Portal V10 » Aktualności » Audi R8 GT - R8 po ekstremalnej kuracji odchudzająco-wzmacniającej
Audi R8 GT - R8 po ekstremalnej kuracji odchudzająco-wzmacniającej
2010-05-02 - K. Spychalski Tagi: Audi, Audi R8, Supersamochody, Coupe
Do walki o najbardziej wymagających klientów, Audi wystawiło swój kolejny supersportowy model. R8 GT to najnowsze, a zarazem najbardziej ekstremalne dzieło inżynierów z Ingolstadt.
Zobacz także: Audi R8 V10 - galeria »Zgodnie z najnowszymi trendami w segmencie supersamochodów, konstruktorzy hardcorowej „R-ósemki” zadbali o redukcję masy własnej, odpowiednie wzmocnienie silnika oraz podkreślenie agresywnego charakteru nadwozia.
Obniżenie masy własnej o 100 kilogramów to efekt zastosowania szeregu pieczołowicie przygotowanych modernizacji. Modyfikacje karoserii, wnętrza i podwozia zaowocowały osiągnięciem masy na poziomie 1525 kilogramów.
Co zmieniono? Standardowe szyby zostały zastąpione tymi o ograniczonej grubości, przegroda pomiędzy kabiną pasażerską a komorą silnika została wykonana z lekkiego i mocnego poliwęglanu, a całe nadwozie otrzymało karbonowy body-kit. Redukcja kilogramów objęła także tarcze hamulcowe, układ wydechowy, system wlotów powietrza oraz izolację komory silnikowej. Nie zabrakło ponadto lżejszych wykończeń wewnętrznych oraz lżejszych foteli kubełkowych.
Jeżeli chodzi o modernizacje silnikowe, inżynierowie Audi pokusili się o przeprogramowanie elektroniki sterującej zamontowanym motorem. Podniesienie mocy o 35 koni oraz momentu obrotowego o 10 niutonometrów pozwoliło na osiągnięcie 560 KM i 540 Nm (przy 6.500 obr./min.).
O przekazywanie momentu napędowego na koła dba 6-stopniowa, sekwencyjna przekładnia R tronic. W normalnych warunkach, system napędu na cztery koła Quattro rozdziela moment w stosunku 15/85 pomiędzy osie. W razie potrzeby, na przednie koła trafić może nawet 30 procent momentu.
Z uwagi na fakt, że silnik V10 otrzymał zastrzyk dodatkowej mocy i dodatkowego momentu obrotowego, konstruktorzy R8 GT zadbali o przygotowanie zmodernizowanego zawieszenia. Nowe, w pełni regulowane elementy zawieszenia przyczyniły się do obniżenia całego pojazdu o 10 mm.Jak przystało na wyczynowy samochód z prawdziwego zdarzenia, nowe Audi zostało wyposażone w specjalnie zaprojektowany system stabilizacji toru jazdy. Zastosowane ESP zostało zaopatrzone w tryb „Sport” zapewniający dodatkową frajdę z jazdy.
Za zatrzymywanie rozpędzonego coupe odpowiada układ hamulcowy wykorzystujący ceramiczno-karbonowe tarcze (o średnicy 380 mm z przodu i 356 mm z tyłu) oraz czerwone zaciski wykonane z anodowanego aluminium.R8 GT porusza się na nowych, 19-calowych felgach zaopatrzonych w ogumienie o rozmiarze 235/35 z przodu i 295/30 z tyłu. Na najbardziej wymagających klientów Audi przygotowało opony tylne o rozmiarze 305/30.
Pod względem stylistycznym, GT wyróżnia się zmienioną atrapą chłodnicy, nowym zderzakiem przednim z karbonowym spoilerem, zmodernizowanymi reflektorami LED, karbonowymi lusterkami, nowymi felgami, karbonowym spoilerem tylnym i karbonowym dyfuzorem.W kabinie pasażerskiej odnajdziemy natomiast kierownicę, podsufitówkę i dźwignię hamulca ręcznego wykończone alcantarą, a także zmodernizowane elementy wykonane z włókna węglowego.
W ramach ciekawostki dodajmy, że R8 GT zostanie sprzedany w ograniczonym nakładzie 333 sztuk, a za jeden egzemplarz trzeba będzie zapłacić 193.000 € (753.000 PLN).
Zobacz także: Audi R8 V10 - galeria »
Co zmieniono? Standardowe szyby zostały zastąpione tymi o ograniczonej grubości, przegroda pomiędzy kabiną pasażerską a komorą silnika została wykonana z lekkiego i mocnego poliwęglanu, a całe nadwozie otrzymało karbonowy body-kit. Redukcja kilogramów objęła także tarcze hamulcowe, układ wydechowy, system wlotów powietrza oraz izolację komory silnikowej. Nie zabrakło ponadto lżejszych wykończeń wewnętrznych oraz lżejszych foteli kubełkowych.
Jeżeli chodzi o modernizacje silnikowe, inżynierowie Audi pokusili się o przeprogramowanie elektroniki sterującej zamontowanym motorem. Podniesienie mocy o 35 koni oraz momentu obrotowego o 10 niutonometrów pozwoliło na osiągnięcie 560 KM i 540 Nm (przy 6.500 obr./min.).
Z uwagi na fakt, że silnik V10 otrzymał zastrzyk dodatkowej mocy i dodatkowego momentu obrotowego, konstruktorzy R8 GT zadbali o przygotowanie zmodernizowanego zawieszenia. Nowe, w pełni regulowane elementy zawieszenia przyczyniły się do obniżenia całego pojazdu o 10 mm.Jak przystało na wyczynowy samochód z prawdziwego zdarzenia, nowe Audi zostało wyposażone w specjalnie zaprojektowany system stabilizacji toru jazdy. Zastosowane ESP zostało zaopatrzone w tryb „Sport” zapewniający dodatkową frajdę z jazdy.
Za zatrzymywanie rozpędzonego coupe odpowiada układ hamulcowy wykorzystujący ceramiczno-karbonowe tarcze (o średnicy 380 mm z przodu i 356 mm z tyłu) oraz czerwone zaciski wykonane z anodowanego aluminium.R8 GT porusza się na nowych, 19-calowych felgach zaopatrzonych w ogumienie o rozmiarze 235/35 z przodu i 295/30 z tyłu. Na najbardziej wymagających klientów Audi przygotowało opony tylne o rozmiarze 305/30.
Pod względem stylistycznym, GT wyróżnia się zmienioną atrapą chłodnicy, nowym zderzakiem przednim z karbonowym spoilerem, zmodernizowanymi reflektorami LED, karbonowymi lusterkami, nowymi felgami, karbonowym spoilerem tylnym i karbonowym dyfuzorem.W kabinie pasażerskiej odnajdziemy natomiast kierownicę, podsufitówkę i dźwignię hamulca ręcznego wykończone alcantarą, a także zmodernizowane elementy wykonane z włókna węglowego.
W ramach ciekawostki dodajmy, że R8 GT zostanie sprzedany w ograniczonym nakładzie 333 sztuk, a za jeden egzemplarz trzeba będzie zapłacić 193.000 € (753.000 PLN).
źródło: Carscoop
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Audi R8 GT - R8 po ekstremalnej kuracji odchudzająco-wzmacniającej
Podobne: Audi R8 GT - R8 po ekstremalnej kuracji odchudzająco-wzmacniającej
Audi R8 GT - prezentacja supersportowego modelu »
Audi R8 GT - topowa, 560-konna odmiana R8 na nowych zdjęciach »
Audi R8 - zobacz, jak prezentuje się ze złotym lakierem »
Video: Mercedes SLS AMG, Audi R8 V10, Porsche 911 Turbo - 1600 KM w porównaniu »
Podobne galerie: Audi R8 GT - R8 po ekstremalnej kuracji odchudzająco-wzmacniającej
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Audi
Newsletter
Galerie zdjęć