Portal V10 » Aktualności » Citroen DS3 Racing - 202 KM, 6,5 s do 100 km/h, 1000 egzemplarzy
Citroen DS3 Racing - 202 KM, 6,5 s do 100 km/h, 1000 egzemplarzy
2010-08-23 - K. Spychalski Tagi: Citroen, Citroen DS3, Hatchback
Ku wielkiej radości kibiców sportów samochodowych, pierwsze zamówienia na CITROËNA DS3 RACING będzie można składać już od 1. września 2010. CITROËN DS3 trafił w ręce inżynierów Citroën Racing, którzy tchnęli w niego sportowego ducha.
Gwarancją sukcesu tego modelu jest fakt, że CITROËN zdobył już pięć tytułów Rajdowego Mistrza Świata WRC w kategorii producentów i sześć w kategorii kierowca/pilot z duetem Sebastian Loeb i Daniel Elena.
Wersja RACING, stworzona na bazie najwyższego poziomu wykończenia CITROËNA DS3 (Sport Chic), ma zdecydowanie sportowy i ekskluzywny charakter. CITROËNA DS3 RACING wyróżniają atrybuty typowe dla samochodów rajdowych, takie jak elementy z włókna węglowego i specyficzne wyposażenie zaczerpnięte ze świata sportów samochodowych.
Zmodyfikowany przez ekipę CITROËN RACING silnik o pojemności 1,6 l rozwija moc 202 KM, co pozwoliło na uzyskanie wyniku 26,5 sekundy na odcinku 1000 m ze startu zatrzymanego. Zarówno zawieszenie jak i pozostałe elementy układu jezdnego były przedmiotem modyfikacji. Pierwsi nabywcy tego modelu, oferowanego już od 29 990 €, będą mogli przejechać nim pierwsze kilometry jeszcze przed końcem tego roku.Rajdowy szyk
CITROËN DS3 RACING o długości 3,96 m to kwintesencja sportowego ducha. Przejmuje on kod stylistyczny CITROËNA DS3, ale wyróżniają go atrybuty typowe dla samochodów rajdowych, takie jak dyfuzor powietrza, podwójna chromowana końcówka układu wydechowego czy zastosowanie włókna węglowego w wielu elementach nadwozia.
Zobacz także: Citroen DS3 Racing - galeria »Dyfuzor powietrza, półsztywna listwa zderzaka przedniego, dolny pas nadwozia, poszerzone progi i nadkola z karbonu są gwarancją żywiołowego i wyrazistego temperamentu.CITROËN DS3 RACING wyposażony jest w 18-calowe obręcze kół o oryginalnym designie, dostępne są w dwóch kolorach, czarnym Noir Onyx w wersji z dachem w kolorze pomarańczowym lub Blanc Banquise w wersji z szarym dachem. Motywy stylistyczne dachu dodatkowo podkreślają sportowy charakter samochodu.Kabina przejęta z modelu CITROËN DS3 również poddana została specyficznym modyfikacjom. Wstawki w kolorze karoserii i z włókna węglowego znajdziemy również we wnętrzu: na fasadzie centralnej deski rozdzielczej, kierownicy czy daszku nad zestawem wskaźników.
Wyjątkowy charakter CITROËNA DS3 RACING został wyraźnie zaakcentowany przez logo CITROËN RACING umieszczone na oparciach foteli przednich i tabliczce na okładzinie dachu.Rasowy silnik
Istotnym atutem CITROËNA DS3 RACING są jego osiągi. Opracowany przez ekipę CITROËN RACING silnik korzysta z całej specjalistycznej wiedzy technologicznej i doświadczenia Marki.
Modyfikacja silnika THP 150 o pojemności 1,6 litra pozwoliła zwiększyć jego moc ze 156 do 202 KM. Wyższy jest również jego maksymalny moment obrotowy, który zwiększony został z 240 Nm do 275 Nm, tj. o prawie 15 %, i jest dostępny w szerokim zakresie obrotów, co gwarantuje elastyczność i przyjemność użytkowania.Zawieszenie stawiające na komfort jazdy
Kolejnym obiektem skupiającym uwagę konstruktorów było podwozie i układ jezdny. W wersji RACING, inżynierowie zmodyfikowali już istniejące rozwiązania, stawiając sobie za cel zapewnienie intensywnych wrażeń i stałego dialogu pomiędzy kierowcą i drogą. Po tych zabiegach, CITROËN DS3 RACING dysponuje wszelkimi atutami, aby stać się wzorcowym modelem w swoim segmencie.Aby zagwarantować samochodowi znakomite trzymanie się drogi, głębokiej ewolucji uległo zawieszenie: amortyzatorom nadano sportowe parametry, poszerzono o 30 mm rozstaw kół z przodu i z tyłu, a prześwit zmniejszono o 15 mm.
Jeszcze bardziej precyzyjny stał się także układ kierowniczy, który dostosowano do sportowego temperamentu samochodu. Układ hamulcowy, obejmujący z przodu 4-tłoczkowe zaciski i specyficzne tarcze, sparametryzowany został według standardów rajdowych.
Podstawowe elementy wyposażenia dodane do wersji bazowej CITROËN DS3 Sport Chic
CITROËN DS3 RACING o długości 3,96 m to kwintesencja sportowego ducha. Przejmuje on kod stylistyczny CITROËNA DS3, ale wyróżniają go atrybuty typowe dla samochodów rajdowych, takie jak dyfuzor powietrza, podwójna chromowana końcówka układu wydechowego czy zastosowanie włókna węglowego w wielu elementach nadwozia.
Zobacz także: Citroen DS3 Racing - galeria »
Wyjątkowy charakter CITROËNA DS3 RACING został wyraźnie zaakcentowany przez logo CITROËN RACING umieszczone na oparciach foteli przednich i tabliczce na okładzinie dachu.Rasowy silnik
Istotnym atutem CITROËNA DS3 RACING są jego osiągi. Opracowany przez ekipę CITROËN RACING silnik korzysta z całej specjalistycznej wiedzy technologicznej i doświadczenia Marki.
Modyfikacja silnika THP 150 o pojemności 1,6 litra pozwoliła zwiększyć jego moc ze 156 do 202 KM. Wyższy jest również jego maksymalny moment obrotowy, który zwiększony został z 240 Nm do 275 Nm, tj. o prawie 15 %, i jest dostępny w szerokim zakresie obrotów, co gwarantuje elastyczność i przyjemność użytkowania.Zawieszenie stawiające na komfort jazdy
Kolejnym obiektem skupiającym uwagę konstruktorów było podwozie i układ jezdny. W wersji RACING, inżynierowie zmodyfikowali już istniejące rozwiązania, stawiając sobie za cel zapewnienie intensywnych wrażeń i stałego dialogu pomiędzy kierowcą i drogą. Po tych zabiegach, CITROËN DS3 RACING dysponuje wszelkimi atutami, aby stać się wzorcowym modelem w swoim segmencie.Aby zagwarantować samochodowi znakomite trzymanie się drogi, głębokiej ewolucji uległo zawieszenie: amortyzatorom nadano sportowe parametry, poszerzono o 30 mm rozstaw kół z przodu i z tyłu, a prześwit zmniejszono o 15 mm.
Jeszcze bardziej precyzyjny stał się także układ kierowniczy, który dostosowano do sportowego temperamentu samochodu. Układ hamulcowy, obejmujący z przodu 4-tłoczkowe zaciski i specyficzne tarcze, sparametryzowany został według standardów rajdowych.
Główne parametry techniczne | ||||
---|---|---|---|---|
Wymiary (dł. x szer. x wys.) (mm) | 3962 x 1717 x 1443 | |||
Rozstaw osi (mm) | 2464 | |||
Silnik | THP 200 6-przełożeniowa skrzynia biegów | |||
Typ | 4 cylindry / 16 zaworów benzyna + turbo | |||
Pojemność skokowa | 1598 | |||
Maks. moc KM/kW przy obr/min | 202 / 149 przy 6000 | |||
Maks. moment obrotowy (Nm) przy obr/min | 275 od 2000 do 4500 | |||
Opony | 215 / 40 R 18 | |||
1000 m - start zatrzymany | 26,5 sekundy | |||
0-100 km/h | 6,5 sekundy |
- Wykończenie Carbone na zewnątrz i wewnątrz
- Obręcze kół ze stopów lekkich 18 cali
- Elektrochromatyczne lusterko wsteczne
- Automatyczne włączanie świateł
- Automatyczne wycieraczki przednie
- Radar parkowania tyłem
- Elektrycznie składane lusterka boczne
źródło: Citroen
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Citroen DS3 Racing - 202 KM, 6,5 s do 100 km/h, 1000 egzemplarzy
Podobne: Citroen DS3 Racing - 202 KM, 6,5 s do 100 km/h, 1000 egzemplarzy
Citroen C3 i DS3 świętują rynkowy sukces »
Citroen DS3 - nowa aplikacja dla właścicieli iPhone'a »
Citroen DS3 jedną z atrakcji targów w Poznaniu »
Citroen DS3 w wersji specjalnej Yves Saint Laurent »
Podobne galerie: Citroen DS3 Racing - 202 KM, 6,5 s do 100 km/h, 1000 egzemplarzy
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Citroen
Galerie zdjęć
Newsletter