Portal V10  »  Aktualności  »  Audi R8 GT - R8 po ekstremalnej kuracji odchudzająco-wzmacniającej
Nowe Audi R8 GT 2010

Audi R8 GT - R8 po ekstremalnej kuracji odchudzająco-wzmacniającej

2010-05-02 - K. Spychalski     Tagi: Audi, Audi R8, Supersamochody, Coupe
Do walki o najbardziej wymagających klientów, Audi wystawiło swój kolejny supersportowy model. R8 GT to najnowsze, a zarazem najbardziej ekstremalne dzieło inżynierów z Ingolstadt.

Zobacz także: Audi R8 V10 - galeria »
Zgodnie z najnowszymi trendami w segmencie supersamochodów, konstruktorzy hardcorowej „R-ósemki” zadbali o redukcję masy własnej, odpowiednie wzmocnienie silnika oraz podkreślenie agresywnego charakteru nadwozia. Obniżenie masy własnej o 100 kilogramów to efekt zastosowania szeregu pieczołowicie przygotowanych modernizacji. Modyfikacje karoserii, wnętrza i podwozia zaowocowały osiągnięciem masy na poziomie 1525 kilogramów.

Co zmieniono? Standardowe szyby zostały zastąpione tymi o ograniczonej grubości, przegroda pomiędzy kabiną pasażerską a komorą silnika została wykonana z lekkiego i mocnego poliwęglanu, a całe nadwozie otrzymało karbonowy body-kit. Redukcja kilogramów objęła także tarcze hamulcowe, układ wydechowy, system wlotów powietrza oraz izolację komory silnikowej. Nie zabrakło ponadto lżejszych wykończeń wewnętrznych oraz lżejszych foteli kubełkowych.

Jeżeli chodzi o modernizacje silnikowe, inżynierowie Audi pokusili się o przeprogramowanie elektroniki sterującej zamontowanym motorem. Podniesienie mocy o 35 koni oraz momentu obrotowego o 10 niutonometrów pozwoliło na osiągnięcie 560 KM i 540 Nm (przy 6.500 obr./min.).
O przekazywanie momentu napędowego na koła dba 6-stopniowa, sekwencyjna przekładnia R tronic. W normalnych warunkach, system napędu na cztery koła Quattro rozdziela moment w stosunku 15/85 pomiędzy osie. W razie potrzeby, na przednie koła trafić może nawet 30 procent momentu.

Z uwagi na fakt, że silnik V10 otrzymał zastrzyk dodatkowej mocy i dodatkowego momentu obrotowego, konstruktorzy R8 GT zadbali o przygotowanie zmodernizowanego zawieszenia. Nowe, w pełni regulowane elementy zawieszenia przyczyniły się do obniżenia całego pojazdu o 10 mm.Jak przystało na wyczynowy samochód z prawdziwego zdarzenia, nowe Audi zostało wyposażone w specjalnie zaprojektowany system stabilizacji toru jazdy. Zastosowane ESP zostało zaopatrzone w tryb „Sport” zapewniający dodatkową frajdę z jazdy.

Za zatrzymywanie rozpędzonego coupe odpowiada układ hamulcowy wykorzystujący ceramiczno-karbonowe tarcze (o średnicy 380 mm z przodu i 356 mm z tyłu) oraz czerwone zaciski wykonane z anodowanego aluminium.R8 GT porusza się na nowych, 19-calowych felgach zaopatrzonych w ogumienie o rozmiarze 235/35 z przodu i 295/30 z tyłu. Na najbardziej wymagających klientów Audi przygotowało opony tylne o rozmiarze 305/30.

Pod względem stylistycznym, GT wyróżnia się zmienioną atrapą chłodnicy, nowym zderzakiem przednim z karbonowym spoilerem, zmodernizowanymi reflektorami LED, karbonowymi lusterkami, nowymi felgami, karbonowym spoilerem tylnym i karbonowym dyfuzorem.W kabinie pasażerskiej odnajdziemy natomiast kierownicę, podsufitówkę i dźwignię hamulca ręcznego wykończone alcantarą, a także zmodernizowane elementy wykonane z włókna węglowego.

W ramach ciekawostki dodajmy, że R8 GT zostanie sprzedany w ograniczonym nakładzie 333 sztuk, a za jeden egzemplarz trzeba będzie zapłacić 193.000 € (753.000 PLN).



źródło: Carscoop

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Audi R8 GT - R8 po ekstremalnej kuracji odchudzająco-wzmacniającej