Portal V10  »  Aktualności  »  Citroen C4 Picasso 2011 - nowe szczegóły i kolejne oficjalne zdjęcia
Nowy Citroen C4 Picasso Grand C4 Picasso 2011 po face liftingu

Citroen C4 Picasso 2011 - nowe szczegóły i kolejne oficjalne zdjęcia

2010-09-03 - K. Spychalski     Tagi: Citroen, Minivan, Citroen C4, Face lifting, Citroen C4 Picasso
Visiovany C4 Picasso i Grand C4 Picasso, dwie wersje kompaktowego minivana Marki, zyskały nowe logo i technologię mikro-hybrydy e-HDi. Od czasu wprowadzenia na rynek odniosły niekwestionowany sukces handlowy z wynikiem prawie 650 000 sprzedanych egzemplarzy. C4 Picasso i Grand C4 Picasso, dysponujące, dzięki panoramicznej przedniej szybie doskonale doświetlonym wnętrzem, zyskały z przodu i z tyłu nowe logo Marki. Wyposażono je również w dodatkowe charakterystyczne światła typu LED zlokalizowane w zderzaku przednim pod lampami reflektorów. Technologia mikro-hybrydy e-HDi to połączenie systemu Stop&Start drugiej generacji ze mechaniczną elektronicznie sterowaną skrzynią biegów i silnikiem 1.6 HDi 110 KM FAP. Łączy ona wyjątkowy komfort jazdy z niskim poziomem zużyciem paliwa (4,8 l/100 km) i wyraźnie ograniczoną emisją zanieczyszczeń i CO2 (125 g/km).
Ponadto, C4 Picasso i Grand C4 Picasso korzystać mogą z systemu CITROËN eTouch, czyli palety usług,
która obejmuje wezwanie pomocy i assistance oraz wirtualną książkę serwisową i usługę Eco Driving.
Poddane ewolucji wersje dostępne będą na rynku w ostatnim kwartale 2010 roku.

STYL: NOWE LOGO, WIĘKSZE MOŻLIWOŚCI PERSONALIZACJI, WIĘCEJ ELEGANCJI
W zakresie stylu, wprowadzono wiele nowych rozwiązań mających na celu wzmocnienie eleganckiego charakteru C4 Picasso i Grand C4 Picasso:
  • na osłonie chłodnicy i pokrywie bagażnika umieszczono nowe logo, które widoczne jest również w centralnej części obręczy kół ze stopów lekkich, na osłonie poduszki powietrznej na kierownicy i na pilocie;
  • w C4 Picasso udostępniono opcję Black Top, która proponuje kombinację sześciu wariantówkolorystycznych nadwozia z dachem i słupkami w czarnym błyszczącym kolorze;
  • w obydwóch typach nadwozia zastosowano oryginalny zderzak przedni, identyczny jak w 5-miejscowej wersji C4 Picasso, który zyskał pod lampami reflektorów dodatkowe światła typu LED
  • światła przednie z białymi kloszamikierunkowskazów;
  • reflektory tylne z czarnymi konturami w C4 Picasso;
  • chromowaną listwę na klamkach zewnętrznych drzwi w poziomie Exclusive;
  • nową tapicerkę foteli i okładzinę paneli drzwi w poziomie Exlusive.
e-HDi : TECHNOLOGIA MIKRO-HYBRYDY POZWALAJĄCA ZREDUKOWAĆ POZIOM EMISJI CO2 I ZUŻYCIA PALIWANowy system mikro-hybrydy e-HDi współpracuje z silnikiem 1.6 HDi 110 KM FAP i 6-przełożeniową mechaniczną elektronicznie sterowaną manualną skrzynią biegów. Technologia mikro-hybrydy bazuje na systemie Stop&Start drugiej generacji, który z kolei korzysta z alternatora sprzężonego z rozrusznikiem o udoskonalonych osiągach. Moc, zwiększona w stosunku do pierwotnej wersji o 70%, osiąga 2,2 kW i obejmuje aktualnie elektroniczny system kontroli mocy.Szybkie i niezauważalne dla kierowcy uruchomienie silnika trwa 400 ms, czyli o połowę krócej niż w
przypadku zwykłego rozrusznika. Odgłos rozruchu wyeliminowano dzięki zastosowaniu paska rozrządu zamiast przekładni zębatych stosowanych w tradycyjnych rozrusznikach.

Brak wibracji, zarówno przy uruchamianiu jak i w momencie przejścia silnika w stan czuwania, jest wynikiem zastosowania podwójnego koła zamachowego, uszczelnionego dozownika powietrza i szybszego uzyskania niskich obrotów silnika.Urządzenie wspomagające pokładową sieć elektryczną, czyli e-booster, pozwala wzmocnić elektryczne zasilanie alternatora dzięki dodatkowej energii, uzyskiwanej chwilowo z akumulatora. Urządzenie to zapewnia wiele korzyści:
  • wzrost ilości przekazywanej energii, co zwiększa zdolność ponownego rozruchu, nawet przy temperaturach osiągających -5 °C ;
  • podtrzymanie napięcia w elektrycznej sieci pokładowej, dzięki całkowitemu przekazaniu energii pobranej przez rozrusznik, która pozwala podtrzymać funkcjonowanie reflektorów, wycieraczek czy radia…;
  • funkcję zwiększonego poziomu ładowania akumulatora i uzyskania chwilowego wzrostu mocy poprzez odzyskiwanie energii przy zdjęciu nogi z pedału przyspieszenia, w fazie hamowania oraz przy lekkim zwiększeniu hamowania silnikiem.
C4 Picasso i Grand C4 Picasso są ponadto wyposażone w szczelny akumulator o dużej pojemności, który zachowuje swoją sprawność nawet do 600 000 cykli rozruchów. W obydwu modelach udoskonalono także zawieszenie silnika, aby zapewnić jeszcze większy komfort w momencie zatrzymania i ponownego rozruchu.Znaczący postęp dokonany został w zakresie redukcji zużycia paliwa i emisji CO2. Zużycie oleju napędowego w cyklu mieszanym wynosi 4,8 l/100 km w przypadku C4 Picasso (5,0 w przypadku Grand C4 Picasso), a emisja CO2 w tym samym cyklu wynosi 125 (130) g/km. W środowisku miejskim, ograniczenie spalania i emisji CO2 może sięgać nawet 15%.CITROËN eTouch - zawsze w kontakcie

CITROËN eTouch dostępny jest teraz również w modelach CITROËN C4 Picasso i Grand C4 Picasso. To paleta usług obejmująca wezwanie pomocy i assistance z możliwością lokalizacji, a także wirtualną książkę serwisową oraz usługę Eco Driving, które dostępne są za pośrednictwem Internetu, poprzez strefę osobistą MyCITROËN.W przypadku realizacji połączeń telefonicznych, CITROËN eTouch funkcjonuje w sposób całkowicie autonomiczny. System wyposażony jest w moduł GPS i kartę SIM niewymagającą abonamentu telefonicznego i bez limitu czasu rozmów.

Na pokładzie samochodu dostępne są 2 przyciski sterujące systemem: « SOS » do wezwania pomocy (połączenie może zostać nawiązane również automatycznie w momencie zderzenia) i przycisk z logo Marki do nawiązywania połączeń z platformą assistance. Funkcja wezwania pomocy pozwala skrócić czas interwencji służb bezpieczeństwa, niezależnie od tego czy jesteśmy ofiarą wypadku, czy tylko jego świadkiem. Obydwie usługi są bezpłatne i dostępne przez 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu.



źródło: Citroen

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Citroen C4 Picasso 2011 - nowe szczegóły i kolejne oficjalne zdjęcia