Portal V10 » Prezentacje / testy » Honda CR-V 1.6 i-DTEC - Przestrzeń i komfort - nasz test
Honda CR-V 1.6 i-DTEC - Przestrzeń i komfort - nasz test
2016-03-26 - P. Mokwiński Tagi: Honda, SUV, Honda CR-V, Test
CR-V to sprawdzona propozycja w segmencie kompaktowych SUV-ów. Po liftingu zyskała nowe silniki, odświeżoną karoserię i multimedia, których wcześniej japoński producent nie oferował. W bogatej specyfikacji kosztuje jednak tyle, co Volvo XC60 w bazowej konfiguracji. Przekonuje za to napędem na cztery koła, w teorii oszczędnym dieslem i przestronnym wnętrzem.
Japoński SUV ma bardzo wyrazisty przód. Nadwozie wyróżnia sporych rozmiarów grill ze srebrnymi listwami, ksenonowe oświetlenie, a także płyta ochronna pod zderzakiem wykonana z tworzywa i LED-y do jazdy dziennej w kształcie niezamkniętego równoległoboku. W standardzie ma 18-calowe obręcze ze stopów lekkich (17 cali w podstawowych specyfikacjach), a także przyciemnione szyby boczne i srebrne relingi. 16,5-centymetrowy prześwit nie zachwyca, ale też Honda nigdy nie aspirowała do rangi pojazdu terenowego.
Wnętrze to mocny element CR-V. Przednie, dobrze wyprofilowane fotele zaopatrzono w manualną regulację w kilku płaszczyznach (elektryczna w wersji Executive) i odpowiedniej długości siedzisko. Z tyłu miejsca nie zabraknie nawet osobom o wzroście około 190 centymetrów. Bagażnik o pojemności 589 litrów uchodzi za jeden z największych w segmencie. Po złożeniu asymetrycznego oparcia kanapy uzyskamy dostęp do 1669 litrów (do linii dachu).
Ten bardzo dobry wynik osłabia nierówna podłoga i dość wysoki próg załadunku. Niemniej, Hondę nikt nie odmówi funkcjonalności. Wewnątrz znajdziemy wiele praktycznych i pojemnych schowków. Do tego w wersji Lifestyle dostaniemy tapicerkę ze skóry i alcantary, którą dość łatwo utrzymać w czystości.Przedział pasażerski poskładano z niezłych jakościowo materiałów. Większość z nich jest miękka i przyjemna w dotyku, boczki drzwiowe masywne, a całość na wertepach nie wydaje dźwięków wskazujących na niechlujny montaż. Zastrzeżenia budzi jedynie tworzywo na tunelu środkowym i tandetny panel wokół lewarka automatyczna skrzyni biegów. Cieszy za to satysfakcjonujący poziom zaopatrzenia w dodatki elektroniczne.Hondę wyposażono w dwustrefową klimatyzację, adaptacyjny tempomat, podgrzewane przednie siedziska, a także w dotykowy ekran zawiadujący nawigacją i współpracujący z zewnętrznymi nośnikami pamięci. Jego szata graficzna trochę odstaje od multimediów stosowanych u konkurentów, ale za to obsługa nie nastręcza kłopotów, a dzięki wejściu na DVD, można odtwarzać filmy lub zdjęcia.Kilkanaście miesięcy temu Japończycy przeprowadzili małą rewolucję wśród oferowanych jednostek napędowych. Z palety zniknął 2,2-litrowy diesel, a w jego miejsce pojawił się znacznie mniejszy i nieco oszczędniejszy 1,6 i-DTEC o mocy 160 KM i 350 Nm. Moment obrotowy trafia na wszystkie koła, a 1650-kilogramowy samochód potrzebuje 10,2 sekundy na osiągnięcie pierwszej setki. Wskazówka prędkościomierza kończy swój bieg na wartości 197 km/h. Wysokoprężny motor spełnia normy Euro 6 i cechuje się niezłą elastycznością.W testowanym przez nas egzemplarzu, połączono go z 9-stopniowym automatem. Niestety, poszczególne przełożenia zmienia niespiesznie, a w razie potrzeby niezwłocznego wyprzedzania, warto sięgnąć do manetek przytwierdzonych do kierownicy lub wcześniej manualnie zbić kilka biegów. Nie zachwyca też zużycie paliwa. Producent deklaruje średnie zużycie na poziomie 6 litrów w mieście i niecałych 5 w trasie. W aglomeracyjnych korkach komputer pokładowy nie chce pokazywać mniej, niż 8,5. Na autostradzie zapotrzebowanie na olej napędowy wynosi około 7,5 litra. Do około 6,3 zejdziemy podczas leniwej jazdy w terenie niezabudowanym.Pochwalić należy za to układ jezdny. CR-V prowadzi się pewnie, stawia wyraźny opór bocznym podmuchom wiatru, a w zakrętach posłusznie wykonuje polecenia kierowcy. Układ kierowniczy dość wiernie oddaje aktualne położenie kół, a zawieszenie w przyjazny dla kręgosłupa sposób pokonuje wszelkie nierówności. Przy wysokich prędkościach autostradowych hałas generowany przez powietrze opływające nadwozie nie przeszkadza w rozmowach.Nieźle też poradzono sobie w kwestii odseparowania komory silnika od przedziału pasażerskiego. Dopiero przy wyższych obrotach dźwięk diesla staje się natarczywy. Opcjonalny napęd na 4 koła w połączeniu z 16,5-centymetrowym prześwitem nie pozwala na szaleństwa poza asfaltem. Pomoże wyjechać z zaśnieżonego parkingu i bezstresowo pokonać kałuże na polnej drodze.Najmocniejszy w ofercie diesel z napędem na obie osie w bogatej specyfikacji Lifestyle kosztuje 141 200 złotych. Dopłata do skrzyni automatycznej w wysokości 7 tysięcy i perłowego lakieru (2500 zł), mocno wywinduje cenę zbliżając ją do poziomu kompaktowych SUV-ów segmentu premium w bazowych konfiguracjach. Jeśli szukacie oszczędnego i komfortowego auta, zrezygnujcie z niezbyt szybkiego automatu. Zaoszczędzone w ten sposób pieniądze warto przeznaczyć na topową wersję Executive z bezkluczykowym systemem dostępu i panoramicznym oknem dachowym.Podstawowe dane techniczne:
Honda CR-V 1.6 i-DTEC AWD
Silnik: 1597 cm3
Moc: 160 KM przy 4000 obr./min
Moment obrotowy: 350 Nm przy 2000 obr./min
Skrzynia biegów: automatyczna, 9-stopniowa
Liczba, układ cylindrów: 4, rzędowy
Wymiary (dł./szer./wys.): 4605/1820/1685 mm
Rozstaw osi: 2630 mm
Masa własna: 1650 kg
Średnia emisja CO2: 139 g/km
Osiągi:
0-100 km/h: 10,2 sekund
Prędkość maksymalna: 197 km/h
Zużycie paliwa:
Miasto: 6 (8,6 w teście)
Trasa: 4,9 (6,8 w teście)
Cykl mieszany: 5,3 (7,4 w teście)
Honda CR-V 1.6 i-DTEC AWD
Silnik: 1597 cm3
Moc: 160 KM przy 4000 obr./min
Moment obrotowy: 350 Nm przy 2000 obr./min
Skrzynia biegów: automatyczna, 9-stopniowa
Liczba, układ cylindrów: 4, rzędowy
Wymiary (dł./szer./wys.): 4605/1820/1685 mm
Rozstaw osi: 2630 mm
Masa własna: 1650 kg
Średnia emisja CO2: 139 g/km
Osiągi:
0-100 km/h: 10,2 sekund
Prędkość maksymalna: 197 km/h
Zużycie paliwa:
Miasto: 6 (8,6 w teście)
Trasa: 4,9 (6,8 w teście)
Cykl mieszany: 5,3 (7,4 w teście)
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Honda CR-V 1.6 i-DTEC - Przestrzeń i komfort - nasz test
Podobne: Honda CR-V 1.6 i-DTEC - Przestrzeń i komfort - nasz test
Honda CR-V 2010 - wersja po liftingu oficjalnie ujawniona »
Honda chwali się modelem CR-V piątej generacji »
Honda CR-V w odświeżonym wydaniu - pierwsza jazda »
Honda CR-V Mugen - pierwsze zdjęcia konceptu »
Podobne galerie: Honda CR-V 1.6 i-DTEC - Przestrzeń i komfort - nasz test
Honda CR-V - europejska wersja SUVa »
Nowa Honda CR-V w szczegółach - kilkadziesiąt fotografii japońskiego SUV-a »
Honda Passport - SUV na nowych fotografiach »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Honda
Galerie zdjęć
Newsletter