Portal V10  »  Aktualności  »  Bugatti Veyron - przedstawiamy wszystkie wyprodukowane wersje!
Bugatti Veyron

Bugatti Veyron - przedstawiamy wszystkie wyprodukowane wersje!

2010-10-25 - M. Grygier     Tagi: Bugatti, Bugatti Veyron, Bugatti Veyron Grand Sport
Bugatti Veyron, auto legenda. Od 2001 roku powstało aż 12 różnych wersji limitowanych tego najszybszego, najdroższego i najbardziej wyjątkowego seryjnego samochodu świata - który jest najlepszy?
Veyrona po raz pierwszy zaprezentowano w 2001 roku podczas targów motoryzacyjnych w Genewie. Po czterech latach, to jest w 2005 roku rozpoczęła się seryjna (choć lepiej powiedzieć małoseryjna) produkcja, która trwa po dziś dzień. Choć auto święci triumfy sprzedażowe, to Bugatti już zapowiedziało, że produkcja niebawem się skończy. Dlatego już teraz przedstawiamy Wam wszystkie 12 wcieleń Veyrona! Które jest najlepszy? Na tak zadane pytanie raczej nie ma jednoznacznej odpowiedzi. To kwestia gustu i niczego więcej. Jednak możemy sobie odpowiedzieć, która wersja zapadnie w naszej pamięci najbardziej. 
Aby stać się posiadaczem wszystkich wersji, trzeba wydać 25 milionów dolarów, czyli około 75 milionów złotych!
  
Zacznijmy chronologicznie, od pierwszego modelu, pierwszej wersji, czyli od początku...
Bugatti Veyron 16.4 (2005 r.)
Pierwszy Veyron, można powiedzieć pierwotny i najprawdziwszy. Prace nad jego powstaniem trwały wiele lat, a dla branży i klientów to nic innego jak następca równie udanego i wyjątkowego, choć mniej sławnego, modelu EB110 z lat 90-tych. Pełna nazwa brzmi: Bugatti Veyron 16.4 - auto, które pokazało światu jakie są obecne możliwości supersportowego i jednocześnie ekskluzywnego samochodu. Takiego, który można kupić i użytkować go na co dzień. Sukces przyszedł szybko. Jeszcze większą sławę przyniósł rekord świata prędkości ustanowiony w kwietniu 2005 roku. Wszystko za sprawą silnika o mocy 1001 KM. Moc pochodziła z pojemności 8 litrów i 16 cylindrów! Pierwsza setka pojawiała się już po 2,5 sekundy. Prędkość maksymalna - 407 km/h! Cena - 1,5 miliona dolarów. Ale to dopiero początek...
Bugatti EB 16.4 Veyron Pur Sang (2007 r.)
W dwa lata później do gamy dołączyła druga wersja. Różniła się od "standardowej" kilkoma elementami. Jego produkcja wyniosła jedynie pięć sztuk! Jego magia sprowadzała się do tego, że nadwozia nie pokryto lakierem. Pozostało “nagie”, czyste aluminium oraz włókno węglowe. Zadbano też o zbicie masy własnej. Cena? Oficjalnie jej nie ujawniono, ale wspomina się o około 2-3 milionach dolarów.
Bugatti Veyron Fbg par Hermes (2008 r.)
Po kolejnym roku do grona dołączyła kolejna limitowana odmiana. Czym się różniła od poprzedników? Wyłącznie drobiazgami. Marka Hermes, która trafiła także do nazwy tego Veyrona to jedna z najbardziej ekskluzywnych firm specjalizujących się w wyrobach skórzanych. Oczywiste stało się, że wnętrze zostało właśnie przez nią zaprojektowane i całkowicie ręcznie wykonane. Oto przykład - klamki do otwierania drzwi wykonano na wzór uchwytów toreb! Z zewnątrz znajdziemy też 8-ramienne obręcze aluminiowe z logo “H” w centralnej części. Silnik pozostał bez zmian. Cena już nie - 2,1 miliona dolarów.
Bugatti Veyron Sang Noir (2008 r.)
W tym samym 2008 roku Bugatti zaprezentowało także Veyrona Sang Noir czyli w tłumaczeniu na język polski - Czarną Krew. Taka odwrotność poprzedniej wersji Pur Sang. Nadwozie jest całe w czerni. Warto dodać, że wśród jego nabywców znalazł się reżyser, Steven Spielberg. Silnik bez zmian. Cena jak w wielu przypadkach nie została ujawniona przez Bugatti, ale źródła wspominają o kwocie około 2 milionów dolarów.
Bugatti Veyron Bleu Centenaire (2009 r.)
W tym przypadku różnica to przede wszystkim kolorystyka nadwozia oraz wnętrza. Wersja powstała w celu uczczenia 100-lecia założenia firmy Bugatti. Karoserię pokryto dwukolorowym lakierem - a dokładniej rzecz ujmując - są to dwie wersje błękitu (matowy i połyskujący). Na wyposażeniu znaleźć można także specjalnie polerowane lusterka oraz wnętrze z jasnobeżową tapicerką. Cena - niecałe 2 miliony dolarów.
Bugatti Veyron L’Edition Centenaire (2009 r.)
Pierwsze informacje i przecieki wspominały, że ta odmiana miała być wyposażona we wzmocniony silnik o mocy 1350 KM. Niestety, na plotkach się skończyło. Powstały tylko 4 egzemplarze, które pomalowano na wzór legendarnego, wyścigowego Bugatti Type 35 z lat 20-tych XX wieku. Klasyka! Cena? 2 miliony dolarów. Silnik - bez żadnych modyfikacji. 
Bugatti Veyron Grand Sport (2009 r.)
Do tej pory mówimy o wersji coupe, które były modyfikowane przede wszystkim za pomocą indywidualnego lakieru. Brak było zmian mechanicznych, czy konstrukcyjnych. Jednak w 2009 roku Bugatti przedstawiło zupełnie nowe podejście do Veyrona. Wersja Grand Sport to wersja kabrio! W zasadzie można mówić nie tyle o nowej wersji, ile o nowym modelu. Oczywiście, napędzany tym samym silnikiem o mocy 1001 KM, i co za tym idzie, już w dniu swojej premiery Grand Sport stał się najszybszym kabrioletem świata (choć rzetelniej powiedzieć - autem odkrytym). Liczne wzmocnienia spowodowały, że był nieco cięższy od wersji coupe. Prędkość maksymalną również nieco zmniejszono. Silnik bez zmian. Cena - 2,2 miliona dolarów.
  
Bugatti Veyron Grand Sport Sang Bleu (2009 r.)
To w zasadzie Grand Sport z polerowanym aluminium, połączonym z błękitnym włóknem węglowym. Wersja została zaprezentowana podczas tak zwanego "konkursu elegancji" Pebble Beach Concours d’Elegance. Miało powstać dokładnie 20 egzemplarzy, każdy wart 2,3 miliona dolarów.
Bugatti Veyron Grand Sport Royal Dark Blue (2010 r.)
Z początkiem 2010 roku Bugatti znów dało o sobie znać. To kolejna wariacja na temat Veyrona kabrio. Royal Dark Blue Special Edition to przede wszystkim maska, monocoque i tylna część nadwozia wykonane z włókna węglowego, utrzymanym w kolorze będącym częścią nazwy - Royal Dark Blue. Mocno go skontrastowano z bocznymi elementami i lusterkami wykończonymi w kolorze Arctic White. We wnętrzu panują dwa kolory - błękit i biel. Całości dopełnia skórzana tapicerka Indigo przeszyta białą nicią. Premiera odbyła się w Genewie. Silnik oczywiście bez żadnych zmian. Osiągi jak w wersji Grand Sport. Cena - 2,21 miliona dolarów.

Bugatti Veyron Grey Carbon Special Edition (2010 r.)
Numer dziesięć na naszej liście zajmuje "brat" poprzedniej wersji (nr 9), którego zaprezentowano na tym samym salonie w Genewie. Z tym, że Grey Carbon Special Edition wykończono zupełnie inaczej. Auto zdominowało szare włókno węglowe połączone z polerowanym aluminium w dolnej części nadwozia. Wnętrze wypełniły szarości i srebrne nici. Moc bez zmian - czyli 1001 KM. Cena 2 miliony dolarów.
Bugatti Veyron Super Sport (2010 r.)
I wreszcie po 9 latach Bugatti postanowiło zajrzeć pod maskę i pokazać, że mocy może być jeszcze więcej! Czym się różni Super Sport? Cóż, w zasadzie wszystkim! Co najważniejsze, wzmocniono silnik do 1200 KM! To jest aż o 199 KM więcej niż wszystkie inne poprzednie wersje. Zmianie uległo także nadwozie, które musiało zostać poprawione pod kątem aerodynamiki. Założono między innymi nowe intercoolery oraz turbosprężarki. Prędkość maksymalna wyniosła 431 km/h (choć później ograniczono ją o 16 km/h, do 415 km/h). To niejako odpowiedź na SSC Aero, który pokonał Veyrona i stał się najszybszym autem świata. Jak widać, na odpowiedź Bugatti nie trzeba było długo czekać. Cena? Znacząco podskoczyła, jeszcze bardziej niż moc - 2,4 miliona dolarów!
Bugatti Veyron Super Sport World Record Editon (2010 r.)
Absolutny top współczesnej motoryzacji! Everest na czterech kołach. Jak wspominaliśmy w punkcie nr 11, "zwykłym" Veyronem Super Sport nie osiągniesz rekordowej prędkości 431 km/h. Jednak, jeżeli chcesz stać się posiadaczem oficjalnie najszybszego samochodu świata, jest to w tej chwili jedyna taka możliwość. Powstanie tylko jedynie pięć egzemplarzy, każdy kosztujący… właśnie, nie wiadomo ile. Cena nie została przez Bugatti ujawniona, ale z pewnością tanio nie będzie. Moc 1200 KM oraz bardzo zmodyfikowane nadwozie.Zatem, która wersja Veyrona podoba Wam się najbardziej?



źródło: Własne

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
1

Komentarze do:

Bugatti Veyron - przedstawiamy wszystkie wyprodukowane wersje!

Bugatti Veyron - przedstawiamy wszystkie wyprodukowane wersje!
Toolbox 2010-10-27 07:21
Nikt nie wierzył w sukces tego projektu, w połowie nawet VW miał dość ale jak widać upór się opłacił ;-) dopiero pod koniec produkcji VW zaczął zarabiać na Veyronie