BMW, które pełniło rolę jednego z gospodarzy i sponsorów tegorocznego konkursu. Cudowna Alfa 8 C Spider jest rozwinięciem prototypowej Alfy 8C Competizione zaprezentowanej w 2003 roku na salonie samochodowym we Frankfurcie.
Prototyp 8C Competizione pod względem mechanicznym bazuje na Maserati Coupe, zaś swoją sylwetką przypomina Giulietty SZ1 i SZ 2 oraz Giulię Coupe TZ z lat 60-tych autorstwa włoskiego mistrza Zagato. Choć słowo Competizione sugeruje wyczynowy charakter samochodu, to należy przypuszczać, iż cel jego istnienia związany będzie raczej z podniesieniem prestiżu marki, a być może do otwarcia Alfie drogi na rynek amerykański.
Obecnie zapadła już oficjalna decyzja o produkcji seryjnej tego przepięknego auta. Jest to niemałą sensacją. Przede wszystkim będzie to pierwsza od dziesięcioleci Alfa z tylnym napędem! Pod maską znajdzie się potężny cudownie brzmiący silnik V8 4.2 litra z Maserati. Jednostka o mocy 450 KM (osiąganych przy 7 tysiącach obrotów) i gigantycznym momencie obrotowym 450 Nm zapewni nowej Alfie osiągi godne prawdziwego samochodu sportowego. Pierwsza ‘setka pojawi się na liczniku już po 4,4 sekundach. Prędkość maksymalna przekracza 300 km/h. Rozstaw osi wynosi 259,5 cm. Auto waży jedynie 1400 kilogramów. Każdy koń mechaniczny ma do popchnięcia jedynie 3 kilogramy masy. Stosunkowo niską wagę jak na tej klasy pojazd uzyskano dzięki użyciu lekkich i ultranowoczesnych materiałów jak aluminium, czy stopy węgla.
Premiera wersji produkcyjnej nastąpi jesienią podczas salonu samochodowego w Paryżu.
Nowa Alfa będzie niestety także najdroższą w historii koncernu. Cena bazowa wynosić ma ponad 125 tysięcy euro.
fot. Alfa Romeo
źródło: Mototarget