Portal V10 » Aktualności » Honda Civic Mugen RR - 237-konna edycja limitowana
Honda Civic Mugen RR - 237-konna edycja limitowana
2008-09-22 - K. Spychalski Tagi: Honda, Honda Civic, Edycje specjalne
Dziennikarze z brytyjskiego serwisu EVO poddali testom najbardziej pożądany i jeden z najrzadszych modeli Hondy Civic - wersję Mugen RR.
Sportowy Mugen RR wszedł do sprzedaży w Japonii we wrześniu ubiegłego roku w liczbie 300 egzemplarzy, które „rozeszły” się zaledwie w 10 minut! Wersja testowana przez dziennikarzy EVO to jedyny egzemplarz, jaki trafił do Wielkiej Brytanii. Samochód stworzono z myślą o sporcie przed duże „S”, o czym świadczy niezliczona ilość elementów nadwozia wykonanych z włókna węglowego oraz zastosowanie rasowych, 18-calowych obręczy aluminiowych, za którymi kryją się wyczynowe hamulce Brembo. Pod maską umieszczono 2-litrowy, wolnossący silnik benzynowy o mocy aż 237KM, co uzyskano dzięki zastosowaniu specjalnego układu wydechowego z przelotowym katalizatorem oraz ogromnym elementem końcowym. Torowe przeznaczenie auta zdradza jego wysokoobrotowa natura; na duży przyrost mocy i momentu obrotowego można liczyć bowiem dopiero po przekroczeniu 6 000 obr./min., jednak silnik można „wkręcić” do niewiarygodnych 9 000 obr./min.! O tym jak szybki jest Mugen RR świadczy fakt, że w bezpośrednim porównaniu z seryjną wersją Civic Type-R na torze wyścigowym West Circuit, ten pierwszy osiągnął wynik lepszy o prawie 2 sekundy na dość krótkim okrążeniu! (Mugen RR - 1:29.3, Civic Type-R: 1:31.0).
Sportowy Mugen RR wszedł do sprzedaży w Japonii we wrześniu ubiegłego roku w liczbie 300 egzemplarzy, które „rozeszły” się zaledwie w 10 minut! Wersja testowana przez dziennikarzy EVO to jedyny egzemplarz, jaki trafił do Wielkiej Brytanii. Samochód stworzono z myślą o sporcie przed duże „S”, o czym świadczy niezliczona ilość elementów nadwozia wykonanych z włókna węglowego oraz zastosowanie rasowych, 18-calowych obręczy aluminiowych, za którymi kryją się wyczynowe hamulce Brembo. Pod maską umieszczono 2-litrowy, wolnossący silnik benzynowy o mocy aż 237KM, co uzyskano dzięki zastosowaniu specjalnego układu wydechowego z przelotowym katalizatorem oraz ogromnym elementem końcowym. Torowe przeznaczenie auta zdradza jego wysokoobrotowa natura; na duży przyrost mocy i momentu obrotowego można liczyć bowiem dopiero po przekroczeniu 6 000 obr./min., jednak silnik można „wkręcić” do niewiarygodnych 9 000 obr./min.! O tym jak szybki jest Mugen RR świadczy fakt, że w bezpośrednim porównaniu z seryjną wersją Civic Type-R na torze wyścigowym West Circuit, ten pierwszy osiągnął wynik lepszy o prawie 2 sekundy na dość krótkim okrążeniu! (Mugen RR - 1:29.3, Civic Type-R: 1:31.0).
źródło: Evo, zdjęcia: Autoblog; informacja: Mototarget
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Honda Civic Mugen RR - 237-konna edycja limitowana
Podobne: Honda Civic Mugen RR - 237-konna edycja limitowana
Honda Civic Black Edition - tylko dla Wielkiej Brytanii »
Honda Civic Ti - edycja specjalna dostępna jedynie w Anglii »
Honda Civic Type R Euro 2010 - limitowana edycja jesienią w Japonii »
Honda Civic Type R Limited Edition - lżejszy i ostrzejszy wariant hot-hatcha »
Podobne galerie: Honda Civic Mugen RR - 237-konna edycja limitowana
Honda Civic 2019 - prezentacja odświeżonego sedana i coupe »
Honda Civic Type R - europejska wersja hot-hatcha »
Honda Civic Type-R na legendarnym Nurburgringu »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Honda
Galerie zdjęć
Newsletter