Portal V10 » Aktualności » Honda i Fantom III generacji: nowa jakość w crash testach z udziałem pieszego
Honda i Fantom III generacji: nowa jakość w crash testach z udziałem pieszego
2008-09-25 - P. Grzelak Tagi: Honda, Testy zderzeniowe
Do końca 2008 roku Honda Motor Co. Ltd. planuje wprowadzić do testów
zderzeniowych fantom pieszego trzeciej generacji o nazwie POLAR III. Głównym
celem projektu jest redukcja liczby urazów (dolnego, lędźwiowo-krzyżowego
odcinka kręgosłupa oraz górnej części nóg) powstających najczęściej wskutek
kolizji pieszego z autami klasy SUV lub minivan.
Podczas projektowania manekina skupiono się na dokładnym odtworzeniu struktury
wspomnianych części ciała, dzięki czemu możliwa będzie bardziej precyzyjna ocena
występujących złamań. Wiedzę na temat obrażeń pieszego uzupełnią dane dotyczące
urazów podudzia oraz zerwania więzadła kolanowego.
W 1998 roku Honda, jako pierwsza firma na świecie, opracowała fantom symulujący kinematykę ciała ludzkiego podczas kolizji z samochodem. Zadaniem urządzenia było zidentyfikowanie tych części karoserii, które w największym stopniu zagrażają bezpieczeństwu pieszego, a następnie rozwój technologii zmniejszających ryzyko wystąpienia urazów głowy. W 2000 roku Honda wykonała kolejny krok opracowując manekin pieszego drugiej generacji, znany jako POLAR II. Znacznie poprawiono odwzorowanie kinematyki ludzkiego ciała podczas zderzenia z samochodem, a dzięki wbudowanym przyrządom pomiarowym możliwe stało się określenie poziomu ryzyka wystąpienia poważnych urazów aż ośmiu części ciała, w tym głowy oraz szyi. Dodatkowo, firma opracowała własne symulacje służące do przeprowadzenia tych badań.
W fantomie POLAR III, Honda skupiła się na dolnym odcinku
kręgosłupa oraz górnej części nóg, które są szczególnie narażone na urazy w
przypadku kolizji pieszego z dużymi samochodami (SUV, minivan). Poprawiono
dokładność pomiarów poprzez unowocześnienie odpowiednich elementów urządzenia. Z
kolei zastosowanie nowoczesnych materiałów oraz zmiana kształtu fantomu
pozwoliły na lepsze odwzorowanie charakterystyki ludzkiego ciała.
Dzięki nowoczesnym fantomom, Honda aktywnie włączyła się do badań mających na celu minimalizowanie obrażeń pieszego, powstałych wskutek kolizji z samochodem. W 1998 opracowano kształt karoserii redukujący ryzyko poważnych urazów głowy. Wynalazek po raz pierwszy znalazł zastosowanie w modelu HR-V, który wszedł do produkcji we wrześniu tego samego roku. Obecnie technologia wykorzystywana jest we wszystkich modelach Hondy produkowanych w Japonii.
W 1998 roku Honda, jako pierwsza firma na świecie, opracowała fantom symulujący kinematykę ciała ludzkiego podczas kolizji z samochodem. Zadaniem urządzenia było zidentyfikowanie tych części karoserii, które w największym stopniu zagrażają bezpieczeństwu pieszego, a następnie rozwój technologii zmniejszających ryzyko wystąpienia urazów głowy. W 2000 roku Honda wykonała kolejny krok opracowując manekin pieszego drugiej generacji, znany jako POLAR II. Znacznie poprawiono odwzorowanie kinematyki ludzkiego ciała podczas zderzenia z samochodem, a dzięki wbudowanym przyrządom pomiarowym możliwe stało się określenie poziomu ryzyka wystąpienia poważnych urazów aż ośmiu części ciała, w tym głowy oraz szyi. Dodatkowo, firma opracowała własne symulacje służące do przeprowadzenia tych badań.
Dzięki nowoczesnym fantomom, Honda aktywnie włączyła się do badań mających na celu minimalizowanie obrażeń pieszego, powstałych wskutek kolizji z samochodem. W 1998 opracowano kształt karoserii redukujący ryzyko poważnych urazów głowy. Wynalazek po raz pierwszy znalazł zastosowanie w modelu HR-V, który wszedł do produkcji we wrześniu tego samego roku. Obecnie technologia wykorzystywana jest we wszystkich modelach Hondy produkowanych w Japonii.
źródło: Honda, fot. Honda
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Honda i Fantom III generacji: nowa jakość w crash testach z udziałem pieszego
Podobne: Honda i Fantom III generacji: nowa jakość w crash testach z udziałem pieszego
Nowa Honda Civic - Jak poradziła sobie w teście zderzeniowym? »
Honda CR-Z, Suzuki Swift, Citroen C4 i Hyundai ix35 w crash-testach EuroNCAP »
Honda CR-V 2010 - wersja po liftingu oficjalnie ujawniona »
Nowa Honda Insight zdobywa 5 gwiazdek w testach EuroNCAP »
Podobne galerie: Honda i Fantom III generacji: nowa jakość w crash testach z udziałem pieszego
Honda CR-Z - wersja europejska »
Honda HR-V błyszczy na fotografiach »
Honda Passport - SUV na nowych fotografiach »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Polerka samochodowa - rotacyjna czy orbitalna? »
Porsche 911 GT3 RS 2024 też dostało pakiet Manthey. Docisk na poziomie McLarena W1! »
Tapety na pulpit Honda
Galerie zdjęć
Newsletter