Portal V10 » Aktualności » Bugatti 16C Galibier zamiast Veyrona, czyli więcej komfortu i mniej koni

Bugatti 16C Galibier zamiast Veyrona, czyli więcej komfortu i mniej koni
2010-09-26 - K. Spychalski Tagi: Bugatti, Supersamochody, Bugatti 16 C Galibier
Kiedy w 1999 roku Bugatti odsłoniło światu prototyp EB 18/3 Veyron, konkurencja nie mogła już spać spokojnie. Gdy w roku 2005 auto trafiło na rynek, wszystko stało się jasne - tytuł najszybszego samochodu seryjnego na świecie powędrował do Bugatti.
Zobacz także: Bugatti Veyron - filmiki video »Do tej pory, na drogi wyjechało 260 egzemplarzy supersportowego Veyrona, co oznacza, że do wyprodukowania pozostało jeszcze 40 sztuk. Ilość tą zarezerwowano dla nowej odmiany Veyrona o nazwie Super Sport.
Mimo, że egzotyczna marka koncernu VW Group szykuje się do zakończenia produkcji Veyrona, konstrukcja tego modelu zostanie wykorzystana w kolejnym aucie ze znaczkiem Bugatti.
Mowa o modelu 16C Galibier, który trafi do sprzedaży w 2013 roku, dołączając tym samym do grona najbardziej luksusowych i najbardziej prestiżowych limuzyn świata. Na rynku pojawi się 300 egzemplarzy Galibiera, a każdy z nich kosztować będzie około 1,5 miliona dolarów (4,5 miliona złotych).
Nowy super-produkt od Bugatti otrzyma lekką konstrukcję wykonaną z aluminium i włókna węglowego, która kryć będzie 8-litrowy silnik W16 zapożyczony z Veyrona. Warto wspomnieć, że jednostka produkować będzie nieco mniej, bo 800 koni mechanicznych.
Zobacz także: Bugatti Veyron - filmiki video »
źródło: AutoWeek
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Bugatti 16C Galibier zamiast Veyrona, czyli więcej komfortu i mniej koni
Bugatti 16C Galibier zamiast Veyrona, czyli więcej komfortu i mniej koni
Toolbox 2010-09-28 07:05
Cóż Galibier będzie nieco mniejszy od Veyrona pod względem przedziału silnikowego i nie ma miejsca na rozbudowany system chłodzenia jednostki 1001 konnej. Veyron ma silnik położony z tyłu, Galibier będzi miał z przodu. Szykuje się droższy i bardziej luksusowy brat Panamery ;-)
Podobne: Bugatti 16C Galibier zamiast Veyrona, czyli więcej komfortu i mniej koni


Podobne galerie: Bugatti 16C Galibier zamiast Veyrona, czyli więcej komfortu i mniej koni



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Bugatti
Galerie zdjęć
Newsletter