Portal V10  »  Aktualności  »  Citroen Metropolis Concept - kolejne informacje na temat nowej limuzyny
Nowy Citroen Metropolis Concept 2010

Citroen Metropolis Concept - kolejne informacje na temat nowej limuzyny

2010-04-19 - K. Spychalski     Tagi: Citroen, Concept car, Sedan
CITROËN prezentuje model METROPOLIS, prototyp stworzony na potrzeby dynamicznie rozwijającego się rynku chińskiego. Będzie on eksponowany w pawilonie francuskim podczas Światowej Wystawy w Szanghaju od 1 maja do 31 października 2010 roku.


METROPOLIS to limuzyna o zdecydowanym designie i harmonijnych liniach, której koncepcja nawiązuje do wielkości i dynamizmu wielkich aglomeracji. Aby precyzyjnie odpowiedzieć na oczekiwania tego dynamicznie rozwijającego się rynku, prototyp zaprojektowany został od początku do końca przez międzynarodową ekipę designerów CITROËNA, pracujących w Szanghaju od 2008 roku. METROPOLIS to prawdziwe dzieło sztuki, które zaszczepia wartości luksusu i niezaprzeczalnego uroku w zgodzie z Créative Technologie Marki. Stanowi idealną odpowiedź na główne hasło pawilonu francuskiego, które brzmi «zmysłowe miasto». W ciągu 90 lat swojej historii CITROËN stworzył wiele wysokiej klasy modeli, które zaznaczały kolejne etapy w rozwoju motoryzacji.
Zwiedzający Wystawę EXPO będą mogli teraz zobaczyć i podziwiać to dzieło motoryzacji, stworzone z potrzeby kreatywności i nowoczesnej myśli technologicznej, o czym świadczy chociażby zastosowanie w METROPOLIS hydroaktywnego zawieszenia i hybrydowego układu napędowego plug-in.

Światowa Wystawa w Szanghaju to dla Marki okazja, aby potwierdzić swoje międzynarodowe ambicje. Po raz kolejny CITROËN dowozi, że po 20 latach obecności w Chinach, dostosowuje się stale do wymogów i oczekiwań tego rynku. Chiny, aktualnie pierwszy pod względem wielkości sprzedaży rynek na świecie, stał się 2 rynkiem dla CITROËNA. W 2009 roku Marka osiągnęła w tym kraju rekordowy wynik, odnotowując wzrost o ponad 57%.METROPOLIS : skrajny luksus

Poza trójbryłową sylwetką, wymogiem koniecznym w Chinach w tym segmencie, METROPOLIS urzeczywistnia wizję kreatywnego i wyrafinowanego luksusu zamkniętego w imponującej posturze (5.30m x 2m x 1.40m), będącej odzwierciedleniem ambicji i skali kraju, dla którego prototyp został stworzony.Efektowną i muskularną sylwetkę okrywa karoseria o płynnych liniach i subtelnej barwie "Pearl Silk". Jej intensywność uzależniona od natężenia światła uwydatnia kształtne wypukłości i starannie dopracowane detale. METROPOLIS łączy gładkie powierzchnie, prężne linie i krzywizny z oryginalnymi w swojej formie elementami, takimi jak przednie nadkola, które stanowią mocny akcent silnej i aerodynamicznej sylwetki.

Chromowany element ozdobny usytuowany w górnej części szyb bocznych, biegnący daleko ku tyłowi pojazdu, optycznie wydłuża kabinę. Tylna boczna trójkątna szyba, dzięki zastosowaniu niewidocznej ramy eliminuje wrażenie ociężałości i stanowi dodatkowe źródło światła. To niewątpliwy ukłon w stronę kultowego CITROËNA DS.

Przód modelu METROPOLIS z osłoną chłodnicy w kształcie latawca o starannie dopracowanym designie to zapowiedź kryjącej się pod maską silnika mocy. Wydłużone lampy reflektorów o przenikliwym spojrzeniu i dodają sylwetce naturalnej i niekwestionowanej pewności siebie.

Tył prototypu z powodzeniem łączy szerokość i stabilność, zachowując jednocześnie zwartą i aerodynamiczną formę. Wklęsła tylna szyba i profil bagażnika obejmującego aktywny spojler, podkreślają opływowy kształt prototypu. Światła w kształcie bumerangów z zachodzącymi na siebie elementami stanowią oryginalny akcent nadwozia, który wieńczy ostatecznie wyjątkowy wygląd tyłu METROPOLIS.

Design wnętrza natomiast inspirowany był wachlarzem i chińskimi strunowymi instrumentami muzycznymi ("GU ZHENG"). W Chinach, to symbol ludzi światłych i wykształconych. Całość przedstawiona została jako nakładające się warstwy tworzące wnętrze, w którym luksus wyrażony został w nowatorski i orientalny sposób. Wnętrze METROPOLIS podkreśla luksusowy charakter samochodu, w którym obfitość środków wyrazu ma fundamentalne znaczenie.

Podsumowując: wielkość, harmonia, stabilność i wyrafinowanie w połączeniu z Créative Technologie funkcjonalnością i wysoką jakością to określenia definiujące ten nowy prototyp Marki, które znakomicie oddają skrzyżowanie chińskiej i francuskiej wrażliwości. METROPOLIS to wyraz ambicji i dynamiki Chin.

METROPOLIS : awangardowe technologie

Dzięki zastosowaniu hybrydowego układu napędowego plug-in, METROPOLIS zachowuje równowagę pomiędzy odpowiedzialną postawą proekologiczną i przyjemnością z jazdy. Aby w pełni korzystać z tych dynamicznych właściwości, samochód wyposażony został w zawieszenie Hydractive.

Ten znak fabryczny marki CITROËN odpowiada oczekiwaniom z zakresu ogólnego komfortu, co ma istotne znaczenie zwłaszcza w Chinach. Umożliwia ono utrzymanie stałego prześwitu poprawiając aerodynamikę, a tym samym ograniczając poziom emisji CO2.

Hybrydowy układ napędowy plug-in zapewnia METROPOLISOWI możliwość funkcjonowania w różnych trybach:
  • w trybie całkowicie elektrycznym (przy ruszaniu, w mieście podczas jazdy z małą prędkością i przy zwalnianiu): dzięki silnikowi elektrycznemu rozwijającemu moc od 55 KM (40 kW), która może osiągnąć maksymalnie 95 KM (70 kW).
  • w trybie całkowicie spalinowym (podczas jazdy z ustabilizowaną prędkością, gdy silnik osiąga optymalną wydajność): dzięki silnikowi benzynowemu 2,0 V6. Silnik ten rozwija moc 272 KM (200 kW), a jego stały maksymalny moment obrotowy wynosi 375 Nm.
  • w trybie współpracy obydwu silników:
    • w fazach przyspieszenia dla szybkiego wzrostu mocy (funkcja «overboost»), aby osiągnąć maksymalną moc 460 KM (345 kW) i moment obrotowy wynoszący 430 Nm.
    • w trybie z napędem na cztery koła, gdy wymagają tego warunki.
Zastosowany układ napędowy łączy przyjemność z jazdy ze znakomitymi osiągami i przyjaznym środowisku charakterem, na co dowodem jest wyraźne ograniczenie emisji CO2. Umożliwia on uzyskanie pięciokrotnie niższego poziomu emisji CO2 (70 g/km i zużyciu paliwa na poziomie 2,6 l/100 km) w porównaniu z klasycznym układem napędowym o podobnych osiągach (silnik V8 o pojemności 4,0 l).

Wynik ten osiągnięto dzięki:
  • udoskonaleniu silnika benzynowego
  • zastosowaniu mechanicznej elektronicznie sterowanej 7-przełożeniowej skrzyni biegów z podwójnym sprzęgłem
  • napędowi hybrydowemu, redukującemu w każdym momencie emisję CO2.



źródło: Citroen; video: MotoTUBE

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Citroen Metropolis Concept - kolejne informacje na temat nowej limuzyny