Portal V10  »  Aktualności  »  Dacia 2000, która należała do Ceausescu wciąż ma się dobrze
Dacia 2000

Dacia 2000, która należała do Ceausescu wciąż ma się dobrze

2014-05-16 - A. Ruciński     Tagi: Dacia, Dacia 2000
Mimo, że Nicolae Ceausescu zakończył swój żywot w niezbyt przyjemnych okolicznościach, wzburzony lud nie zniszczył jego całego majątku. Wśród rzeczy, które pozostały po rumuńskim dyktatorze ostała się Dacia 2000.

Dziś jest ona własnością kolekcjonera bałkańskich aut, Ovidiu Magueranu, który stara się utrzymać auto w jak najlepszym stanie. Trzeba przyznać, że mu się to udaje. 2000 wyprodukowana w 1981 roku jest zdecydowanie jedną z najbardziej luksusowych propozycji Dacii z lat 80-tych. W wyposażeniu znajdziemy m.in. klimatyzację, tempomat, elektryczne szyby, czy automatyczną skrzynię biegów.

Pod maską drzemie 2,2-litrowy benzyniak o mocy 115 KM pozwalający rozpędzić się do 175 km/h. Jak na ówczesne, rumuśkie realia 2000 była naprawdę przyzwoitym autem. Właściciel postanowił zachować ten nietypowy egzemplarz z myślą o sporym zarobku w przyszłości.



źródło: wcf

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
4

Komentarze do:

Dacia 2000, która należała do Ceausescu wciąż ma się dobrze

Dacia 2000, która należała do Ceausescu wciąż ma się dobrze
koko 2014-05-16 15:47
to auto zbrodniarza splamione krwia... a ten "kolekcjoner" to tez szemrany element
Dacia 2000, która należała do Ceausescu wciąż ma się dobrze
Robert K. 2014-05-16 21:00
Dlaczego skoro to jest Dacia,to w środku są znaczki Renault?
Dacia 2000, która należała do Ceausescu wciąż ma się dobrze
Hesketh 2014-05-17 09:28
bo Dacia to licencyjna marka koncernu Renault. Tak było dawniej i jest obecnie. Np. w Rosji, Indiach czy RPA Duster jest sprzedawany jako Renault, a nie Dacia
Dacia 2000, która należała do Ceausescu wciąż ma się dobrze
jurex 2014-05-19 18:48
Kolekcjonerzy są w stanie dużo zrobić, żeby zdobyć unikalny egzemplarz.