Portal V10 » Aktualności » Alfa Romeo Giulietta i MiTo w dwóch nowych wersjach - genewskie premiery
Alfa Romeo Giulietta i MiTo w dwóch nowych wersjach - genewskie premiery
2010-02-27 - K. Spychalski Tagi: Alfa Romeo, Alfa Romeo Mi.To, Hatchback, Alfa Romeo Giulietta
Wśród nowości Alfy Romeo prezentowanych podczas genewskiego Auto Show znajdą się między innymi modele Giulietta oraz MiTo w wersji 1.4 MultiAir Turbo i Quadrifoglio Verde.
Alfa Giulietta to 5-drzwiowy hatchback o linii wyraźnie w stylu Alfa Romeo. Od maja 2010 roku model pojawi się stopniowo w sprzedaży na wszystkich głównych rynkach, podczas gdy w Genewie publiczność może podziwiać pięć różnych wersji: dwie wersje Quadrifoglio Verde wyposażone w silniki 1750 TBi o mocy 235 KM, dwie wersje Distinctive z silnikami 2.0 JTDM o mocy 170 KM oraz jedną wersję Distinctive wyposażoną w silnik 1.4 MultiAir Turbo benzyna o mocy 170 KM.
Zobacz także: Alfa Romeo MiTo - galeria »Na stoisku Alfy Romeo jest wystawiony czarujący historyczny model, będący hołdem dla stuletniej historii Alfy Romeo: 24 HP - pierwszy pojazd marki produkowany w latach 1910 - 1920, który zachwycał mechaniką, parametrami oraz przyjemnością prowadzenia.
Światła reflektorów są skierowane również na Alfę Romeo MiTo, która właśnie w Genewie prezentuje po raz pierwszy dwie bardzo interesujące nowości: skrzynię biegów z podwójnym sprzęgłem "Alfa TCT" oraz system "Blue&Me-TomTom".
Pierwsza z nich, to automatyczna przekładnia z podwójnym sprzęgłem suchym, która zapewnia lepszy komfort jazdy i sportowe właściwości niż w przypadku konwencjonalnych automatycznych skrzyń biegów, ale jednocześnie optymalizuje i obniża poziom spalania. W Alfie MiTo nowa skrzynia "Alfa TCT" występuje razem z systemem Start&Stop tak, aby w jak najwyższym stopniu zoptymalizować poziom zużycia paliwa oraz emisji CO2.Dodatkowo, technologiczny charakter Alfy Romeo MiTo potwierdza również druga nowość prezentowana w Genewie: "Blue&Me-TomTom", najnowsza ewolucja systemu Blue&Me. Jest to w pełni zintegrowany system informacyjno-rozrywkowy, który pozwala na korzystanie - poprzez nowoczesny kolorowy ekran dotykowy - z telefonu komórkowego, nawigacji oraz informacji niezbędnych podczas jazdy.Urządzenie jest owocem partnerstwa Fiat Group Automobiles oraz TomTom, europejskiego lidera w systemach przenośnej nawigacji, a jego integracja z pojazdem jest możliwa dzięki systemowi Blue&Me, opracowanym przy współpracy z Magneti Marelli.
Podczasu Salonu Samochodowego model MiTo jest prezentowany w dwóch wersjach: Distinctive z silnikiem 1.4 MultiAir Turbo benzyna 135KM (z automatyczną skrzynią biegów "Alfa TCT" oraz przenośną nawigacją "Blue&Me-TomTom") oraz w ekskluzywnej wersji MiTo Quadrifoglio Verde wyposażonej w silnik 1.4 MultiAir Turbo benzyna 170 KM, historycznego symbolu marki, który dzisiaj zostaje przywołany w sposób nowoczesny, jako nowa interpretacja samochodu sportowego, łączącego przyjemność jazdy na najwyższym poziomie z większą wrażliwością ekologiczną.Pokazuje to znakomity stosunek masy do mocy (6,7 kg/ KM), gwarantujący rekordową zwrotność oraz wspaniałą moc równą 124 KM/litr, prawdziwy rekord w tej kategorii. Co więcej, w zakresie zmniejszania zużycia paliwa oraz emisji typowej dla "downsizingu", silnik 1.4 MultiAir Turbo benzyna o mocy 170 KM odnotowuje emisje CO2 na poziomie 139 g/km oraz zużycie paliwa równe 4,8 l/100km w cyklu pozamiejskim: parametry bliższe tym, które oferuje raczej segment B niż sportowe kompaktowe auto, które przyspiesza od 0 do 100 km/ h w niewiele ponad 7 sekund.Ponadto, na szwajcarskim pokazie nie mogło zabraknąć obszaru przeznaczonego dla zachwycającej Alfy 8C Spider, super-samochodu zaprojektowanego przez Centro Stile Alfa Romeo i produkowanego w Edycji Limitowanej (tylko 500 egzemplarzy).
Zobacz także: Alfa Romeo MiTo - galeria »
Pierwsza z nich, to automatyczna przekładnia z podwójnym sprzęgłem suchym, która zapewnia lepszy komfort jazdy i sportowe właściwości niż w przypadku konwencjonalnych automatycznych skrzyń biegów, ale jednocześnie optymalizuje i obniża poziom spalania. W Alfie MiTo nowa skrzynia "Alfa TCT" występuje razem z systemem Start&Stop tak, aby w jak najwyższym stopniu zoptymalizować poziom zużycia paliwa oraz emisji CO2.Dodatkowo, technologiczny charakter Alfy Romeo MiTo potwierdza również druga nowość prezentowana w Genewie: "Blue&Me-TomTom", najnowsza ewolucja systemu Blue&Me. Jest to w pełni zintegrowany system informacyjno-rozrywkowy, który pozwala na korzystanie - poprzez nowoczesny kolorowy ekran dotykowy - z telefonu komórkowego, nawigacji oraz informacji niezbędnych podczas jazdy.Urządzenie jest owocem partnerstwa Fiat Group Automobiles oraz TomTom, europejskiego lidera w systemach przenośnej nawigacji, a jego integracja z pojazdem jest możliwa dzięki systemowi Blue&Me, opracowanym przy współpracy z Magneti Marelli.
Podczasu Salonu Samochodowego model MiTo jest prezentowany w dwóch wersjach: Distinctive z silnikiem 1.4 MultiAir Turbo benzyna 135KM (z automatyczną skrzynią biegów "Alfa TCT" oraz przenośną nawigacją "Blue&Me-TomTom") oraz w ekskluzywnej wersji MiTo Quadrifoglio Verde wyposażonej w silnik 1.4 MultiAir Turbo benzyna 170 KM, historycznego symbolu marki, który dzisiaj zostaje przywołany w sposób nowoczesny, jako nowa interpretacja samochodu sportowego, łączącego przyjemność jazdy na najwyższym poziomie z większą wrażliwością ekologiczną.Pokazuje to znakomity stosunek masy do mocy (6,7 kg/ KM), gwarantujący rekordową zwrotność oraz wspaniałą moc równą 124 KM/litr, prawdziwy rekord w tej kategorii. Co więcej, w zakresie zmniejszania zużycia paliwa oraz emisji typowej dla "downsizingu", silnik 1.4 MultiAir Turbo benzyna o mocy 170 KM odnotowuje emisje CO2 na poziomie 139 g/km oraz zużycie paliwa równe 4,8 l/100km w cyklu pozamiejskim: parametry bliższe tym, które oferuje raczej segment B niż sportowe kompaktowe auto, które przyspiesza od 0 do 100 km/ h w niewiele ponad 7 sekund.Ponadto, na szwajcarskim pokazie nie mogło zabraknąć obszaru przeznaczonego dla zachwycającej Alfy 8C Spider, super-samochodu zaprojektowanego przez Centro Stile Alfa Romeo i produkowanego w Edycji Limitowanej (tylko 500 egzemplarzy).
źródło: Fiat
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Alfa Romeo Giulietta i MiTo w dwóch nowych wersjach - genewskie premiery
Podobne: Alfa Romeo Giulietta i MiTo w dwóch nowych wersjach - genewskie premiery
Alfa Romeo wkracza do Rosji »
Alfa Romeo Giulietta otrzymuje prestiżową nagrodę Auto Europa 2011 »
Alfa Romeo MiTo otrzymuje innowacyjną skrzynię biegów Alfa TCT »
Alfa Romeo MiTo Turismo Sport - edycja specjalna dla Brytyjczyków »
Podobne galerie: Alfa Romeo Giulietta i MiTo w dwóch nowych wersjach - genewskie premiery
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Alfa Romeo
Newsletter
Galerie zdjęć