Portal V10  »  Aktualności  »  Fiat 500 w większej odmianie pięciodrzwiowej? Być może...
Fiat 500 5d - wizualizacja

Fiat 500 w większej odmianie pięciodrzwiowej? Być może...

2012-01-18 - A. Ruciński     Tagi: Fiat, Fiat 500
W teorii, powrót Fiata na amerykański rynek po 30-letniej nieobecnoci był dobrze zaplanowany. W praktyce jednak nie wszystko wygląda tak, jakby życzyli sobie tego Włosi.

Najmniejszy model 500 - hit sprzedaży w Europie miał podbić również rynek USA. Niestety w 2011 roku za oceanem sprzedano jedynie 26 000 sztuk tego modelu. To nawet nie połowa tego, co planował Fiat. Sergio Marchionne - szef Fiata tak komentuje całą sytuację: "Myśleliśmy, że wkroczymy na rynek z modelem 500, a ludzie, którzy lubią lody i makarony kupią go, bo jest włoski. - To nonsens. Przeliczyliśmy się.
 
Czas na zmianę strategii. Dealerzy Fiata w USA twierdzą, że klientom podoba się to, że 500 mało pali i dobrze wygląda. Powinna być jednak bardziej przestronna. Odpowiedzią na wymagania amerykańskiego rynku ma być większa, pięciodrzwiowa odmiana Fiata 500. Czy bedzie wyglądać tak jak prezentowana wizualizacja? Mamy nadzieję, że nie.

Auto ma być produkowane w Serbii i mimo, że główny rynek zbytu to USA, najpierw będzie oferowane w Europie.
Może pięciodrzwiowa 500 jest dobrym pomysłem? Mini też nikt początkowo nie wróżył sukcesu za oceanem, a po rozszerzeniu oferty o nowe wersje nadwoziowe auto sprzedaje się wyśmienicie. Życzymy Fiatowi, aby w jego przypadku było podobnie.



źródło: carscoop

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
13

Komentarze do:

Fiat 500 w większej odmianie pięciodrzwiowej? Być może...

Fiat 500 w większej odmianie pięciodrzwiowej? Być może...
radush 2012-01-18 17:18
Wizualizacja nie wygląda tak źle. Jak każdy fiat 500 jest bardzo ładna. DO tego mówi się że właśnie pięciodrzwiowa odmiana Fiata 500 ma być produkowana w Tychach, jako auto które zapowiadał prezes Fiata. Było by dobrze, bo były to już kolejny świetny Fiat z Polski.
Fiat 500 w większej odmianie pięciodrzwiowej? Być może...
chybaty 2012-01-18 19:49
Jak żrą ile wlezie w fast foodach to każde europejskie auto będzie za małe. Tam kompakty mają rozmiary europejskiej klasy średniej!
ARON
Fiat 500 w większej odmianie pięciodrzwiowej? Być może...
ARON 2012-01-18 22:01
O ludzie, nie trzeba być prezesem koncernu by się przeliczyć - sam zwracałem na to uwagę, jak tylko dowiedziałem się cen na rynek USA! Ciekaw jestem osobiście które jeszcze z moich pesymistycznych przepowiedni co do fiata się sprawdzą...? Btw. fani "włoszczyzny" lub Mafia jeździ w USA zazwyczaj Cadillac'ami, bo na drogie zabawki stać tylko wybranych więc mają w (_!_) jakiegoś tam fiacika! :-)
Fiat 500 w większej odmianie pięciodrzwiowej? Być może...
radush 2012-01-19 17:14
Ale Fiacik jak to nazwałeś włoski koncern rusza do nich z coraz to lepszą ofertą. Przytoczmy tutaj chociaż niejakie Maserati Kubang, samochód bardzo ciekawy i trzeba powiedzieć wzbudzający emocję. Produkowany ma być na rynek USA i myślę że spodoba się tam jako bardzo ładny i solidny VAN premium.
ARON
Fiat 500 w większej odmianie pięciodrzwiowej? Być może...
ARON 2012-01-19 22:49
Oferta jest ciekawa, jak i cena współgra, a co z tego, jak jest to miejski samochodzik z raptem 2-pełnowartościowymi miejscami (USA)? Za te pieniądze dostaniesz tam nawet auto przynajmniej 2x większe, więc nie chodzi tutaj o udany design itp. tylko czystą kalkulację, że już o słabo rozwiniętej sieci dilerskiej (serwisie) nie wspomnę... Po prostu Włosi chcieli by 500tka była modna, ale sama moda Amerykanom nie wystarczy, bo tam auto musi być też wygodne. Btw. Kubang powstał na platformie Jeep'a WK2 i jest to SUV, nie Van, nawet produkcja ma być w Stanach!
Fiat 500 w większej odmianie pięciodrzwiowej? Być może...
4wheel 2012-01-20 11:31
Amerykanie potrzebują większych aut więc 5cio drzwiowa 500ka może być dobrym wyjściem z sytuacji. Amerykanie niby lubią samochody indywidualne i z charakterem ale przez swoje stare poglądy nie docenili 500ki. Mam nadzieję że większy model bardziej przypadnie im do gustu bo jest to auto zdecydowanie zasługujące na uznanie.
ARON
Fiat 500 w większej odmianie pięciodrzwiowej? Być może...
ARON 2012-01-20 19:02
Mylisz się - podeszli do sprawy bardzo pragmatycznie, z rozsądkiem, czyli zdecydował stosunek ceny do tzw. ilości oferowanego auta, ponadto fiat po raz kolejny debiutował na tamtejszym rynku (brak sieci dilerskiej lub słabo rozwinięta), więc nie widzę w tym żadnego nonsensu! Amerykanie bardzo lubią auta z charakterem, które ich rozpieszczają, o czym ponadto świadczy fakt, że najczęściej swoje tuningują, mają najwięcej firm tuningowych, a modern-muscle cars świecą triumfy sprzedaży i to mimo niesprzyjających okoliczności. Po prost 500tka nie trafiła w ich gusta lub większość postrzega ją jako taki modny gadżecik bez większych, praktycznych zastosowań, także poza miastem, bo same MPG to może być dla nich już za mało. Wydaje mi się, że nawet 5-drzwiowa 500tka mało tutaj zmieni, podobnie jak ma to miejsce w przypadku powiększonego Mini Clubmana, czy Countrymana - są raczej dodatkami niż realnymi graczami rynkowymi.
Fiat 500 w większej odmianie pięciodrzwiowej? Być może...
radush 2012-01-20 19:12
No tak, sorry Miało być Suv, na myśl przyszło mi nie wiem czemu Seicento Van :-). Właśnie z Kubangiem wiążę sporę nadzieje jeśli chodzi o ekspansję Fiata za ocean. Co do wersji pięciodrzwiowej Pięćsetki to myślę że mimo wszystko cześć się do niej przekona i będziemy mogli widzieć je także na ulicach USA.
ARON
Fiat 500 w większej odmianie pięciodrzwiowej? Być może...
ARON 2012-01-21 16:12
Już możesz zaobserwować naprawdę nieliczne, ale tylko w wybranych stanach, zaś z Kubangiem to może być ten problem, że Amerykanie świadomi, że jest to (będzie) super-drogi Grand Cherokee po prostu wybiorą rodzimy model. Maserati nigdy nie cieszyło się jakimś sporym zainteresowaniem w USA, nawet teraz... Przypuszczam, że Kubang może podzielić amerykański niewypał pt. Audi Q7, zwłaszcza jeśli będzie naprawdę z silnikiem HEMI...
Fiat 500 w większej odmianie pięciodrzwiowej? Być może...
radush 2012-01-22 18:57
Chodzi mi o pięciodrzwiową wersję. Mimo szacunku dla Jeepa który jest wspaniałą marką, cenioną przeze mnie mocno, to jednak luksusem ustępuje on Maserati, które właśnie dzięki swojemu luksusowi może do siebie przekonywać i decydować że to właśnie je wybiorą.
ARON
Fiat 500 w większej odmianie pięciodrzwiowej? Być może...
ARON 2012-01-24 18:20
Tu nie chodzi o luksus, tylko świadomość przepłacania za droższego Jeepa, a to bynajmniej nie są rodzime marki typu Tahoe vs. Escalade. Od kiedy Kubang ma mniej niż 5 drzwi, coś przegapiłem? Mieszasz się coś ostatnio w swojej argumentacji radush...
Fiat 500 w większej odmianie pięciodrzwiowej? Być może...
radush 2012-01-25 17:35
Mówiłem o Pięćsetce wtedy. W niczym się nie mieszam, tylko pisaliśmy o dwóch samochodach i się zamotało wszystko. Mimo wszystko to będzie coś więcej niż Jeep, to będzie Maserati, luksus i styl. Każda marka cechuje się czymś innym i także Jeep różni się od Maserati, a to że oparty będzie na wspólnej platformie nie czyni go takim samym.
Fiat 500 w większej odmianie pięciodrzwiowej? Być może...
Sklepmotoryzacyjny_pl 2012-02-21 18:34
Dla mnie to zły pomysł, 5 drzwiowa wersja nie sprawdzi się,chociaż różne są gusta,ja pisze jedynie o sobie. Nie specjalnie mi się podoba, więc nie popieram.