Portal V10 » Aktualności » Audi - wystawa "Spotkanie generacji - efektywność przez lata" na 100-lecie istnienia

Audi - wystawa "Spotkanie generacji - efektywność przez lata" na 100-lecie istnienia
2009-01-30 - K. Spychalski Tagi: Audi
W 2009 roku marka Audi obchodzi 100 urodziny - 16 lipca 1909 roku August Horch założył w Zwickau swoje przedsiębiorstwo. Audi Tradition zaplanowało z tej okazji wiele imprez: pierwszą z nich jest specjalna wystawa „Spotkanie generacji - efektywność przez lata”, którą można zwiedzać od 26 stycznia do 28 lutego 2009 roku w Audi museum mobile w Audi Forum Ingolstadt.
Na wystawie znajduje się dwanaście wyjątkowych pojazdów z osiemdziesięciu lat historii przedsiębiorstwa - przede wszystkim prototypy i pojedyncze egzemplarze, które stanowiły próbę odpowiedzi na wyzwania czasów, w których powstały.
Najstarszy pojazd, Slaby Beringer Elektrowagen, pochodzi z 1919 roku. Łącznie wyprodukowano 257 sztuk tego elektrycznego samochodu i sprzedawano go nawet w Japonii. Jedną z największych atrakcji wystawy jest z pewnością samochód wyścigowy Auto Union Typ D z 1938 roku. Ten typ, uznawany za najpiękniejszy model Auto Union i określany jako Silberpfeil (Srebrna Strzała), został stworzony przez Roberta Eberan-Eberhorsta na potrzeby międzynarodowego Grand Prix, gdy ówczesny regulamin tych wyścigów ograniczył pojemność silników z turbodoładowaniem do trzech litrów. Jeszcze w tym samym roku Tazio Nuvolari zdobył w tym samochodzie wyścigowym z nadwoziem typu monoposto Grand Prix Włoch i Anglii. Interesujący jest także motocykl NSU typ Baumm. W 1951 roku grafik Gustav Adolf Baumm, współpracujący z NSU, zaproponował model pojazdu przeznaczonego do bicia rekordów. Kierowca prowadził ten motocykl w pozycji leżącej, a cała konstrukcja oparta była na desce do prasowania. Do 1956 roku ten jednoślad nazywany „leżakiem” pobił kilkadziesiąt rekordów świata i uzyskiwał prędkości do 242 km/h. Podziwiać można także DKW Schnellaster z silnikiem elektrycznym, zaprezentowany po raz pierwszy w 1955 roku. Samochód ten był przeznaczony wyłącznie dla różnego rodzaju urzędów i przedsiębiorstw energetycznych.
Niektóre z elektrycznych Schnellaster jeździły także na niemieckich wyspach na Morzu Północnym, gdzie obowiązywał zakaz poruszania się samochodów z silnikami spalinowymi. Prototyp F9 z 1941 roku także pochodzi z zakładów DKW. F9 - pierwsza konstrukcja opracowana samodzielnie przez koncern - ma opływowe stalowe nadwozie i trzycylindrowy, dwusuwowy silnik. Samochód ten stał się wzorcem stylistycznym dla powojennych modeli DKW. Wyjątkowym eksponatem jest samochód testowy DKW STM III z 1955 roku - prototyp małego samochodu DKW z nadwoziem z tworzywa sztucznego. Zbudowano łącznie dwanaście sztuk tego prototypu, wystawiany egzemplarz jest „ostatnim, który przeżył”.W nowszej historii Audi również można znaleźć interesujące samochody pokazywane na wystawie, na przykład trzecią generację Audi 100, tak zwanego „mistrza świata cw”. W 1982 roku ten model, którego współczynnik oporu powietrza cw wynosił 0,30, był najbardziej aerodynamiczną produkowaną seryjnie limuzyną na świecie. Naturalnie nie może także zabraknąć Audi 100 Avant duo (1989) i A4 Avant duo (1996). Oba te auta to prototypy, które przy tylnej osi miały umieszczony silnik elektryczny i udowadniały w tamtych czasach, że możliwe jest skonstruowanie samochodów hybrydowych przeznaczonych do krótkich podróży.
Na wystawie można podziwiać także Audi R10 Le Mans (2006), pierwszy samochód wyścigowy z silnikiem wysokoprężnym, który wygrał 24-godzinny wyścig na torze Le Mans, Audi V8 - w którym sprawdzane były zalety aluminiowego nadwozia (1988) oraz Audi A2 1.2 TDI (2001), tak zwane „auto trzylitrowe”.
Wystawa należy do serii „ZeitLupe” w Audi museum mobile, stanowiącej każdorazowo element łączący z kolejną dużą wystawą specjalną. W tym przypadku jest to główna wystawa z okazji jubileuszu „100 lat Audi”, rozpoczynająca się 11 marca i prezentująca najstarsze jeszcze istniejące pojazdy Audi.
Założone przez Augusta Horcha 16 lipca 1909 roku przedsiębiorstwo Audi obchodzi w 2009 roku swoje setne urodziny. Znak Audi - cztery pierścienie - symbolizują marki Audi, DKW, Horch i Wanderer, które w 1932 roku połączyły się w Auto Union. W 1969 roku doszło do połączenia Auto Union i NSU, co miało znaczny wpływ na rozwój konstrukcji samochodowych. W 1985 roku Audi NSU Auto Union AG zmieniło ostatecznie nazwę na AUDI AG. Od wielu lat Audi Tradition razem z Traditionsgesellschaft Auto Union GmbH i NSU GmbH pielęgnują i prezentują bogatą i szeroką historię Audi.
Audi museum mobile w Audi Forum Ingolstadt zaprasza codziennie od poniedziałku do niedzieli w godzinach 9.00 - 18.00. August Horch Museum Zwickau jest otwarte od wtorku do niedzieli w godzinach 9.30 - 17.00.
Najstarszy pojazd, Slaby Beringer Elektrowagen, pochodzi z 1919 roku. Łącznie wyprodukowano 257 sztuk tego elektrycznego samochodu i sprzedawano go nawet w Japonii. Jedną z największych atrakcji wystawy jest z pewnością samochód wyścigowy Auto Union Typ D z 1938 roku. Ten typ, uznawany za najpiękniejszy model Auto Union i określany jako Silberpfeil (Srebrna Strzała), został stworzony przez Roberta Eberan-Eberhorsta na potrzeby międzynarodowego Grand Prix, gdy ówczesny regulamin tych wyścigów ograniczył pojemność silników z turbodoładowaniem do trzech litrów. Jeszcze w tym samym roku Tazio Nuvolari zdobył w tym samochodzie wyścigowym z nadwoziem typu monoposto Grand Prix Włoch i Anglii. Interesujący jest także motocykl NSU typ Baumm. W 1951 roku grafik Gustav Adolf Baumm, współpracujący z NSU, zaproponował model pojazdu przeznaczonego do bicia rekordów. Kierowca prowadził ten motocykl w pozycji leżącej, a cała konstrukcja oparta była na desce do prasowania. Do 1956 roku ten jednoślad nazywany „leżakiem” pobił kilkadziesiąt rekordów świata i uzyskiwał prędkości do 242 km/h. Podziwiać można także DKW Schnellaster z silnikiem elektrycznym, zaprezentowany po raz pierwszy w 1955 roku. Samochód ten był przeznaczony wyłącznie dla różnego rodzaju urzędów i przedsiębiorstw energetycznych.
Na wystawie można podziwiać także Audi R10 Le Mans (2006), pierwszy samochód wyścigowy z silnikiem wysokoprężnym, który wygrał 24-godzinny wyścig na torze Le Mans, Audi V8 - w którym sprawdzane były zalety aluminiowego nadwozia (1988) oraz Audi A2 1.2 TDI (2001), tak zwane „auto trzylitrowe”.
Wystawa należy do serii „ZeitLupe” w Audi museum mobile, stanowiącej każdorazowo element łączący z kolejną dużą wystawą specjalną. W tym przypadku jest to główna wystawa z okazji jubileuszu „100 lat Audi”, rozpoczynająca się 11 marca i prezentująca najstarsze jeszcze istniejące pojazdy Audi.
Założone przez Augusta Horcha 16 lipca 1909 roku przedsiębiorstwo Audi obchodzi w 2009 roku swoje setne urodziny. Znak Audi - cztery pierścienie - symbolizują marki Audi, DKW, Horch i Wanderer, które w 1932 roku połączyły się w Auto Union. W 1969 roku doszło do połączenia Auto Union i NSU, co miało znaczny wpływ na rozwój konstrukcji samochodowych. W 1985 roku Audi NSU Auto Union AG zmieniło ostatecznie nazwę na AUDI AG. Od wielu lat Audi Tradition razem z Traditionsgesellschaft Auto Union GmbH i NSU GmbH pielęgnują i prezentują bogatą i szeroką historię Audi.
Audi museum mobile w Audi Forum Ingolstadt zaprasza codziennie od poniedziałku do niedzieli w godzinach 9.00 - 18.00. August Horch Museum Zwickau jest otwarte od wtorku do niedzieli w godzinach 9.30 - 17.00.
źródło: Audi
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Audi - wystawa "Spotkanie generacji - efektywność przez lata" na 100-lecie istnienia
Podobne: Audi - wystawa "Spotkanie generacji - efektywność przez lata" na 100-lecie istnienia



Podobne galerie: Audi - wystawa "Spotkanie generacji - efektywność przez lata" na 100-lecie istnienia


Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Audi
Galerie zdjęć
Newsletter