Portal V10 » Aktualności » Fiat prezentuje nowoczesne silniki wysokoprężne z serii Multijet

Fiat prezentuje nowoczesne silniki wysokoprężne z serii Multijet
2009-04-20 - K. Spychalski Tagi: Fiat, Fiat Bravo
Nowoczesny silnik 1.6 Multijet to jeden z wielozaworowych turbodiesli drugiej generacji, wyposażony w elektronicznie sterowany, wielofazowy, bezpośredni wtrysk paliwa i turbosprężarkę z intercoolerem.
Fiat Bravo oferuje dwie wersje silnika: pierwszą o mocy 105 KM uzyskiwanej już przy 4000 obr./min i momencie obrotowym 290 Nm oraz drugą o mocy 120 KM uzyskiwanej przy 4000 obr./min i momencie obrotowym 300 Nm. Maksymalny moment obrotowy dla obu wersji osiągany jest już przy 1 500 obr./min. Silnik o mocy 120 KM jest dodatkowo wyposażony w filtr cząstek stałych DFP. Fiat Bravo - jako pierwszy model Fiata - został wyposażony w silnik 2.0 Multijet (oferowany w wersjach Emotion i Sport). Jest to nowy 16-zaworowy silnik z rodziny Multijet o mocy 165 KM uzyskiwanej już przy 4000 obr./min. Silnik ten wyróżnia wysoki maksymalny moment obrotowy 360 Nm, osiągany już przy 1 750 obr./min. Nowoczesna technologia oraz filtr cząstek stałych DPF, zastosowane w tym silniku, pozwoliły na ograniczenie zużycia paliwa i emisji CO2. Zarówno silnik 1.6, jak i 2.0 Multijet, spełniają najnowsze normy restrykcyjne dotyczące emisji spalin Euro 5. Dowodem wysokiej jakości silników 1.6 i 2.0 Multijet oraz niezawodności samochodu Fiat Bravo jest wydłużenie przeglądów okresowych do 35 000 km, co znacznie obniża koszty utrzymania. Wszystkie samochody osobowe marki Fiat wyprodukowane w roku 2009 (z wyjątkiem Fiorino Kombi, Scudo Kombi/Panorama, Ducato Kombi) objęte są 3-letnią gwarancją bez limitu kilometrów
Fiat Bravo oferuje dwie wersje silnika: pierwszą o mocy 105 KM uzyskiwanej już przy 4000 obr./min i momencie obrotowym 290 Nm oraz drugą o mocy 120 KM uzyskiwanej przy 4000 obr./min i momencie obrotowym 300 Nm. Maksymalny moment obrotowy dla obu wersji osiągany jest już przy 1 500 obr./min. Silnik o mocy 120 KM jest dodatkowo wyposażony w filtr cząstek stałych DFP. Fiat Bravo - jako pierwszy model Fiata - został wyposażony w silnik 2.0 Multijet (oferowany w wersjach Emotion i Sport). Jest to nowy 16-zaworowy silnik z rodziny Multijet o mocy 165 KM uzyskiwanej już przy 4000 obr./min. Silnik ten wyróżnia wysoki maksymalny moment obrotowy 360 Nm, osiągany już przy 1 750 obr./min. Nowoczesna technologia oraz filtr cząstek stałych DPF, zastosowane w tym silniku, pozwoliły na ograniczenie zużycia paliwa i emisji CO2. Zarówno silnik 1.6, jak i 2.0 Multijet, spełniają najnowsze normy restrykcyjne dotyczące emisji spalin Euro 5. Dowodem wysokiej jakości silników 1.6 i 2.0 Multijet oraz niezawodności samochodu Fiat Bravo jest wydłużenie przeglądów okresowych do 35 000 km, co znacznie obniża koszty utrzymania. Wszystkie samochody osobowe marki Fiat wyprodukowane w roku 2009 (z wyjątkiem Fiorino Kombi, Scudo Kombi/Panorama, Ducato Kombi) objęte są 3-letnią gwarancją bez limitu kilometrów
źródło: Fiat
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Fiat prezentuje nowoczesne silniki wysokoprężne z serii Multijet
Podobne: Fiat prezentuje nowoczesne silniki wysokoprężne z serii Multijet




Podobne galerie: Fiat prezentuje nowoczesne silniki wysokoprężne z serii Multijet



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Fiat
Galerie zdjęć
Newsletter