Portal V10  »  Prezentacje / testy  »  Ford Mondeo 2010 debiutuje w Moskwie - szczegółowe dane i nowe zdjęcia
Nowy Ford Mondeo 2010 po face liftingu w Moskwie

Ford Mondeo 2010 debiutuje w Moskwie - szczegółowe dane i nowe zdjęcia

2010-08-25 - K. Spychalski     Tagi: Ford, Ford Mondeo, Kombi, Sedan
Ford of Europe wprowadza właśnie na rynek najbardziej stylowego i jak dotąd najbardziej zaawansowanego technicznie Forda Mondeo.

Zobacz także: Ford Mondeo 2007 - galeria »
W swoim najnowszym wcieleniu Ford Mondeo ma odświeżoną linię nadwozia i zmienione wzornictwo wnętrza, w którym znalazło się jeszcze bogatsze wyposażenie. Źródłem napędu są nowe, dynamiczne jednostki benzynowe Ford EcoBoost oraz popularne silniki Diesel z rodziny TDCi. Przygotowano także szeroki katalog rozwiązań zapewniających większą wygodę prowadzenia oraz wyższy poziom bezpieczeństwa kierowcy i pasażerów. Odnowiony Ford Mondeo kończy program unowocześniania oferty modelowej w segmencie samochodów klasy średniej i wyższej i zajmuje pozycję sztandarowego modelu w europejskim portfolio Forda.

W ślad za znaczącymi modyfikacjami Fordów S-MAX i Galaxy z początku bieżącego roku, Ford Mondeo jest kolejnym modelem Forda, którego oblicze kształtuje nieustannie ewoluująca stylistyka Kinetic Design. W tym przypadku na subtelnym retuszu stylistycznym skorzystały przede wszystkim kluczowe obszary nadwozia z przodu i z tyłu samochodu. Również wnętrze Forda Mondeo zostało poddane daleko idącym przeróbkom, które zmieniły kształt centralnej konsoli i wygląd wewnętrznych wykładzin drzwi, a także wzbogaciły je o nowe, wysokiej jakości materiały wykończeniowe.

Wraz z premierą odnowionego Forda Mondeo w ofercie pojawi się po raz pierwszy niezwykle dynamiczna 240-konna wersja 2,0-litrowego silnika benzynowego Ford EcoBoost z turbodoładowaniem. Obok niego, nabywca będzie miał do wyboru nieco słabszą, znaną już jednostkę EcoBoost o mocy 203 KM, która została wprowadzona na początku tego roku do oferty silników Forda Mondeo oraz Fordów S-MAX i Galaxy.
Kolejną istotną nowością w Fordzie Mondeo jest wprowadzenie do oferty radykalnie unowocześnionego silnika Diesel Ford Duratorq TDCi o pojemności 2,2 litra. Moc tej jednostki wzrosła o 12% i wynosi obecnie 200 KM, co czyni ją najmocniejszą jednostką rodziny Ford Duratorq, jaka do tej pory była oferowana na rynku.W poszukiwaniu sposobów zwiększenia efektywności pracy silników odnowionego Forda Mondeo zastosowano szereg rozwiązań z katalogu Ford ECOnetic. Wśród nich są: ładowanie akumulatora z wykorzystaniem odzyskiwanej energii (Smart Regenerative Charging), oszczędny tryb pracy silnika Eco Mode oraz - po raz pierwszy w samochodach marki Ford - aktywna żaluzja przy wlocie powietrza do silnika.W wyposażeniu Forda Mondeo znajdzie się szeroka gama układów i rozwiązań ułatwiających bezpieczne prowadzenie samochodu i zwiększających komfort jazdy. Wiele z tych rozwiązań pojawia się po raz pierwszy w samochodzie marki Ford. Wśród nich są: układ sygnalizujący zjechanie z wybranego pasa ruchu (Lane Departure Warning), rozbudowany system ostrzeżeń kierowcy (Driver Alert) oraz automatyczne przełączanie świateł drogowych na mijania.Ford Mondeo - nowa, świeża linia nadwozia

Odnowiony Ford Mondeo wyraźnie kontynuuje tradycję swojego poprzednika jako samochodu stylowego, wszechstronnego i zapewniającego ogromną przyjemność prowadzenia. Jak przystało na Forda Mondeo, odnowiony model zapewnia także bardzo wysoki komfort jazdy kierowcy i wszystkim pasażerom.Zmiany wyglądu i odświeżenie linii nadwozia w równym stopniu dotyczą wszystkich trzech wersji nadwoziowych, w których oferowany jest Ford Mondeo. Są to: 4-drzwiowy sedan, 5-drzwiowy hatchback oraz wersja kombi. We wszystkich trzech wersjach widać dążenie stylistów, aby jeszcze śmielej czerpać ze stylistyki Kinetic Design, z jednoczesnym wdrażaniem nowych pomysłów, jak np. zastosowanie świateł, w których wykorzystano diody świetlne LED.Wśród najważniejszych zmian stylistycznych należy wymienić śmielsze kontury kształtujące przód samochodu, z powiększonymi charakterystycznymi kratami wlotu powietrza. Dolna krata, w kształcie odwróconego trapezu, jest teraz jeszcze większa i wyraźniej zaznaczona. Mocniej kontrastuje przez to ze stylową, wąską kratką powyżej.Oba wloty powietrza starannie wkomponowano w wyraźniej zaznaczony kontur maski silnika. Nowy kształt mają też przednie zderzaki, w które wbudowano światła do jazdy dziennej, wykorzystujące diody świetlne LED.

Smukłe linie nadwozia odnowionego Forda Mondeo subtelnie podkreślają pełne chromowane obramowania bocznych szyb, wyróżniające wersje wyższe. Również z tyłu, gdzie dominują i dynamiki dodają duże światła zespolone świecące diodami LED, widać wyraźny wpływ stylistyki Kinetic Design.Zmieniona linia nadwozia odnowionego Forda Mondeo podkreśla ogólne wrażenie wysokiej jakości i ekskluzywności. Atrakcyjna stylistyka jednocześnie wyraźnie wskazuje na dynamiczny charakter samochodu, obiecując całkiem przyzwoite, niemal sportowe osiągi.

Wyrafinowane wzornictwo wnętrza

Wnętrze odnowionego Forda Mondeo poddano daleko idącej modyfikacji. Dzięki ogromnej dbałości o zaprojektowanie i wykończenie najdrobniejszych detali i dzięki zastosowaniu nowych, wyższej jakości materiałów obiciowych uzyskano wrażenie staranniejszego wykończenia i jeszcze wyższej jakości.

Wygląd wnętrza odnowionego modelu dużo zyskuje dzięki nowemu wzornictwu. Uwagę zwraca nowy kształt centralnej konsoli, biegnącej między przednimi fotelami oraz zmienione wykończenia drzwi z integralnymi wewnętrznymi klamkami, całkowicie schowanymi w odpowiednich zagłębieniach.

Bardzo przydatna jest także górna konsola nad przednią szybą, w której umieszczono punkty świetlne utworzone przez diody LED, dające delikatne i subtelne oświetlenie wnętrza. Całość uzupełnia podsufitka ze specjalnie plecionego materiału.

Nowe materiały obiciowe zostały starannie dobrane i godnie podkreślają klimat wysokiej klasy i starannego wykonania wnętrza odnowionego Forda Mondeo. Harmonizują z nimi  eleganckie inkrustowane wkładki ozdobne oraz specjalne akcenty przypominające „kryształowe oczka” umieszczone na satynowanych przełącznikach i dyszach nawiewu. Paletę kombinacji kolorystycznych poszerzono o dwie nowe, jasne tonacje wykończenia, dzięki którym wnętrze prezentuje się jeszcze atrakcyjniej.

We wnętrzu odnowionego Forda Mondeo znajdujemy wiele atrakcyjnych i przydatnych elementów wyposażenia, łącznie z nowo wprowadzonym oświetleniem wnętrza, w którym zastosowano diody świetlne LED, oraz nowy system nawigacji satelitarnej.

Użytkownicy ceniący dobrej jakości muzykę z pewnością docenią wysokiej jakości system audio Ford Premium Sound System, dostępny na życzenie, w którym zastosowano 8-kanałowy wzmacniacz o mocy 265 W, zupełnie nowe, wysokiej klasy głośniki oraz duży, 17-litrowy subwoofer umieszczony w bagażniku pojazdu.

Nowe układy napędowe: Silniki Ford EcoBoost i Ford Duratorq TDCi oraz przekładnia Ford PowerShift

Jednym z najważniejszych atutów odnowionego Forda Mondeo jest bardzo bogaty wybór nowoczesnych i ekonomicznych jednostek napędowych. Oferowane aktualnie silniki Forda bez wyjątku łączą oszczędne zużycie paliwa i niską zawartość substancji szkodliwych w spalinach z bardzo dobrymi osiągami, zapewniającymi kierowcy satysfakcję i autentyczną przyjemność prowadzenia. Bogata oferta silników obejmuje: jednostki benzynowe Ford EcoBoost, oszczędne silniki Diesel z rodziny Duratorq, a także silniki zasilane paliwami alternatywnymi.

Odnowiony Ford Mondeo jest pierwszym modelem oferowanym przez Ford of Europe, w którym dostępna jest najmocniejsza wersja silnika benzynowego Ford EcoBoost o pojemności 2,0 litrów, dysponująca mocą aż 240 KM. Nowa jednostka wchodzi do oferty Forda obok dostępnego już od pewnego czasu silnika o mocy 203 KM, oferowanego w Fordzie Mondeo, a także w odnowionych minivanach Ford S-MAX i Galaxy.

Podstawą koncepcji 2,0-litrowego silnika Ford EcoBoost jest bardzo lekka konstrukcja, niemal w całości wykonana z lekkich stopów aluminium. Architekturę silnika tworzy także wysokociśnieniowy, bezpośredni wtrysk paliwa najnowszej generacji, turbodoładowanie ze sprężarką o obniżonej bezwładności, a także układ płynnej regulacji faz rozrządu niezależnie dla obu wałków.

Innym kluczowym elementem jest nowocześnie zaprojektowany układ spalania mieszanki, który wydatnie przyczynia się do uzyskania bardzo wysokich osiągów i niskiego zużycia paliwa, na poziomie, który wyznacza nowe standardy dla silników benzynowych w tym przedziale mocy.

Odnowiony Ford Mondeo napędzany 2,0-litrowym silnikiem Ford EcoBoost uzyskuje średni wskaźnik emisji CO2 równy 179 g/km. Uzyskanie tego samego wyniku jest możliwe bez względu na moc silnika i wersję nadwoziową. Rozwiązania zastosowane w silnikach Ford EcoBoost zapewniają blisko 20-procentowe obniżenie zużycia paliwa oraz emisji spalin w porównaniu z tradycyjnymi silnikami benzynowymi o podobnych osiągach.

W odnowionym Fordzie Mondeo oferowany będzie także znacząco zmodyfikowany silnik Diesel Ford Duratorq TDCi w wersji o pojemności 2,2 litra. Silnik ten szczyci się obecnie zwiększoną o 12% mocą, która wzrosła dzięki temu do 200 KM. W ten sposób jednostka ta stała się najmocniejszym ze wszystkich silników rodziny Duratorq, jakie dotąd Ford miał w swojej ofercie.

Obok tego silnika, oferta wersji Mondeo TDCi obejmuje także znacząco zmodyfikowaną jednostkę Diesel Duratorq TDCi o pojemności 2,0 litrów, którą zaczęto oferować w Fordzie Mondeo na początku bieżącego roku. Jednostka ta jest dostępna w wersjach o mocy 115, 140 oraz 163 KM.

Wszystkie te silniki legitymują się średnim wskaźnikiem emisji CO2 na poziomie zaledwie 139 g/km. Napęd jest przekazywany na koła za pośrednictwem 6-stopniowej manualnej skrzyni biegów, która jest oferowana we wszystkich wersjach nadwoziowych.

Nabywca ma nadal do wyboru dostępne już wcześniej silniki benzynowe Ford Duratec o pojemnościach 1,6 i 2,0 litrów, rozwijające moc odpowiednio 120 i 145 KM.

Klienci preferujący paliwa alternatywne mogą wybrać wersję Flexi Fuel, która może być zasilana zwykłą benzyną bezołowiową lub bioetanolem E85, bądź dowolną mieszanką obu tych paliw. Silnik w wersji Flexi Fuel powstał na bazie 2,0 litrowej jednostki benzynowej.

Zarówno do silników benzynowych Ford EcoBoost, jak i do gamy silników Duratorq TDCi wkrótce dołączą także nieco mniejsze jednostki o pojemności 1,6 litra, dzięki czemu już i tak szeroka oferta silników stanie się jeszcze bogatsza.

W poszukiwaniu sposobów zwiększenia efektywności pracy silników odnowionego Forda Mondeo zastosowano szereg rozwiązań z katalogu Ford ECOnetic. Wśród nowych, innowacyjnych rozwiązań są: układ ładowania akumulatora z wykorzystaniem odzyskiwanej energii (Smart Regenerative Charging), system informacji powiązany z oszczędnym trybem pracy silnika Eco Mode oraz - po raz pierwszy w samochodach marki Ford - aktywna żaluzja przy wlocie powietrza do silnika.

To ostatnie rozwiązanie, również sterowane elektronicznie, reguluje przepływ powietrza przez chłodnicę i przedział silnika w sposób nie tylko zmniejszający opór aerodynamiczny, ale także poprawiający warunki cieplne pracy silnika. Ma to z kolei wpływ na obniżenie zużycia paliwa i uzyskanie korzystniejszych warunków rozgrzewania się silnika i osiągania optymalnej temperatury pracy w zimnych warunkach klimatycznych.

Modyfikacje w układzie napędowym dotyczą także skrzyń biegów. Najnowsza przekładnia automatyczna Ford PowerShift, współpracująca z dwoma sprzęgłami mokrymi, jest oferowana w standardzie w samochodach napędzanych benzynowymi silnikami Ford EcoBoost. Będzie ona także dostępna jako opcja w pojazdach napędzanych 2,0-litrowymi silnikami Diesel Duratorq TDCi o mocy 140 KM i 163 KM.

Nowe rozwiązania dla bezpieczeństwa i poprawy komfortu

Odnowiony Ford Mondeo jest naszpikowany rozwiązaniami i elementami wyposażenia, których celem jest zarówno poprawa bezpieczeństwa prowadzenia, jak i zwiększenie komfortu podróżowania pasażerów.

W szerokiej gamie układów i rozwiązań ułatwiających bezpieczne prowadzenie samochodu i zwiększających komfort jazdy są między innymi: układ sygnalizujący zjechanie z wybranego pasa ruchu (Lane Departure Warning), rozbudowany system ostrzeżeń kierowcy (Driver Alert) oraz automatyczne przełączanie świateł drogowych na mijania. Ciekawostką jest, iż wszystkie te rozwiązania wykorzystują nową, niezwykle czułą kamerę, umieszczoną u szczytu przedniej szyby, na wysokości lusterka wstecznego.

Obok nich nabywca znajdzie szereg rozwiązań, które już wcześniej wprowadzono w odnowionych Fordach S-MAX i Galaxy, takie jak: układ sygnalizujący pojawienie się innego pojazdu w martwym polu widzenia kierowcy (BLIS), elektroniczny ogranicznik prędkości jazdy, elektryczna blokada zamków tylnych drzwi chroniąca przed ich otwarciem przez dzieci, czy kamera cofania. Technologia z wykorzystaniem diod świetlnych LED została także zastosowana w światłach do jazdy dziennej oraz w światłach tylnych i światłach STOP pojazdu, a także w oświetleniu wnętrza.

Jörg Beyer, szef pionu samochodów dużych i luksusowych Ford of Europe, przekonuje:

"Postęp, jakiego dokonaliśmy pod względem stylistyki, rozwiązań technicznych i nowych technologii oraz poprawy jakości przy okazji wprowadzania na rynek odowionego Forda Mondeo chyba najlepiej świadczy o wielkim znaczeniu, jakie ten model ma dla europejskiej rodziny Forda.

Z kolei wielki krok do przodu, jaki poczyniliśmy w dziedzinie zmniejszenia zużycia paliwa i obniżenia emisji spalin, dzięki naszym silnikom benzynowym Ford EcoBoost i jednostkom wysokoprężnym Duratorq, a także dzięki wprowadzeniu nowych rozwiązań Ford ECOnetic, dowodzi, że nasi klienci mogą nadal spokojnie wybierać samochody duże, w trzech oferowanych przez nas wersjach nadwozia, bez obawy, że będą musieli wyrzec się przestronnego wnętrza, dynamicznych osiągów, czy przyjemności, jaką daje prowadzenie. Nie muszą się też obawiać, że wybierając dużego Forda tracą cokolwiek w dziedzinie dostępnych obecnie rozwiązań wspomagających pracę kierowcy."



źródło: Ford

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
6

Komentarze do:

Ford Mondeo 2010 debiutuje w Moskwie - szczegółowe dane i nowe zdjęcia

Ford Mondeo 2010 debiutuje w Moskwie - szczegółowe dane i nowe zdjęcia
Prix 2010-08-28 06:14
Downsizing się kłania. Musieli pójść drogą VW i ich TSI, czy innych producentów, aby nie stracić na dynamice, a uzyskać nowe normy emisji spalin. Poza tym zaczynali tracić rynek na rzecz Passata, który pomimo starszej konstrukcji lepiej się sprzedaje. Inna sprawa, że na tego drugiego są spore promocje i to ma niebagatelny u nas wpływ na popularność.
Ford Mondeo 2010 debiutuje w Moskwie - szczegółowe dane i nowe zdjęcia
Toolbox 2010-08-28 08:30
Z nowości w Mondku zauważam głównie ledy w przednim zderzaku ;-) Jesienią wkroczy do gry najważniejszy wózek w tej klasie - VW Passat B6 po dużym liftingu i z pewnością (patrząc po spyshotach) nie będzie można go pomylic z obecnym ;-)
ARON
Ford Mondeo 2010 debiutuje w Moskwie - szczegółowe dane i nowe zdjęcia
ARON 2010-08-29 23:21
Nowe są przednie atrapy, lusterka, tylny zderzak i reszty nie chciało mi się już szukać... Silnikowy downsizing jest absurdalny - jestem ciekaw na czym skończą, na 1.0 w samochodzie klasy średniej, który bez turbo pod górkę nie pociągnie?
Ford Mondeo 2010 debiutuje w Moskwie - szczegółowe dane i nowe zdjęcia
84did 2010-08-31 09:56
Zmieniony jest caly przod za wyjatkiem lamp i blotnikow... z tylu zderzak lampy i plastik na klapie :-) wiem bo sam robilem :-) ale pomimo wszystko bym nie kupil :-) w mojej opinii ladne jest tylko kombi... i bodajze najwieksze w swojej klasie...
Ford Mondeo 2010 debiutuje w Moskwie - szczegółowe dane i nowe zdjęcia
Toolbox 2010-09-02 07:02
Mondek Kombi jest rzeczywiście chyba największy w klasie ale też najcięższy niestety. Auta z silnikami 2,0 ledwo dają radę ;-) Ja upieram się że bardzej sensowny będzie nowy Passat (no prawie nowy ;-)
Ford Mondeo 2010 debiutuje w Moskwie - szczegółowe dane i nowe zdjęcia
kacza 2011-12-28 18:03
Toolbox widać ze nie amsz bladego pojecia o motoryzacji, passat? z jakim silnikiem 2.0 tdi? to tragedia, moze tsi? bo wypowiadasz sie tak wspaniałomyslnie o nich chyba jesteś ich przedstawicielem handlowym bo te silniki to szajs , duzo pala a rozrządy walą sie na potęge, uważasz ze silnik w którym trzeba wymieniać łancuszek i napinacz po 30 tysiacach to trwały silnik? w fordzie nie ma takich jaj szkoda ze fordy gniją bo byłby to idealny samochód