Portal V10 » Aktualności » Co kraj, to obyczaj, co kontynent, to... kolor auta
Na jaki kolor samochodu najczęściej decydują się klienci na świecie? DuPont Automotive jak co roku, wydał raport popularności kolorów aut. Jak wynika z analizy, najpopularniejszym kolorem nadwozia w Europie jest czarny, w Ameryce Północnej biały, a w Azji srebrny.
Na świecie gusta są raczej zbieżne. Dominują trzy kolory, lecz niejednakowo się to rozkłada w różnych częściach świata. Tak jak w Ameryce Północnej, odcienie bieli "zgarniają" 20% udziału w rynku, czarne 17%, zaś srebrne 17%, tak w Europie na czarny kolor samochodu decyduje się 16% klientów, na srebrny 20%, a szary wybiera 18%. Białe odcienie nadwozia na Starym Kontynencie nie cieszą się popularnością jak w Ameryce Północnej, bowiem decyduje się na nie zaledwie 8% klientów. Wśród Europejczyków rośnie za to chęć kupna beżowych i brązowych pojazdów (4%). Kierując się na wschód poczujemy wzrost zainteresowania srebrnym kolorem, wśród Rosjan ma on aż 30% uznania; ponadto Rosjanie wybierają intensywne barwy dla swoich pojazdów i tak 14% decyduje się na czarny i czerwony kolor, 13% na zielony, 12% na niebieski i 10% na biały.
Na rynku azjatyckim 28% uwielbia kolor biały i perłowy i aż 27% srebrny. Co ciekawe, połowa Koreańczyków kupuje samochody w odcieniu księżyca. Na czarne i ciemne kolory decyduje się niewielu nabywców w porównaniu z europejskimi preferencjami, bo tylko 7%. Dla mieszkańców Ameryki Południowej liczą się także białe, ciemne i szare kolory, ale niebieski i czerwony także nie są w tyle (uwielbia je 24% nabywców).
Na świecie gusta są raczej zbieżne. Dominują trzy kolory, lecz niejednakowo się to rozkłada w różnych częściach świata. Tak jak w Ameryce Północnej, odcienie bieli "zgarniają" 20% udziału w rynku, czarne 17%, zaś srebrne 17%, tak w Europie na czarny kolor samochodu decyduje się 16% klientów, na srebrny 20%, a szary wybiera 18%. Białe odcienie nadwozia na Starym Kontynencie nie cieszą się popularnością jak w Ameryce Północnej, bowiem decyduje się na nie zaledwie 8% klientów. Wśród Europejczyków rośnie za to chęć kupna beżowych i brązowych pojazdów (4%). Kierując się na wschód poczujemy wzrost zainteresowania srebrnym kolorem, wśród Rosjan ma on aż 30% uznania; ponadto Rosjanie wybierają intensywne barwy dla swoich pojazdów i tak 14% decyduje się na czarny i czerwony kolor, 13% na zielony, 12% na niebieski i 10% na biały.
Na rynku azjatyckim 28% uwielbia kolor biały i perłowy i aż 27% srebrny. Co ciekawe, połowa Koreańczyków kupuje samochody w odcieniu księżyca. Na czarne i ciemne kolory decyduje się niewielu nabywców w porównaniu z europejskimi preferencjami, bo tylko 7%. Dla mieszkańców Ameryki Południowej liczą się także białe, ciemne i szare kolory, ale niebieski i czerwony także nie są w tyle (uwielbia je 24% nabywców).
źródło: Carscoop; informacja: Mototarget
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Co kraj, to obyczaj, co kontynent, to... kolor auta
Podobne: Co kraj, to obyczaj, co kontynent, to... kolor auta
Video: Gymkhana 8, czyli Ken Block szaleje w Dubaju »
Lamborghini Murcielago i kozy »
Koła Liddiard - niesamowity wynalazek z Kanady »
Rosja: Typowe wymuszenie pierwszeństwa z nietypowym ciągiem dalszym »
Podobne galerie: Co kraj, to obyczaj, co kontynent, to... kolor auta
Dodge Challenger w seksownej myjni samochodowej »
Historia Toyoty w skali 1:5 - zobacz kolekcję niesamowitych modeli »
BMW 850Ci - sztuka na kołach »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Polerka samochodowa - rotacyjna czy orbitalna? »
Porsche 911 GT3 RS 2024 też dostało pakiet Manthey. Docisk na poziomie McLarena W1! »
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter