Portal V10 » Aktualności » Hella - nowe diodowe światła dzienne
Nowe akcesoryjne światła dzienne "LEDayLine" skonstruowane przez Hellę nadają przedniemu pasowi samochodu jedyny w swoim rodzaju wygląd.
Ekstremalnie jasne, ekonomiczne i długowieczne światła dzienne w technologii diodowej LED włączają się automatycznie po uruchomieniu silnika. Światła te mogą być wykorzystywane również jako lampy pozycyjne. W sprzedaży pojawią się w połowie 2008. Nowe światła dzienne "LEDayLine" mają wysokość zaledwie 28 mm i szerokość 220 mm. Gładka szyba pozwala zajrzeć do wnętrza lampy, na jednoliniową matrycę zestawu pięciu jaskrawych odbłyśników pokrytych parami aluminium. Pięć wysokowydajnych diod LED rzuca swe światło pośrednio od dołu na te odbłyśniki, które przekierowują strumień światła w przód. W 12-woltowej instalacji samochodu lampa "LEDayLine" świeci zużywając zaledwie 7 watów mocy, co oznacza niemierzalne zwiększenie zużycia paliwa. Mając trwałość 10 000 godzin, lampy te wytrzymują tyle, ile cały samochód. Zwarta, lekka obudowa ma zaledwie 90 mm głębokości i może być montowana z użyciem mocowania śrubowo-klipsowego. Do przyłączenia do instalacji samochodu służy 500-milimetrowy kabel z zaizolowanym, nieodłączalnym wejściem do lampy.
Jasnobiałe światło wysokowydajnych diod LED zapewnia świetną rozpoznawalność samochodu w świetle dziennym i nadaje jego przedniemu pasowi świetnego wyglądu, który utrzymuje się i nocą - jako że lampy te po włączeniu świateł mijania mogą być wykorzystywane również jako światła pozycyjne. Zintegrowany przekaźnik dba o to, by po włączeniu oświetlenia głównego lampy dzienne automatycznie przechodziły w tryb pozycyjny. Jeśli lampy "LEDayLine" są wykorzystywane również jako światła pozycyjne, konieczne jest dostosowanie auta do wymogów regulacji 48 ECE, a więc zdezaktywowanie fabrycznych świateł pozycyjnych.
Najlepszym miejscem montażu tych akcesoryjnych świateł jest przedni zderzak, gdzie zwykle jest wystarczająco dużo miejsca na taki montaż. Ta uniwersalna lampa dostępna jest w wydaniu “prawym” i “lewym”, z odpowiednio nachylonymi ściankami bocznymi obudowy, by można było się wpasować w nadwozia nowoczesnych aut. Lampy dostępne są także w wydaniu 24-woltowym.
Plany Komisji Europejskiej przewidują, by od lata 2010 światła dzienne były obowiązkowe we wszystkich noworejestrowanych samochodach. Jazda z włączonymi światłami dziennymi w ciągu dnia poprawia bezpieczeństwo i jest ekologiczna, co potwierdziło badanie Bundesanstalt für Straßenwesen (BASt, Federalny Instytut ds. Drogownictwa) z roku 2005. Według tego badania najlepsze są ekonomiczne lampy dzienne, skonstruowane specjalnie do tej roli. Zwiększone o 0,02 l spalanie paliwa jest praktycznie niemierzalne i niezauważalne.
Ekstremalnie jasne, ekonomiczne i długowieczne światła dzienne w technologii diodowej LED włączają się automatycznie po uruchomieniu silnika. Światła te mogą być wykorzystywane również jako lampy pozycyjne. W sprzedaży pojawią się w połowie 2008. Nowe światła dzienne "LEDayLine" mają wysokość zaledwie 28 mm i szerokość 220 mm. Gładka szyba pozwala zajrzeć do wnętrza lampy, na jednoliniową matrycę zestawu pięciu jaskrawych odbłyśników pokrytych parami aluminium. Pięć wysokowydajnych diod LED rzuca swe światło pośrednio od dołu na te odbłyśniki, które przekierowują strumień światła w przód. W 12-woltowej instalacji samochodu lampa "LEDayLine" świeci zużywając zaledwie 7 watów mocy, co oznacza niemierzalne zwiększenie zużycia paliwa. Mając trwałość 10 000 godzin, lampy te wytrzymują tyle, ile cały samochód. Zwarta, lekka obudowa ma zaledwie 90 mm głębokości i może być montowana z użyciem mocowania śrubowo-klipsowego. Do przyłączenia do instalacji samochodu służy 500-milimetrowy kabel z zaizolowanym, nieodłączalnym wejściem do lampy.
Jasnobiałe światło wysokowydajnych diod LED zapewnia świetną rozpoznawalność samochodu w świetle dziennym i nadaje jego przedniemu pasowi świetnego wyglądu, który utrzymuje się i nocą - jako że lampy te po włączeniu świateł mijania mogą być wykorzystywane również jako światła pozycyjne. Zintegrowany przekaźnik dba o to, by po włączeniu oświetlenia głównego lampy dzienne automatycznie przechodziły w tryb pozycyjny. Jeśli lampy "LEDayLine" są wykorzystywane również jako światła pozycyjne, konieczne jest dostosowanie auta do wymogów regulacji 48 ECE, a więc zdezaktywowanie fabrycznych świateł pozycyjnych.
Plany Komisji Europejskiej przewidują, by od lata 2010 światła dzienne były obowiązkowe we wszystkich noworejestrowanych samochodach. Jazda z włączonymi światłami dziennymi w ciągu dnia poprawia bezpieczeństwo i jest ekologiczna, co potwierdziło badanie Bundesanstalt für Straßenwesen (BASt, Federalny Instytut ds. Drogownictwa) z roku 2005. Według tego badania najlepsze są ekonomiczne lampy dzienne, skonstruowane specjalnie do tej roli. Zwiększone o 0,02 l spalanie paliwa jest praktycznie niemierzalne i niezauważalne.
źródło: Mototarget
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Hella - nowe diodowe światła dzienne
Podobne: Hella - nowe diodowe światła dzienne
Nowe Renault Kangoo Express - dostawczy kolega nowego Clio »
Raport NIK: ponad połowa dróg w polsce powinna być zamknięta! »
Nowy Ford Focus, czyli auto na dziurawe drogi »
Volvo prezentuje zalety jazdy w kolumnie »
Podobne galerie: Hella - nowe diodowe światła dzienne
Audi A3 Sportback - niemiecki hatchback ostry jak nigdy »
Toyota GR Supra - europejska wersja sportowej maszyny »
Toyota Proace City - fotografie dostawczaka »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter