Portal V10  »  Aktualności  »  Honda, Toyota i Subaru stawiają na turbo. Czy to koniec silników wolnossących?
Honda Civic Type R

Honda, Toyota i Subaru stawiają na turbo. Czy to koniec silników wolnossących?

2013-11-25 - A. Ruciński     Tagi: Honda, Subaru, Toyota, Turbo
Tegoroczna edycja Tokio Motor Show uświadomiła nam jedną, bardzo ważną kwestię - downsizing zatacza coraz szersze kręgi. Dotychczas japońskie marki takie jak Honda, Toyota, czy Subaru słynęły głównie z wysokoobrotowych silników wolnossących. Wszystko wskazuje jednak na to, że ich koniec jest bliski. Podczas Tokio Motor Show Honda odsłoniła trzy nowe jednostki o pojemnościach 1.0, 1.5 i 2.0. Każda z nich wspomagana jest doładowaniem co pozwoliło uzyskać większą moc mimo niewielkiej pojemności skokowej.

Chęć coraz szerszego stosowania turbosprężarek wyraziła również Toyota, Lexus i Subaru. Przedstawiciele każdej z marek twierdzą, że w dzisiejszych czasach to konieczność. Jedynym bastionem, który nadal obstaje przy silnikach wolnossących wydaje się Mazda. Podejrzewamy jednak, że niebawem także oni się "poddadzą". Cóż. Takie czasy.



źródło: carscoops

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
10

Komentarze do:

Honda, Toyota i Subaru stawiają na turbo. Czy to koniec silników wolnossących?

Honda, Toyota i Subaru stawiają na turbo. Czy to koniec silników wolnossących?
wrc_fan 2013-11-25 16:29
subaru chyba juz od dawna stawial na turbo
Honda, Toyota i Subaru stawiają na turbo. Czy to koniec silników wolnossących?
slivex 2013-11-25 16:56
@wrc_fan tylko w topowych wersjach, podstawowe miały silniki wolnossące, toyota i honda też stosowały w niektórych silnikach doładowanie, tu jednak chodzi stosowanie ich w wiekszości wersji
Honda, Toyota i Subaru stawiają na turbo. Czy to koniec silników wolnossących?
ebebe 2013-11-25 18:16
Teraz każde nowe auto ma kosiarkę pod maską wymierzoną na 100 tys. km. Ani te silniczki dynamiczne, ani oszczędne. Gdzie się podziały trzylitrowe szóstki
Honda, Toyota i Subaru stawiają na turbo. Czy to koniec silników wolnossących?
slivex 2013-11-25 18:59
@ebebe 3litrowe szóstki sa, ale jako odpowiedniki dawnych 4-4,5 litrowych v8 jak np. nowe M3
Honda, Toyota i Subaru stawiają na turbo. Czy to koniec silników wolnossących?
koko 2013-11-25 19:57
Wysokoobrotwoe wolnossące silniki były dobre tylko w sportowych wersjach. W codziennej jeżdzie przydatna jest bardziej elastyczność na dole większość ludzi nie umie, nie chce kręcić silników wysoko bo: hałas, zniszczy się itp. Społeczeństwa głupieją i potrzebne im są automaty na kółkach z gadżetami ala smartfony.
Honda, Toyota i Subaru stawiają na turbo. Czy to koniec silników wolnossących?
Prix 2013-11-25 20:29
Przy obecnej presji ekologów nie mieli bardzo szans. Stracili jednak kilka lat i odrobienie dystansu do VW, Forda czy innych europejskich marek będzie dosyć trudne. Takie Type R. Musieli przestać produkować, a nowego zapowiadają na 2015. Gdzie w tym czasie będzie Golf czy Focus albo Megane? Ze dwa lata temu powinni już coś wprowadzić.
Honda, Toyota i Subaru stawiają na turbo. Czy to koniec silników wolnossących?
Tonny7 2013-11-25 21:52
Kolego totalnie chyba nie znasz możliwości japońskich konstruktorów. Turbo Diesel 2.2 był pierwszym autorskim wysokoprężnym silnikiem Hondy, zbudowany był kiedy konkurencja już dawno miała podobne silniki w ofercie a w momencie premiery stanowił klasę sam dla siebie i do dziś niczego mu nie brakuje. Nie sądzę by największy na świecie producent silników mógł mieć jakieś większe problemy ze zbudowaniem udanej jednostki Turbo. Z całą pewnością potencjału im nie brakuje. Moim zdaniem Honda dokładnie testuje niemal gotowy model po by nie wypuścić jakiegoś bubla jak to bywa w przypadku konkurencji.
Honda, Toyota i Subaru stawiają na turbo. Czy to koniec silników wolnossących?
mija83 2013-11-25 23:57
Tonny7 jest dokładnie tak jak mówisz a dodatkowo 2015 nie jest przypadkowo wybrany gdyż w 2015 honda wraca z silnikami do F1 i to do Maclarena z którym miała największe triumfy. Mimo iż maja już praktycznie gotowy silnik do 1dynki czekają by stworzyć cywilne silniki turbo i odpowiednie działania marketingowe. Szkoda tylko, że nowe silniki maja bezpośredni wtrysk. Pozostaje kupować nieco starsze hondy bo 2,0 vtec i 1,5 oraz 1,6 vtec to siniki genialne :-)
Honda, Toyota i Subaru stawiają na turbo. Czy to koniec silników wolnossących?
Toolbox 2013-12-06 09:17
Korea i japonia nie ma nowoczesnych benzynówek. Te konstrukcje które mają w ofercie to modernizowane jednostki sprzed 20 lat. Nie da się tego dalej sprzedawać bo ciągle zaostrzane normy emisji spalin wymuszają postęp. W europie producenci są do tego przyzwyczajeni i się dostosowują, a Toyota czy Honda które żyją głównie z rynków USA mają z tym problem.
Honda, Toyota i Subaru stawiają na turbo. Czy to koniec silników wolnossących?
doge77 2013-12-24 09:34
Mówicie że honda nie da rady z turbo? W 1988 r. McLaren MP4/4 z silnikiem Honda RA168E 1.5 V6 Turbo więc w zasadzie podobna specyfikacja do silników które od tego sezonu pojawią się w f1 więc wcale bym się nie zdziwił jak w 2015 będą wygrywać bolidy z silnikiem hondy i że w cywilnych autach nawet najmocniejszych modelach będą wymiatać i będą podobnie niezawodne, chociaż wiadomo turbo nie może się równać wolnossącemu o takiej samej mocy