Portal V10 » Prezentacje / testy » Honda CR-V 2.2 i-DTEC - poprawna i praktyczna - nasz test
Honda CR-V 2.2 i-DTEC - poprawna i praktyczna - nasz test
2011-07-04 - P. Mokwiński Tagi: Honda, SUV, Honda CR-V
Honda CR-V to jeden z pionierów rozrastającego się w szybkim tempie rynku SUV-ów. Dobrą pozycję w rankingach sprzedaży zawdzięcza przede wszystkim aspektom funkcjonalnym i niezbyt nachalnej stylistyce, którą zdążyła na stałe wpisać się w europejskie środowisko drogowe. Zbrojąca się konkurencja wymusiła na japońskich inżynierach delikatny lifting, odświeżający nieco design i redukujący najbardziej rzucające się w oczy zmarszczki. Konserwatywna grupa klientów powinna być zachwycona, bo samochód rodem z Kraju Kwitnącej Wiśni całkiem nieźle radzi sobie z szybko upływającym czasem.
Neutralny design niczym szczególnym nie porywa, ale też nie narzuca przesadnie swoich kształtów osobom w najbliższym otoczeniu. Skutecznie wtapia się w tłum innych pojazdów, co wcale nie oznacza, że brak mu atrakcyjnych detali. Azjatyccy projektanci starali się w umiarkowany sposób podkreślić stonowaną urodę Hondy. Wydatne przednie reflektory, kierunkowskazy w lusterkach i pionowe klosze tylnych świateł uchodzą za znaki rozpoznawcze Japonki. Opcjonalnie przyciemnione szyby i dość atrakcyjny wzór aluminiowych obręczy, to przejaw dekoratorskiej ekstrawagancji na tle całości.
Równie mało polotu odnajdziemy w przedziale pasażerskim. Kokpit prezentuje się bardzo zwyczajnie i wręcz banalnie. Zabrakło miejsca na finezję i wyszukane detale, gdyż wiernym klientom mogłoby to się nie spodobać. Postawiono zatem na prostotę i wzorową ergonomię. Intuicyjna obsługa wszelkich urządzeń pokładowych ułatwia skupienie się na drodze i odrzuca konieczność zaglądania do instrukcji. Do tego stosunkowo bogate wyposażenie standardowe, zwiększa wygodę codziennego użytkowania. Na pokładzie testowanego egzemplarza, znalazła się dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, trójramienna kierownica z przyciskami sterującymi multimediami, a także pełna „elektryka” szyb i lusterek, co dziś należy już do standardu.
Jakość materiałów zastosowanych we wnętrzu nieco odbiega od poziomu nieco młodszej konkurencji. O ile kilka lat temu nikt by na to nie zwrócił jeszcze uwagi, tak dzisiaj twarde powierzchnie i ciemna kolorystyka mogą delikatnie zniechęcać. Przydałoby się nieco więcej miękkich tworzyw i akcentów rozweselających ponurą atmosferę.
Na szczęście CR-V nadrabia przestrzenią dostępną dla pasażerów. Osoby siedzące zarówno z przodu jak i z tyłu poczują się komfortowo w każdej płaszczyźnie. Miejsca nie brakuje nad głowami, przed kolanami i między barkami. Fotele gwarantują poza odpowiednim poziomem wygody, niezłe podparcie w ostrzej pokonywanych zakrętach. Ich właściwe wyprofilowanie pomoże bez bólu kręgosłupa pokonać nawet kilkusetkilometrowy dystans bez przystanków.
W dłuższych wyprawach, przydaje się też bagażnik o słusznych gabarytach. Japonka otrzymała całkiem ustawny przedział bagażowy o pojemności 556 litrów. Wzbogacono go o praktyczną i co ważne demontowalną półkę umieszczoną 33 centymetry nad podłogi . Pomaga ona w bezpiecznym umiejscowieniu przewożonego towaru tudzież weekendowego ekwipunku. Ponadto, mamy do dyspozycji szereg mniejszych lub większych schowków zlokalizowanych w kabinie, z powodzeniem chroniących drobiazgi przed niepowołanym wzrokiem osób trzecich.
A co pod maską? W segmencie SUV-ów niepodzielnie rządzą turbodoładowane jednostki wysokoprężne i taki też silnik zastaliśmy w prezentowanym egzemplarzu. Motor wykorzystujący technologię Common-Rail, osiąga 150 KM i 350 Nm dostępnych od 2 tysięcy obrotów. To przeciętne wartości zapewniające jednak przyzwoitą dynamikę i zadowalającą elastyczność. Osoby szukające mocnych wrażeń powinny szukać szczęścia u konkurencji, ale nabywcy zainteresowani bezpieczną eksploatacją, nie zawiodą się. Czterocylindrowiec ochoczo współpracuje z kierowcą, żywiołowo reagując na każde wciśnięcie pedału gazu. Widoczna na zdjęciach automatyczna przekładnia wystąpiła tu tylko gościnnie, gdyż testowy egzemplarz otrzymał manualną skrzynię o 6 przełożeniach. Poszczególne biegi wchodzą precyzyjnie, pozwalając użytkownikowi lepiej wyczuć kontrolowaną przez niego maszynę. Elastyczny Diesel nie wymaga zbyt częstego sięgania do lewarka i umożliwia holowanie przyczepy o masie własnej nie przekraczającej dwóch ton.
Na pokładzie mamy również system stabilizacji toru jazdy uwzględniający ciągnięty obiekt, przez co automatycznie zwiększa się bezpieczeństwo w nieprzewidzianych sytuacjach drogowych. W trudnych momentach, przydaje się także napęd na cztery koła. Hydrauliczny mechanizm występujący w standardzie pobudza do pracy tylną oś, jeśli przednie koła stracą przyczepność. Podczas używania samochodu na co dzień i na zwykłych drogach, nie będziemy w stanie docenić tego udogodnienia. Dopiero na śliskiej nawierzchni, lub na gruntowych dojazdach na działkę, przekonamy się o trafności powyższego systemu. Równie dużo dobrego powinniśmy napisać o trakcji. Wiernie oddający pozycję kół układ kierowniczy wespół z dość sztywno skalibrowanym zawieszeniem, gwarantuje bardzo przyzwoite odczucia zza kierownicy.
Prowadzeniu Hondy bliżej do klasycznej „osobówki” niż przedstawiciela segmentu SUV. Nie wychyla się przesadnie na boki i nieźle trzyma obrany tor w ciasnym zakręcie. Do tego harmonijnie wybiera wszelkiej maści nierówności, zapewniając psychiczny komfort i eliminując tym samym strach o uszkodzenie opony tudzież felgi na ostrej krawędzi głębszej wyrwy w jezdni. Wykazuje się też raczej umiarkowanym apetytem na paliwo. 10 litrów w mieście i około 7-8 w trasie, to wartości akceptowalne przy masie auta przekraczającej 1640 kilogramów.
Na wymagającym europejskim rynku, CR-V dobrze się zadomowił kusząc klientów szeregiem zalet. Niestety nie należy do nich cena oscylująca w granicach 140 tysięcy złotych za widoczny na zdjęciach egzemplarz. W zamian co prawda dostajemy niemal kompletnie wyposażone auto o ugruntowanej pozycji i potwierdzonej latami obecności renomie, ale na tle konkurencji to wciąż ciut za dużo.
Podstawowe dane techniczne:
Honda CR-V 2.2 i-DTEC Elegance
Silnik: 2199 cm3
Moc: 150 KM przy 4000 obr./min
Moment obrotowy: 350 Nm przy 2000 obr./min
Skrzynia biegów: manualna, 6-stopniowa
Liczba, układ cylindrów: 4, rzędowy
Wymiary (dł./szer./wys.): 4574/1820/1675 mm
Rozstaw osi: 2620 mm
Masa własna: 1647 kg
Średnia emisja CO2: 171 g/km Osiągi:
0-100 km/h: 9,6 sekundy
Prędkość maksymalna: 187 km/h
Zużycie paliwa:
Miasto: 8,0 (9,8 w teście)
Trasa: 5,6 (7,5 w teście)
Cykl mieszany: 6,5 (8,4 w teście)
Tekst: Piotr Mokwiński
Zdjęcia: Piotr Mokwiński, Mikołaj Urbański
Honda CR-V 2.2 i-DTEC Elegance
Silnik: 2199 cm3
Moc: 150 KM przy 4000 obr./min
Moment obrotowy: 350 Nm przy 2000 obr./min
Skrzynia biegów: manualna, 6-stopniowa
Liczba, układ cylindrów: 4, rzędowy
Wymiary (dł./szer./wys.): 4574/1820/1675 mm
Rozstaw osi: 2620 mm
Masa własna: 1647 kg
Średnia emisja CO2: 171 g/km Osiągi:
0-100 km/h: 9,6 sekundy
Prędkość maksymalna: 187 km/h
Zużycie paliwa:
Miasto: 8,0 (9,8 w teście)
Trasa: 5,6 (7,5 w teście)
Cykl mieszany: 6,5 (8,4 w teście)
Tekst: Piotr Mokwiński
Zdjęcia: Piotr Mokwiński, Mikołaj Urbański
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Honda CR-V 2.2 i-DTEC - poprawna i praktyczna - nasz test
Honda CR-V 2.2 i-DTEC - poprawna i praktyczna - nasz test
Toolbox 2011-07-11 06:38
Jakość materiałów jest słaba, skóra jak z plastikowej świni ;-) plastiki w większości twarde i rysujące się, silnik wystarczający, cichy i w miarę oszczędny, koszty napraw wysokie (np. kompletne sprzęgło w ASO to ok. 7500 zł), ogółem niemcy potrafią to robić lepiej ;-)
Podobne: Honda CR-V 2.2 i-DTEC - poprawna i praktyczna - nasz test
Honda CR-V 2010 - wersja po liftingu oficjalnie ujawniona »
Honda chwali się modelem CR-V piątej generacji »
Honda CR-V 1.6 i-DTEC - Przestrzeń i komfort - nasz test »
Honda CR-V Mugen - pierwsze zdjęcia konceptu »
Podobne galerie: Honda CR-V 2.2 i-DTEC - poprawna i praktyczna - nasz test
Honda CR-V - europejska wersja SUVa »
Nowa Honda CR-V w szczegółach - kilkadziesiąt fotografii japońskiego SUV-a »
Honda Passport - SUV na nowych fotografiach »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Honda
Galerie zdjęć
Newsletter