Portal V10 » Prezentacje / testy » BMW serii 3 po liftingu - oficjalna prezentacja
BMW serii 3 po liftingu - oficjalna prezentacja
2008-07-26 - K. Spychalski Tagi: BMW, Face lifting, BMW serii 3, Kombi, Sedan
Jest ucieleśnieniem sportowego charakteru w swoim segmencie i od lat zajmuje w nim czołową pozycję najlepiej sprzedającego się samochodu premium świata.
Teraz BMW serii 3 umacnia jeszcze swoją pozycję. Odpowiednie modyfikacje stylistyczne, udoskonalone wnętrze, nowa generacja opcjonalnej koncepcji obsługi iDrive, nowe usługi w ramach BMW ConnectedDrive, zmodernizowane silniki oraz innowacje w zakresie techniki napędu, bezpieczeństwa i komfortu sprawiają, że zarówno nowe BMW serii 3 Limuzyna jak i nowe BMW serii 3 Touring są jeszcze bardziej atrakcyjne niż kiedykolwiek dotąd. Tylny napęd, równomierny rozkład masy na osie, doskonała precyzja układu kierowniczego i zaawansowane technologie układu jezdnego - dzięki nim BMW serii 3 niezaprzeczalnie wyznacza w swoim segmencie standardy dynamiki jazdy. Nigdy dotąd ta wyjątkowa radość z jazdy nie łączyła się tak harmonijnie z oszczędnością i możliwie niską emisją spalin. Dzięki BMW EfficientDynamics wszystkie spośród dziesięciu wariantów silnikowych nowego BMW serii 3 mają znacznie niższe parametry zużycia paliwa i emisji spalin niż porównywalne konkurencyjne auta segmentu premium. Do nowości w układzie napędowym zalicza się również udoskonalony po raz kolejny elektroniczny system napędu na cztery koła BMW xDrive. Poprzez zmienny rozkład siły napędowej na oś przednią i tylną xDrive podnosi zarówno dynamikę jazdy, jak i stabilność i trakcję, a oferowany jest teraz w połączeniu z pięcioma wariantami silnikowymi. Nowe BMW 320d xDrive dostępne jest jako Limuzyna i Touring. Kolejna nowość w obu wersjach nadwozia: BMW 318d - spalający średnio tylko 4,7 l na 100 km, a tym samym najoszczędniejszy samochód tej klasy - oferowane jest teraz również z sześciobiegową skrzynią automatyczną.
Równolegle z wprowadzeniem nowego BMW serii 3 Limuzyna i nowego BMW serii 3 Touring zaprezentowana będzie nowa siedmiobiegowa skrzynia Sport Automatic przeznaczona dla Coupé i Cabrio serii 3. Pozwoli ona w modelach BMW 335i Coupé i BMW 335i Cabrio na jeszcze lepsze parametry przyspieszenia i połączy wyższą w porównaniu ze standardowymi sześciobiegowymi skrzyniami manualnymi dynamikę jazdy z komfortem skrzyń automatycznych. Siedmiobiegowa sportowa skrzynia automatyczna z podwójnym sprzęgłem zmienia biegi bez przerywania przeniesienia napędu.Nowe akcenty w stylistyce dla sportowego i eleganckiego wyglądu.
Akcenty stylistyczne na przedzie auta, w widoku bocznym i z tyłu jeszcze bardziej podkreślają dynamiczny charakter nowego BMW serii 3 Limuzyna. Widoczne z każdej perspektywy zmiany wizualne w nowym BMW serii 3 Touring tworzą sportowy i za razem elegancki profil.Przód auta: płynne kształty i optyczne podkreślenie szerokości auta.
Widok z przodu Limuzyny i Touringa nowej serii 3 charakteryzuje wyraźne podkreślenie szerokości auta. Typowe dla tej marki podwójne okrągłe reflektory podkreślają chromowane rury, a ich pierścienie świetlne można wykorzystać zarówno w Limuzynie jak i Touringu z opcjonalnymi reflektorami biksenonowymi jako światła dzienne. Lampy kierunkowskazów podzielone są na pasy świetlne, a w opcjonalnych reflektorach biksenonowych stosowane są diodowe światła kierunkowskazów.Widok boczny: elegancka, smukła linia.
W widoku bocznym nowego BMW serii 3 dominują mocno nakreślone powierzchnie i wyraziste linie. Wyżej i bardziej wyraźnie ukształtowana jest krawędź progów. Kolejną nowością są opatrzone dwiema charakterystycznymi liniami lusterka zewnętrzne, w których doskonałe współgrają wklęsłe i wypukłe powierzchnie. Lusterka mają też większe pole widzenia.
Tył: zwarty, sportowy, z nowymi lampami.Również widok z tyłu nowego BMW serii 3 charakteryzuje wyraźniejsze podkreślenie mocnego, sportowego charakteru auta. W tym celu całkowicie na nowo zaprojektowano zderzak tylny, lampy i pokrywę bagażnika. Dwuczęściowe lampy tylne mają teraz typowy dla BMW kształt L. Charakter i wysoką jakość demonstrują zarówno obydwa diodowe elementy świateł pozycyjnych, jak i diodowe kierunkowskazy. Muskularny wygląd nowego BMW serii 3 to również zasługa większego rozstawu kół. Nowa piasta i modyfikacje innych szczegółów dały rozstaw kół tylnych większy w zależności od modelu nawet o 24 mm.
Wysokiej jakości materiały i zoptymalizowana ergonomia wnętrza.
Odpowiednie modyfikacje doboru materiałów i ukształtowania powierzchni uzupełnia nowoczesne i wysokiej klasy wnętrze BMW serii 3. Nowoczesny wygląd auta widoczny jest też w połączeniu wypukłych i wklęsłych powierzchni, w sportowej elegancji i „technicznej” estetyce wnętrza.
Premiera nowej generacji koncepcji obsługi BMW iDrive.
Do włączania i obsługi wszystkich standardowych i opcjonalnych funkcji rozrywkowych, informacyjnych, nawigacyjnych i telekomunikacyjnych oferowany jest w nowym BMW serii 3 na życzenie system obsługi BMW iDrive. W połączeniu z opcjonalnym systemem nawigacyjnym Professional stosowana jest nowa generacja układu iDrive. Nowy iDrive umożliwia też obsługę poprzez sterowanie głosem. Wraz z nową generacją iDrive BMW umacnia przewagę nad porównywanymi systemami innych producentów w zakresie jakości wizualizacji i intuicyjnej obsługi. Cztery przyciski bezpośredniego wyboru w pobliżu kontrolera umożliwiają bardzo szybkie przejście do funkcji CD, radia, telefonu i nawigacji. Do przycisków dodatkowych zaliczają się też trzy przyciski poleceń.
Monitor pokładowy o wysokiej rozdzielczości i zmiennym układzie graficznym.
Nowy iDrive w BMW serii 3 wyposażony jest w 8,8-calowy monitor pokładowy, którego wymiary przewyższają wszelkie formaty ekranów stosowanych dotychczas w samochodach. Wysoka rozdzielczość pozwala na znacznie lepsze możliwości wizualizacji szczegółowych grafik. Również struktura menu obsługi ułatwia odnajdywanie szukanych funkcji. W menu głównym wyszczególnione są wszystkie zakresy funkcji sterowanych za pomocą iDrive.
Twardy dysk na pliki audio i system nawigacyjny.
W skład wyposażenia systemu nawigacyjnego Professional wchodzi pamięć twardodyskowa zintegrowana z pojazdem. Pamięć o pojemności 80 GB umożliwia niezwykle szybki dostęp do cyfrowych map systemu nawigacyjnego; można jej też używać do zapisywania plików muzycznych. System ma możliwość przenoszenia na twardy dysk plików muzycznych z płyt CD, odtwarzaczy MP3 lub USB.
Premiera światowa nieograniczonego dostępu do Internetu w pojeździe.
Wraz z BMW ConnectedDrive BMW jako pierwszy producent samochodów na świecie daje nieograniczony dostęp do Internetu w pojeździe podczas postoju. Dostęp do Internetu w nowym BMW serii 3 oferowany jest jako wyposażenie dodatkowe w atrakcyjnych cenach ryczałtowych. Transmisja danych oparta jest na technologii EDGE Technik (Enhanced Data Rates for GSM Evolution), która w przeciwieństwie do UMTS ma znacznie większe pokrycie i jest trzy do czterech razy szybsza niż standard GPRS. Podstawowym narzędziem do korzystania z Internetu w pojeździe jest unowocześniony układ iDrive. Przesuwanie kontrolera w różnych kierunkach pozwala na poruszanie kursorem po stronach internetowych wyświetlanych na monitorze pokładowym.
BMW ConnectedDrive w wersji rozszerzonej.
BMW ConnectedDrive to dynamiczna koncepcja i oferuje obecnie w zależności od kraju następujące produkty: BMW Assist, BMW Online, BMW TeleServices oraz BMW Tracking. BMW ConnectedDrive wykorzystywane jest też do ciągłego rozwoju usług o coraz wyższej mobilności i komforcie informacji. Rozszerzona funkcja wzywania pomocy z automatyczną lokalizacją pojazdu oraz funkcje zdalne stanowią już dziś dostępne oraz istotne dla bezpieczeństwa usługi, które umacniają przewagę BMW ConnectedDrive nad konkurencją.
Nowe BMW serii 3: siła napędowa sukcesu BMW EfficientDynamics.
Zoptymalizowana po raz kolejny oferta silników umacnia rolę BMW serii 3 jako lidera w zakresie dynamiki jazdy, jakości premium i ekonomiczności. Wszystkie warianty silnikowe, zarówno w Limuzynie jak i Touringu, mają niższe zużycie paliwa i emisję spalin niż konkurencyjne modele o porównywalnej mocy.
W nowym BMW serii 3 zastosowano - zawsze w zestawieniu odpowiednim dla danego modelu - najnowsze rozwiązania zwiększające wydajność auta. Wszystkie silniki benzynowe i wysokoprężne oferowane w nowym BMW serii 3 prezentują najnowszy standard techniczny. Ponadto w osprzęcie silnika zastosowano niezwykle szerokie spektrum rozwiązań przynoszących dalsze obniżenie parametrów zużycia paliwa i emisji spalin. Są to m.in. odzysk energii hamowania, funkcja Auto Start Stop, wskaźnik zmiany biegu, odpowiednie do potrzeb sterowanie agregatami pomocniczymi, elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego, opony o niższych oporach toczenia i aktywne sterowanie klapami wlotu powietrza. Dzięki szerokiemu zastosowaniu tych technologii w najpopularniejszej pod względem sprzedaży serii BMW, strategia BMW EfficientDynamics uzyskuje szczególnie dużą skuteczność globalną.
Nowy sześciocylindrowy silnik wysokoprężny w BMW 330d.
Zgodnie z filozofią BMW EfficientDynamics każde nowe BMW oferuje w porównaniu do poprzedniego modelu większą dynamikę jazdy przy mniejszym zużyciu paliwa i emisji spalin. Paradnym przykładem tego może być BMW 330d. Jego aluminiowy silnik o pojemności 3,0 l wyposażony jest we wtrysk Common Rail trzeciej generacji, którego piezowtryskiwacze tłoczą paliwo do pod ciśnieniem do 1.800 bar, i turbosprężarkę o zmiennej geometrii turbiny. Maksymalną moc 180 kW / 245 KM nowy silnik Diesela osiąga przy 4.000 obr/min, a maksymalny moment obrotowy 520 Nm już przy 1.750 do 3.000 obr/min. Nowe BMW 330d przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,1 s, a jego prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Średnie zużycie paliwa nowego BMW 330d w cyklu pomiarowym UE to 5,7 l na 100 km, a emisja CO2 wynosi 152 g/km.
Technologia BMW BluePerformance: przygotowanie do normy emisji spalin EU 6.
Standardowo nowe BMW 330d wyposażone jest filtr cząsteczek stałych i katalizator utleniający. Dzięki innowacjom zastosowanym w nowym silniku sześciocylindrowym jego parametry są znacznie niższe od wartości granicznych normy emisji spalin EU 5. W katalizatorze utleniającym węglowodory i tlenek węgla przetwarzane są na wodę i dwutlenek węgla. Dla dalszej redukcji tlenów azotu w spalinach można zastosować oprócz katalizatora utleniającego również katalizator akumulacyjny NOX do oczyszczania spalin nowego sześciocylindrowego silnika wysokoprężnego. W opcjonalnej konfiguracji z technologią BMW BluePerformance nowe BMW 330d spełnia nawet wymogi przyszłej normy EU 6.
Podobnie jak nowy sześciocylindrowy silnik wysokoprężny BMW również silniki w modelach BMW 320d i BMW 318d spełniają w wyposażeniu standardowym wymogi normy emisji spalin EU 5. W czterocylindrowych silnikach wysokoprężnych zmodyfikowano w tym celu szereg elementów, przy czym redukcję emisji spalin osiągnięto bez negatywnego wpływu na moc, zużycie paliwa czy walory akustyczne silników.
Silniki: bogata oferta i maksymalna wydajność w segmencie.
Idealne połączenie radości z jazdy i wydajności to cecha również i innych silników oferowanych w BMW serii 3. Spontanicznie reagujące i elastyczne sześcio- i czterocylindrowe silniki wysokoprężne, mocne i dynamiczne czterocylindrowe silniki benzynowe oraz słynące z wybitnej kultury pracy i dynamiki rozwoju mocy sześciocylindrowe rzędowe silniki benzynowe tworzą paletę jednostek napędowych, która nie ma sobie równych w segmencie BMW serii 3.
Pięć silników benzynowych i pięć wysokoprężnych w nowym BMW serii 3 to najbogatszy wybór jednostek napędowych w tym segmencie. Zarówno pośród silników benzynowych jak i wysokoprężnych klienci mogą wybierać spośród jednostek cztero- i sześciocylindrowych. Spektrum mocy sięga od 105 kW / 143 KM w modelach czterocylindrowych BMW 318i oraz BMW 318d po 225 kW / 306 KM w sześciocylindrowej jednostce rzędowej BMW 335i. Wszystkie silniki oferowane są zarówno w BMW serii 3 Limuzyna jak i Touring, wszystkie dysponują zależnym od modelu zestawieniem najnowszych rozwiązań BMW EfficientDynamics. Dzięki temu również wszystkie spośród dziesięciu wariantów silnikowych mają znacznie lepszy niż w konkurencyjnych pojazdach o podobnej mocy stosunek dynamiki jazdy do ekonomiczności.
Niespotykane u konkurencji jest m.in. wyposażenie wszystkich silników benzynowych we wtrysk bezpośredni High Precision Injection oraz połączenie aluminiowej skrzyni korbowej, turbodoładowania i wtrysku bezpośredniego Common Rail trzeciej generacji we wszystkich silnikach wysokoprężnych. Niedoścignioną dynamiką może pochwalić się BMW 335i przyspieszające do „setki” w 5,6 s. Mistrzem w kategorii wydajności w całym segmencie jest z kolei BMW 318d o średnim zużyciu paliwa 4,7 l na 100 km w cyklu pomiarowym UE i emisji CO2 na poziomie 123 g na kilometr.
Zoptymalizowany system napędu na cztery koła BMW xDrive - teraz również w BMW 320d xDrive.
W nowym BMW serii 3 rozszerzono również wybór silników, które można łączyć z inteligentnym systemem napędu na cztery koła BMW xDrive. Po raz pierwszy istnieje możliwość wyposażenia w xDrive czterocylindrowego modelu tej serii. Nowe BMW 320d xDrive łączy wybitną wydajność z nieprzeciętnymi właściwościami dynamicznymi i trakcyjnymi. Zarówno w Limuzynie jak i w Touringu nowej serii 3 trzy rodzaje silników benzynowych i dwa rodzaje silników wysokoprężnych można łączyć z inteligentnym systemem napędu na cztery koła BMW xDrive. Modele te mają nazwę BMW 335i xDrive, BMW 330i xDrive, BMW 325i xDrive oraz BMW 330d xDrive i BMW 320d xDrive.
Dzięki zmiennemu rozkładowi momentu napędowego na oś przednią i tylną sterowany elektroniczne stały napęd na cztery koła BMW xDrive daje nieporównywalny komfort, trakcję i zwinność na wszelkich rodzajach nawierzchni. Za wysoce precyzyjne sterowanie odpowiadają sterowniki układu dynamicznej kontroli stabilności (DSC) i układu xDrive połączone w sieci Integrated Chassis Management (ICM). Dzięki temu xDrive wspiera dynamikę jazdy poprzez odpowiednio wczesne rozpoznanie wszelkich tendencji do podsterowności lub nadsterowności i skuteczne przeciwdziałanie.
Nieprzeciętny układ jezdny, aktywny układ kierowniczy w opcji.
Nowe BMW serii 3 dysponuje najbardziej zaawansowanym układem jezdnym w swoim segmencie. Oś tylna to konstrukcja pięciowahaczowa przystosowana do wymogów silników o szczególnie wysokiej mocy i momencie obrotowym. Również przednia oś reprezentuje niespotykanie wysoki poziom konstrukcyjny. Oś z dwuprzegubowymi kolumnami MacPhersona, wahaczami wleczonymi i stabilizatorem wykonana jest głównie z aluminium.
Do wyposażenia standardowego zalicza się ponadto elektromechaniczny układ kierowniczy z funkcją Servotronic zapewniającą wspomaganie kierownicy zależne od prędkości jazdy. Opcjonalnie oferowany jest też aktywny układ kierowniczy, w którym przełożenie dostosowywane jest do prędkości jazdy.
Optymalna ochrona pasażerów dzięki aktywnym zagłówkom.
Koncepcja bezpieczeństwa nowego BMW serii 3 oparta jest na solidnej strukturze karoserii, odpowiednim zastosowaniu wysokowytrzymałych gatunków stali i specjalnych elementach deformacyjnych odprowadzających i pochłaniających energię uderzenia. Optymalne zabezpieczenie pasażerów zapewnia również sześć poduszek powietrznych, trzypunktowe automatyczne pasy bezpieczeństwa i zagłówki na wszystkich siedzeniach. Ponadto w skład wyposażenia standardowego wchodzą mocowania fotelików dziecięcych ISOFIX na siedzeniach tylnych. Fotele przednie w nowym BMW serii 3 wyposażone są seryjnie w aktywne zagłówki znacznie zmniejszające ryzyko obrażeń kręgów szyjnych przy najechaniu na tył pojazdu. Układ sterowany elektroniką bezpieczeństwa pojazdu sprawia, że w przypadku uderzenia w tył przednia część zagłówka przesuwa się błyskawicznie o maksymalnie 60 milimetrów do przodu i maksymalnie 40 milimetrów w górę. Dzięki temu zmniejsza się odległości zagłówków od głowy i zwiększa ich stabilizujące i zabezpieczające działanie.
Bezpieczeństwo czynne zwiększa nowa generacja reflektorów adaptacyjnych oferowana jako opcja w połączeniu z reflektorami biksenonowymi, które zapewniają oświetlenie jezdni odpowiednio do przebiegu zakrętu. Kierunek skrętu reflektorów zależny jest przy tym od skrętu kierownicy, prędkości kątowej pojazdu i prędkości jazdy. Przy małych prędkościach włączane są z kolei światła zakrętowe. Funkcję tę przejmuje w zależności od kierunku skrętu jeden z dwóch reflektorów wewnętrznych. Przed każdym skrętem odpowiednie obrócenie strumienia światła powoduje doświetlenie jezdni w kierunku, w który skręca pojazd.
Najlepsze ogrzewanie i klimatyzacja w tym segmencie.
Nowe BMW serii 3 zoptymalizowano również w zakresie wyposażenia komfortowego. Udoskonalona technika ogrzewania i klimatyzacji zapewnia o każdej porze roku odpowiednie dostosowanie temperatury wnętrza. Nowe BMW serii 3 wyposażone jest w najbardziej efektywny układ grzewczy i klimatyzacyjny. W ciągu jednej minuty może on trzykrotnie całkowicie wymienić powietrze wewnątrz auta. Mimo niecodziennie dużego przepływu powietrza uzyskano doskonały komfort akustyczny dzięki optymalizacji przepływu powietrza w urządzeniu i przewodach oraz dzięki centralnemu umiejscowieniu wylotów powietrznych na desce rozdzielczej. Opcjonalnie oferowana jest też dwustrefowa klimatyzacja automatyczna z indywidualnym sterowaniem temperatury dla kierowcy i pasażera.
Teraz BMW serii 3 umacnia jeszcze swoją pozycję. Odpowiednie modyfikacje stylistyczne, udoskonalone wnętrze, nowa generacja opcjonalnej koncepcji obsługi iDrive, nowe usługi w ramach BMW ConnectedDrive, zmodernizowane silniki oraz innowacje w zakresie techniki napędu, bezpieczeństwa i komfortu sprawiają, że zarówno nowe BMW serii 3 Limuzyna jak i nowe BMW serii 3 Touring są jeszcze bardziej atrakcyjne niż kiedykolwiek dotąd. Tylny napęd, równomierny rozkład masy na osie, doskonała precyzja układu kierowniczego i zaawansowane technologie układu jezdnego - dzięki nim BMW serii 3 niezaprzeczalnie wyznacza w swoim segmencie standardy dynamiki jazdy. Nigdy dotąd ta wyjątkowa radość z jazdy nie łączyła się tak harmonijnie z oszczędnością i możliwie niską emisją spalin. Dzięki BMW EfficientDynamics wszystkie spośród dziesięciu wariantów silnikowych nowego BMW serii 3 mają znacznie niższe parametry zużycia paliwa i emisji spalin niż porównywalne konkurencyjne auta segmentu premium. Do nowości w układzie napędowym zalicza się również udoskonalony po raz kolejny elektroniczny system napędu na cztery koła BMW xDrive. Poprzez zmienny rozkład siły napędowej na oś przednią i tylną xDrive podnosi zarówno dynamikę jazdy, jak i stabilność i trakcję, a oferowany jest teraz w połączeniu z pięcioma wariantami silnikowymi. Nowe BMW 320d xDrive dostępne jest jako Limuzyna i Touring. Kolejna nowość w obu wersjach nadwozia: BMW 318d - spalający średnio tylko 4,7 l na 100 km, a tym samym najoszczędniejszy samochód tej klasy - oferowane jest teraz również z sześciobiegową skrzynią automatyczną.
Akcenty stylistyczne na przedzie auta, w widoku bocznym i z tyłu jeszcze bardziej podkreślają dynamiczny charakter nowego BMW serii 3 Limuzyna. Widoczne z każdej perspektywy zmiany wizualne w nowym BMW serii 3 Touring tworzą sportowy i za razem elegancki profil.Przód auta: płynne kształty i optyczne podkreślenie szerokości auta.
Widok z przodu Limuzyny i Touringa nowej serii 3 charakteryzuje wyraźne podkreślenie szerokości auta. Typowe dla tej marki podwójne okrągłe reflektory podkreślają chromowane rury, a ich pierścienie świetlne można wykorzystać zarówno w Limuzynie jak i Touringu z opcjonalnymi reflektorami biksenonowymi jako światła dzienne. Lampy kierunkowskazów podzielone są na pasy świetlne, a w opcjonalnych reflektorach biksenonowych stosowane są diodowe światła kierunkowskazów.Widok boczny: elegancka, smukła linia.
W widoku bocznym nowego BMW serii 3 dominują mocno nakreślone powierzchnie i wyraziste linie. Wyżej i bardziej wyraźnie ukształtowana jest krawędź progów. Kolejną nowością są opatrzone dwiema charakterystycznymi liniami lusterka zewnętrzne, w których doskonałe współgrają wklęsłe i wypukłe powierzchnie. Lusterka mają też większe pole widzenia.
Tył: zwarty, sportowy, z nowymi lampami.Również widok z tyłu nowego BMW serii 3 charakteryzuje wyraźniejsze podkreślenie mocnego, sportowego charakteru auta. W tym celu całkowicie na nowo zaprojektowano zderzak tylny, lampy i pokrywę bagażnika. Dwuczęściowe lampy tylne mają teraz typowy dla BMW kształt L. Charakter i wysoką jakość demonstrują zarówno obydwa diodowe elementy świateł pozycyjnych, jak i diodowe kierunkowskazy. Muskularny wygląd nowego BMW serii 3 to również zasługa większego rozstawu kół. Nowa piasta i modyfikacje innych szczegółów dały rozstaw kół tylnych większy w zależności od modelu nawet o 24 mm.
Wysokiej jakości materiały i zoptymalizowana ergonomia wnętrza.
Odpowiednie modyfikacje doboru materiałów i ukształtowania powierzchni uzupełnia nowoczesne i wysokiej klasy wnętrze BMW serii 3. Nowoczesny wygląd auta widoczny jest też w połączeniu wypukłych i wklęsłych powierzchni, w sportowej elegancji i „technicznej” estetyce wnętrza.
Premiera nowej generacji koncepcji obsługi BMW iDrive.
Do włączania i obsługi wszystkich standardowych i opcjonalnych funkcji rozrywkowych, informacyjnych, nawigacyjnych i telekomunikacyjnych oferowany jest w nowym BMW serii 3 na życzenie system obsługi BMW iDrive. W połączeniu z opcjonalnym systemem nawigacyjnym Professional stosowana jest nowa generacja układu iDrive. Nowy iDrive umożliwia też obsługę poprzez sterowanie głosem. Wraz z nową generacją iDrive BMW umacnia przewagę nad porównywanymi systemami innych producentów w zakresie jakości wizualizacji i intuicyjnej obsługi. Cztery przyciski bezpośredniego wyboru w pobliżu kontrolera umożliwiają bardzo szybkie przejście do funkcji CD, radia, telefonu i nawigacji. Do przycisków dodatkowych zaliczają się też trzy przyciski poleceń.
BMW serii 3 po liftingu (sedan)
Monitor pokładowy o wysokiej rozdzielczości i zmiennym układzie graficznym.
Nowy iDrive w BMW serii 3 wyposażony jest w 8,8-calowy monitor pokładowy, którego wymiary przewyższają wszelkie formaty ekranów stosowanych dotychczas w samochodach. Wysoka rozdzielczość pozwala na znacznie lepsze możliwości wizualizacji szczegółowych grafik. Również struktura menu obsługi ułatwia odnajdywanie szukanych funkcji. W menu głównym wyszczególnione są wszystkie zakresy funkcji sterowanych za pomocą iDrive.
Twardy dysk na pliki audio i system nawigacyjny.
W skład wyposażenia systemu nawigacyjnego Professional wchodzi pamięć twardodyskowa zintegrowana z pojazdem. Pamięć o pojemności 80 GB umożliwia niezwykle szybki dostęp do cyfrowych map systemu nawigacyjnego; można jej też używać do zapisywania plików muzycznych. System ma możliwość przenoszenia na twardy dysk plików muzycznych z płyt CD, odtwarzaczy MP3 lub USB.
Premiera światowa nieograniczonego dostępu do Internetu w pojeździe.
Wraz z BMW ConnectedDrive BMW jako pierwszy producent samochodów na świecie daje nieograniczony dostęp do Internetu w pojeździe podczas postoju. Dostęp do Internetu w nowym BMW serii 3 oferowany jest jako wyposażenie dodatkowe w atrakcyjnych cenach ryczałtowych. Transmisja danych oparta jest na technologii EDGE Technik (Enhanced Data Rates for GSM Evolution), która w przeciwieństwie do UMTS ma znacznie większe pokrycie i jest trzy do czterech razy szybsza niż standard GPRS. Podstawowym narzędziem do korzystania z Internetu w pojeździe jest unowocześniony układ iDrive. Przesuwanie kontrolera w różnych kierunkach pozwala na poruszanie kursorem po stronach internetowych wyświetlanych na monitorze pokładowym.
BMW serii 3 po liftingu (touring)
BMW ConnectedDrive w wersji rozszerzonej.
BMW ConnectedDrive to dynamiczna koncepcja i oferuje obecnie w zależności od kraju następujące produkty: BMW Assist, BMW Online, BMW TeleServices oraz BMW Tracking. BMW ConnectedDrive wykorzystywane jest też do ciągłego rozwoju usług o coraz wyższej mobilności i komforcie informacji. Rozszerzona funkcja wzywania pomocy z automatyczną lokalizacją pojazdu oraz funkcje zdalne stanowią już dziś dostępne oraz istotne dla bezpieczeństwa usługi, które umacniają przewagę BMW ConnectedDrive nad konkurencją.
Nowe BMW serii 3: siła napędowa sukcesu BMW EfficientDynamics.
Zoptymalizowana po raz kolejny oferta silników umacnia rolę BMW serii 3 jako lidera w zakresie dynamiki jazdy, jakości premium i ekonomiczności. Wszystkie warianty silnikowe, zarówno w Limuzynie jak i Touringu, mają niższe zużycie paliwa i emisję spalin niż konkurencyjne modele o porównywalnej mocy.
W nowym BMW serii 3 zastosowano - zawsze w zestawieniu odpowiednim dla danego modelu - najnowsze rozwiązania zwiększające wydajność auta. Wszystkie silniki benzynowe i wysokoprężne oferowane w nowym BMW serii 3 prezentują najnowszy standard techniczny. Ponadto w osprzęcie silnika zastosowano niezwykle szerokie spektrum rozwiązań przynoszących dalsze obniżenie parametrów zużycia paliwa i emisji spalin. Są to m.in. odzysk energii hamowania, funkcja Auto Start Stop, wskaźnik zmiany biegu, odpowiednie do potrzeb sterowanie agregatami pomocniczymi, elektromechaniczne wspomaganie układu kierowniczego, opony o niższych oporach toczenia i aktywne sterowanie klapami wlotu powietrza. Dzięki szerokiemu zastosowaniu tych technologii w najpopularniejszej pod względem sprzedaży serii BMW, strategia BMW EfficientDynamics uzyskuje szczególnie dużą skuteczność globalną.
Nowy sześciocylindrowy silnik wysokoprężny w BMW 330d.
Zgodnie z filozofią BMW EfficientDynamics każde nowe BMW oferuje w porównaniu do poprzedniego modelu większą dynamikę jazdy przy mniejszym zużyciu paliwa i emisji spalin. Paradnym przykładem tego może być BMW 330d. Jego aluminiowy silnik o pojemności 3,0 l wyposażony jest we wtrysk Common Rail trzeciej generacji, którego piezowtryskiwacze tłoczą paliwo do pod ciśnieniem do 1.800 bar, i turbosprężarkę o zmiennej geometrii turbiny. Maksymalną moc 180 kW / 245 KM nowy silnik Diesela osiąga przy 4.000 obr/min, a maksymalny moment obrotowy 520 Nm już przy 1.750 do 3.000 obr/min. Nowe BMW 330d przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,1 s, a jego prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h. Średnie zużycie paliwa nowego BMW 330d w cyklu pomiarowym UE to 5,7 l na 100 km, a emisja CO2 wynosi 152 g/km.
Technologia BMW BluePerformance: przygotowanie do normy emisji spalin EU 6.
Standardowo nowe BMW 330d wyposażone jest filtr cząsteczek stałych i katalizator utleniający. Dzięki innowacjom zastosowanym w nowym silniku sześciocylindrowym jego parametry są znacznie niższe od wartości granicznych normy emisji spalin EU 5. W katalizatorze utleniającym węglowodory i tlenek węgla przetwarzane są na wodę i dwutlenek węgla. Dla dalszej redukcji tlenów azotu w spalinach można zastosować oprócz katalizatora utleniającego również katalizator akumulacyjny NOX do oczyszczania spalin nowego sześciocylindrowego silnika wysokoprężnego. W opcjonalnej konfiguracji z technologią BMW BluePerformance nowe BMW 330d spełnia nawet wymogi przyszłej normy EU 6.
Podobnie jak nowy sześciocylindrowy silnik wysokoprężny BMW również silniki w modelach BMW 320d i BMW 318d spełniają w wyposażeniu standardowym wymogi normy emisji spalin EU 5. W czterocylindrowych silnikach wysokoprężnych zmodyfikowano w tym celu szereg elementów, przy czym redukcję emisji spalin osiągnięto bez negatywnego wpływu na moc, zużycie paliwa czy walory akustyczne silników.
Silniki: bogata oferta i maksymalna wydajność w segmencie.
Idealne połączenie radości z jazdy i wydajności to cecha również i innych silników oferowanych w BMW serii 3. Spontanicznie reagujące i elastyczne sześcio- i czterocylindrowe silniki wysokoprężne, mocne i dynamiczne czterocylindrowe silniki benzynowe oraz słynące z wybitnej kultury pracy i dynamiki rozwoju mocy sześciocylindrowe rzędowe silniki benzynowe tworzą paletę jednostek napędowych, która nie ma sobie równych w segmencie BMW serii 3.
Pięć silników benzynowych i pięć wysokoprężnych w nowym BMW serii 3 to najbogatszy wybór jednostek napędowych w tym segmencie. Zarówno pośród silników benzynowych jak i wysokoprężnych klienci mogą wybierać spośród jednostek cztero- i sześciocylindrowych. Spektrum mocy sięga od 105 kW / 143 KM w modelach czterocylindrowych BMW 318i oraz BMW 318d po 225 kW / 306 KM w sześciocylindrowej jednostce rzędowej BMW 335i. Wszystkie silniki oferowane są zarówno w BMW serii 3 Limuzyna jak i Touring, wszystkie dysponują zależnym od modelu zestawieniem najnowszych rozwiązań BMW EfficientDynamics. Dzięki temu również wszystkie spośród dziesięciu wariantów silnikowych mają znacznie lepszy niż w konkurencyjnych pojazdach o podobnej mocy stosunek dynamiki jazdy do ekonomiczności.
Niespotykane u konkurencji jest m.in. wyposażenie wszystkich silników benzynowych we wtrysk bezpośredni High Precision Injection oraz połączenie aluminiowej skrzyni korbowej, turbodoładowania i wtrysku bezpośredniego Common Rail trzeciej generacji we wszystkich silnikach wysokoprężnych. Niedoścignioną dynamiką może pochwalić się BMW 335i przyspieszające do „setki” w 5,6 s. Mistrzem w kategorii wydajności w całym segmencie jest z kolei BMW 318d o średnim zużyciu paliwa 4,7 l na 100 km w cyklu pomiarowym UE i emisji CO2 na poziomie 123 g na kilometr.
Zoptymalizowany system napędu na cztery koła BMW xDrive - teraz również w BMW 320d xDrive.
W nowym BMW serii 3 rozszerzono również wybór silników, które można łączyć z inteligentnym systemem napędu na cztery koła BMW xDrive. Po raz pierwszy istnieje możliwość wyposażenia w xDrive czterocylindrowego modelu tej serii. Nowe BMW 320d xDrive łączy wybitną wydajność z nieprzeciętnymi właściwościami dynamicznymi i trakcyjnymi. Zarówno w Limuzynie jak i w Touringu nowej serii 3 trzy rodzaje silników benzynowych i dwa rodzaje silników wysokoprężnych można łączyć z inteligentnym systemem napędu na cztery koła BMW xDrive. Modele te mają nazwę BMW 335i xDrive, BMW 330i xDrive, BMW 325i xDrive oraz BMW 330d xDrive i BMW 320d xDrive.
Dzięki zmiennemu rozkładowi momentu napędowego na oś przednią i tylną sterowany elektroniczne stały napęd na cztery koła BMW xDrive daje nieporównywalny komfort, trakcję i zwinność na wszelkich rodzajach nawierzchni. Za wysoce precyzyjne sterowanie odpowiadają sterowniki układu dynamicznej kontroli stabilności (DSC) i układu xDrive połączone w sieci Integrated Chassis Management (ICM). Dzięki temu xDrive wspiera dynamikę jazdy poprzez odpowiednio wczesne rozpoznanie wszelkich tendencji do podsterowności lub nadsterowności i skuteczne przeciwdziałanie.
Nieprzeciętny układ jezdny, aktywny układ kierowniczy w opcji.
Nowe BMW serii 3 dysponuje najbardziej zaawansowanym układem jezdnym w swoim segmencie. Oś tylna to konstrukcja pięciowahaczowa przystosowana do wymogów silników o szczególnie wysokiej mocy i momencie obrotowym. Również przednia oś reprezentuje niespotykanie wysoki poziom konstrukcyjny. Oś z dwuprzegubowymi kolumnami MacPhersona, wahaczami wleczonymi i stabilizatorem wykonana jest głównie z aluminium.
Do wyposażenia standardowego zalicza się ponadto elektromechaniczny układ kierowniczy z funkcją Servotronic zapewniającą wspomaganie kierownicy zależne od prędkości jazdy. Opcjonalnie oferowany jest też aktywny układ kierowniczy, w którym przełożenie dostosowywane jest do prędkości jazdy.
Optymalna ochrona pasażerów dzięki aktywnym zagłówkom.
Koncepcja bezpieczeństwa nowego BMW serii 3 oparta jest na solidnej strukturze karoserii, odpowiednim zastosowaniu wysokowytrzymałych gatunków stali i specjalnych elementach deformacyjnych odprowadzających i pochłaniających energię uderzenia. Optymalne zabezpieczenie pasażerów zapewnia również sześć poduszek powietrznych, trzypunktowe automatyczne pasy bezpieczeństwa i zagłówki na wszystkich siedzeniach. Ponadto w skład wyposażenia standardowego wchodzą mocowania fotelików dziecięcych ISOFIX na siedzeniach tylnych. Fotele przednie w nowym BMW serii 3 wyposażone są seryjnie w aktywne zagłówki znacznie zmniejszające ryzyko obrażeń kręgów szyjnych przy najechaniu na tył pojazdu. Układ sterowany elektroniką bezpieczeństwa pojazdu sprawia, że w przypadku uderzenia w tył przednia część zagłówka przesuwa się błyskawicznie o maksymalnie 60 milimetrów do przodu i maksymalnie 40 milimetrów w górę. Dzięki temu zmniejsza się odległości zagłówków od głowy i zwiększa ich stabilizujące i zabezpieczające działanie.
Bezpieczeństwo czynne zwiększa nowa generacja reflektorów adaptacyjnych oferowana jako opcja w połączeniu z reflektorami biksenonowymi, które zapewniają oświetlenie jezdni odpowiednio do przebiegu zakrętu. Kierunek skrętu reflektorów zależny jest przy tym od skrętu kierownicy, prędkości kątowej pojazdu i prędkości jazdy. Przy małych prędkościach włączane są z kolei światła zakrętowe. Funkcję tę przejmuje w zależności od kierunku skrętu jeden z dwóch reflektorów wewnętrznych. Przed każdym skrętem odpowiednie obrócenie strumienia światła powoduje doświetlenie jezdni w kierunku, w który skręca pojazd.
Najlepsze ogrzewanie i klimatyzacja w tym segmencie.
Nowe BMW serii 3 zoptymalizowano również w zakresie wyposażenia komfortowego. Udoskonalona technika ogrzewania i klimatyzacji zapewnia o każdej porze roku odpowiednie dostosowanie temperatury wnętrza. Nowe BMW serii 3 wyposażone jest w najbardziej efektywny układ grzewczy i klimatyzacyjny. W ciągu jednej minuty może on trzykrotnie całkowicie wymienić powietrze wewnątrz auta. Mimo niecodziennie dużego przepływu powietrza uzyskano doskonały komfort akustyczny dzięki optymalizacji przepływu powietrza w urządzeniu i przewodach oraz dzięki centralnemu umiejscowieniu wylotów powietrznych na desce rozdzielczej. Opcjonalnie oferowana jest też dwustrefowa klimatyzacja automatyczna z indywidualnym sterowaniem temperatury dla kierowcy i pasażera.
źródło: BMW; informacja: Mototarget
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
BMW serii 3 po liftingu - oficjalna prezentacja
Podobne: BMW serii 3 po liftingu - oficjalna prezentacja
Volkswagen Passat 2011 debiutuje w Paryżu - nowe informacje, zdjęcia i filmiki »
BMW serii 3 Coupe i Cabrio po liftingu - prezentacja odświeżonych modeli »
BMW serii 3 - 34 lata historii na półminutowym video »
Ford Mondeo 2010 debiutuje w Moskwie - szczegółowe dane i nowe zdjęcia »
Podobne galerie: BMW serii 3 po liftingu - oficjalna prezentacja
BMW 320d EfficientDynamics »
BMW serii 3 po face liftingu »
BMW serii 3 Touring w szczegółach - poznaj urodziwe kombi z Bawarii »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit BMW
Newsletter
Galerie zdjęć