Portal V10  »  Aktualności  »  BMW nie widzi sensu stosowania 9 i 10-biegowych automatów
BMW serii 4

BMW nie widzi sensu stosowania 9 i 10-biegowych automatów

2014-05-28 - A. Ruciński     Tagi: BMW, BMW serii 4
Volkswagen poinformował niedawno iż zamierza wprowadzić na rynek nową, 10-stopniową przekładnię DSG. Inni producenci zajęli głos w tej sprawie.

Szefowie BMW zapytani o plany związane z nowymi skrzyniami biegów wyjaśnili, iż nie zamierzają stosować w swoich autach przekładni o liczbie przełożeń większej niż 8. Według BMW korzyści ze stosowania 9, czy 10-biegowych skrzyń są zerowe. Wzrasta natomiast masa konstrukcji i poziom jej skomplikowania. Różnica wydajności pomiędzy skrzynią 6 a 8-biegową wynosi zaledwie 8%. W przypadku porównania przekładni 8 i 10-biegowej liczba ta spada do 0% - tak przynajmniej twierdzą inżynierowie BMW. Przy okazji potwierdzili oni, że nie zamierzają rezygnować ze standardowych przekładni manualnych, szczególnie w mocniejszych, sportowych modelach, nawet jeśli ich opracowanie będzie wiązało się z wysokimi kosztami.

Cieszy nas takie podejście. W końcu radość z jazdy jest najważniejsza...



źródło: wcf

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
3

Komentarze do:

BMW nie widzi sensu stosowania 9 i 10-biegowych automatów

BMW nie widzi sensu stosowania 9 i 10-biegowych automatów
fgt 2014-05-29 07:46
Dokladnie manual to manual radosc jazdy przednia chociaz jazda dwusprzeglowym automatem zwlascza 8 stopniowym tez jest fajna
BMW nie widzi sensu stosowania 9 i 10-biegowych automatów
koko 2014-05-29 12:54
pewnie nie umiom zrobic 10 biegowej doppelkungetriebe
BMW nie widzi sensu stosowania 9 i 10-biegowych automatów
ebebe 2014-05-30 11:25
Ci z BMW mają rację, podczas jazdy czy to po mieście, czy pod górę automat nic by nie robił tylko biegi wciąż zmieniał. Zamiast 10 biegów lepiej skostruować w końcu porządną bezstoponiową. Ja i tak wolę manual, nawet jeśli na papierze osiągi są nieco gorsze, to w praktyce automaty "wolno" redukują biegi.