Portal V10 » Aktualności » Citroen C5 z systemem antypoślizgowym Snow Motion
Citroen C5 z systemem antypoślizgowym Snow Motion
2009-02-26 - K. Spychalski Tagi: Citroen, Citroen C5, Kombi, Sedan
Inteligentny system antypoślizgowy Snow Motion stanowi światową premierę w zakresie bezpieczeństwa i trzymania się drogi.
System Snow Motion został opracowany z myślą o zapewnieniu naszym klientom rozwiązania pozwalającego na skuteczną i bezpieczną jazdę na zaśnieżonych nawierzchniach z możliwością korzystania z funkcji ESP, nawet jeżeli takie warunki drogowe panują tylko przez krótki okres w ciągu roku. Założeniem przy opracowywaniu systemu było wdrożenie urządzenia łatwego w obsłudze i nie wymagającego ponoszenia dodatkowych kosztów, aby mogło być oferowane w wyposażeniu standardowym. Technologia Snow Motion umożliwia zarówno początkującym jak i doświadczonym kierowcom jazdę i ruszanie na zaśnieżonych i oblodzonych drogach bez specjalnych umiejętności, nawet na pochyłościach do 10%. Jednocześnie Snow Motion zapewnia optymalizację trzymania się drogi samochodu we wszystkich okolicznościach, przyczyniając się do zwiększenia bezpieczeństwa. Zalety systemu mogą być w pełni wykorzystane, gdy samochód jest wyposażony w opony zimowe, które znacząco zwiększają bezpieczeństwo i skuteczność w tych warunkach.
Samochody wyposażone w klasyczny system antypoślizgowy (ASR) umożliwiają regulację poślizgu kół pędnych. Jednak w ekstremalnych warunkach eksploatacji ten system może utrudniać poruszanie się. Aby wyeliminować tę niedogodność technologia Snow Motion zapewnia nowatorski układ sterowania systemem antypoślizgowym, umożliwiając Citroënowi C5 ruszanie i skuteczną jazdę po oblodzonych lub zaśnieżonych drogach.
Działanie Snow Motion przebiega w 3 fazach:
Pierwsza faza: rozpoznanie stylu jazdy kierowcy (przyspieszenie, kąt kół ) i analiza warunków zewnętrznych (kąt nachylenia drogi, przyczepność),
Druga faza: wprowadzenie parametrów jazdy wybranych przez kierowcę, porównanie z rzeczywistymi warunkami nawierzchni i komputerowe obliczenie wartości zadanych, które są przekazywane do systemu kontrolnego silnika i układu hamulcowego,Trzecia faza: kontrola i ocena odchylenia między wartościami zadanymi i reakcją samochodu w celu dokonania korekty umożliwiającej optymalne dostosowanie parametrów jazdy wybranych przez kierowcę do rzeczywistych uwarunkowań .
Poruszanie się samochodu dzieli się na dwa odrębne etapy : ruszanie i jazdę.Ruszanie: etap ruszania jest aktywny do osiągnięcia prędkości około 4 km/h i charakteryzuje się zróżnicowanym, naprzemiennym sterowaniem dwóch kół jezdnych. Ten etap jest aktywowany jeżeli jest to niezbędne, w zależności od warunków, możliwej do osiągnięcia przyczepności i przyspieszenia samochodu.Jazda: ten etap jest aktywowany:
· po etapie ruszania, gdy pojazd osiąga prędkość powyżej progu określonego w zależności od nachylenia drogi, parametrów wybranych przez kierowcę i możliwej do osiągnięcia przyczepności.
· lub bezpośrednio, gdy etap ruszania nie został uruchomiony.
System dąży do znalezienia optymalnego punktu działania kół w zależności od parametrów jazdy wybranych przez kierowcę i istniejących warunków przyczepności.
· Inne zalety Snow Motion
Zarówno na mokrej jak i na suchej nawierzchni Snow Motion umożliwia specjalny rozkład momentu na łuku między dwoma kołami pędnymi. To rozwiązanie pozwala na optymalne wykorzystanie przyczepności, aby osiągnąć jak najlepszą sterowność.
W przypadku dużych sił odśrodkowych i gdy samochód nie jest podsterowny, wartość zadanej, regulacyjnej prędkości przekazywanej do systemu kontrolnego silnika odpowiada prędkości wzorcowej koła zewnętrznego. Nie występuje gwałtowne „szarpnięcie” silnikiem jak to ma miejsce w przypadku tradycyjnego układu ASR. Jeżeli samochód jest podsterowny, przy obliczaniu prędkości wzorcowej system uwzględnia stopniowo prędkość koła zewnętrznego, kontrolując podsterowność poprzez odpowiednie oddziaływanie na system kontrolny silnika.
Snow Motion urzeczywistnia « Créative Technologie » Marki:
- poprawiając przyczepność niezależnie od warunków,
- zwiększając bezpieczeństwo, ponieważ system ESP pozostaje aktywny,
- zapewniając łatwą obsługę,
- oferując bardzo oszczędne rozwiązanie w porównaniu z samochodami wyposażonymi w napęd na cztery koła.
System Snow Motion został opracowany z myślą o zapewnieniu naszym klientom rozwiązania pozwalającego na skuteczną i bezpieczną jazdę na zaśnieżonych nawierzchniach z możliwością korzystania z funkcji ESP, nawet jeżeli takie warunki drogowe panują tylko przez krótki okres w ciągu roku. Założeniem przy opracowywaniu systemu było wdrożenie urządzenia łatwego w obsłudze i nie wymagającego ponoszenia dodatkowych kosztów, aby mogło być oferowane w wyposażeniu standardowym. Technologia Snow Motion umożliwia zarówno początkującym jak i doświadczonym kierowcom jazdę i ruszanie na zaśnieżonych i oblodzonych drogach bez specjalnych umiejętności, nawet na pochyłościach do 10%. Jednocześnie Snow Motion zapewnia optymalizację trzymania się drogi samochodu we wszystkich okolicznościach, przyczyniając się do zwiększenia bezpieczeństwa. Zalety systemu mogą być w pełni wykorzystane, gdy samochód jest wyposażony w opony zimowe, które znacząco zwiększają bezpieczeństwo i skuteczność w tych warunkach.
Samochody wyposażone w klasyczny system antypoślizgowy (ASR) umożliwiają regulację poślizgu kół pędnych. Jednak w ekstremalnych warunkach eksploatacji ten system może utrudniać poruszanie się. Aby wyeliminować tę niedogodność technologia Snow Motion zapewnia nowatorski układ sterowania systemem antypoślizgowym, umożliwiając Citroënowi C5 ruszanie i skuteczną jazdę po oblodzonych lub zaśnieżonych drogach.
Pierwsza faza: rozpoznanie stylu jazdy kierowcy (przyspieszenie, kąt kół ) i analiza warunków zewnętrznych (kąt nachylenia drogi, przyczepność),
Druga faza: wprowadzenie parametrów jazdy wybranych przez kierowcę, porównanie z rzeczywistymi warunkami nawierzchni i komputerowe obliczenie wartości zadanych, które są przekazywane do systemu kontrolnego silnika i układu hamulcowego,Trzecia faza: kontrola i ocena odchylenia między wartościami zadanymi i reakcją samochodu w celu dokonania korekty umożliwiającej optymalne dostosowanie parametrów jazdy wybranych przez kierowcę do rzeczywistych uwarunkowań .
Poruszanie się samochodu dzieli się na dwa odrębne etapy : ruszanie i jazdę.Ruszanie: etap ruszania jest aktywny do osiągnięcia prędkości około 4 km/h i charakteryzuje się zróżnicowanym, naprzemiennym sterowaniem dwóch kół jezdnych. Ten etap jest aktywowany jeżeli jest to niezbędne, w zależności od warunków, możliwej do osiągnięcia przyczepności i przyspieszenia samochodu.Jazda: ten etap jest aktywowany:
· po etapie ruszania, gdy pojazd osiąga prędkość powyżej progu określonego w zależności od nachylenia drogi, parametrów wybranych przez kierowcę i możliwej do osiągnięcia przyczepności.
· lub bezpośrednio, gdy etap ruszania nie został uruchomiony.
System dąży do znalezienia optymalnego punktu działania kół w zależności od parametrów jazdy wybranych przez kierowcę i istniejących warunków przyczepności.
· Inne zalety Snow Motion
Zarówno na mokrej jak i na suchej nawierzchni Snow Motion umożliwia specjalny rozkład momentu na łuku między dwoma kołami pędnymi. To rozwiązanie pozwala na optymalne wykorzystanie przyczepności, aby osiągnąć jak najlepszą sterowność.
W przypadku dużych sił odśrodkowych i gdy samochód nie jest podsterowny, wartość zadanej, regulacyjnej prędkości przekazywanej do systemu kontrolnego silnika odpowiada prędkości wzorcowej koła zewnętrznego. Nie występuje gwałtowne „szarpnięcie” silnikiem jak to ma miejsce w przypadku tradycyjnego układu ASR. Jeżeli samochód jest podsterowny, przy obliczaniu prędkości wzorcowej system uwzględnia stopniowo prędkość koła zewnętrznego, kontrolując podsterowność poprzez odpowiednie oddziaływanie na system kontrolny silnika.
Snow Motion urzeczywistnia « Créative Technologie » Marki:
- poprawiając przyczepność niezależnie od warunków,
- zwiększając bezpieczeństwo, ponieważ system ESP pozostaje aktywny,
- zapewniając łatwą obsługę,
- oferując bardzo oszczędne rozwiązanie w porównaniu z samochodami wyposażonymi w napęd na cztery koła.
źródło: Citroen
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Citroen C5 z systemem antypoślizgowym Snow Motion
Podobne: Citroen C5 z systemem antypoślizgowym Snow Motion
Volkswagen Passat 2011 debiutuje w Paryżu - nowe informacje, zdjęcia i filmiki »
Ford Mondeo 2010 debiutuje w Moskwie - szczegółowe dane i nowe zdjęcia »
Citroen C5 na rok modelowy 2010 »
To koniec Citroena C5 i unikalnej hydropneumatyki »
Podobne galerie: Citroen C5 z systemem antypoślizgowym Snow Motion
Citroen Metropolis Concept »
Citroen C4 L i C-Elysee - najnowsze propozycje z Francji »
Opel Insignia OPC Unlimited Edition - sportowy samochód w naturalnym środowisku »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Citroen
Newsletter
Galerie zdjęć