Portal V10 » Aktualności » BAC Mono R - ostrzejsza wersja imponującego bolidu
BAC Mono R - ostrzejsza wersja imponującego bolidu
2019-07-08 - J. Kruczek Tagi: BAC, BAC Mono, BAC Mono R
BAC wprowadził kilka zmian do swojego sportowego modelu i w ten sposób zadebiutował Mono R. Bolid ma być lżejszy, szybszy oraz ma dawać jeszcze więcej radości z jazdy.
W efekcie producent podrasował motor o 35 KM i obniżył masę o 25 kg. BAC Mono R może się pochwalić mocą 340 KM, co przy macie 555 kg daje imponujący stosunek mocy do masy wynoszący 612 KM na jedną tonę. Cała moc jest dostarczana przez 2,5-litrowy silnik wolnossący. Producent przekonuje, że zmodyfikował 44 elementy z włókna węglowego w celu nadania autu bardziej agresywnego wyglądu. Nadwozia starano się jeszcze bardziej zbliżyć do formuł czego efektem jest między innymi charakterystyczny kanał dolotowy. Projektanci rozbudowali aerodynamikę względem podstawowego modelu. Nadwozie jest o 20 mm niższe i 25 mm dłuższe niż w zwykłym Mono. We wnętrzu pojawiła się nowa kierownica wzorowana na tych z wyścigowych bolidów. Kokpit wykończono elementami z włókna węglowego. BAC Mono R może się pochwalić zupełnie nowymi ceramiczno-karbonowymi hamulcami oraz zmodyfikowanym tytanowym układem wydechowym. Inżynierowie zmodyfikowali charakterystykę zawieszenia. BAC Mono R powstanie w liczbie 30 egzemplarzy, a każdy wyceniono na 190 950 euro. Jak donosi producent wszystkie sztuki już zostały sprzedane.
W efekcie producent podrasował motor o 35 KM i obniżył masę o 25 kg. BAC Mono R może się pochwalić mocą 340 KM, co przy macie 555 kg daje imponujący stosunek mocy do masy wynoszący 612 KM na jedną tonę. Cała moc jest dostarczana przez 2,5-litrowy silnik wolnossący. Producent przekonuje, że zmodyfikował 44 elementy z włókna węglowego w celu nadania autu bardziej agresywnego wyglądu. Nadwozia starano się jeszcze bardziej zbliżyć do formuł czego efektem jest między innymi charakterystyczny kanał dolotowy. Projektanci rozbudowali aerodynamikę względem podstawowego modelu. Nadwozie jest o 20 mm niższe i 25 mm dłuższe niż w zwykłym Mono. We wnętrzu pojawiła się nowa kierownica wzorowana na tych z wyścigowych bolidów. Kokpit wykończono elementami z włókna węglowego. BAC Mono R może się pochwalić zupełnie nowymi ceramiczno-karbonowymi hamulcami oraz zmodyfikowanym tytanowym układem wydechowym. Inżynierowie zmodyfikowali charakterystykę zawieszenia. BAC Mono R powstanie w liczbie 30 egzemplarzy, a każdy wyceniono na 190 950 euro. Jak donosi producent wszystkie sztuki już zostały sprzedane.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
BAC Mono R - ostrzejsza wersja imponującego bolidu
Podobne: BAC Mono R - ostrzejsza wersja imponującego bolidu
BAC Mono One Edition - wersja na pożegnanie obecnej generacji »
Setny BAC Mono trafił do duńśkiego muzeum motoryzacji »
BAC Mono wykręcił rekord na malezyjskim torze Sepang »
BAC Mono oficjalnie z rekordem przejazdu w Goodwood »
Podobne galerie: BAC Mono R - ostrzejsza wersja imponującego bolidu
BAC Mono - setny egzemplarz w duńskim muzeum »
BAC Mono na torze Sepang w ramach Mono Experience »
Audi A3 Sportback - niemiecki hatchback ostry jak nigdy »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć