Portal V10  »  Aktualności  »  Cztery zawory na cylinder, czyli 100 lat silników Opla
Opel

Cztery zawory na cylinder, czyli 100 lat silników Opla

2013-12-09 - A. Ruciński     Tagi: Opel, Silniki, Silnik
W roku 1913, czyli dokładnie 100 lat temu Opel opracował swój pierwszy silnik z czterema zaworami na cylinder. Motor, który napędzał wyścigowy utorował drogę dla całej serii współczesnych jednostek tej marki.

Do połowy lat 50-tych silniki z czterema zaworami na cylinder stosowano głównie w wyścigach. Później jednak zauważono zalety takiego rozwiązania objawiające się poprzez wyższą moc i niższe spalanie.
OpelOpel
Modele, które najlepiej zapisały się w historii marki takie jak Kadett GSi, czy Calibra Turbo miały pod maską jednostki z czterema zaworami na cylinder. Podobnie jak Lotus Omega.Współcześnie większość standardowych jednostek, pochodzących nie tylko od Opla wyposażone jest w cztery zawory na cylinder.
OpelOpel
Warto wspomnieć też o epizodzie z Formułą 3, dla której Opel przez jakiś czas dostarczał silniki. Bez wątpienia firma z Russelsheim w dużej mierze przyczyniła się do popularyzacji stosowania czterech zaworów na cylinder.
OpelOpelOpelOpelOpelOpelOpelOpelOpelOpelOpelOpelOpelOpel



źródło: carscoops

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
2

Komentarze do:

Cztery zawory na cylinder, czyli 100 lat silników Opla

Cztery zawory na cylinder, czyli 100 lat silników Opla
koko 2013-12-09 21:04
Co to za silnik i do ktorego modelu na zdjenciu nr 6. ???
Cztery zawory na cylinder, czyli 100 lat silników Opla
leni93 2013-12-09 22:23
@koko To silnik który był wykorzystywany w Formule 3000, kiedy to Opel dostarczał silniki do bolidów ścigających się w tej serii.