Portal V10 » Aktualności » Honda, Toyota i Subaru stawiają na turbo. Czy to koniec silników wolnossących?
Honda, Toyota i Subaru stawiają na turbo. Czy to koniec silników wolnossących?
Tegoroczna edycja Tokio Motor Show uświadomiła nam jedną, bardzo ważną kwestię - downsizing zatacza coraz szersze kręgi. Dotychczas japońskie marki takie jak Honda, Toyota, czy Subaru słynęły głównie z wysokoobrotowych silników wolnossących. Wszystko wskazuje jednak na to, że ich koniec jest bliski.
Podczas Tokio Motor Show Honda odsłoniła trzy nowe jednostki o pojemnościach 1.0, 1.5 i 2.0. Każda z nich wspomagana jest doładowaniem co pozwoliło uzyskać większą moc mimo niewielkiej pojemności skokowej.
Chęć coraz szerszego stosowania turbosprężarek wyraziła również Toyota, Lexus i Subaru. Przedstawiciele każdej z marek twierdzą, że w dzisiejszych czasach to konieczność. Jedynym bastionem, który nadal obstaje przy silnikach wolnossących wydaje się Mazda. Podejrzewamy jednak, że niebawem także oni się "poddadzą". Cóż. Takie czasy.
Chęć coraz szerszego stosowania turbosprężarek wyraziła również Toyota, Lexus i Subaru. Przedstawiciele każdej z marek twierdzą, że w dzisiejszych czasach to konieczność. Jedynym bastionem, który nadal obstaje przy silnikach wolnossących wydaje się Mazda. Podejrzewamy jednak, że niebawem także oni się "poddadzą". Cóż. Takie czasy.
Honda Civic Type RHonda Civic Type RHonda Civic Type RHonda Civic Type RHonda Civic Type RHonda Civic Type RHonda Civic Type RHonda Civic Type RHonda Civic Type RHonda Civic Type RHonda Civic Type RHonda Civic Type RHonda Civic Type RHonda Civic Type RHonda Civic Type RHonda Civic Type RHonda Civic Type RHonda Civic Type RHonda Civic Type RHonda Civic Type RHonda Civic Type RHonda Civic Type RHonda Civic Type RHonda Civic Type RHonda Civic Type RHonda Civic Type RHonda Civic Type RHonda Civic Type RHonda Civic Type R
źródło: carscoops
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
10
Komentarze do:
Honda, Toyota i Subaru stawiają na turbo. Czy to koniec silników wolnossących?
Honda, Toyota i Subaru stawiają na turbo. Czy to koniec silników wolnossących?
wrc_fan 2013-11-25 16:29
subaru chyba juz od dawna stawial na turbo
Honda, Toyota i Subaru stawiają na turbo. Czy to koniec silników wolnossących?
slivex 2013-11-25 16:56
@wrc_fan tylko w topowych wersjach, podstawowe miały silniki wolnossące, toyota i honda też stosowały w niektórych silnikach doładowanie, tu jednak chodzi stosowanie ich w wiekszości wersji
Honda, Toyota i Subaru stawiają na turbo. Czy to koniec silników wolnossących?
ebebe 2013-11-25 18:16
Teraz każde nowe auto ma kosiarkę pod maską wymierzoną na 100 tys. km. Ani te silniczki dynamiczne, ani oszczędne. Gdzie się podziały trzylitrowe szóstki
Honda, Toyota i Subaru stawiają na turbo. Czy to koniec silników wolnossących?
slivex 2013-11-25 18:59
@ebebe 3litrowe szóstki sa, ale jako odpowiedniki dawnych 4-4,5 litrowych v8 jak np. nowe M3
Honda, Toyota i Subaru stawiają na turbo. Czy to koniec silników wolnossących?
koko 2013-11-25 19:57
Wysokoobrotwoe wolnossące silniki były dobre tylko w sportowych wersjach. W codziennej jeżdzie przydatna jest bardziej elastyczność na dole większość ludzi nie umie, nie chce kręcić silników wysoko bo: hałas, zniszczy się itp. Społeczeństwa głupieją i potrzebne im są automaty na kółkach z gadżetami ala smartfony.
Honda, Toyota i Subaru stawiają na turbo. Czy to koniec silników wolnossących?
Prix 2013-11-25 20:29
Przy obecnej presji ekologów nie mieli bardzo szans. Stracili jednak kilka lat i odrobienie dystansu do VW, Forda czy innych europejskich marek będzie dosyć trudne. Takie Type R. Musieli przestać produkować, a nowego zapowiadają na 2015. Gdzie w tym czasie będzie Golf czy Focus albo Megane? Ze dwa lata temu powinni już coś wprowadzić.
Honda, Toyota i Subaru stawiają na turbo. Czy to koniec silników wolnossących?
Tonny7 2013-11-25 21:52
Kolego totalnie chyba nie znasz możliwości japońskich konstruktorów. Turbo Diesel 2.2 był pierwszym autorskim wysokoprężnym silnikiem Hondy, zbudowany był kiedy konkurencja już dawno miała podobne silniki w ofercie a w momencie premiery stanowił klasę sam dla siebie i do dziś niczego mu nie brakuje. Nie sądzę by największy na świecie producent silników mógł mieć jakieś większe problemy ze zbudowaniem udanej jednostki Turbo. Z całą pewnością potencjału im nie brakuje. Moim zdaniem Honda dokładnie testuje niemal gotowy model po by nie wypuścić jakiegoś bubla jak to bywa w przypadku konkurencji.
Honda, Toyota i Subaru stawiają na turbo. Czy to koniec silników wolnossących?
mija83 2013-11-25 23:57
Tonny7 jest dokładnie tak jak mówisz a dodatkowo 2015 nie jest przypadkowo wybrany gdyż w 2015 honda wraca z silnikami do F1 i to do Maclarena z którym miała największe triumfy. Mimo iż maja już praktycznie gotowy silnik do 1dynki czekają by stworzyć cywilne silniki turbo i odpowiednie działania marketingowe. Szkoda tylko, że nowe silniki maja bezpośredni wtrysk. Pozostaje kupować nieco starsze hondy bo 2,0 vtec i 1,5 oraz 1,6 vtec to siniki genialne :-)
Honda, Toyota i Subaru stawiają na turbo. Czy to koniec silników wolnossących?
Toolbox 2013-12-06 09:17
Korea i japonia nie ma nowoczesnych benzynówek. Te konstrukcje które mają w ofercie to modernizowane jednostki sprzed 20 lat. Nie da się tego dalej sprzedawać bo ciągle zaostrzane normy emisji spalin wymuszają postęp. W europie producenci są do tego przyzwyczajeni i się dostosowują, a Toyota czy Honda które żyją głównie z rynków USA mają z tym problem.
Honda, Toyota i Subaru stawiają na turbo. Czy to koniec silników wolnossących?
doge77 2013-12-24 09:34
Mówicie że honda nie da rady z turbo? W 1988 r. McLaren MP4/4 z silnikiem Honda RA168E 1.5 V6 Turbo więc w zasadzie podobna specyfikacja do silników które od tego sezonu pojawią się w f1 więc wcale bym się nie zdziwił jak w 2015 będą wygrywać bolidy z silnikiem hondy i że w cywilnych autach nawet najmocniejszych modelach będą wymiatać i będą podobnie niezawodne, chociaż wiadomo turbo nie może się równać wolnossącemu o takiej samej mocy
Podobne: Honda, Toyota i Subaru stawiają na turbo. Czy to koniec silników wolnossących?
Koncerny motoryzacyjne przedłużają postoje w fabrykach »
Toyota GR86 i Subaru Sibling zastąpią modele GT86 i BRZ? »
Toyota i Subaru zacieśniają współpracę. Nowa generacja GT86 i BRZ potwierdzona »
Toyota GT86 i Subaru BRZ dostaną następców. Producenci ucinają plotki »
Podobne galerie: Honda, Toyota i Subaru stawiają na turbo. Czy to koniec silników wolnossących?
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Honda
Galerie zdjęć
Newsletter