Portal V10 » Aktualności » Audi SQ8 TDI - potężny diesel i miękka hybryda pod maską

Audi SQ8 TDI - potężny diesel i miękka hybryda pod maską
Pojawienie się Audi SQ8 TDI było tylko kwestią czasu. Producent odkrył karty i zaserwował swoim klientom interesującą propozycję.
Audi SQ8 TDI korzysta z potężnego silnika wysokoprężnego, który pod jednym aspektem przewyższa najbardziej sportowego SUVa koncernu jakim jest Lamborghini Urus. Mianowicie 4-litrowy silnik TDI może się pochwalić momentem obrotowym 900 Nm, czyli o 50 Nm więcej niż Urus. Jednostka generuje moc 435 KM, tak więc pod względem osiągów SQ8 nie ma szans w starciu ze swoim włoskim kuzynem. Nowy sportowy SUV z Ingolstadt przyspiesza do setki w 4,8 s co i tak jest imponującym osiągnięciem. Audi SQ8 TDI korzysta z układu tak zwanej miękkiej hybrydy. Energia jest odzyskiwana z układu hamulcowego i aktywnego zawieszenia. Następnie układ zużywa ją między innymi do zasilania dodatkowej sprężarki. Napęd trafia na wszystkie koła za pośrednictwem skrzyni triptronic. Opcjonalnie można skorzystać ze sportowego mechanizmu różnicowego oraz z układu czterech kół skrętnych. Całość dopełnia aktywna stabilizacja przechyłu. Klienci mają też możliwość zakupu hamulców z tarczami ceramicznymi.
Audi SQ8 TDI korzysta z potężnego silnika wysokoprężnego, który pod jednym aspektem przewyższa najbardziej sportowego SUVa koncernu jakim jest Lamborghini Urus. Mianowicie 4-litrowy silnik TDI może się pochwalić momentem obrotowym 900 Nm, czyli o 50 Nm więcej niż Urus. Jednostka generuje moc 435 KM, tak więc pod względem osiągów SQ8 nie ma szans w starciu ze swoim włoskim kuzynem. Nowy sportowy SUV z Ingolstadt przyspiesza do setki w 4,8 s co i tak jest imponującym osiągnięciem. Audi SQ8 TDI korzysta z układu tak zwanej miękkiej hybrydy. Energia jest odzyskiwana z układu hamulcowego i aktywnego zawieszenia. Następnie układ zużywa ją między innymi do zasilania dodatkowej sprężarki. Napęd trafia na wszystkie koła za pośrednictwem skrzyni triptronic. Opcjonalnie można skorzystać ze sportowego mechanizmu różnicowego oraz z układu czterech kół skrętnych. Całość dopełnia aktywna stabilizacja przechyłu. Klienci mają też możliwość zakupu hamulców z tarczami ceramicznymi.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Audi SQ8 TDI - potężny diesel i miękka hybryda pod maską
Podobne: Audi SQ8 TDI - potężny diesel i miękka hybryda pod maską




Podobne galerie: Audi SQ8 TDI - potężny diesel i miękka hybryda pod maską



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Audi
Newsletter
Galerie zdjęć