Portal V10 » Tuning » Tuning BMW M6, czyli Fisker Latigo CS V-10
Tuning BMW M6, czyli Fisker Latigo CS V-10
2007-08-17 - R. Branson Tagi:
W południowej Kalifornii mieści się siedziba Fisker Coachbuild. Jej szefem i zarazem głównym projektantem jest Henrik Fisker - twórca przepięknych linii nowego Aston Martina DB9. Kilka lat temu Fisker postanowił budować własne unikatowe auta na indywidualne zamówienie dla tych, których nie cieszą nawet najbardziej luksusowe pojazdy seryjne BMW, czy Mercedesa.
Firmę założyli dwaj panowie, Duńczyk - Henrik Fisker i Niemiec - Bernhard Koehler. Obaj wcześniej pracowali dla BMW i Forda. Postanowili jednak swoje umiejętności designerskie prezentować pod "własnym szyldem". W tym celu stworzyli własne interpretacje dwóch niemieckich aut klasy GT - Mercedesa SL i BMW serii 6. Pierwszy z nich nazywa się Tramonto, natomiast ekskluzywna przeróbka BMW zaprezentowana po raz pierwszy w 2006 roku, nosi nazwę Latigo.
Potem pojawił się Latigo CS V-10 budowany o w oparciu o BMW M6. Myli się ten, kto uważa, że Fisker zmienia tylko pas przedni i tylny oraz kolor skóry na obiciach foteli. Oba modele są od początku do końca wykonywane ręcznie przy użyciu takich materiałów jak: stopy magnezu i stali, aluminium, włókna węglowego i karbonu. Trafiające do firmy Mercedesy i BMW poddawane są rozbiórce na części pierwsze.
Rozstaw osi w modelu Latigo CS ulega skróceniu, zaś słupek C jest modelowany od nowa. Przednie lampy, podobnie jak zderzak i maska uzyskują nowe kształty. Grill pokrywany jest anodowanym aluminium z ręcznie malowanym logo Fiskera!
Przednie kierunkowskazy wykonane z diod LED otrzymują obwódki wykonane z ręcznie polerowanego aluminium. W tylny dyfuzor wykonany z karbonu wkomponowane są dwie końcówki sportowego wydechu zrobionego z kwasoodpornej stali. Dopełnieniem ekskluzywnego charakteru modelu Latigo CS są 20-calowe trzyczęściowe ultralekkie felgi ze stopów magnezu.W zaprezentowanym kilka dni temu nowym modelu Latigo CS i CS V-10 na 2008 rok zmieniono ich wzór, podobnie jak przedni zderzak wyprofilowany podobnie jak w BMW serii 6 po ostatnim liftingu. Inne są też tylne wąskie lampy z diodami LED.
Wnętrze to przykład absolutnej perfekcji w każdym szczególe. Niemal wszystko pokryto najwyższej jakości skórą cielęcą, bądź polerowanym aluminium. Dach w przypadku modelu Latigo CS V-10 przejęto z BMW M6, tak jak silnik V-10. Tyle że 507 bawarskich koni mechanicznych w modelu seryjnym M6, zamieniono na 648 rączych amerykańskich mustangów w Latigo CS V-10. Dzięki temu pierwsze 100 km/h auto osiąga już po 3,9 sekundach od startu. Dach Latigo w „normalnej” wersji jest koloru nadwozia od wewnątrz pokryty dodatkowo alcantarą. W obu wersjach Latigo montowany jest wyczynowy układ hamulcowy przygotowany przez niemieckiego tunera Kleemann. Pietyzm Fiskera widać nawet w zmienionym kształcie obrotowego przełącznika sterującego systemem I-Drive.
Powstanie tylko 150 sztuk modelu Latigo i Latigo CS V-10. Każdy zaopatrzony w aluminiową tabliczkę z numerem egzemplarza i każdy wykonany w oparciu o ewentualne życzenia bardzo bogatych klientów, co do kolorów obić tapicerki, koloru lakieru, czy sprzętu audio-video. Cena przeróbki? Przynajmniej dwa razy tyle ile trzeba zapłacić u amerykańskiego dilera BMW za model BMW M6.
Przednie kierunkowskazy wykonane z diod LED otrzymują obwódki wykonane z ręcznie polerowanego aluminium. W tylny dyfuzor wykonany z karbonu wkomponowane są dwie końcówki sportowego wydechu zrobionego z kwasoodpornej stali. Dopełnieniem ekskluzywnego charakteru modelu Latigo CS są 20-calowe trzyczęściowe ultralekkie felgi ze stopów magnezu.W zaprezentowanym kilka dni temu nowym modelu Latigo CS i CS V-10 na 2008 rok zmieniono ich wzór, podobnie jak przedni zderzak wyprofilowany podobnie jak w BMW serii 6 po ostatnim liftingu. Inne są też tylne wąskie lampy z diodami LED.
Wnętrze to przykład absolutnej perfekcji w każdym szczególe. Niemal wszystko pokryto najwyższej jakości skórą cielęcą, bądź polerowanym aluminium. Dach w przypadku modelu Latigo CS V-10 przejęto z BMW M6, tak jak silnik V-10. Tyle że 507 bawarskich koni mechanicznych w modelu seryjnym M6, zamieniono na 648 rączych amerykańskich mustangów w Latigo CS V-10. Dzięki temu pierwsze 100 km/h auto osiąga już po 3,9 sekundach od startu. Dach Latigo w „normalnej” wersji jest koloru nadwozia od wewnątrz pokryty dodatkowo alcantarą. W obu wersjach Latigo montowany jest wyczynowy układ hamulcowy przygotowany przez niemieckiego tunera Kleemann. Pietyzm Fiskera widać nawet w zmienionym kształcie obrotowego przełącznika sterującego systemem I-Drive.
Powstanie tylko 150 sztuk modelu Latigo i Latigo CS V-10. Każdy zaopatrzony w aluminiową tabliczkę z numerem egzemplarza i każdy wykonany w oparciu o ewentualne życzenia bardzo bogatych klientów, co do kolorów obić tapicerki, koloru lakieru, czy sprzętu audio-video. Cena przeróbki? Przynajmniej dwa razy tyle ile trzeba zapłacić u amerykańskiego dilera BMW za model BMW M6.
źródło: Mototarget
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Tuning BMW M6, czyli Fisker Latigo CS V-10
Newsletter
Galerie zdjęć