Portal V10  »  Aktualności  »  Citroen C5 z systemem antypoślizgowym Snow Motion
Citroen

Citroen C5 z systemem antypoślizgowym Snow Motion

2009-02-26 - K. Spychalski     Tagi: Citroen, Citroen C5, Kombi, Sedan
Inteligentny system antypoślizgowy Snow Motion stanowi światową premierę w zakresie bezpieczeństwa i trzymania się drogi.

System Snow Motion został opracowany z myślą o zapewnieniu naszym klientom rozwiązania pozwalającego na skuteczną i bezpieczną jazdę na zaśnieżonych nawierzchniach z możliwością korzystania z funkcji ESP, nawet jeżeli takie warunki drogowe panują tylko przez krótki okres w ciągu roku. Założeniem przy opracowywaniu systemu było wdrożenie urządzenia łatwego w obsłudze i nie wymagającego ponoszenia dodatkowych kosztów, aby mogło być oferowane w wyposażeniu standardowym. Technologia Snow Motion umożliwia zarówno początkującym jak i doświadczonym kierowcom jazdę i ruszanie na zaśnieżonych i oblodzonych drogach bez specjalnych umiejętności, nawet na pochyłościach do 10%. Jednocześnie Snow Motion zapewnia optymalizację trzymania się drogi samochodu we wszystkich okolicznościach, przyczyniając się do zwiększenia bezpieczeństwa. Zalety systemu mogą być w pełni wykorzystane, gdy samochód jest wyposażony w opony zimowe, które znacząco zwiększają bezpieczeństwo i skuteczność w tych warunkach.

Samochody wyposażone w klasyczny system antypoślizgowy (ASR) umożliwiają regulację poślizgu kół pędnych. Jednak w ekstremalnych warunkach eksploatacji ten system może utrudniać poruszanie się. Aby wyeliminować tę niedogodność technologia Snow Motion zapewnia nowatorski układ sterowania systemem antypoślizgowym, umożliwiając Citroënowi C5 ruszanie i skuteczną jazdę po oblodzonych lub zaśnieżonych drogach.
Działanie Snow Motion przebiega w 3 fazach:

Pierwsza faza: rozpoznanie stylu jazdy kierowcy (przyspieszenie, kąt kół ) i analiza warunków zewnętrznych (kąt nachylenia drogi, przyczepność),

Druga faza: wprowadzenie parametrów jazdy wybranych przez kierowcę, porównanie z rzeczywistymi warunkami nawierzchni i komputerowe obliczenie wartości zadanych, które są przekazywane do systemu kontrolnego silnika i układu hamulcowego,Trzecia faza: kontrola i ocena odchylenia między wartościami zadanymi i reakcją samochodu w celu dokonania korekty umożliwiającej optymalne dostosowanie parametrów jazdy wybranych przez kierowcę do rzeczywistych uwarunkowań .

Poruszanie się samochodu dzieli się na dwa odrębne etapy : ruszanie i jazdę.Ruszanie: etap ruszania jest aktywny do osiągnięcia prędkości około 4 km/h i charakteryzuje się zróżnicowanym, naprzemiennym sterowaniem dwóch kół jezdnych. Ten etap jest aktywowany jeżeli jest to niezbędne, w zależności od warunków, możliwej do osiągnięcia przyczepności i przyspieszenia samochodu.Jazda: ten etap jest aktywowany:
· po etapie ruszania, gdy pojazd osiąga prędkość powyżej progu określonego w zależności od nachylenia drogi, parametrów wybranych przez kierowcę i możliwej do osiągnięcia przyczepności.
· lub bezpośrednio, gdy etap ruszania nie został uruchomiony.
System dąży do znalezienia optymalnego punktu działania kół w zależności od parametrów jazdy wybranych przez kierowcę i istniejących warunków przyczepności.
· Inne zalety Snow Motion

Zarówno na mokrej jak i na suchej nawierzchni Snow Motion umożliwia specjalny rozkład momentu na łuku między dwoma kołami pędnymi. To rozwiązanie pozwala na optymalne wykorzystanie przyczepności, aby osiągnąć jak najlepszą sterowność.

W przypadku dużych sił odśrodkowych i gdy samochód nie jest podsterowny, wartość zadanej, regulacyjnej prędkości przekazywanej do systemu kontrolnego silnika odpowiada prędkości wzorcowej koła zewnętrznego. Nie występuje gwałtowne „szarpnięcie” silnikiem jak to ma miejsce w przypadku tradycyjnego układu ASR. Jeżeli samochód jest podsterowny, przy obliczaniu prędkości wzorcowej system uwzględnia stopniowo prędkość koła zewnętrznego, kontrolując podsterowność poprzez odpowiednie oddziaływanie na system kontrolny silnika.

Snow Motion urzeczywistnia « Créative Technologie » Marki:

- poprawiając przyczepność niezależnie od warunków,
- zwiększając bezpieczeństwo, ponieważ system ESP pozostaje aktywny,
- zapewniając łatwą obsługę,
- oferując bardzo oszczędne rozwiązanie w porównaniu z samochodami wyposażonymi w napęd na cztery koła.



źródło: Citroen

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
1

Komentarze do:

Citroen C5 z systemem antypoślizgowym Snow Motion

Citroen C5 z systemem antypoślizgowym Snow Motion
Foorio 2015-12-01 19:02
Genialne ! ! !