Portal V10 » Aktualności » Europa, a od teraz i Rosja dopłaci za nowe auto, a co z Polską?
Europa, a od teraz i Rosja dopłaci za nowe auto, a co z Polską?
Zgodnie z ustawą przygotowaną przez rosyjskie Ministerstwo Przyrody, Rosja będzie kolejnym krajem, który wspiera osoby mające zamiar kupić nowe auto. Według niej, każdy kto odda swoje stare auto do utylizacji (powyżej 10 lat), dostanie certyfikat wart 50 tysięcy rubli (około 1600 dolarów). Za jego pomocą możliwe będzie rozliczenie kupna nowego auta. Warunek jest tylko jeden - ma on być rodzimej produkcji.
Powodem takich działań rosyjskich władz jest nie tylko troska o ekologię, ale także o rentowność rosyjskich producentów samochodów. W pierwszej połowie roku 2008, Rosja mogła pochwalić się sprzedażą aut osobowych, autobusów i samochodów ciężarowych na poziomie 904 tys. sztuk. Aktualna sprzedaż wynosi 728 tys. sztuk, z czego najwięcej stracili producenci aut osobowych (65 proc.), w tym zagranicznych marek. Jedną z najcięższych sytuacji ma koncern GAZ Olega Deripaski, który zatrudniając 90 tys. osób, w czasie pierwszej połowy 2009 wyprodukował tylko 445 aut (rok wcześniej 16 tysięcy).
O ogromnych spadkach może mówić także największy w Rosji AwtoWAZ, którego produkcja spadła trzykrotnie (do 139 tys.), oraz UAZ, który wypuścił na rynek o połowę mnie niż przed rokiem (4661 sztuk).
Po drogach Rosji jeździ 38 mln samochodów. Połowa z nich to stare, zanieczyszczające środowisko i ponad dziesięcioletnie auta. Program dopłat do utylizacji to także obrona przed zjawiskiem porzucania ich na ulicach miast i wsi (już teraz około 400 tys. wraków zalega i nikt nie wie kto ma zapłacić za ich usunięcie).
Program rządowych dopłat to już druga próba na rozpędzenie rosyjskiego sektora motoryzacyjnego. Pierwszy z nich miał zachęcić klientów do kupna auta na kredyt, jednak producenci podnieśli ich ceny, a banki często odmawiają ich kredytowania.
Finansową pomoc przy kupnie nowego auta, przy jednoczesnej utylizacji starego zapewniają także niektóre kraje Europy Zachodniej. Największe dopłaty zapewniają Niemcy, gdzie klienci liczyć mogę nawet na 2,5 tys. euro. Czy Polska weźmie swoich sąsiadów za przykład i także ustanowi podobne dopłaty? Na razie nie ma niestety żadnych przesłanek do ich wprowadzenia, a szkoda.
Powodem takich działań rosyjskich władz jest nie tylko troska o ekologię, ale także o rentowność rosyjskich producentów samochodów. W pierwszej połowie roku 2008, Rosja mogła pochwalić się sprzedażą aut osobowych, autobusów i samochodów ciężarowych na poziomie 904 tys. sztuk. Aktualna sprzedaż wynosi 728 tys. sztuk, z czego najwięcej stracili producenci aut osobowych (65 proc.), w tym zagranicznych marek. Jedną z najcięższych sytuacji ma koncern GAZ Olega Deripaski, który zatrudniając 90 tys. osób, w czasie pierwszej połowy 2009 wyprodukował tylko 445 aut (rok wcześniej 16 tysięcy).
O ogromnych spadkach może mówić także największy w Rosji AwtoWAZ, którego produkcja spadła trzykrotnie (do 139 tys.), oraz UAZ, który wypuścił na rynek o połowę mnie niż przed rokiem (4661 sztuk).
Po drogach Rosji jeździ 38 mln samochodów. Połowa z nich to stare, zanieczyszczające środowisko i ponad dziesięcioletnie auta. Program dopłat do utylizacji to także obrona przed zjawiskiem porzucania ich na ulicach miast i wsi (już teraz około 400 tys. wraków zalega i nikt nie wie kto ma zapłacić za ich usunięcie).
Program rządowych dopłat to już druga próba na rozpędzenie rosyjskiego sektora motoryzacyjnego. Pierwszy z nich miał zachęcić klientów do kupna auta na kredyt, jednak producenci podnieśli ich ceny, a banki często odmawiają ich kredytowania.
Finansową pomoc przy kupnie nowego auta, przy jednoczesnej utylizacji starego zapewniają także niektóre kraje Europy Zachodniej. Największe dopłaty zapewniają Niemcy, gdzie klienci liczyć mogę nawet na 2,5 tys. euro. Czy Polska weźmie swoich sąsiadów za przykład i także ustanowi podobne dopłaty? Na razie nie ma niestety żadnych przesłanek do ich wprowadzenia, a szkoda.
źródło: Rzeczpospolita
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Europa, a od teraz i Rosja dopłaci za nowe auto, a co z Polską?
Podobne: Europa, a od teraz i Rosja dopłaci za nowe auto, a co z Polską?
Fiat wyprowadza się z Włoch do USA? »
Budżet: co szósta złotówka dzięki temu, że jeździmy »
Chiny stały się mekką dla aut luksusowych »
Polska: najbardziej popularne klasy aut w roku 2009 »
Podobne galerie: Europa, a od teraz i Rosja dopłaci za nowe auto, a co z Polską?
Audi A3 Sportback - niemiecki hatchback ostry jak nigdy »
Toyota GR Supra - europejska wersja sportowej maszyny »
Toyota Proace City - fotografie dostawczaka »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter