Portal V10 » Aktualności » Fiat 500, Grande Punto, Bravo, Croma i Qubo z systemem "eco:Drive"
Fiat 500, Grande Punto, Bravo, Croma i Qubo z systemem "eco:Drive"
2009-07-15 - K. Spychalski Tagi: Fiat, Ekologia, Fiat Bravo, Fiat 500, Fiat Qubo, Fiat Grande Punto, Fiat Croma
Po niedawnym sukcesie na 56. Międzynarodowym Festiwalu Reklamy w Cannes, innowacyjny system "eco:Drive" opracowany przez Grupę Fiata, zyskuje z każdym dniem coraz większe uznanie wśród użytkowników.
Oprogramowanie i aplikacja "eco:Drive", dostępne dla modeli Fiat 500, Grande Punto, Bravo - a od dziś także dla Qubo i Cromy - wykorzystuje potencjał platformy Blue&Me i umożliwia kierowcom lepiej zrozumieć jak ich styl jazdy wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin. W pierwszych ośmiu miesiącach od wprowadzenia na rynek, ponad 50 000 osób bezpłatnie pobrało aplikację ze strony www.fiat.com/ecodrive.
Warto podkreślić, że 20 000 osób stale go używa monitorując własny sposób jazdy, wcielając w praktyce „styl życia" "eco:Ville", styl społeczności internetowej, która angażuje się w bardziej „ekologicznie świadomą" jazdę. Jest to, więc, zarówno duży sukces wśród użytkowników, jak i konkretne działanie: dzięki poradom "eco:Drive" możliwe było „zaoszczędzenie" ponad 1 500 ton CO2 w Europie, co jest ekwiwalentem energii wystarczającej do oświetlenia ulic miasta wielkości Genewy przez 16 miesięcy.
Aplikacja "eco:Drive" była bohaterem 56. Międzynarodowego Festiwalu Reklamy w Cannes, gdzie zdobyła najbardziej prestiżową nagrodę: "Grand Prix" w kategorii Cyber, także dzięki pracy włożonej przez londyńską agencję AKQA.
Jak działa system „eco:Drive"? Podczas gdy kierujesz swoim samochodem, "eco:Drive" zbiera wszystkie informacje dotyczące wydajności pojazdu i stylu jazdy kierowcy. Wszystkie dane, poprzez łącze USB systemu Blue&Me, zostają w ten sposób przeniesione na zwykły nośnik pamięci USB i tym samym są następnie dostępne do odczytu na komputerze. Użytkownik może uważnie przeanalizować poziom spalania i emisji z każdej podróży (tworząc w ten sposób swój tzw. ecoIndex) i otrzymać rady jak jeździć, by ograniczyć szkodliwy wpływ na środowisko równolegle redukując zużycie paliwa.
Dzięki całej serii dostępnych lekcji i porad, użytkownik może w prosty sposób nauczyć się jak poprawić swoje wyniki: wystarczy wspomnieć, że kierowcy, którzy najbardziej zwracają uwagę na "ekologicznie świadomą" jazdę, mogą spodziewać się poprawy w zakresie redukcji emisji CO2 o 15% i roczne oszczędności związane z mniejszym zużyciem paliwa na poziomie między 120 i 200 euro.
System "eco:Drive" będzie stale aktualizowany, dzięki wkładowi i pomocy użytkowników, przez co będzie jeszcze bardziej przydatny i wydajny.
Warto wspomnieć, że "eco:Drive" to system, który korzysta z technologii Blue&Me, platformy opracowanej wspólnie przez Fiat Group Automobiles i Microsoft, która już zyskała uznanie na forum międzynarodowym i w czasie około 2 lat została zainstalowana w 800 000 samochodów różnych marek Grupy Fiata.
Oprogramowanie i aplikacja "eco:Drive", dostępne dla modeli Fiat 500, Grande Punto, Bravo - a od dziś także dla Qubo i Cromy - wykorzystuje potencjał platformy Blue&Me i umożliwia kierowcom lepiej zrozumieć jak ich styl jazdy wpływa na zużycie paliwa i emisję spalin. W pierwszych ośmiu miesiącach od wprowadzenia na rynek, ponad 50 000 osób bezpłatnie pobrało aplikację ze strony www.fiat.com/ecodrive.
Warto podkreślić, że 20 000 osób stale go używa monitorując własny sposób jazdy, wcielając w praktyce „styl życia" "eco:Ville", styl społeczności internetowej, która angażuje się w bardziej „ekologicznie świadomą" jazdę. Jest to, więc, zarówno duży sukces wśród użytkowników, jak i konkretne działanie: dzięki poradom "eco:Drive" możliwe było „zaoszczędzenie" ponad 1 500 ton CO2 w Europie, co jest ekwiwalentem energii wystarczającej do oświetlenia ulic miasta wielkości Genewy przez 16 miesięcy.
Aplikacja "eco:Drive" była bohaterem 56. Międzynarodowego Festiwalu Reklamy w Cannes, gdzie zdobyła najbardziej prestiżową nagrodę: "Grand Prix" w kategorii Cyber, także dzięki pracy włożonej przez londyńską agencję AKQA.
Jak działa system „eco:Drive"? Podczas gdy kierujesz swoim samochodem, "eco:Drive" zbiera wszystkie informacje dotyczące wydajności pojazdu i stylu jazdy kierowcy. Wszystkie dane, poprzez łącze USB systemu Blue&Me, zostają w ten sposób przeniesione na zwykły nośnik pamięci USB i tym samym są następnie dostępne do odczytu na komputerze. Użytkownik może uważnie przeanalizować poziom spalania i emisji z każdej podróży (tworząc w ten sposób swój tzw. ecoIndex) i otrzymać rady jak jeździć, by ograniczyć szkodliwy wpływ na środowisko równolegle redukując zużycie paliwa.
System "eco:Drive" będzie stale aktualizowany, dzięki wkładowi i pomocy użytkowników, przez co będzie jeszcze bardziej przydatny i wydajny.
Warto wspomnieć, że "eco:Drive" to system, który korzysta z technologii Blue&Me, platformy opracowanej wspólnie przez Fiat Group Automobiles i Microsoft, która już zyskała uznanie na forum międzynarodowym i w czasie około 2 lat została zainstalowana w 800 000 samochodów różnych marek Grupy Fiata.
źródło: Fiat
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Fiat 500, Grande Punto, Bravo, Croma i Qubo z systemem "eco:Drive"
Podobne: Fiat 500, Grande Punto, Bravo, Croma i Qubo z systemem "eco:Drive"
Fiat 500, Bravo, Croma i Fiorino Qubo na salonie w Paryżu »
Tyski zakład Fiat Auto Poland obchodzi swoje 35-lecie »
Abarth Driving Experience - polska szkoła jazdy Abartha »
Fiat 500 kolejnym autem z technologią Start-Stop firmy Bosch »
Podobne galerie: Fiat 500, Grande Punto, Bravo, Croma i Qubo z systemem "eco:Drive"
Oryginalny Fiat 500 z lat 60-tych należący do nowojorskiego muzeum »
Fiat 500 Spiaggina '58 - stylowa edycja specjalna »
Fiat 500 Mirror - rodzinka w wersji dla młodych »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Fiat
Newsletter
Galerie zdjęć