Portal V10  »  Aktualności  »  Co kraj, to obyczaj, co kontynent, to... kolor auta
Ford

Co kraj, to obyczaj, co kontynent, to... kolor auta

2008-12-10 - K. Spychalski     Tagi: Odjechane
Na jaki kolor samochodu najczęściej decydują się klienci na świecie? DuPont Automotive jak co roku, wydał raport popularności kolorów aut. Jak wynika z analizy, najpopularniejszym kolorem nadwozia w Europie jest czarny, w Ameryce Północnej biały, a w Azji srebrny.

Na świecie gusta są raczej zbieżne. Dominują trzy kolory, lecz niejednakowo się to rozkłada w różnych częściach świata. Tak jak w Ameryce Północnej, odcienie bieli "zgarniają" 20% udziału w rynku, czarne 17%, zaś srebrne 17%, tak w Europie na czarny kolor samochodu decyduje się 16% klientów, na srebrny 20%, a szary wybiera 18%. Białe odcienie nadwozia na Starym Kontynencie nie cieszą się popularnością jak w Ameryce Północnej, bowiem decyduje się na nie zaledwie 8% klientów. Wśród Europejczyków rośnie za to chęć kupna beżowych i brązowych pojazdów (4%). Kierując się na wschód poczujemy wzrost zainteresowania srebrnym kolorem, wśród Rosjan ma on aż 30% uznania; ponadto Rosjanie wybierają intensywne barwy dla swoich pojazdów i tak 14% decyduje się na czarny i czerwony kolor, 13% na zielony, 12% na niebieski i 10% na biały.

Na rynku azjatyckim 28% uwielbia kolor biały i perłowy i aż 27% srebrny. Co ciekawe, połowa Koreańczyków kupuje samochody w odcieniu księżyca. Na czarne i ciemne kolory decyduje się niewielu nabywców w porównaniu z europejskimi preferencjami, bo tylko 7%. Dla mieszkańców Ameryki Południowej liczą się także białe, ciemne i szare kolory, ale niebieski i czerwony także nie są w tyle (uwielbia je 24% nabywców).



źródło: Carscoop; informacja: Mototarget

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Co kraj, to obyczaj, co kontynent, to... kolor auta