Portal V10 » Aktualności » Audi A3 clubsport quattro - siła TDI
Podczas 27 Wörtherseetour pod koniec maja w Karyntii marka z czterema pierścieniami zaprezentowała, na przykładzie spektakularnego modelu studyjnego, potencjał tkwiący w technologii silników TDI.
Dwulitrowy TDI w Audi A3 TDI clubsport quattro uzyskuje moc 165 kW (224 KM) i aż 450 Nm momentu obrotowego, czyli siłę, jaką dysponują samochody sportowe. Ten samochód studyjny rozpędza się do 100 km/h w 6,6 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 240 km/h. Audi A3 TDI clubsport quattro nie ukrywa swojej siły - sygnalizuje ją akustycznie pełnym mocy brzmieniem układu wydechowego oraz optycznie - całym szeregiem specjalnych elementów w nadwoziu i we wnętrzu. Elementy zewnętrzne, takie jak duże skrzydło w stylu DTM i mocowane śrubami rozszerzenia nadkoli podkreślają jego dynamikę. We wnętrzu uwagę zwracają wyścigowe fotele kubełkowe i otwarta osłona dźwigni zmiany biegów z aluminium. Przedstawione auto jest samochodem sportowym wyposażonym w najnowocześniejsze technologie. Sześciobiegowa przekładnia i napęd na obie osie quattro przekazują siłę na 20-calowe koła. Sześciotłoczkowe zaciski hamulców i ceramiczne tarcze na przedniej osi zapewniają skuteczność hamowania. System poprawiający dynamikę jazdy Audi drive select pozwala kierowcy zmieniać charakterystykę reakcji na pedał przyspieszenia, brzmienie układu wydechowego, wspomaganie kierownicy, progi ingerencji systemu stabilizacji toru jazdy ESP oraz sposób działania amortyzatorów.
W amortyzatorach zastosowana została technologia Audi magnetic ride, umożliwiająca błyskawiczną reakcję na aktualny sposób jazdy i rodzaj nawierzchni.
Audi wyznacza nowe trendy w dziedzinie budowy silników. Od debiutu w 1989 roku silniki TDI ze swoją siłą, spokojną pracą i efektywnością cieszą się niesłabnącym uznaniem. Zwycięstwa w 24-godzinnym wyścigu Le Mans oraz w American Le-Mans-Serie, jakie od dwóch lat odnosi wyścigowe Audi R10 TDI z silnikiem wysokoprężnym, są doskonałym dowodem możliwości tkwiących w tej technologii.Silnik w studyjnym R8 TDI Le Mans jest blisko spokrewniony z wyścigowym dieslem. Sześciolitrowa jednostka V12 o mocy 368 kW (500 KM) z momentem obrotowym 1.000 Nm, zastosowana w tym wyczynowym samochodzie sportowym pozwala osiągnąć prędkość 300 km/h bez najmniejszego problemu. Już teraz Audi przeniosło moc silników TDI do samochodów sportowych przystosowanych do jazdy po drogach publicznych: TT i TT Roadster wyposażone są w dynamiczne dwulitrowe jednostki napędowe o mocy 125 kW (170 KM) dysponujące momentem obrotowym 350 Nm i współpracujące z napędem na wszystkie koła quattro.
W skrócie
Audi A3 TDI clubsport quattro
Silnik
- czterocylindrowy TDI z układem wtryskowym Common Rail
- pojemność skokowa 1968 cm3, moc 165 kW (224 KM) i moment obr. 450 Nm
- zoptymalizowany układ wydechowy, pełne brzmienie
- 0 - 100 km/h w 6,6 sekundy, prędkość maksymalna 240 km/h
Układ przeniesienia siły
- sześciobiegowa przekładnia manualna w lekkiej obudowie i z wysokim
stopniem sprawności
- otwarta osłona dźwigni zmiany biegów z aluminium
- napęd na wszystkie koła quattro z ekstremalnie szybko działającym
sprzęgłem wielotarczowym
Zawieszenie
- czterowahaczowa oś tylna gwarantuje doskonałą dynamikę i wysoki poziom
komfortu
- wspomaganie układu kierowniczego z wysokowydajnym napędem
elektrycznym
- koła o wymiarach 9 J x 20, opony 265/30
- sześciotłoczkowe zaciski hamulców i tarcze ceramiczne na przedniej osi
- system poprawiający dynamikę jazdy Audi drive select z adaptacyjną
regulacją amortyzatorów Audi magnetic ride
Nadwozie i wnętrze
- długość 4254 mm, szerokość 1825 mm, wysokość 1385 mm
- stylistyka w stylu samochodów sportowych, duży spojler tylny
- wyścigowe fotele kubełkowe i dodatkowe elementy aluminiowe we wnętrzu
Dwulitrowy TDI w Audi A3 TDI clubsport quattro uzyskuje moc 165 kW (224 KM) i aż 450 Nm momentu obrotowego, czyli siłę, jaką dysponują samochody sportowe. Ten samochód studyjny rozpędza się do 100 km/h w 6,6 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 240 km/h. Audi A3 TDI clubsport quattro nie ukrywa swojej siły - sygnalizuje ją akustycznie pełnym mocy brzmieniem układu wydechowego oraz optycznie - całym szeregiem specjalnych elementów w nadwoziu i we wnętrzu. Elementy zewnętrzne, takie jak duże skrzydło w stylu DTM i mocowane śrubami rozszerzenia nadkoli podkreślają jego dynamikę. We wnętrzu uwagę zwracają wyścigowe fotele kubełkowe i otwarta osłona dźwigni zmiany biegów z aluminium. Przedstawione auto jest samochodem sportowym wyposażonym w najnowocześniejsze technologie. Sześciobiegowa przekładnia i napęd na obie osie quattro przekazują siłę na 20-calowe koła. Sześciotłoczkowe zaciski hamulców i ceramiczne tarcze na przedniej osi zapewniają skuteczność hamowania. System poprawiający dynamikę jazdy Audi drive select pozwala kierowcy zmieniać charakterystykę reakcji na pedał przyspieszenia, brzmienie układu wydechowego, wspomaganie kierownicy, progi ingerencji systemu stabilizacji toru jazdy ESP oraz sposób działania amortyzatorów.
W amortyzatorach zastosowana została technologia Audi magnetic ride, umożliwiająca błyskawiczną reakcję na aktualny sposób jazdy i rodzaj nawierzchni.
W skrócie
Audi A3 TDI clubsport quattro
Silnik
- czterocylindrowy TDI z układem wtryskowym Common Rail
- pojemność skokowa 1968 cm3, moc 165 kW (224 KM) i moment obr. 450 Nm
- zoptymalizowany układ wydechowy, pełne brzmienie
- 0 - 100 km/h w 6,6 sekundy, prędkość maksymalna 240 km/h
Układ przeniesienia siły
- sześciobiegowa przekładnia manualna w lekkiej obudowie i z wysokim
stopniem sprawności
- otwarta osłona dźwigni zmiany biegów z aluminium
- napęd na wszystkie koła quattro z ekstremalnie szybko działającym
sprzęgłem wielotarczowym
Zawieszenie
- czterowahaczowa oś tylna gwarantuje doskonałą dynamikę i wysoki poziom
komfortu
- wspomaganie układu kierowniczego z wysokowydajnym napędem
elektrycznym
- koła o wymiarach 9 J x 20, opony 265/30
- sześciotłoczkowe zaciski hamulców i tarcze ceramiczne na przedniej osi
- system poprawiający dynamikę jazdy Audi drive select z adaptacyjną
regulacją amortyzatorów Audi magnetic ride
Nadwozie i wnętrze
- długość 4254 mm, szerokość 1825 mm, wysokość 1385 mm
- stylistyka w stylu samochodów sportowych, duży spojler tylny
- wyścigowe fotele kubełkowe i dodatkowe elementy aluminiowe we wnętrzu
źródło: Mototarget
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Audi A3 clubsport quattro - siła TDI
Podobne: Audi A3 clubsport quattro - siła TDI
Audi A3 Sportback - nowa odsłona hatchbacka w kamuflażu »
Audi A3 Cabriolet zniknie z rynku w 2020 roku »
Audi RS3 - Kompaktowy siłacz - nasz test »
Audi wprowadza nową nomenklaturę w swoich modelach »
Podobne galerie: Audi A3 clubsport quattro - siła TDI
Audi A3 Sportback - niemiecki hatchback ostry jak nigdy »
Odświeżone Audi A3 »
Nowe Audi A3 Sedan w szczegółach »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Polerka samochodowa - rotacyjna czy orbitalna? »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Tapety na pulpit Audi
Galerie zdjęć
Newsletter