Portal V10  »  Aktualności  »  Alfa Romeo Giulietta i MiTo w dwóch nowych wersjach - genewskie premiery
Nowa Alfa Romeo Giulietta

Alfa Romeo Giulietta i MiTo w dwóch nowych wersjach - genewskie premiery

2010-02-27 - K. Spychalski     Tagi: Alfa Romeo, Alfa Romeo Mi.To, Hatchback, Alfa Romeo Giulietta
Wśród nowości Alfy Romeo prezentowanych podczas genewskiego Auto Show znajdą się między innymi modele Giulietta oraz MiTo w wersji 1.4 MultiAir Turbo i Quadrifoglio Verde. Alfa Giulietta to 5-drzwiowy hatchback o linii wyraźnie w stylu Alfa Romeo. Od maja 2010 roku model pojawi się stopniowo w sprzedaży na wszystkich głównych rynkach, podczas gdy w Genewie publiczność może podziwiać pięć różnych wersji: dwie wersje Quadrifoglio Verde wyposażone w silniki 1750 TBi o mocy 235 KM, dwie wersje Distinctive z silnikami 2.0 JTDM o mocy 170 KM oraz jedną wersję Distinctive wyposażoną w silnik 1.4  MultiAir Turbo benzyna o mocy 170 KM.

Zobacz także: Alfa Romeo MiTo - galeria »
Na stoisku Alfy Romeo jest wystawiony czarujący historyczny model, będący hołdem dla stuletniej historii Alfy Romeo: 24 HP - pierwszy pojazd marki produkowany w latach 1910 - 1920, który zachwycał mechaniką, parametrami oraz przyjemnością prowadzenia.
Światła reflektorów są skierowane również na Alfę Romeo MiTo, która właśnie w Genewie prezentuje po raz pierwszy dwie bardzo interesujące nowości: skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem "Alfa TCT" oraz system "Blue&Me-TomTom".

Pierwsza z nich, to automatyczna przekładnia z podwójnym sprzęgłem suchym, która zapewnia lepszy komfort jazdy i sportowe właściwości niż w przypadku konwencjonalnych automatycznych skrzyń biegów, ale jednocześnie optymalizuje i obniża poziom spalania. W Alfie MiTo nowa skrzynia "Alfa TCT" występuje razem z systemem Start&Stop tak, aby w jak najwyższym stopniu zoptymalizować poziom zużycia paliwa oraz emisji CO2.Dodatkowo, technologiczny charakter Alfy Romeo MiTo potwierdza również druga nowość prezentowana w Genewie: "Blue&Me-TomTom", najnowsza ewolucja systemu Blue&Me. Jest to w pełni zintegrowany system informacyjno-rozrywkowy, który pozwala na korzystanie - poprzez nowoczesny kolorowy ekran dotykowy - z telefonu komórkowego, nawigacji oraz informacji niezbędnych podczas jazdy.Urządzenie jest owocem partnerstwa Fiat Group Automobiles oraz TomTom, europejskiego lidera w systemach przenośnej nawigacji, a jego integracja z pojazdem jest możliwa dzięki systemowi Blue&Me, opracowanym przy współpracy z Magneti Marelli.

Podczasu Salonu Samochodowego model MiTo jest prezentowany w dwóch wersjach: Distinctive z silnikiem 1.4 MultiAir Turbo benzyna 135KM (z automatyczną skrzynią biegów "Alfa TCT" oraz przenośną nawigacją "Blue&Me-TomTom") oraz w ekskluzywnej wersji MiTo Quadrifoglio Verde wyposażonej w silnik 1.4 MultiAir Turbo benzyna 170 KM, historycznego symbolu marki, który dzisiaj zostaje przywołany w sposób nowoczesny, jako nowa interpretacja samochodu sportowego, łączącego przyjemność jazdy na najwyższym poziomie z większą wrażliwością ekologiczną.Pokazuje to znakomity stosunek masy do mocy (6,7 kg/ KM), gwarantujący rekordową zwrotność oraz wspaniałą moc równą 124 KM/litr, prawdziwy rekord w tej kategorii. Co więcej, w zakresie zmniejszania zużycia paliwa oraz emisji typowej dla "downsizingu", silnik 1.4 MultiAir Turbo benzyna o mocy 170 KM odnotowuje emisje  CO2 na poziomie 139 g/km oraz zużycie paliwa równe 4,8 l/100km w cyklu pozamiejskim: parametry bliższe tym, które oferuje raczej segment B niż sportowe kompaktowe auto, które przyspiesza od 0 do 100 km/ h w niewiele ponad 7 sekund.Ponadto, na szwajcarskim pokazie nie mogło zabraknąć obszaru przeznaczonego dla zachwycającej Alfy 8C Spider, super-samochodu zaprojektowanego przez Centro Stile Alfa Romeo i produkowanego w Edycji Limitowanej (tylko 500 egzemplarzy).



źródło: Fiat

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Alfa Romeo Giulietta i MiTo w dwóch nowych wersjach - genewskie premiery