Portal V10 » Aktualności » Brabham BT62 - powrót marki z torowym superautem
Brabham BT62 - powrót marki z torowym superautem
2018-05-03 - J. Kruczek Tagi: Brabham BT62, Brabham, Supersamochody
Brabham Automotive powraca na rynek ze swoim nowy modelem BT62. Maszyna została zaprezentowana jako torowy supersamochód pozbawiony homologacji drogowej.
Brabham BT62 od podstaw został zaprojektowany z myślą o jeździe po torze. Nadwozie wykonano w całości z włókna węglowego i wyposażono je w rozbudowaną aerodynamikę. Potężne wloty i spojlery jasno dają do zrozumienia jakie jest przeznaczenie tej maszyny. W nadkolach umieszczono 18-calowe koła z centralnym mocowaniem, które obuto w wyścigowe opony Michelin. Cała aerodynamika generuje docisk rzędu 1200 kg. A przy tym maszyna waży jedynie 972 kg na sucho. We wnętrzu znajdziemy homologowane przez FIA fotele kubełkowe i pasy szelkowe. Przed kierowcą znajdzie się zdejmowana kierownica oraz 12-calowy ekran instrumentów.
Producent zadbał o system gaśniczy oraz pełną klatkę bezpieczeństwa. Najważniejsze jednak to co pod maską. A za kierowcą znajdzie się wolnossący 5,4-litrowy silnik V8. Jednostka generuje moc 700 KM i moment obrotowy 666 Nm. Silnik sparowano z sześciobiegową skrzynią sekwencyjną. Brabham BT62 prezentuje się imponująco. Niestety nie znamy jego osiągów. Wiadomo za to, że powstanie 70 egzemplarzy, a każdy z nich to koszt jednego miliona funtów. Pierwsze 35 egzemplarzy otrzyma specjalne malowanie upamiętniające 35 zwycięstw marki w F1.
Brabham BT62 od podstaw został zaprojektowany z myślą o jeździe po torze. Nadwozie wykonano w całości z włókna węglowego i wyposażono je w rozbudowaną aerodynamikę. Potężne wloty i spojlery jasno dają do zrozumienia jakie jest przeznaczenie tej maszyny. W nadkolach umieszczono 18-calowe koła z centralnym mocowaniem, które obuto w wyścigowe opony Michelin. Cała aerodynamika generuje docisk rzędu 1200 kg. A przy tym maszyna waży jedynie 972 kg na sucho. We wnętrzu znajdziemy homologowane przez FIA fotele kubełkowe i pasy szelkowe. Przed kierowcą znajdzie się zdejmowana kierownica oraz 12-calowy ekran instrumentów.
Producent zadbał o system gaśniczy oraz pełną klatkę bezpieczeństwa. Najważniejsze jednak to co pod maską. A za kierowcą znajdzie się wolnossący 5,4-litrowy silnik V8. Jednostka generuje moc 700 KM i moment obrotowy 666 Nm. Silnik sparowano z sześciobiegową skrzynią sekwencyjną. Brabham BT62 prezentuje się imponująco. Niestety nie znamy jego osiągów. Wiadomo za to, że powstanie 70 egzemplarzy, a każdy z nich to koszt jednego miliona funtów. Pierwsze 35 egzemplarzy otrzyma specjalne malowanie upamiętniające 35 zwycięstw marki w F1.
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Brabham BT62 - powrót marki z torowym superautem
Podobne: Brabham BT62 - powrót marki z torowym superautem
Brabham planuje budowę drogowego superauta »
Brabham BT62 stał się autem drogowym. Przygotowano stosowny pakiet »
Brabham BT62 odda hołd zwycięskim bolidom F1 marki »
Brabham nie wyklucza drogowego BT62 »
Podobne galerie: Brabham BT62 - powrót marki z torowym superautem
Ferrari P80/C - unikatowe superauto w pełnej krasie »
Italdesign ZeroUno - wyjątkowe superauto w detalach »
Audi R8 2019 w obszernej galerii »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć