BMW 123d - nowy wymiar dynamiki
Zielone światło dla kolejnego wyjątkowego silnika wysokoprężnego BMW: w BMW serii 1 debiutuje trzeci wariant nowej generacji czterocylindrowych silników wysokoprężnych. Nowa jednostka napędowa BMW 123d fascynuje sportową elastycznością i bezkonkurencyjnie niskim w tym przedziale mocy zużyciem paliwa. Przy pojemności 2,0 l nowy czterocylindrowy silnik osiąga moc 150 kW/204 KM oraz maksymalny moment obrotowy 400 Nm. Wariant 3-drzwiowy BMW 123d przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,9 s (wariant 5-drzwiowy w 7,0 s). Średnie zużycie paliwa obydwu wariantów w cyklu pomiarowym UE to 5,2 l na 100 km, a emisja CO2 wynosi 138 g/km. Tym samym BMW 123d jest pierwszym samochodem seryjnym o mocy powyżej 200 KM, którego emisja CO2 jest mniejsza niż 140 g/km.
Nowy czterocylindrowy silnik wysokoprężny wyposażony jest w aluminiową skrzynię korbową, doładowanie Variable Twin Turbo (VTT) i wtrysk Common Rail trzeciej generacji, w której piezowtryskiwacze wtryskują paliwo do komór spalania pod ciśnieniem 2000 bar. Środki zwiększające wydajność zastosowane w otoczeniu silnika, jak odzysk energii podczas hamowania, czy funkcja Auto Start Stop, dodatkowo poprawiają parametry spalania i emisji spalin.Opracowany przez BMW układ Variable Twin Turbo (VTT) zaprezentowany został po raz pierwszy w najmocniejszym sześciocylindrowym silniku wysokoprężnym w BMW serii 5. Obecnie jednostka ta o mocy 210 kW/286 KM wprowadzona została z sukcesem w kilku seriach. Teraz układ Variable Twin Turbo debiutuje w czterocylindrowym silniku wysokoprężnym.
Dodaj komentarz
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.