Portal V10 » Aktualności » Ford Fiesta ST200 debiutuje w Europie
W tym roku, czyli w czterdziestą rocznicę wyprodukowania pierwszego modelu Fiesta, debiutuje nowy Ford Fiesta ST200, będący najmocniejszą odmianą tego modelu w historii. W porównaniu z uznanym modelem Fiesta ST, wersja ST200 oferuje o 10 procent wyższą moc i o 20 procent wyższy moment obrotowy. Specjalnie skalibrowany silnik benzynowy 1,6 litra EcoBoost pracujący pod maską tej wersji rozwija 200 KM i 290 Nm.
Ford Fiesta ST200 rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,7 sekundy, zapewniając lepszą elastyczność, lepsze osiągi i większą przyjemność z jazdy. Inżynierowie Forda zmodernizowali również zawieszenie i układ kierowniczy, co przełożyło się na wyższą dynamikę jazdy i wyższy komfort podróżowania.
Produkcja nowego hot hatcha - wyposażonego w unikatowy lakier nadwozia Solid Silver Grey, czarne, matowe obręcze aluminiowe oraz wyjątkowe detale wykończeniowe wnętrza - rozpoczęła się w czerwcu.
„Ford Fiesta ST cieszy się doskonałą opinią wśród użytkowników i ekspertów motoryzacyjnych. Teraz, wersja ST200 zaoferuje im wyższą moc i lepsze osiągi,” powiedział Joe Bakaj, wiceprezes ds. rozwoju produktu, Ford of Europe. „Uważam, że mamy do czynienia z przyszłym klasykiem.”
Doskonałe właściwości jezdne modelu Fiesta ST zostały spotęgowane w modelu Fiesta ST200. Dzięki ponownemu zestrojeniu, silnik 1,6 litra EcoBoost pracujący pod maską Fiesty ST200 generuje 200 KM - czyli dwa raz więcej, niż w modelu Fiesta XR2 sprzed 20 lat - oraz 290 Nm momentu obrotowego. Ponadto, jednostka dostarcza dodatkowe 15 KM i 30 Nm momentu obrotowego nawet przez 20 sekund dzięki funkcji overboost.Skrócenie końcowego przełożenia z 3,82 w Fieście ST do 4,06 w Fieście ST200 zaowocowało lepszą elastycznością na poszczególnych biegach - przyspieszenie od 50 do 100 km/h na czwartym biegu zajmuje zaledwie 5,2 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 230 km/h.
Ford Fiesta ST200 wykorzystuje zmodernizowane zawieszenie Fiesty ST oraz elektryczne wspomaganie układu kierowniczego EPAS, które poprawia komfort jazdy i dynamikę prowadzenia. Oprócz zmodernizowanych amortyzatorów, o lepsze tłumienie nierówności dba tylna belka skrętna o sztywności zwiększonej o 27 procent oraz przedni stabilizator poprzeczny o średnicy zwiększonej z 19 do 21 mm. Podobnie, jak Fiesta ST, wersja ST200 jest o 15 mm niżej zawieszona, niż standardowy Ford Fiesta.„Ford Fiesta ST jest bardzo popularny wśród użytkowników z uwagi na gokartowe właściwości jezdne oraz mocny silnik,” powiedział Darren Palmer, dyrektor ds. niewielkich modeli, Ford of Europe. „Zmodernizowane zawieszenie wersji ST200 daje kierowcy większą kontrolę nad zachowaniem auta, zapewniając jednocześnie komfort pasażerom.”W Fieście ST200 poprawie uległa też precyzja układu kierowniczego, szczególnie w centralnym położeniu, co jest zasługą bardziej bezpośredniego przełożenia (13,69:1), skrócenia drążka kierowniczego oraz zastosowania zmodyfikowanej zwrotnicy.
Fiesta ST200 została wyposażona w układ eTVC poprawiający stabilność jazdy na zakrętach oraz układ elektronicznej kontroli stabilności ESC z trzema trybami pracy. Podczas pokonywania zakrętów układ eTVC przyhamowuje przednie wewnętrzne koło, aby poprawić przyczepność i zredukować podsterowność bez ograniczania prędkości jazdy. Z kolei układ ESC może pracować w różnych trybach, w częściowo uśpionym lub w pełni dezaktywowanym.
W Fordzie Fiesta ST zastosowano przednie hamulce tarczowe o średnicy 278 mm oraz tylne hamulce tarczowe o średnicy 253 mm, a całość uzupełnia większa, niż w standardowej Fieście pompa główna.
Opracowana przez Forda 1,6-litrowa jednostka benzynowa EcoBoost wykorzystuje turbosprężarkę, system zmiennych faz rozrządu z niezależnym sterowaniem położenia wałków (Ti-VCT) oraz układ bezpośredniego wtrysku paliwa, co zapewnia wysoką moc i niskie średnie zużycie paliwa wynoszące 6,1 l/100 km. Emisja CO2 to 140 g/km*.
Ekskluzywny design i bogata specyfikacja
Ford Fiesta ST200 wyróżnia się nadwoziem o bardziej wyrafinowanym projekcie, który uzupełnia ekskluzywny lakier Storm Grey dostępny jako jedyny w palecie. Dodatkową ozdobą są czarne, matowe obręcze aluminiowe ST o średnicy 17 cali z polerowanymi ramionami.
Ponadto, modele Fiesta ST200 otrzymały czerwone zaciski hamulcowe, dużą, trapezoidalną osłonę chłodnicy ST o strukturze plastra miodu, dynamiczny przedni spojler i wyprofilowane progi boczne, tylny dyfuzor w kolorze nadwozia oraz pokaźny tylny spojler dachowy.
We wzbogaconym wnętrzu znalazły się unikatowe, częściowo skórzane fotele przednie Charcoal Recaro wykończone - podobnie, jak pasy bezpieczeństwa - kontrastującymi, srebrnymi nićmi. Uzupełnieniem całości są podświetlane nakładki progowe z logo ST200, wstawki z włókna węglowego w desce rozdzielczej, aluminiowe nakładki na pedały i aluminiowy drążek skrzyni biegów, kierownica ST oraz ciemne wykończenie wnętrza z podsufitką z srebrnymi detalami.
Wyrafinowane rozwiązania techniczne:
- Opracowany przez Forda system multimedialny SYNC z 5-calowym ekranem,
- Reflektory ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej LED, dodającymi autu charakteru na drodze,
- System Sound Symposer, który kieruje dźwięk silnika wprost do kabiny pasażerskiej, aby uczynić sportowe brzmienie jednostki napędowej integralną częścią wrażeń z jazdy,
- System inteligentnego kluczyka MyKey, który pozwala na zaprogramowanie maksymalnej dozwolonej prędkości jazdy i maksymalnego poziomu głośności zestawu audio, a także uniemożliwia dezaktywację systemów bezpieczeństwa na przykład, gdy kierowca udostępnia swój pojazd innej osobie.
Ford Fiesta ST zadebiutował w 2013 roku i szybko wywalczył pozycję jednego z najlepszych hatchbacków o sportowych osiągach w Europie, zdobywając w pierwszym roku sprzedaży ponad dwadzieścia różnych nagród i wyróżnień. Do tej pory w Europie sprzedano ponad 30 000 egzemplarzy Forda Fiesty ST. Model ten jest wyposażony w silnik benzynowy 1,6 litra EcoBoost o mocy 182 KM i momencie obrotowym 240 Nm, który zapewnia autu przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 6,9 sekundy.
„Ford Fiesta ST cieszy się doskonałą opinią wśród użytkowników i ekspertów motoryzacyjnych. Teraz, wersja ST200 zaoferuje im wyższą moc i lepsze osiągi,” powiedział Joe Bakaj, wiceprezes ds. rozwoju produktu, Ford of Europe. „Uważam, że mamy do czynienia z przyszłym klasykiem.”
Ford Fiesta ST200 wykorzystuje zmodernizowane zawieszenie Fiesty ST oraz elektryczne wspomaganie układu kierowniczego EPAS, które poprawia komfort jazdy i dynamikę prowadzenia. Oprócz zmodernizowanych amortyzatorów, o lepsze tłumienie nierówności dba tylna belka skrętna o sztywności zwiększonej o 27 procent oraz przedni stabilizator poprzeczny o średnicy zwiększonej z 19 do 21 mm. Podobnie, jak Fiesta ST, wersja ST200 jest o 15 mm niżej zawieszona, niż standardowy Ford Fiesta.„Ford Fiesta ST jest bardzo popularny wśród użytkowników z uwagi na gokartowe właściwości jezdne oraz mocny silnik,” powiedział Darren Palmer, dyrektor ds. niewielkich modeli, Ford of Europe. „Zmodernizowane zawieszenie wersji ST200 daje kierowcy większą kontrolę nad zachowaniem auta, zapewniając jednocześnie komfort pasażerom.”W Fieście ST200 poprawie uległa też precyzja układu kierowniczego, szczególnie w centralnym położeniu, co jest zasługą bardziej bezpośredniego przełożenia (13,69:1), skrócenia drążka kierowniczego oraz zastosowania zmodyfikowanej zwrotnicy.
Fiesta ST200 została wyposażona w układ eTVC poprawiający stabilność jazdy na zakrętach oraz układ elektronicznej kontroli stabilności ESC z trzema trybami pracy. Podczas pokonywania zakrętów układ eTVC przyhamowuje przednie wewnętrzne koło, aby poprawić przyczepność i zredukować podsterowność bez ograniczania prędkości jazdy. Z kolei układ ESC może pracować w różnych trybach, w częściowo uśpionym lub w pełni dezaktywowanym.
W Fordzie Fiesta ST zastosowano przednie hamulce tarczowe o średnicy 278 mm oraz tylne hamulce tarczowe o średnicy 253 mm, a całość uzupełnia większa, niż w standardowej Fieście pompa główna.
Opracowana przez Forda 1,6-litrowa jednostka benzynowa EcoBoost wykorzystuje turbosprężarkę, system zmiennych faz rozrządu z niezależnym sterowaniem położenia wałków (Ti-VCT) oraz układ bezpośredniego wtrysku paliwa, co zapewnia wysoką moc i niskie średnie zużycie paliwa wynoszące 6,1 l/100 km. Emisja CO2 to 140 g/km*.
Ekskluzywny design i bogata specyfikacja
Ford Fiesta ST200 wyróżnia się nadwoziem o bardziej wyrafinowanym projekcie, który uzupełnia ekskluzywny lakier Storm Grey dostępny jako jedyny w palecie. Dodatkową ozdobą są czarne, matowe obręcze aluminiowe ST o średnicy 17 cali z polerowanymi ramionami.
Ponadto, modele Fiesta ST200 otrzymały czerwone zaciski hamulcowe, dużą, trapezoidalną osłonę chłodnicy ST o strukturze plastra miodu, dynamiczny przedni spojler i wyprofilowane progi boczne, tylny dyfuzor w kolorze nadwozia oraz pokaźny tylny spojler dachowy.
We wzbogaconym wnętrzu znalazły się unikatowe, częściowo skórzane fotele przednie Charcoal Recaro wykończone - podobnie, jak pasy bezpieczeństwa - kontrastującymi, srebrnymi nićmi. Uzupełnieniem całości są podświetlane nakładki progowe z logo ST200, wstawki z włókna węglowego w desce rozdzielczej, aluminiowe nakładki na pedały i aluminiowy drążek skrzyni biegów, kierownica ST oraz ciemne wykończenie wnętrza z podsufitką z srebrnymi detalami.
Wyrafinowane rozwiązania techniczne:
- Opracowany przez Forda system multimedialny SYNC z 5-calowym ekranem,
- Reflektory ze zintegrowanymi światłami do jazdy dziennej LED, dodającymi autu charakteru na drodze,
- System Sound Symposer, który kieruje dźwięk silnika wprost do kabiny pasażerskiej, aby uczynić sportowe brzmienie jednostki napędowej integralną częścią wrażeń z jazdy,
- System inteligentnego kluczyka MyKey, który pozwala na zaprogramowanie maksymalnej dozwolonej prędkości jazdy i maksymalnego poziomu głośności zestawu audio, a także uniemożliwia dezaktywację systemów bezpieczeństwa na przykład, gdy kierowca udostępnia swój pojazd innej osobie.
Ford Fiesta ST zadebiutował w 2013 roku i szybko wywalczył pozycję jednego z najlepszych hatchbacków o sportowych osiągach w Europie, zdobywając w pierwszym roku sprzedaży ponad dwadzieścia różnych nagród i wyróżnień. Do tej pory w Europie sprzedano ponad 30 000 egzemplarzy Forda Fiesty ST. Model ten jest wyposażony w silnik benzynowy 1,6 litra EcoBoost o mocy 182 KM i momencie obrotowym 240 Nm, który zapewnia autu przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 6,9 sekundy.
źródło: Mototarget
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Ford Fiesta ST200 debiutuje w Europie
Podobne: Ford Fiesta ST200 debiutuje w Europie
Ford Fiesta ST200 - O nic więcej nie proś - nasz test »
Ford Fiesta RS może mieć nawet 240 KM »
Ford rozważa produkcję 230-konnej Fiesty RS »
Ford Fiesta ST - popyt przerósł oczekiwania - fabryki zwiększają produkcję »
Podobne galerie: Ford Fiesta ST200 debiutuje w Europie
Ford Fiesta ST - najnowszy hot-hatch na zdjęciach »
Ford Fiesta ST - gotowa wersja produkcyjna »
Ford Fiesta Active - mały crossover w pełnej krasie »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Ford
Galerie zdjęć
Newsletter