Portal V10 » Prezentacje / testy » Audi TTS
Audi TTS
2008-01-22 - K. Lewandowski Tagi:
Audi wstawia w bloki startowe nowy sportowy samochód - wczesną wiosną u dealerów pojawi Audi TTS - najwyższy model z serii TT. Jego dwulitrowy silnik TFSI jest typowym silnikiem wyczynowym i osiąga 200 kW (272 KM) mocy. Ta moc pozwala na przyspieszenie TTS Coupé od zera do 100 km/h w 5,2 sekundy i rozpędzenie go do ograniczonej elektronicznie prędkości maksymalnej 250 km/h. Audi TTS jest dostępny jako coupé (z 2+2 miejscami siedzącymi) i jako roadster.
Modelem TTS, skierowanym szczególnie do młodych, dynamicznych ludzi, marka z czterema pierścieniami określa najnowszy stan swojej przewagi dzięki technice. W silniku TFSI obie technologie Audi - bezpośredni wtrysk benzyny i turbodoładowanie - tworzą idealne połączenie. Ten kompaktowy i lekki czterocylindrowy silnik imponuje nie tylko mocą 200 kW (272 KM), lecz także maksymalnym momentem obrotowym 350 Nm, dostępnym w zakresie od 2.500 do 5.000 obr./min.
Znana z innych modeli jednostka napędowa o pojemności dwóch litrów, napędzająca Audi TTS, została znacznie zmodyfikowana i wzmocniona. Dzięki wysokiej efektywności ten TFSI o głębokim brzmieniu w połączeniu z sześciobiegową manualną skrzynią biegów zużywa w coupé tylko 8 litrów paliwa na 100 km, w roadsterze natomiast 8,2 litra. Z dostępną - jako opcja - dwusprzęgłową przekładną S-tronic wartości te spadają odpowiedni o 0,1 i 0,2 l/100 km.
Współpracująca z dwoma sprzęgłami skrzynia S-tronic błyskawicznie zmienia biegi również przy dużym obciążeniu i przy wysokich prędkościach obrotowych; w coupé i roadsterze czas potrzebny na przyspieszenie do 100 km/h skraca się o dalsze dwie dziesiąte sekundy.
Seryjny stały napęd wszystkich kół - quattro przenosi siły na drogę bez żadnych strat. TTS wyposażony w quattro przyspiesza szybciej i bardziej stabilnie, niż jego rywale. Sercem całego systemu jest hydrauliczne sprzęgło wielotarczowe, które teraz, dzięki nowemu zasobnikowi ciśnienia, pracuje jeszcze szybciej, niż dotychczas.TTS wyposażono seryjnie w jeszcze jedno nowoczesne rozwiązanie techniczne - półaktywne zawieszenie Audi magnetic ride. Kierowca może wybrać jedną z dwóch charakterystyk tłumienia drgań. W trybie normalnym TTS zachowuje się bardzo komfortowo. W trybie Sport ujawniają się możliwości jego sportowego zawieszenia, obniżającego nadwozie o 10 milimetrów i pozwalającego na bezkompromisowo dynamiczną jazdę. Jego przednie zawieszenie składa się w większości z elementów aluminiowych, a czuły elektromechaniczny układ kierowniczy dzięki swojej efektywnej technice znacznie minimalizuje zużycie paliwa. Wyczynowy układ hamulcowy z 17-calowymi tarczami gwarantuje wysoką skuteczność hamowania.
Kolejnym elementem czyniącym z TTS niezwykły samochód jest jego hybrydowe nadwozie. Z tyłu zastosowano stal, przednią i środkową część karoserii wykonano z lekkiego aluminium. Tak zwana technologia ASF (Audi Space Frame optymalizuje rozkład obciążenia osi i obniża ciężar całkowity. Coupé z manualną skrzynią biegów waży tylko 1.395 kg, co odpowiada jednostkowemu obciążeniu mocy 5,1 kg/KM.Wygląd świadczący o mocy: 18-calowe koła i nowe reflektory
Już na pierwszy rzut oka można rozpoznać, że TTS to dynamiczny, najwyższy model z serii TT. Elementami stylistyki które zwracają na siebie uwagę są seryjne 18-calowe aluminiowe obręcze kół oraz reflektory - bi-ksenonowe, o nowym kształcie i z diodowymi światłami dziennymi. We wnętrzu czekają na pasażerów głęboko zamontowane sportowe fotele pokryte skórą i Alcantarą. Jako opcja, siedzenia mogą być pokryte skórą nappa o jedwabistym połysku w czterech kombinacjach kolorystycznych. Instrumenty na popielatym tle i wielofunkcyjna kierownica stanowią kolejne, interesujące elementy stylistyczne.TTS roadster wyposażono w elektrohydrauliczny napęd składanego dachu oraz elektrycznie przesuwaną osłonę przeciwwiatrową. Otwór w tylnej kanapie pozwalający na przewożenie większych przedmiotów zwiększa wygodę korzystania z tego auta w codziennym życiu. W coupé można złożyć oparcie tylnich siedzeń, dzięki czemu pojemność bagażnika wzrasta z 290 do 700 litrów.Wraz z pojawieniem się TTS Audi świętuje mały jubileusz: przed dziesięciu laty na drogach pojawił się pierwszy TT Coupé, który od razu zyskał status ikony stylistyki. Od tego momentu TT podąża drogą pełną sukcesów.
Seryjny stały napęd wszystkich kół - quattro przenosi siły na drogę bez żadnych strat. TTS wyposażony w quattro przyspiesza szybciej i bardziej stabilnie, niż jego rywale. Sercem całego systemu jest hydrauliczne sprzęgło wielotarczowe, które teraz, dzięki nowemu zasobnikowi ciśnienia, pracuje jeszcze szybciej, niż dotychczas.TTS wyposażono seryjnie w jeszcze jedno nowoczesne rozwiązanie techniczne - półaktywne zawieszenie Audi magnetic ride. Kierowca może wybrać jedną z dwóch charakterystyk tłumienia drgań. W trybie normalnym TTS zachowuje się bardzo komfortowo. W trybie Sport ujawniają się możliwości jego sportowego zawieszenia, obniżającego nadwozie o 10 milimetrów i pozwalającego na bezkompromisowo dynamiczną jazdę. Jego przednie zawieszenie składa się w większości z elementów aluminiowych, a czuły elektromechaniczny układ kierowniczy dzięki swojej efektywnej technice znacznie minimalizuje zużycie paliwa. Wyczynowy układ hamulcowy z 17-calowymi tarczami gwarantuje wysoką skuteczność hamowania.
Kolejnym elementem czyniącym z TTS niezwykły samochód jest jego hybrydowe nadwozie. Z tyłu zastosowano stal, przednią i środkową część karoserii wykonano z lekkiego aluminium. Tak zwana technologia ASF (Audi Space Frame optymalizuje rozkład obciążenia osi i obniża ciężar całkowity. Coupé z manualną skrzynią biegów waży tylko 1.395 kg, co odpowiada jednostkowemu obciążeniu mocy 5,1 kg/KM.Wygląd świadczący o mocy: 18-calowe koła i nowe reflektory
Już na pierwszy rzut oka można rozpoznać, że TTS to dynamiczny, najwyższy model z serii TT. Elementami stylistyki które zwracają na siebie uwagę są seryjne 18-calowe aluminiowe obręcze kół oraz reflektory - bi-ksenonowe, o nowym kształcie i z diodowymi światłami dziennymi. We wnętrzu czekają na pasażerów głęboko zamontowane sportowe fotele pokryte skórą i Alcantarą. Jako opcja, siedzenia mogą być pokryte skórą nappa o jedwabistym połysku w czterech kombinacjach kolorystycznych. Instrumenty na popielatym tle i wielofunkcyjna kierownica stanowią kolejne, interesujące elementy stylistyczne.TTS roadster wyposażono w elektrohydrauliczny napęd składanego dachu oraz elektrycznie przesuwaną osłonę przeciwwiatrową. Otwór w tylnej kanapie pozwalający na przewożenie większych przedmiotów zwiększa wygodę korzystania z tego auta w codziennym życiu. W coupé można złożyć oparcie tylnich siedzeń, dzięki czemu pojemność bagażnika wzrasta z 290 do 700 litrów.Wraz z pojawieniem się TTS Audi świętuje mały jubileusz: przed dziesięciu laty na drogach pojawił się pierwszy TT Coupé, który od razu zyskał status ikony stylistyki. Od tego momentu TT podąża drogą pełną sukcesów.
źródło: Kulczyk Tradex Sp. z o.o.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Audi TTS
Galerie zdjęć
Newsletter