Portal V10  »  Prezentacje / testy  »  Ford Kuga Vignale - Tu jest jakby luksusowo - nasza pierwsza jazda
Ford Kuga Vignale - test

Ford Kuga Vignale - Tu jest jakby luksusowo - nasza pierwsza jazda

2017-05-11 - P. Ciechomski     Tagi: Ford Kuga, SUV, Ford, Test
Współczesny rynek motoryzacyjny wymusza na producentach rozszerzenie oferty o nowe modele aut bądź o te już istniejące ale poddane gruntownej modernizacji. Tak właśnie postąpił Ford, który w odpowiedzi na stale rosnący popyt w segmencie SUV zaprezentował odświeżony model Kuga w ekskluzywnej linii Vignale. Założeniem producenta było zapewnienie użytkownikom najnowszych rozwiązań technologicznych oraz bogatego, standardowego wyposażenia i połączenie ich z wyrafinowanym, sportowym designem.
Ford Kuga Vignale - testFord Kuga Vignale - test
Produkowana od 2008 roku Kuga przeszła w tym roku gruntowny lifting. W przypadku nadwozia zmieniono grill, który po powiększeniu sprawia wrażenie bardziej masywnego. Delikatnym zmianom uległa przednia maska, zderzak oraz tylne lampy które nadają bryle nadwozia bardziej drapieżny wygląd. Przednie biksenonowe reflektory zintegrowano z  diodami LED do jazdy dziennej i lampami przeciwmgielnymi. Całość uzupełniają felgi ze stopów lekkich o średnicy 18 cali oraz flagowy dla tego modelu, perłowy lakier Milano Grigio.
Ford Kuga Vignale - testFord Kuga Vignale - test
Nowy Ford Kuga wraz z modelem S-MAX poszerza portfolio luksusowej linii Vignale. Imponuje starannie wykończonym wnętrzem, które podobnie do wersji poprzedniej zostało zaprojektowane zgodnie z zasadami ergonomii i zapewnia podróżującym komfort. Obicia foteli oraz boczki drzwi wykonane są ze skóry Windsor, podobnie jak cała deska rozdzielcza. Dobre wrażenie robi podgrzewana i obita skórą kierownica. Centralne miejsce konsoli zajmuje system łączności i rozrywki SYNC-3, współdziałający z ekranem dotykowym o przekątnej 8 cali. Dzięki zaktualizowanej wersji oprogramowania kierowca może w łatwiejszy i co najważniejsze szybszy sposób sterować systemem audio, nawigacją i klimatyzacją.
Wśród nowoczesnych technologii które zostały zastosowane w modelu Vignale znajdziemy system automatycznego parkowania, system Active City Stop, pozwalający na uniknięcie kolizji oraz adaptacyjny system oświetlenia zapewniający dobrą widoczność w trudnych warunkach drogowych. Inne ciekawe rozwiązania które znalazły zastosowanie w Kudze to elektrycznie otwierane i zamykane drzwi bagażnika oraz inteligentny napęd na cztery koła. Ten ostatni dba o optymalizację własności jezdnych dostarczając odpowiednią ilość siły do każdego z kół.
Ford Kuga Vignale - testFord Kuga Vignale - test
Nie tylko nadwozie i wnętrze nowej Kugi poddano modernizacji. Również pod maską znajdziemy najnowsze silniki wysokoprężne TDCI oraz benzynowe EcoBoost, które według producenta mają zapewnić doskonałe osiągi oraz niskie koszty eksploatacji. Skupiono się tu głównie na zastosowaniu rozwiązań, które pozwolą obniżyć zużycie paliwa oraz ograniczyć emisję spalin do atmosfery. Podstawową jednostką benzynową w tej wersji jest 1,5 litrowy Eco-Boost o mocy 150 KM zintegrowany z sześciobiegową manualną skrzynią biegów napędzający przednie koła,. W ofercie jest także odmiana AWD z 182 KM, silnikiem benzynowym sprzężonym z sześciobiegową, automatyczną przekładnią. Fanom silników wysokoprężnych Ford oddaje do dyspozycji dwulitrową jednostkę TDCI o mocy odpowiednio 150 lub 180 KM.
Ford Kuga Vignale - testFord Kuga Vignale - test
Do jazdy testowej dostaliśmy 180-konną wersję napędzaną silnikiem benzynowym z napędem na wszystkie koła. Kuga w tej specyfikacji ochoczo reagowała na pedał gazu a automatyczna skrzynia biegów sprawnie wybierała kolejne przełożenia.  SUV świetnie się prowadzi, a dzięki inteligentnemu napędowi na cztery koła auto doskonale utrzymuje tor jazdy i trzyma się w zakrętach. W porównaniu do konkurencji wręcz wydaje się być przyklejony do asfaltu.
Ford Kuga Vignale - testFord Kuga Vignale - test
Prezentując linię Vignale Ford szybko zareagował na zapotrzebowanie rynku na samochody, które oferują bardziej luksusowe wyposażenie za przystępną cenę. Kuga to najnowocześniejsze technologie i najlepsze materiały wykończeniowe połączone z oryginalną stylistyką i sportowym charakterem. Tak przygotowane auto ma szansę z powodzeniem rywalizować na  mocno zatłoczonym segmencie SUV.
Ford Kuga Vignale - testFord Kuga Vignale - test
Ford Kuga Vignale 1.5 EcoBoost
Silnik: 1498 cm2
Moc: 182 KM przy 3500 obr./min
Maksymalny moment obrotowy:  240 Nm w przedziale 1600-5000 obr./min Skrzynia biegów: automatyczna, 6-stopniowa PowerShift
Liczba, układ cylindrów: 4, rzędowy
Wymiary (dł./szer./wys.): 4541 / 2086 / 1911 mm
Rozstaw osi: 2690 mm
Masa własna: 1716 kg
Średnia emisja CO2: 143 g/km
Ford Kuga Vignale - testFord Kuga Vignale - test
Osiągi:
0-100 km/h: 10 sekund
Prędkość maksymalna: 200 km/h
Zużycie paliwa:
Miasto: 5,5 (6,7 w teście)
Trasa: 4,9 (5,8 w teście)
Cykl mieszany: 5,4 (6,2 w teście)
Ford Kuga Vignale - testFord Kuga Vignale - testFord Kuga Vignale - testFord Kuga Vignale - testFord Kuga Vignale - testFord Kuga Vignale - testFord Kuga Vignale - testFord Kuga Vignale - testFord Kuga Vignale - testFord Kuga Vignale - testFord Kuga Vignale - testFord Kuga Vignale - test



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
1

Komentarze do:

Ford Kuga Vignale - Tu jest jakby luksusowo - nasza pierwsza jazda

Ford Kuga Vignale - Tu jest jakby luksusowo - nasza pierwsza jazda
toja 2017-05-11 16:54
Wasze testy co raz bardziej wyglądają na notatkę prasową producenta, a nie rzetelną recenzję :-(