Portal V10 » Aktualności » Alfa Romeo MiTo ze 120-konnym silnikiem 1.4 Turbo zasilanym LPG
Alfa Romeo MiTo ze 120-konnym silnikiem 1.4 Turbo zasilanym LPG
2009-11-30 - K. Spychalski Tagi: Alfa Romeo, Alfa Romeo Mi.To, Hatchback
Marka Alfa Romeo wprowadziła do sprzedaży na rynku włoskim model MiTo 1.4 Turbo LPG o mocy 120 KM z systemem podwójnego zasilania silnika (LPG oraz benzyna).
Zobacz także: Alfa Romeo MiTo - galeria »Silnik ten zachwyca esencją mocy i technologii zgodnie z wartościami marki, potrafiącej doskonale połączyć osiągi na najwyższym poziomie z poszanowaniem środowiska i obniżonymi kosztami utrzymania. Mamy tu do czynienia z nowością uzupełniającą liczne już innowacje technologiczne, którymi w swojej historii marka Alfa Romeo może się pochwalić: poczynając od systemu Twin Spark poprzez pierwszego diesla Common Rail, kończąc na rewolucyjnej technologii MultiAir, która debiutowała właśnie w modelu Alfa Romeo MiTo.
1.4 Turbo LPG o mocy 120 KM jest pierwszą jednostką napędową zasilaną LPG wyposażoną w turbosprężarkę, gwarantując w ten sposób wysokie osiągi dzięki mocy wynoszącej 120 KM (88 kW) przy 5000 obr./min. oraz momentowi obrotowemu równemu 206 Nm przy 1750 obr./min.
Są to imponujące wartości biorąc pod uwagę, że moment obrotowy nie tylko wzrósł o ok. 35% w porównaniu do wartości osiąganych w kategorii samochodów kompaktowych, ale jest najwyższa dla silników zasilanych LPG o pojemności skokowej do dwóch litrów. Ponadto, szczególną uwagę zwrócono dopracowaniu projektu, tak, aby ograniczyć ciężar instalacji, dając w efekcie stosunek ciężaru do mocy na poziomie poniżej 10 kg/ KM - kolejny rekord w swojej kategorii. Alfa Romeo MiTo Turbo LPG jest samochodem dającym radość z prowadzenia a jednocześnie sportowym autem „bez kompromisów", co potwierdza prędkość maksymalna wynosząca 198 km/h oraz przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 8,8 sekundy.
Moc oraz osiągi, jak przystało na sportowy samochód, do tego zasięg wynoszący ponad 1200 km oraz o około 50% niższe koszty eksploatacyjne na każde 100 km przejechane w cyklu mieszanym (w porównaniu z wersją benzynową o takiej samej mocy).
MiTo Turbo LPG wyróżnia również praktyczne wnętrze podobne do tych oferowanych w wersji benzynowej lub diesel: zbiornik LPG - typu toroidalnego - o rzeczywistej pojemności 39 litrów - jest umieszczony we wnęce koła zapasowego, pozostawiając niezmienioną pojemność użytkową bagażnika.Nowa wersja Alfa Romeo MiTo została zaprojektowana tak, aby „pracować" niezależnie, zarówno na benzynie, jak i na LPG: rozruch silnika jest zawsze na benzynie z automatycznym przejściem po kilku sekundach na LPG, po wybraniu trybu alternatywnego. Oczywiście, przejść z jednego paliwa na drugie można podczas jazdy, za pomocą specjalnego przycisku. Jeśli paliwo LPG skończy się, przejście na benzynę zachodzi automatycznie w niezauważalny sposób, co zachowuje płynność jazdy.LPG, oprócz tego, że jest paliwem ekonomicznym i szeroko dostępnym, w porównaniu z benzyną oraz olejem napędowym jest również paliwem "czystym". LPG zmniejsza do zera emisję cząstek stałych oraz mocno ogranicza emisje pozostałych substancji powodujących zanieczyszczenie powietrza (aż do 15% mniej dwutlenku węgla, do 20% mniej tlenku węgla oraz do 60% mniej niespalonych węglowodorów).Alfa Romeo MiTo Turbo LPG narodziła się z potrzeby precyzyjnej odpowiedzi na stale rosnący popyt. Istotnie np. we Włoszech w 2008 roku liczba samochodów na LPG wzrosła o 140% w stosunku do roku 2007. Również w roku 2009 jest to tendencja rosnąca: we wrześniu w ogólnej sprzedaży odnotowano, że jeden na pięć samochodów jest zasilany metanem lub LPG. Zjawisko to jeszcze bardziej znaczące jest w segmencie B, gdzie aż jeden na trzy samochody ma zasilanie dwupaliwowe.
Jednak obecnie większość poruszających się pojazdów zasilanych LPG została "przerobiona" na gaz przy użyciu instalacji zakupionych na rynku wtórnym, dlatego Alfa Romeo zdecydowała się na wkroczenie do tej branży z instalacją zaprojektowaną, wyprodukowaną i gwarantowaną znakiem fabrycznym Biscione we współpracy z firmą Landi Renzo oraz wprowadzaną na rynek poprzez normalną sieć sprzedaży.
Nowe MiTo Turbo LPG 120 KM umocni sukces modelu, który w ciągu 12 miesięcy od wprowadzenia na rynek stał się najlepiej sprzedawanym samochodem we Włoszech w kategorii powyżej 70 KM.
Zobacz także: Alfa Romeo MiTo - galeria »
Są to imponujące wartości biorąc pod uwagę, że moment obrotowy nie tylko wzrósł o ok. 35% w porównaniu do wartości osiąganych w kategorii samochodów kompaktowych, ale jest najwyższa dla silników zasilanych LPG o pojemności skokowej do dwóch litrów. Ponadto, szczególną uwagę zwrócono dopracowaniu projektu, tak, aby ograniczyć ciężar instalacji, dając w efekcie stosunek ciężaru do mocy na poziomie poniżej 10 kg/ KM - kolejny rekord w swojej kategorii. Alfa Romeo MiTo Turbo LPG jest samochodem dającym radość z prowadzenia a jednocześnie sportowym autem „bez kompromisów", co potwierdza prędkość maksymalna wynosząca 198 km/h oraz przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 8,8 sekundy.
Moc oraz osiągi, jak przystało na sportowy samochód, do tego zasięg wynoszący ponad 1200 km oraz o około 50% niższe koszty eksploatacyjne na każde 100 km przejechane w cyklu mieszanym (w porównaniu z wersją benzynową o takiej samej mocy).
Jednak obecnie większość poruszających się pojazdów zasilanych LPG została "przerobiona" na gaz przy użyciu instalacji zakupionych na rynku wtórnym, dlatego Alfa Romeo zdecydowała się na wkroczenie do tej branży z instalacją zaprojektowaną, wyprodukowaną i gwarantowaną znakiem fabrycznym Biscione we współpracy z firmą Landi Renzo oraz wprowadzaną na rynek poprzez normalną sieć sprzedaży.
Nowe MiTo Turbo LPG 120 KM umocni sukces modelu, który w ciągu 12 miesięcy od wprowadzenia na rynek stał się najlepiej sprzedawanym samochodem we Włoszech w kategorii powyżej 70 KM.
źródło: Alfa Romeo
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Alfa Romeo MiTo ze 120-konnym silnikiem 1.4 Turbo zasilanym LPG
Alfa Romeo MiTo ze 120-konnym silnikiem 1.4 Turbo zasilanym LPG
Prix 2009-12-05 23:23
"Mamy tu do czynienia z nowością uzupełniającą liczne już innowacje technologiczne" - nowością to panowie może być prędzej zastosowanie CNG w podwójnie doładowanym silniku ja kto ma miejsce w Passacie TSI EcoFuel. 1.4TSI 150KM turbosprężarka i kompresor. Wersja oczywiście fabryczna, a nie przeróbka warsztatowa.
Podobne: Alfa Romeo MiTo ze 120-konnym silnikiem 1.4 Turbo zasilanym LPG
Alfa Romeo MiTo otrzymuje innowacyjną skrzynię biegów Alfa TCT »
Alfa Romeo MiTo Turismo Sport - edycja specjalna dla Brytyjczyków »
Alfa Romeo MiTo - Włoszka z charakterem - nasz test »
Alfa Romeo Giulietta i MiTo w dwóch nowych wersjach - genewskie premiery »
Podobne galerie: Alfa Romeo MiTo ze 120-konnym silnikiem 1.4 Turbo zasilanym LPG
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Alfa Romeo
Newsletter
Galerie zdjęć