Portal V10 » Prezentacje / testy » Audi RS4 - Zastrzyk adrenaliny - nasz test
Ma tyle samo mocy co poprzednik, ale z mniejszego silnika wspartego doładowaniem. Napęd na cztery koła gwarantuje fenomenalne osiągi. Przestronne wnętrze z powodzeniem zmieści czwórkę pasażerów z niemałym bagażem. Nowe RS4 złagodniało, dzięki czemu z powodzeniem można go używać podczas codziennej eksploatacji.
Lekkie poszerzenia karoserii, dwa potężne kominy układu wydechowego, 20-calowe obręcze ze stopów lekkich i przód z agresywnie wystylizowanym zderzakiem mają świadczyć o potędze drzemiącej w niemieckim kombi. Z daleka to klasyczne A4 Avant. Podchodząc bliżej można dostrzec stosowne emblematy i czerwone zaciski hamulcowe. Zielony, metaliczny lakier „Sonoma” wymaga dopłaty w wysokości 4980 złotych.
RS4 może uchodzić za pełnowartościowy samochód rodzinny z uwagi na gabaryty wnętrza. Kabina z powodzeniem zmieści czworo rosłych podróżnych i spory bagaż. Kufer ma pojemność 505 litrów. W razie potrzeby, można go powiększyć do 1510 litrów. Jak na segment premium, to bardzo przyzwoity wynik. Jego funkcjonalność podnoszą wnęki z siatkami po bokach oraz dźwignia do składania oparć asymetrycznej kanapy. Przednie, mocno wyprofilowane fotele nie pozostawiają wiele do życzenia. Mają wszechstronną regulację elektryczną, wysuwany panel pod uda, a także trzystopniowy masaż będący standardowym wyposażeniem.
Kokpit w minimalnym stopniu różni się od innych odmian A4. Wyróżnik stanowi spłaszczona u dołu, mięsista kierownica z logo modelu, aluminiowa podstopnica, a także przeprojektowana szata graficzna zegarów. Obrotomierz można umieścić pośrodku 12-calowego ekrany. Po ustawieniu skrzyni w tryb ręczny, na jego skali pojawi się zielone, pomarańczowe i czerwone podświetlenie. To bardzo przydatny zabieg podczas dynamicznej jazdy. W ten sposób da się efektywniej wykorzystać potencjał jednostki napędowej. Jakość materiałów wykończeniowych to najwyższy poziom w tym segmencie. Żaden z konkurentów nie może pochwalić się tak dobrymi i solidnie spasowanymi tworzywami. Większość powierzchni jest miękka i przyjemna w dotyku. Instrumenty zlokalizowano pod ręką, dzięki czemu ich obsługa w czasie jazdy nie nastręcza trudności. Cieszy też spora liczba schowków. Nie zabraknie miejsca na telefon, portfel, czy 1,5-litrową butelkę z wodą. Na pokładzie znajdziemy też 3-strefową klimatyzację automatyczną, panoramiczne okno dachowe, a także zaawansowany system multimedialny. Wyświetlacz ma wysoką rozdzielczość, przejrzyste menu i wiele przydatnych opcji. Precyzyjna nawigacja analizuje natężenie ruchu, a kamera cofania radzi sobie przy słabym oświetleniu na zewnątrz. Do dyspozycji mamy również wbudowany dysk twardy i gładzik z pokrętłem do obsługi całości.Najlepsza w Audi jest jednak mechanika. Pod maską pracuje 6-cylindrowa jednostka V6 z podwójnym doładowaniem. Z 2.9-litra pojemności uzyskuje 450 koni mechanicznych i 600 Nm dostępnych już przy 1900 obr./min. Benzynowy motor współpracuje z 8-stopniową przekładnią automatyczną. Po wybraniu trybu Comfort, auto skutecznie filtruje większość nierówności i dobrze spisuje się jako codzienny środek lokomocji. Przy lekkim operowaniu gazem, trudno przekonać się o potencjale zestawu napędowego. Na akceptowalnym poziomie kształtuje się wówczas spalanie. 12-13 litrów w mieście i niewiele ponad 8 w trasie należy uznać za dobre wyniki.Sytuacja zmienia się po wybraniu modułu Dynamic. Skrzynia zaczyna przyjemnie szarpać, jak zwykło robić PDK w Porsche, reakcja na gaz się wyostrza, a aktywny wydech odblokowuje klapy. Tym samym, z tylnej części zaczyna dobiegać potężny basowy dźwięk, a przy zmianie biegów „strzały”. Zestrojenie tego elementu naprawdę wykonano ze smakiem. Nie jest ani za głośno, ani za cicho. Wspomaganie układu kierownicy traci na sile i pojawia się przyjemny opór. Warto trzymać obie ręce na kole sterowym. Zwłaszcza podczas ruszania z wykorzystaniem procedury startowej. Nie jest typowa, bowiem wskazówka obrotomierza zatrzymuje się na 3 tysiącach obr./min. Po puszczeniu hamulca, błyskawicznie wspina się po kolejnych szczeblach skali. Równie szybko pędzi prędkościomierz. Pierwsza setka pojawia się po 4,1, a 200 km/h w niewiele ponad 14 sekund.Trakcja w zakrętach jest nienaganna. Dobry rozkład mas i stały napęd na cztery koła sprawiają, że 1715 kilogramów nie jest w tym przypadku nadwagą. Quattro potrafi przekazać maksymalnie 70% siły na przednie i 85% na tylne koła. Lekką podsterowność dość łatwo opanować. Uważać trzeba natomiast na pofałdowanych nawierzchniach, gdzie usztywniona konstrukcja wpada w nieprzyjemne drgania. Nie wpływa to jednak na stabilność. W standardzie dostajemy centralny mechanizm różnicy, ale za sportową szperę trzeba zapłacić 7750 złotych. Warto, bo lekkie uślizgi w ciasnych łukach dają sporo radości. Zużycie paliwa? Szybka jazd opróżnia zbiornik w tempie 25-27 litrów na 100 kilometrów. Zasięg na 58-litrowym baku wyniesie zatem niewiele ponad 200 kilometrów.W porównaniu z poprzednikiem, najnowsze wcielenie lekko straciło na temperamencie. Dzięki nieco bardziej komfortowemu zespołowi napędowemu, Audi może być wykorzystywane podczas codziennej jazdy do pracy, po bułki lub do przedszkola. W razie potrzeby, zmienia się w ostre kombi połykające kolejne kilometry w ekspresowym tempie. Za niemiecką konstrukcję trzeba zapłacić 407 300 złotych. Mercedes C63 AMG z napędem na tylną oś kosztuje 376 tysięcy. 440-konna Alpina B3 Touring została wyceniona na 417 tysięcy złotych.Podstawowe dane techniczne:
Audi RS4 Avant
Silnik: 2894 cm3
Moc: 450 KM przy 5700 obr./min
Moment obrotowy: 600 Nm w przedziale 1900-5000 obr./min
Skrzynia biegów: automatyczna, 8-stopniowa
Liczba, układ cylindrów: 6, w układzie V
Wymiary (dł./szer./wys.): 4781/1866/1404 mm
Rozstaw osi: 2826 mm
Masa własna: 1715 kg
Średnia emisja CO2: 199 g/kmOsiągi:
0-100 km/h: 4,1 sekundy
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Zużycie paliwa:
Miasto: 11,6 (15,6 w teście)
Trasa: 7,2 (11,4 w teście)
Cykl mieszany: 8,8 (13,7 w teście)
Audi RS4 Avant
Silnik: 2894 cm3
Moc: 450 KM przy 5700 obr./min
Moment obrotowy: 600 Nm w przedziale 1900-5000 obr./min
Skrzynia biegów: automatyczna, 8-stopniowa
Liczba, układ cylindrów: 6, w układzie V
Wymiary (dł./szer./wys.): 4781/1866/1404 mm
Rozstaw osi: 2826 mm
Masa własna: 1715 kg
Średnia emisja CO2: 199 g/kmOsiągi:
0-100 km/h: 4,1 sekundy
Prędkość maksymalna: 250 km/h
Zużycie paliwa:
Miasto: 11,6 (15,6 w teście)
Trasa: 7,2 (11,4 w teście)
Cykl mieszany: 8,8 (13,7 w teście)
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Audi RS4 - Zastrzyk adrenaliny - nasz test
Podobne: Audi RS4 - Zastrzyk adrenaliny - nasz test
Audi RS4 Avant - sportowe kombi jeszcze ostrzejsze »
Audi Sport szykuje premierę sześciu nowych modeli RS w tym roku »
Audi A7 3.0 TDI - Multimedialna kontynuacja - nasz test »
Audi A6 - Techniczna ewolucja. Pierwsza jazda »
Podobne galerie: Audi RS4 - Zastrzyk adrenaliny - nasz test
Audi RS4 Avant - kombi na nowych fotografiach »
Audi RS4 Avant - sportowe kombi w błękicie »
Nowe Audi RS4 Avant - szybkie kombi w szczegółach »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Szykuje się potężny atak zimy w Polsce. Jak przygotować auto na mrozy? »
Zmarł Osamu Suzuki - szef Suzuki przez 43 lata, który przekształcił ją w globalną potęgę »
Ostatnie chwile darmowej jazdy. Od 1 stycznia popularny odcinek polskiej autostrady znów płatny »
Tapety na pulpit Audi
Newsletter
Galerie zdjęć