Clio Renault F1 Team R27 - od maja w Polsce
Już od maja model Clio Renault F1 Team R27 będzie dostępny w polskiej
sieci sprzedaży Renault. Ten wyjątkowy samochód, poza ekskluzywnym
wyglądem, ma niezwykle sportowy charakter.
Seria specjalna Clio Renault F1 Team R27 zaprezentowana została w
styczniu przez kierowców zespołu ING-Renault F1 Team i stanowi flagową
ofertę gamy Clio, podobnie jak to miało miejsce w przypadku Megane
Renault F1 Team R26. Opracowane przez Renault Sport Technologies, Clio
Renault F1 Team jest montowane we francuskich zakładach w Dieppe,
specjalizujących się w produkcji sportowych samochodów Renault. Jego
pojawienie się to sposób na uczczenie podwójnego tytułu mistrza świata
konstruktorów Formuły 1 i możliwość zaoferowania amatorom sportów
motoryzacyjnych samochodu stanowiącego kwintesencję sportowych emocji.
Dzięki dodatkowemu obniżeniu podwozia w stosunku do modelu Clio Renault Sport, specjalnej regulacji amortyzatorów i zastosowaniu specjalnych sprężyn, możliwe stało się uzyskanie jeszcze lepszych osiągów (lepszy czas na torze o 0,2 s/km). Dzięki zmienionej regulacji amortyzatorów i zwiększonej sztywności sprężyn (+27% z przodu i +30% z tyłu), auto jeszcze sprawniej pokonuje płaskie zakręty zapewniając przyjemność ekstremalnej jazdy.
Clio Renault F1 Team R27 jest wyposażone w opracowany przez Renault Sport Technologies silnik wolnossący 2.0 16V (F4R RS). Po przystosowaniu jest on również wykorzystywany w samochodach wyścigowych (Clio Renault Sport), rozwijając moc 145 kW przy 7250 o/m. W połączeniu z 6-biegową skrzynią mechaniczną (TL4) pozwala na osiągnięcie momentu obrotowego 215 Nm przy 5 550 o/m. Krótkie przełożenia zapewniają lepsze przyspieszenie na biegach pośrednich, a jednocześnie dają pełne pole do popisu dla możliwości silnika. Silnik ten pokazuje w pełni co potrafi, gdy wejdziemy na maksymalne obroty. Clio Renault F1 Team przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,9 s, a 1000 m ze startu zatrzymanego pokonuje w 27,5 s. Zużycie paliwa wynoszące 8,4l/100 km (199 g CO2/km) w cyklu mieszanym należy do najniższych w segmencie sportowych samochodów z porównywalnymi silnikami.
Czerwone zaciski hamulców Brembo, nowy kolor Żółty Sirius oraz ekskluzywne oznaczenia Renault F1 Team i World Champion, powodują, że ta seria specjalna Clio Renault Sport z miejsca przywodzi na myśl Megane Renault F1 Team. Oprócz koloru Żółty Sirius, Clio Renault Renault F1 Team jest oferowane w trzech metalizowanych kolorach (Głęboka Czerń, Błękit Monako i Szarość Makaha) oraz dwóch niemetalizowanych (Czerwień Toro i Błękit Dynamo).
Dyfuzor wywodzący się z technologii stosowanych w sporcie, ukierunkowuje strumień powietrza przepływający pod podwoziem i wytwarza podciśnienie dociskające auto do nawierzchni. Podobnie jak w Clio Renault Sport, zwiększa siłę docisku z tyłu zmniejszając siłę nośną. Wyloty powietrza umieszczone w przednich błotnikach neutralizują boczne zawirowania, odprowadzając jednocześnie ciepłe powietrze spod maski.
Przystosowane do sportowej regulacji i zawieszenia, kubełkowe siedzenia mają wbudowane poduszki boczne, opracowane specjalnie dla tego modelu we współpracy z Recaro. Zastosowanie sztywnej konstrukcji fotela umożliwiło uzyskanie atrakcyjniejszej stylistyki przy jednoczesnym zmniejszeniu masy i obniżeniu środka ciężkości.
Nisko umieszczone siedzenie o mocniej wyprofilowanym kształcie stanowi naturalne zabezpieczenie przed tzw. nurkowaniem, dzięki czemu nie było konieczności sięgania po rozwiązania stosowane w samochodach seryjnych. Fabrycznie wykonane otwory na uprząż i wbudowane zagłówki nadają wnętrzu auta niezwykle sportowy wygląd. Tabliczka z numerem umieszczona przy hamulcu ręcznym nie zostawia cienia wątpliwości co do unikalnego, ekskluzywnego charakteru Clio Renault F1 Team R27.
Dodaj komentarz
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.