Portal V10  »  Aktualności  »  BMW M3, M5 i M6 na rok modelowy 2009
BMW

BMW M3, M5 i M6 na rok modelowy 2009

2008-08-25 - K. Spychalski     Tagi: BMW, BMW M3, BMW M5
Firma BMW M GmbH ze swoimi dynamicznymi, sportowymi samochodami powita rok 2009 doskonale przygotowana i w świetnej formie.

Dzięki specjalnym zmianom nadwozia czterodrzwiowej wersji BMW M3, wprowadzeniu nowej generacji systemu iDrive do wszystkich BMW M3, BMW M5 i BMW M6, a także pakietowi sportowemu w BMW M6 Coupe, wszystkie modele mają zapewnione jeszcze mocniejszą pozycję na pierwszych polach startowych, tak pod względem stylistyki, łatwości obsługi, jak i przyjemności z jazdy. BMW M GmbH proponuje obecnie 9 modeli, co jest najszerszą i najbardziej zróżnicowaną ofertą w trzydziestoletniej historii firmy, która zawsze dostarczała nieprzeciętnie sportowych, ale wciąż seryjnie produkowanych samochodów. Od początku działalności firmy w roku 1978, do klientów trafiło ponad 300.000 samochodów BMW M. Największe sukcesy handlowe odnosił i odnosi model M3 oferowany obecnie w 3 różnych wersjach nadwoziowych. Po premierze BMW M3 Coupe, w tym roku dołączył do niego 4-drzwiowy BMW M3 oraz BMW M3 kabriolet. Wszystkie wersje M3 napędzane są 4-litrowym silnikiem V8 wytwarzającym 309 kW / 420 KM przy 8300 obr/min. Jednostka napędowa opracowana specjalnie dla tego modelu, szczyci się wysokoobrotową charakterystyką i zapewnia niezrównane przyspieszenia.

Jako alternatywę dla 6-biegowej przekładni manualnej, do wszystkich wersji nadwoziowych proponujemy opcję w postaci dwusprzęgłowej przekładni M z systemem Drivelogic. Dysponuje ona nie tylko 7 biegami, ale też zdolnością ich zmiany bez przerywania przenoszenia napędu na koła, co pozwala na osiągnięcie jeszcze większej dynamiki przyspieszania. Przekładnia M DKG Drivelogic (DKG - Doppel Kuppling Getriebe) ma też pozytywny wpływ na sprawność samochodu BMW M3. Ponadto przekładnia zapewnia komfort zmiany biegów zgodny ze standardami automatycznych przekładni stosowanych w samochodach BMW.
Czterodrzwiowy BMW M3: nowe światła tylne.

W roku modelowym 2009, analogicznie do seryjnego czterodrzwiowego BMW 3, czterodrzwiowa odmiana BMW M3 otrzyma dzielone światła tylne uformowane w tradycyjnym dla marki BMW kształcie litery „L”. Dwa diodowe moduły tylnego oświetlenia oraz moduł kierunkowskazów, również wykonany w technice LED, charakteryzują się szczególnie dobrym wyglądem, odpowiadającym też ich wysokiej jakości. Stylizacja tylnej części samochodu została nieco zaokrąglona poprzez zmiany kształtu tylnego zderzaka i pokrywy bagażnika. Na liście udoskonaleń dokonanych we wnętrzu znalazły się nowe kratki wylotu świeżego (zewnętrznego) powietrza umieszczone w środkowej części kokpitu, na nowo zaprojektowany schowek pod centralnym podłokietnikiem na konsoli środkowej, a także perłowo-chromowy włącznik świateł.

Nowy przycisk start/stop także wykonany w tonacji perłowo chromowej oraz wykonane w tym samym duchu obrotowe przełączniki sterowania klimatyzacją trafiły nie tylko do czterodrzwiowego BMW M3, ale też do wersji coupe i kabriolet. Kolejna zmiana dotycząca wszystkich wariantów nadwoziowych BMW M3, to wprowadzenie począwszy od jesieni aktywnych zagłówków, które redukują niebezpieczeństwo urazów kręgosłupa szyjnego w przypadku najechania na samochód od tyłu. Również jesienią poszerzona zostanie paleta kolorów nadwozia dostępnych dla BMW M3. Kolor nazwany “space grey metallic” oferowany będzie także w BMW M3 z nadwoziem czterodrzwiowym, a dla wszystkich wariantów nadwoziowych zaproponowano nowy kolor “Le Mans blue metallic”.

Pakiet sportowy dla BMW M6 Coupe.


W rok modelowy 2009 BMW M6 Coupe wkroczy szczególnie mocno, prezentując swoją najwyższą życiową formę. Z nowym pakietem sportowym, to dwudrzwiowe coupe kusi jeszcze lepszymi osiągami, niż dotychczas. Pakiet sportowy zawiera na nowo dostrojone sportowe zawieszenie, obniżone o 12 milimetrów z przodu i 10 milimetrów z tyłu, dopasowany do tego zadania system kontroli zawieszenia, a także odkuwane z aluminium obręcze kół o podwójnych ramionach. Modyfikacje są łatwo wyczuwalne w czasie jazdy, ponieważ prowadzenie się samochodu uczyniono jeszcze lepszym. Pakiet sportowy zawiera też wyraźne modyfikacje optyczne, a pokrywa silnika o nowym kształcie z dwoma wyraźnie przebiegającymi liniami przetłoczeń, podkreśla dynamiczną charakterystykę ukrytego pod nią silnika.

BMW M5 oraz BMW M6: nowe lusterka zewnętrzne z powiększonym polem widzenia poprawiającym ich skuteczność.

Nowo wprowadzone elementy wyposażenia, optymalizacja pod kątem bezpieczeństwa, sprawności i jakości uczyniły BMW M5, BMW M5 Touring, BMW M6 Coupe i BMW M6 Convertible jeszcze lepszymi, niż dotychczas. W przyszłości samochody o wyjątkowych osiągach płynących z silnika V10 o mocy 373 kW / 507 KM otrzymają także system rekuperacji (odzyskiwania) energii hamowania i odłączaną sprężarkę klimatyzacji - oba te rozwiązania są częścią programu efektywnej dynamiki (EfficientDynamics) firmy BMW. Zastosowano też nowe, cichsze ułożyskowania tylnej osi napędzanej, zmniejszając tarcie i poprawiając efektywność konstrukcji.

Nowe lusterka zewnętrzne z powiększonym polem widzenia podwyższają bezpieczeństwo czynne wszystkich czterech modeli, w których będą stosowane. Dodano też nowy kolor - „carbon black Metallic” - do gamy wcześniej już dostępnych barw nadwozi.

Lepsza kontrola dzięki intuicyjnemu działaniu: nowa generacja systemu iDrive zapewnia więcej radości z jazdy.


Począwszy od jesieni 2008 roku, samochody BMW M będą wyposażane w nową generację systemu obsługi urządzeń pokładowych iDrive, którym będzie łatwiej aktywować i obsługiwać najważniejsze funkcje rozrywkowe, komunikacyjne, nawigacyjne i wiele innych. Modele BMW M5, BMW M5 Touring, BMW M6 Coupe i BMW M6 Convertible będą otrzymywały nową generację iDrive w swoim wyposażeniu standardowym. W BMW M3 nowy iDrive pojawi się wraz z dostępną w opcji nawigacją satelitarną. System otrzymał nowo opracowany manipulator na konsoli centralnej, otoczony programowalnymi przyciskami funkcyjnymi, a w przypadku zamówienia systemu nawigacyjnego Professional, montowany będzie ekran o przekątnej 8,8 cala z powiększoną czterokrotnie rozdzielczością (1280 x 480 pikseli), celem wyświetlania wysokiej jakości grafiki i menu w nowej strukturze.

Rozwijalne płaskie menu i znana wcześniej systematyka z kaskadowo rozwijanymi głównymi menu, to sposoby sprawdzone w technice komputerowej, a stosowane celem ułatwienia użytkownikowi orientacji w systemie. Dalszym ułatwieniem będzie wyświetlany na monitorze symbol graficzny manipulatora. Nazwy miast i ulic, a także numery telefoniczne można wprowadzać za pomocą wyświetlanej na ekranie obrotowej klawiatury. Zoptymalizowano możliwości sprawdzonych już i przetestowanych przycisków funkcyjnych. Obecnie można im przypisywać nie tylko stacje radiowe, numery telefonów i cele podróży, ale też dowolne pozycje dostępne głębiej w menu systemu iDrive i uzyskiwać dostęp do nich za pomocą jednego naciśnięcia przycisku.

W BMW M3 nowy manipulator wraz z rozmieszczonymi w jego sąsiedztwie programowalnymi przyciskami został wbudowany w zaprojektowaną na nowo osłonę konsoli centralnej. Manipulator pozwala na dostęp do różnych funkcji za pomocą obrotu, przesuwania do przodu, do tyłu i na boki oraz nacisku, podczas gdy programowalne przyciski funkcyjne mogą być używane bez ich wzrokowego lokalizowania, a to dzięki takiemu ukształtowaniu, by prawidłowo rozpoznawać je dotykiem. Umożliwia to bezpośredni dostęp do najważniejszych opcji menu. Nowy manipulator systemu iDrive stał się więc na tyle łatwy i intuicyjny w obsłudze, że zbędne stało się dłuższe oswajanie z systemem. Kierowca nabiera szybko zaufania do systemu i może w pełni skoncentrować się na prowadzeniu samochodu. Dostępny jest też jeszcze bardziej perfekcyjny towarzysz podróży: system nawigacyjny w wersji Professional z pełnoekranowym wyświetlaczem, podglądami map, trójwymiarowymi symbolami i elektronicznym przewodnikiem podróży.

Nowy system nawigacyjny Professional dostępny w modelach BMW M3, BMW M5 oraz BMW M6 oferuje pełnoekranowe wyświetlanie map. Mapy podróżne, detale otoczenia i symbole ważnych obiektów mogą być wyświetlane jako grafiki trójwymiarowe. Określając miejsce docelowe przy użyciu listy lokalizacji, na ekranie otrzymamy podglądy map proponowanych punktów docelowych, gdy tylko zostanie włączona funkcja wyboru. Taka informacja geograficzna pozwala łatwo rozróżnić miejsca opisane nawet tą samą nazwą. Planowanie podróży z funkcją elektronicznego przewodnika łączy kolejne punkty pośrednie w spójny, indywidualny plan podróży, a nawet proponuje wybór punktów postoju na wybranej trasie, jeśli użytkownik sobie tego życzy.

Zapis map i informacji nawigacyjnych na wbudowanym twardym dysku o pojemności 80 GB gwarantuje skrócenie czasu dostępu do danych. Co więcej, dysk ten może również służyć do przechowywania nagrań muzycznych. W tym celu umożliwiono przenoszenie plików muzycznych z płyt CD, zewnętrznych odtwarzaczy MP3 oraz pamięci przenośnych USB na twardy dysk, z którego będą one później odtwarzane.

Nowości w BMW ConnectedDrive: nieograniczony dostęp do Internetu w samochodzie, rozbudowane funkcje zdalnego dostępu.

Bardziej zaawansowane sterowanie systemem iDrive jest podstawą używania Internetu w samochodzie. Począwszy od jesieni 2008 roku, BMW jako pierwszy producent samochodów zaoferuje nieograniczony dostęp do Internetu w samochodzie, jako element wyposażenia opcjonalnego. Działanie manipulatora systemu iDrive przypomina pracę z konwencjonalną komputerową myszką. Strony z sieci mogą być wyświetlane na ekranie w wysokiej rozdzielczości. Dodatkową zaletą tego systemu jest możliwość powiększenia użytecznego obszaru ekranu, pozwalając na lepsze wyeksponowanie detali.

Dostęp do Internetu oferowany jako opcja wyposażenia samochodów BMW M3, BMW M5 i BMW M6, będzie wspomagany atrakcyjnymi warunkami opłat abonamentowych. Ze względu na wymogi bezpieczeństwa, dostęp do stron internetowych, a także do programów telewizyjnych, w samochodach BMW M będzie możliwy tylko na postoju.

Uzupełnieniem dostępu do Internetu, będzie poszerzony zakres usług telematycznych i serwisów online dostępnych w BMW ConnectedDrive. Od jesieni 2008 roku, w samochodach BMW M dostępne będą bardziej rozbudowane funkcje zdalnego wsparcia, będące integralną częścią systemu usług BMW Assist. W przypadku zatrzaśnięcia kluczyka we wnętrzu kabiny lub w bagażniku, bądź też w sytuacji, gdy właściciel nie jest pewien, czy w pośpiechu zamknął samochód, kłopoty rozwiąże telefon do centrum obsługi klientów BMW. Po potwierdzeniu tożsamości klienta, pracownik BMW będzie mógł zdalnie otworzyć lub zamknąć samochód.

Integracja z systemami samochodu smartphonów z przyłączem USB, jak Apple iPhone i podobne.
Poczynając od modeli roku 2009, wśród akcesoriów dostępnych dla BMW M3, BMW M5 i BMW M6, znajdzie się mocowany zatrzaskowo adapter umożliwiający pełną integrację z systemami samochodu najnowszych smartphonów, a także opcjonalnie kompatybilna z nimi karta USB. Korzystając z opcji rozbudowy systemu mobilnej łączności telefonicznej o odtwarzacz dźwięku, możliwe będzie korzystanie z funkcji komunikacyjnych i rozrywkowych poszczególnych telefonów oraz obsługiwanie tych telefonów za pomocą sterowania systemu iDrive. Numery telefonów i tytuły utworów muzycznych zapisane w smartphonie będą wyświetlane na monitorze samochodu. Kierowca będzie miał stały dostęp do funkcji zewnętrznego telefonu i MP3. Ponadto urządzenie zewnętrzne zasilane będzie z instalacji elektrycznej samochodu, a do odbiór sygnałów zewnętrznych zapewni antena samochodowa. Nowe przyłącze zapewnia integrację takich telefonów komórkowych, jak Apple iPhone, Sony Ericsson K850i oraz Nokia 6500c.



źródło: BMW

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

BMW M3, M5 i M6 na rok modelowy 2009