Portal V10 » Aktualności » Nowe Audi A6 po face liftingu
Nowe Audi A6 po face liftingu
Obecna na rynku od 2004 seria A6 doczekała się pierwszego liftingu. Poza rozpoznawalnymi zmianami w wyglądzie zewnętrznym, Audi A6 otrzymało zupełnie nową jednostkę benzynową z doładowaniem.
Więcej zdjęć Audi A6 po face liftingu w naszej galerii »
Jeśli zmieniać, to kompleksowo. Audi poważnie potraktowało pierwszy lifting serii A6. Zmiany objęły obie wersje nadwoziowe tego modelu (sedan i avant), oraz usportowioną serię S6. Zbiegły się również z przedstawieniem najmocniejszego w historii Audi sedana RS6.
Z zewnątrz łatwo rozpoznać model po liftingu dzięki pasom z sześcioma mocno świecącymi diodami LED spełniającymi funkcję świateł dziennych. W modelach A6, A6 Avant, A6 Allroad i RS6 umieszczono je w dolnej części kloszy lamp. W modelu S6 i S6 Avant podobnie jak poprzednio w dolnej części spoilera. Inaczej ukształtowano również zderzak przedni (większe wloty powietrza i nowy kształt lamp przeciwmgłowych) i tylny. Uważny obserwator dostrzeże również lekko zmieniony kształt słynnej osłony chłodnicy Audi - "single frame". Najbardziej widoczna zmiana w tylnej części A6 po liftingu są nowe klosze lamp w stylu Audi A4 i A5 posiadające również wydajne oświetlenie diodowe.
Wewnątrz jeszcze lepsze niż dotychczas materiały, nowa grafika komputera pokładowego oraz 7-calowy wyświetlacz systemu MMI.
W ofercie silnikowej pojawią się bardziej oszczędne silniki, które według zapewnień spalać mają do 15% paliwa mniej, od dotychczasowych. Wszystko to dzięki współpracy bezpośredniego wtrysku paliwa oraz systemu, który odpowiada za sterowanie ustawieniem wałków rozrządu w zależności od obciążenia silnika. System nazywa się (AVS, Audi Valvelift System).Najciekawszą zmianą pod maską jest zapowiadany od dłuższego czasu zupełnie nowy trzylitrowy silnik benzynowy TFSI z doładowaniem. Moc maksymalna tej jednostki wynosi 290 KM, a maksymalny moment obrotowy, to budzące respekt 400 Nm osiągane pomiędzy 2500 a 4850 obr/min. Wyposażone w ten silnik, napęd quattro i automatyczną skrzynię biegów Tiptronic, Audi A6 3.0 TFSI na rozpędzenie się do 100 km/h potrzebuje zaledwie 5,9 sekund. Nie brakuje mu siły również przy wyższych prędkościach i nieprzerwanie rozpędza auto aż do ograniczonych elektronicznie 250 km/h. Przy tym jest bardzo oszczędny. Średnie zapotrzebowanie na paliwo według producenta wynosi w przypadku wersji sedan, zaledwie 9,5 litra/100 km.
Audi A6 po liftingu pojawi się u niemieckich dilerów w połowie października. Ceny na tamtejszym rynku zaczynać się będą od 34,200 euro za wersję A6 Sedan 2.0 TFSI/170 KM. W USA nowe Audi A6 spodziewane jest w pierwszych miesiącach 2009 roku.
Więcej zdjęć Audi A6 po face liftingu w naszej galerii »
Z zewnątrz łatwo rozpoznać model po liftingu dzięki pasom z sześcioma mocno świecącymi diodami LED spełniającymi funkcję świateł dziennych. W modelach A6, A6 Avant, A6 Allroad i RS6 umieszczono je w dolnej części kloszy lamp. W modelu S6 i S6 Avant podobnie jak poprzednio w dolnej części spoilera. Inaczej ukształtowano również zderzak przedni (większe wloty powietrza i nowy kształt lamp przeciwmgłowych) i tylny. Uważny obserwator dostrzeże również lekko zmieniony kształt słynnej osłony chłodnicy Audi - "single frame". Najbardziej widoczna zmiana w tylnej części A6 po liftingu są nowe klosze lamp w stylu Audi A4 i A5 posiadające również wydajne oświetlenie diodowe.
W ofercie silnikowej pojawią się bardziej oszczędne silniki, które według zapewnień spalać mają do 15% paliwa mniej, od dotychczasowych. Wszystko to dzięki współpracy bezpośredniego wtrysku paliwa oraz systemu, który odpowiada za sterowanie ustawieniem wałków rozrządu w zależności od obciążenia silnika. System nazywa się (AVS, Audi Valvelift System).Najciekawszą zmianą pod maską jest zapowiadany od dłuższego czasu zupełnie nowy trzylitrowy silnik benzynowy TFSI z doładowaniem. Moc maksymalna tej jednostki wynosi 290 KM, a maksymalny moment obrotowy, to budzące respekt 400 Nm osiągane pomiędzy 2500 a 4850 obr/min. Wyposażone w ten silnik, napęd quattro i automatyczną skrzynię biegów Tiptronic, Audi A6 3.0 TFSI na rozpędzenie się do 100 km/h potrzebuje zaledwie 5,9 sekund. Nie brakuje mu siły również przy wyższych prędkościach i nieprzerwanie rozpędza auto aż do ograniczonych elektronicznie 250 km/h. Przy tym jest bardzo oszczędny. Średnie zapotrzebowanie na paliwo według producenta wynosi w przypadku wersji sedan, zaledwie 9,5 litra/100 km.
Audi A6 po liftingu pojawi się u niemieckich dilerów w połowie października. Ceny na tamtejszym rynku zaczynać się będą od 34,200 euro za wersję A6 Sedan 2.0 TFSI/170 KM. W USA nowe Audi A6 spodziewane jest w pierwszych miesiącach 2009 roku.
źródło: Audi, informacja: Mototarget; zdjęcia: Carscoop
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Nowe Audi A6 po face liftingu
Podobne: Nowe Audi A6 po face liftingu
Volkswagen Passat 2011 debiutuje w Paryżu - nowe informacje, zdjęcia i filmiki »
Audi RS6 - produkcja obecnego modelu chyli się ku końcowi »
Nowe Audi RS6 - turbodoładowany silnik V8 zamiast V10? »
Audi RS6 na 2012 rok - czy tak będzie wyglądał? »
Podobne galerie: Nowe Audi A6 po face liftingu
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Audi
Galerie zdjęć
Newsletter