Portal V10 » Aktualności » Audi TT 2.0 TDI - sportowe coupe i roadster z dieslem pod maską
Audi TT 2.0 TDI - sportowe coupe i roadster z dieslem pod maską
Czysto sportowy charakter i wielkie możliwości połączone z doskonałą efektywnością. Audi TT Coupé 2.0 TDI quattro i Audi TT Roadster 2.0 TDI quattro to pierwsze produkowane seryjnie samochody sportowe na świecie napędzane silnikiem wysokoprężnym.
Dwulitrowa, czterocylindrowa jednostka o mocy 125 kW (170 KM) z momentem obrotowym 350 Nm gwarantuje wyjątkową dynamikę. Jednocześnie TDI w TT Coupé zużywa średnio tylko 5,3 litra paliwa na 100 km - co jest rekordową wartością w segmencie samochodów sportowych. Łącząc wysoką dynamikę z niskim spalaniem Audi nadaje ton w motoryzacji, i to już od wielu lat. Od debiutu w 1989 roku silniki TDI marki z czterema pierścieniami wyznaczają kierunek rozwoju dla całego przemysłu motoryzacyjnego. Mocne, spokojnie pracujące, a przy tym niezwykle efektywne są dziś synonimem nowoczesnego, sportowego charakteru. Zwycięstwa napędzanego silnikiem wysokoprężnym samochodu wyścigowego Audi R10 TDI w 24-godzinnym wyścigu Le Mans i w American Le-Mans-Serie są jednoznacznym dowodem potencjału tkwiącego w tej technologii. Także w samochodach seryjnych silniki wysokoprężne Audi zachwycają swoją dynamiką. TT Coupé quattro 2.0 TDI przyspiesza od zera do 100 km/h w 7,5 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 226 km/h. Audi TT Roadster na przyspieszenie do 100 km/h potrzebuje o dwie dziesiąte sekundy więcej i rozpędza się do 223 km/h.
Istotnym czynnikiem wpływającym na osiągi TT jest niewielka masa samochodu. TDI Coupé waży tylko 1.370 kg, Roadster, wyposażony w szereg wzmocnień, waży 1.415 kg. Oba nadwozia są konstrukcjami hybrydowymi, opracowanymi przez Audi. Z przodu zastosowano lekkie aluminium, w tylnej części - stal. Takie rozwiązanie optymalizuje rozkład masy.
Także w układzie przenoszenia siły w TT Coupé 2.0 TDI quattro i TT Roadster 2.0 TDI quattro zastosowano supernowoczesne technologie. Wydajna, lekko i precyzyjnie pracująca sześciobiegowa przekładnia manualna przenosi moment obrotowy silnika na stały napęd na wszystkie koła, którego sercem jest hydrauliczne sprzęgło wielotarczowe. Jeżeli jest to konieczne, siły mogą być błyskawicznie skierowane z przednich kół na tylne.
Obydwa modele TT z silnikiem wysokoprężnym poruszają się na 16-calowych aluminiowych kołach. Ich zawieszenie z elektromechanicznym wspomaganiem układu kierowniczego i czterowahaczową tylną osią jest niezwykle kompleksową konstrukcją. Daje ona gwarancję doskonałego komfortu, dynamiki i bezpieczeństwa. Wszystko to sprawia, że jazda Audi TT jest czystą przyjemnością. Audi TT TDI oferowane jest na polskim rynku od 15 lipca 2008.
W skrócie:
Audi TT Coupé 2.0 TDI quattro
Audi TT Roadster 2.0 TDI quattro
Silnik
• Czterocylindrowy TDI o pojemności dwóch litrów - moc 125 kW
(170 KM), moment obrotowy 350 Nm
• Układ wtryskowy Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami zapewnia spokojną pracę
• 0 - 100 km/h w 7,5 sekundy, prędkość maksymalna 226 km/h (Coupé)
• Średnie zużycie paliwa 5,3 litra/100 km (Coupé)
Napęd
• Precyzyjna sześciobiegowa skrzynia manualna o wysokiej sprawności
• Napęd na wszystkie koła quattro z hydraulicznym sprzęgłem wielotarczowym
Zawieszenie
• Czterowahaczowa oś tylna gwarantuje sportową reakcję na polecenia kierowcy i wysoki komfort
• Wspomaganie układu kierowniczego z wysokoefektywnym napędem elektrycznym
Nadwozie
• Długość 4.178 milimetrów, Cw = 0,30 (Coupé)
• Pojemność bagażnika 290 do 700 litrów dzięki składanemu oparciu tylnej kanapy (Coupé),
• Dynamiczno - emocjonalna stylistyka, Roadster z klasycznym miękkim składanym dachem
• Niewielka masa dzięki innowacyjnej konstrukcji hybrydowej,
przód nadwozia z aluminium
Wnętrze
• Przestronność i wygoda na wszystkich miejscach siedzących
• Doskonała ergonomia i czysta stylistyka
• Bezkompromisowa jakość wykończenia
Dwulitrowa, czterocylindrowa jednostka o mocy 125 kW (170 KM) z momentem obrotowym 350 Nm gwarantuje wyjątkową dynamikę. Jednocześnie TDI w TT Coupé zużywa średnio tylko 5,3 litra paliwa na 100 km - co jest rekordową wartością w segmencie samochodów sportowych. Łącząc wysoką dynamikę z niskim spalaniem Audi nadaje ton w motoryzacji, i to już od wielu lat. Od debiutu w 1989 roku silniki TDI marki z czterema pierścieniami wyznaczają kierunek rozwoju dla całego przemysłu motoryzacyjnego. Mocne, spokojnie pracujące, a przy tym niezwykle efektywne są dziś synonimem nowoczesnego, sportowego charakteru. Zwycięstwa napędzanego silnikiem wysokoprężnym samochodu wyścigowego Audi R10 TDI w 24-godzinnym wyścigu Le Mans i w American Le-Mans-Serie są jednoznacznym dowodem potencjału tkwiącego w tej technologii. Także w samochodach seryjnych silniki wysokoprężne Audi zachwycają swoją dynamiką. TT Coupé quattro 2.0 TDI przyspiesza od zera do 100 km/h w 7,5 sekundy i osiąga maksymalną prędkość 226 km/h. Audi TT Roadster na przyspieszenie do 100 km/h potrzebuje o dwie dziesiąte sekundy więcej i rozpędza się do 223 km/h.
Istotnym czynnikiem wpływającym na osiągi TT jest niewielka masa samochodu. TDI Coupé waży tylko 1.370 kg, Roadster, wyposażony w szereg wzmocnień, waży 1.415 kg. Oba nadwozia są konstrukcjami hybrydowymi, opracowanymi przez Audi. Z przodu zastosowano lekkie aluminium, w tylnej części - stal. Takie rozwiązanie optymalizuje rozkład masy.
Obydwa modele TT z silnikiem wysokoprężnym poruszają się na 16-calowych aluminiowych kołach. Ich zawieszenie z elektromechanicznym wspomaganiem układu kierowniczego i czterowahaczową tylną osią jest niezwykle kompleksową konstrukcją. Daje ona gwarancję doskonałego komfortu, dynamiki i bezpieczeństwa. Wszystko to sprawia, że jazda Audi TT jest czystą przyjemnością. Audi TT TDI oferowane jest na polskim rynku od 15 lipca 2008.
W skrócie:
Audi TT Coupé 2.0 TDI quattro
Audi TT Roadster 2.0 TDI quattro
Silnik
• Czterocylindrowy TDI o pojemności dwóch litrów - moc 125 kW
(170 KM), moment obrotowy 350 Nm
• Układ wtryskowy Common Rail z piezoelektrycznymi wtryskiwaczami zapewnia spokojną pracę
• 0 - 100 km/h w 7,5 sekundy, prędkość maksymalna 226 km/h (Coupé)
• Średnie zużycie paliwa 5,3 litra/100 km (Coupé)
Napęd
• Precyzyjna sześciobiegowa skrzynia manualna o wysokiej sprawności
• Napęd na wszystkie koła quattro z hydraulicznym sprzęgłem wielotarczowym
Zawieszenie
• Czterowahaczowa oś tylna gwarantuje sportową reakcję na polecenia kierowcy i wysoki komfort
• Wspomaganie układu kierowniczego z wysokoefektywnym napędem elektrycznym
Nadwozie
• Długość 4.178 milimetrów, Cw = 0,30 (Coupé)
• Pojemność bagażnika 290 do 700 litrów dzięki składanemu oparciu tylnej kanapy (Coupé),
• Dynamiczno - emocjonalna stylistyka, Roadster z klasycznym miękkim składanym dachem
• Niewielka masa dzięki innowacyjnej konstrukcji hybrydowej,
przód nadwozia z aluminium
Wnętrze
• Przestronność i wygoda na wszystkich miejscach siedzących
• Doskonała ergonomia i czysta stylistyka
• Bezkompromisowa jakość wykończenia
źródło: Audi; informacja: Mototarget
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Audi TT 2.0 TDI - sportowe coupe i roadster z dieslem pod maską
Podobne: Audi TT 2.0 TDI - sportowe coupe i roadster z dieslem pod maską
Audi TT po liftingu - prezentacja modelu 2010 »
Audi TT RS - pakiet faktów, zdjęć i filmik video 340-konnego sportowca »
Audi TT zostanie zastąpione przez elektrycznego crossovera? »
Audi TT Quantum Gray Edition - pierwszy model marki dostępny online »
Podobne galerie: Audi TT 2.0 TDI - sportowe coupe i roadster z dieslem pod maską
Audi TT RS - prezentacja wersji 2020 »
Audi TT 20 Years - rocznicowa edycja sportowego modelu »
Audi TT 2019 - sportowy model na oficjalnych zdjęciach »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Audi
Newsletter
Galerie zdjęć