Portal V10 » Aktualności » Honda na IAA 2007
Honda na IAA 2007
2007-09-14 - K. Lewandowski Tagi:
Podczas tegorocznego Salonu Samochodowego we Frankfurcie Honda prezentuje emocjonujący model Accord Tourer Concept, który w dużym stopniu przybliża kierunek stylistyczny, jaki obiorą projektanci całkowicie nowej generacji Hondy Accord.
Stoisko koncernu zorganizowano wokół tematów „Sport” i „Środowisko”, jednocześnie prezentując liczne modele samochodów, motocykli oraz urządzeń i maszyn. Główną atrakcją części poświęconej środowisku są rewolucyjne technologie zastosowane w Small Hybrid Sports Concept, czystym silniku diesla Hondy następnej generacji oraz produkcyjnej wersji modelu Civic Hybrid. Na stoisku znajduje się również FCX Concept, z w pełni sprawną technologią ogniw paliwowych. W części sportowej można zobaczyć obecny bolid Formuły 1 Hondy, RA 107, pilotowany przez Jensona Buttona i Rubensa Barrichello oraz modele produkcyjne Civic Type R i Honda S2000.
W celu podkreślenia wkładu, jaki motocykle Hondy wniosły w budowanie doskonałej reputacji sportowej koncernu, na stoisku prezentowany jest egzemplarz motocykla Repsol Honda RC212V z tegorocznej serii MotoGP oraz model Honda CBR1000RR Fireblade, biorący udział w tegorocznych wyścigach Isle of Man TT. W gamie motocykli Hondy znajduje się pierwszy na świecie produkcyjny model z poduszką powietrzną, dostępną w nowej Hondzie Gold Wing.
Obecność Hondy na Salonie Samochodowym we Frankfurcie zbiega się w czasie z wyjątkowo pomyślnym okresem, w którym koncern zanotował rekordowe wyniki sprzedaży w Europie. W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2007 roku, na w miarę statycznym rynku samochodowym sprzedano 235 523 auta, co stanowi 22,9% wzrost w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym. Ponad połowa z tych samochodów została wyprodukowana w krajach europejskich.
Szczególnie dobre wyniki osiągnęły modele CR-V i Civic. W pierwszych siedmiu miesiącach 2007 roku sprzedaż Hondy CR-V wzrosła o 81,7% do 54 006 sztuk, a modelu Civic o 41,2% do 91 029 sztuk. Uznany silnik wysokoprężny Hondy znajduje miejsce pod maskami coraz większej ilości modeli Hondy - w ponad jednej czwartej. Jego sprzedaż wzrosła do lipca o 22,2% do 61 860 sztuk.
Accord Tourer ConceptPremiera modelu Accord Tourer Concept w dużym stopniu przybliża kierunek stylistyczny, jaki obiorą projektanci całkowicie nowej generacji Hondy Accord Tourer, która zadebiutuje w połowie 2008 roku. Samochód jest szerszy oraz niższy od obecnej generacji i charakteryzuje się bardziej sportowym i emocjonalnym designem. W zupełnie nowym modelu położono duży nacisk na możliwości transportowe samochodu, nie zapominając jednak o eleganckiej i wszechstronnej stylistyce Accorda.Dłuższe nadwozie konceptu pozwala na wygospodarowanie większej przestrzeni w kabinie pasażerskiej, a większy rozstaw kół zapewnia doskonałe właściwości jezdne.
W całkowicie nowej gamie modelu Accord dostępne będą jedne z pierwszych silników na świecie spełniające normę emisji spalin Euro 5. Podobnie jak w obecnej generacji modelu, pod maską nowego Accorda będą mogły pracować dwa silniki benzynowe o pojemności 2.0 i 2.4-litra oraz diesel o pojemności 2.2-litra. Jednostki napędowe zastosowane w nowej generacji będą jednak mocniejsze, oszczędniejsze i bardziej przyjazne środowisku.Nowy model dostępny będzie również z nowym podwoziem zapewniającym wyjątkowe właściwości jezdne, większą stabilność kierunkową oraz większą przyjemność z prowadzenia auta bez pogorszenia komfortu jazdy.
Nowy Accord w nadwoziu typu Sedan i Tourer zadebiutuje podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 2008 roku.Czysty silnik diesla Hondy następnej generacji
Honda kontynuuje prace nad silnikiem diesla następnej generacji, który wykorzystuje pierwsze na świecie technologie redukujące emisję spalin do poziomu, jaki reprezentują jednostki benzynowe.
Pierwsza faza programu - spełnienie norm emisji spalin Euro 5 - już została zrealizowana, a nowy silnik, który pojawi się w gamie modelu Accord następnej generacji, jest wystawiony na stoisku Hondy.Wykorzystując najnowocześniejsze technologie wtrysku paliwa, bardziej wydajny system recyrkulacji gazów wydechowych oraz filtr cząstek stałych, 2.2-litrowy silnik diesla z łatwością spełnia normy Euro 5. Jednocześnie maksymalna moc jednostki oraz wartość maksymalnego momentu obrotowego zostały zwiększone, a spalanie zmniejszone w stosunku do obecnej generacji silnika o mocy 140KM.Norma Euro 5 będzie obowiązywała wszystkie jednostki nowego typu od września 2009 oraz wszystkie samochody od stycznia 2011 roku. Nowe normy przewidują zredukowanie emisji cząstek stałych przez silniki wysokoprężne o 80% w stosunku do normy Euro 4 (z 25 do 5 mg/km) oraz obniżenie emisji NOx z 250 do 180 mg/km.Spełnienie normy US Tier II/Bin 5
Honda prowadzi dalsze prace nad drugą fazą rozwoju najnowszego silnika diesla i już udało się osiągnąć zgodność z surowymi normami emisji spalin Tier II Bin 5 Amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska EPA. Ma to szczególne znaczenie dla europejskiego rynku, gdyż standardy Tier II są jeszcze bardziej rygorystyczne niż normy Euro 6, wchodzące obecnie w fazę projektu.Tier II są drugim stopniem amerykańskich standardów emisji spalin i są podzielone na osiem stałych i trzy tymczasowe poziomy certyfikacji zwane „bin”, do których klasyfikowane są pojazdy. Normy te wejdą w życie w 2009 roku i będą zobowiązywały producentów lekkich pojazdów do spełnienia standardów emisji NOx na średnim poziomie 43,5 mg/km (0,07 g/milę) - będzie to poziom Bin 5 (odpowiednik kalifornijskich standardów LEV II).Normy Euro 6 (obowiązujące od 2014 roku) ustalające limit emisji NOx dla silników diesla na poziomie 80 mg/km są mniej restrykcyjne niż standardy Bin 5 (43,5 mg/km).
Kluczowym elementem drugiej fazy opracowywania silnika jest innowacyjny katalizator wykorzystujący reakcję redukcji amoniaku do zainicjowania przekształcania tlenków azotu w nieszkodliwy azot. W przeciwieństwie do systemów selektywnej redukcji katalitycznej SCR (Selective Catalytic Reduction), które wykorzystują wtrysk roztworu mocznika, innowacyjna technologia Hondy wykorzystuje amoniak powstały w katalizatorze.Nowy katalizator posiada dwuwarstwową strukturę: jedna warstwa absorbuje NOx pochodzące z gazów wylotowych i przekształca ich porcję w amoniak, który jest absorbowany przez drugą warstwę. W bogatej w tlen atmosferze amoniak jest wysoce efektywnym czynnikiem redukującym NOx w azot, dlatego podczas pracy silnika przy nadmiarze powietrza, amoniak wykorzystywany jest do reakcji przekształcania pozostałych NOx w azot. System odznacza się również wydajniejszym działaniem redukującym NOx przy 200-300ºC - głównych temperaturach spalin silnika wysokoprężnego.Silniki benzynowe zawierają obecnie trójfunkcyjne katalizatory, które redukują NOx w 99%, jednak jest to możliwe przy wykorzystaniu stechiometrycznej mieszanki paliwowo-powietrznej. W bogatym w tlen środowisku silnika diesla, trójfunkcyjne katalizatory redukują jedynie 10% NOx.
Nowy katalizator Hondy skutecznie redukuje NOx w silniku pracującym z nadmiarem powietrza, umożliwiając jednostkom wysokoprężnym rywalizację z silnikami benzynowymi w zakresie czystości spalania. Zwarty system jest również łatwy w montażu w połączeniu ze standardowym katalizatorem oraz filtrem cząstek stałych DPF.
Poza rozwijaniem nowoczesnej technologii oczyszczania gazów spalinowych, Honda planuje podjęcie innych wyzwań pozwalających na tworzenie czystszych silników diesla, takich jak zmiana liczby cetanowej w paliwie zasilającym silniki wysokoprężne (problem na niektórych rynkach) oraz sprostanie wymaganiom amerykańskich systemów diagnostycznych U.S. On-Board Diagnostic System.
Szeroka gama produktów odzwierciedleniem bogatego doświadczenia Hondy
Stoisko koncernu zorganizowano wokół tematów „Sport” i „Środowisko”, prezentując jednocześnie liczne modele samochodów, motocykli oraz urządzeń i maszyn.
FCX Concept
W części poświęconej środowisku znajduje się model FCX Concept z w pełni sprawną technologią ogniw paliwowych. Samochód odbył ostatnio swoje pierwsze jazdy na szwedzkiej wyspie Gotland, która ze względu na swoje naturalne piękno chroniona jest przez lokalne władze. Tak wyjątkowe miejsce okazało się być doskonałym punktem dla debiutującego w Europie samochodu, który do atmosfery wydziela jedynie wodę. Ograniczona sprzedaż nowego pojazdu rozpocznie się w przyszłym roku w Japonii i USA.
Small Hybrid Sports Concept
W strefie tematycznej “Środowisko” prezentowany jest również model Small Hybrid Sports Concept, opracowany w europejskim centrum badawczo-rozwojowym Hondy w Offenbach w Niemczech. Samochód, stanowiący połączenie zaawansowanej technologii hybrydowej z charakterystyką jazy auta sportowego, pokryty jest niebieskimi i zielonymi barwami, odzwierciedlającymi główny temat kolorystyczny myearthdream.com bolidu Formuły 1 Hondy.
Koncept jest przykładem na to, że samochód może być przyjazny środowisku, a jednocześnie dostarczać wrażeń z jazdy porównywalnych z kompaktowym autem sportowym. Źródłem mocy jest elektryczno-benzynowy system hybrydowy IMA napędzający przednie koła. Aerodynamiczne dwudrzwiowe nadwozie typu coupe charakteryzuje się krótkimi zwisami z przodu i z tyłu, zaakcentowaną przednią częścią nadwozia w kształcie strzały oraz jednoczęściowym szklanym dachem, który zakończono wklęsłym elementem, tworzącym dodatkowe, pionowe okno.
Kompaktowe wymiary zewnętrza konceptu pozwalają na zwinne przemieszczanie się po drodze oraz zapewniają dobry stosunek mocy do wagi, podczas gdy 2350mm rozstawu osi, w połączeniu ze sportowym zawieszeniem, czynią jazdę bardziej stabilną i przewidywalną.
Cienkowarstwowe ogniwa słoneczne
Energia słoneczna jest potencjalnym źródłem generacji elektryczności, która z kolei może zostać wykorzystana do produkcji wodoru niezbędnego w przypadku ogniw paliwowych. Honda kontynuuje prace nad technologią ogniw słonecznych i właśnie rozpoczęła produkcję cienkowarstwowych ogniw w całkowicie zależnej spółce Honda Soltec Co., Ltd. Przykładowe produkty są wystawione na stoisku.
Cienkowarstwowe ogniwa słoneczne - opracowane przez Honda Engineering Co., Ltd - powstają z połączenia miedzi, indu, galu i selenu (CIGS), co czyni produkcję ogniw słonecznych bardziej przyjazną dla środowiska poprzez ograniczenie poziomu dwutlenku węgla wytwarzanego w czasie produkcji.
Strefa „Sport”
Na stoisku sportowym można zobaczyć obecny bolid Formuły 1 Hondy, RA 107, pilotowany przez Jensona Buttona i Rubensa Barrichello. Sportowego dziedzictwa Hondy dowodzi także prezentowany na stoisku jeden z pierwszych modeli, RA300 z 1967 roku. Strefę sportową uzupełniają modele produkcyjne Civic Type R i Honda S2000.
Naturalnym połączeniem obydwu tematów przewodnich stoiska jest model Civic Hybrid, który został zakwalifikowany do tegorocznego 24-godzinnego wyścigu ADAC na torze Nurburgring i ukończył go przed wieloma konwencjonalnymi pojazdami.
W celu podkreślenia roli, jaką motocykle Hondy odegrały w budowaniu doskonałej reputacji sportowej koncernu, na stoisku prezentowany jest egzemplarz motocykla Repsol Honda RC212V z tegorocznej serii MotoGP, na którym ścigał się Dani Pedrosa i Nicky Haydn, oraz model Honda CBR1000RR Fireblade, biorący udział w tegorocznych wyścigach Isle of Man TT. Na tym motocyklu John McGuiness po raz pierwszy przejechał jedno okrążenie toru ze średnią prędkością 130 mph (208 km/h), co zapewniło mu zwycięstwo w klasie Senior TT.
Na stoisku znajduje się również szeroka gama urządzeń i maszyn, które wykorzystywane są w wielu dziedzinach życia codziennego i demonstrują wszechstronność Hondy.
Motocyklowa poduszka powietrzna wchodzi do produkcji
W projektowaniu motocykli dużą rolę odgrywa również bezpieczeństwo, dlatego Honda opracowała pierwszą na świecie motocyklową poduszkę powietrzną, dostępną w prezentowanym na stoisku nowym modelu Gold Wing.
Dzięki zakrojonym na szeroką skalę testom w wielokierunkowym obiekcie testowym Hondy Real World Crash Test Facility, zaawansowanym technologiom symulacji komputerowych oraz wprowadzeniu manekinów testowych zastępujących motocyklistę, Honda zebrała i przeanalizowała obszerne dane na temat zachowania się motocyklisty podczas kolizji. W rezultacie opracowano poduszkę powietrzną, która pomaga zminimalizować skutki czołowego zderzenia.
Zaawansowana mobilność
Na stoisku znajdują się również dwa kolejne przykłady zaawansowanej mobilności Hondy.
Pierwszym z nich jest silnik odrzutowy Hondy, który trafi do produkcji w 2010 roku i będzie wytwarzany w nowej fabryce w Burlington w Północnej Karolinie.
Drugim - stąpający mocno po ziemi humanoidalny robot ASIMO, na przykładzie którego Honda prezentuje dotychczasowe osiągnięcia w tej dziedzinie oraz uchyla rąbka tajemnicy na temat technologii przyszłości.
Stoisko koncernu zorganizowano wokół tematów „Sport” i „Środowisko”, jednocześnie prezentując liczne modele samochodów, motocykli oraz urządzeń i maszyn. Główną atrakcją części poświęconej środowisku są rewolucyjne technologie zastosowane w Small Hybrid Sports Concept, czystym silniku diesla Hondy następnej generacji oraz produkcyjnej wersji modelu Civic Hybrid. Na stoisku znajduje się również FCX Concept, z w pełni sprawną technologią ogniw paliwowych. W części sportowej można zobaczyć obecny bolid Formuły 1 Hondy, RA 107, pilotowany przez Jensona Buttona i Rubensa Barrichello oraz modele produkcyjne Civic Type R i Honda S2000.
W celu podkreślenia wkładu, jaki motocykle Hondy wniosły w budowanie doskonałej reputacji sportowej koncernu, na stoisku prezentowany jest egzemplarz motocykla Repsol Honda RC212V z tegorocznej serii MotoGP oraz model Honda CBR1000RR Fireblade, biorący udział w tegorocznych wyścigach Isle of Man TT. W gamie motocykli Hondy znajduje się pierwszy na świecie produkcyjny model z poduszką powietrzną, dostępną w nowej Hondzie Gold Wing.
Obecność Hondy na Salonie Samochodowym we Frankfurcie zbiega się w czasie z wyjątkowo pomyślnym okresem, w którym koncern zanotował rekordowe wyniki sprzedaży w Europie. W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2007 roku, na w miarę statycznym rynku samochodowym sprzedano 235 523 auta, co stanowi 22,9% wzrost w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym. Ponad połowa z tych samochodów została wyprodukowana w krajach europejskich.
Accord Tourer ConceptPremiera modelu Accord Tourer Concept w dużym stopniu przybliża kierunek stylistyczny, jaki obiorą projektanci całkowicie nowej generacji Hondy Accord Tourer, która zadebiutuje w połowie 2008 roku. Samochód jest szerszy oraz niższy od obecnej generacji i charakteryzuje się bardziej sportowym i emocjonalnym designem. W zupełnie nowym modelu położono duży nacisk na możliwości transportowe samochodu, nie zapominając jednak o eleganckiej i wszechstronnej stylistyce Accorda.Dłuższe nadwozie konceptu pozwala na wygospodarowanie większej przestrzeni w kabinie pasażerskiej, a większy rozstaw kół zapewnia doskonałe właściwości jezdne.
W całkowicie nowej gamie modelu Accord dostępne będą jedne z pierwszych silników na świecie spełniające normę emisji spalin Euro 5. Podobnie jak w obecnej generacji modelu, pod maską nowego Accorda będą mogły pracować dwa silniki benzynowe o pojemności 2.0 i 2.4-litra oraz diesel o pojemności 2.2-litra. Jednostki napędowe zastosowane w nowej generacji będą jednak mocniejsze, oszczędniejsze i bardziej przyjazne środowisku.Nowy model dostępny będzie również z nowym podwoziem zapewniającym wyjątkowe właściwości jezdne, większą stabilność kierunkową oraz większą przyjemność z prowadzenia auta bez pogorszenia komfortu jazdy.
Nowy Accord w nadwoziu typu Sedan i Tourer zadebiutuje podczas Salonu Samochodowego w Genewie w 2008 roku.Czysty silnik diesla Hondy następnej generacji
Honda kontynuuje prace nad silnikiem diesla następnej generacji, który wykorzystuje pierwsze na świecie technologie redukujące emisję spalin do poziomu, jaki reprezentują jednostki benzynowe.
Pierwsza faza programu - spełnienie norm emisji spalin Euro 5 - już została zrealizowana, a nowy silnik, który pojawi się w gamie modelu Accord następnej generacji, jest wystawiony na stoisku Hondy.Wykorzystując najnowocześniejsze technologie wtrysku paliwa, bardziej wydajny system recyrkulacji gazów wydechowych oraz filtr cząstek stałych, 2.2-litrowy silnik diesla z łatwością spełnia normy Euro 5. Jednocześnie maksymalna moc jednostki oraz wartość maksymalnego momentu obrotowego zostały zwiększone, a spalanie zmniejszone w stosunku do obecnej generacji silnika o mocy 140KM.Norma Euro 5 będzie obowiązywała wszystkie jednostki nowego typu od września 2009 oraz wszystkie samochody od stycznia 2011 roku. Nowe normy przewidują zredukowanie emisji cząstek stałych przez silniki wysokoprężne o 80% w stosunku do normy Euro 4 (z 25 do 5 mg/km) oraz obniżenie emisji NOx z 250 do 180 mg/km.Spełnienie normy US Tier II/Bin 5
Honda prowadzi dalsze prace nad drugą fazą rozwoju najnowszego silnika diesla i już udało się osiągnąć zgodność z surowymi normami emisji spalin Tier II Bin 5 Amerykańskiej Agencji Ochrony Środowiska EPA. Ma to szczególne znaczenie dla europejskiego rynku, gdyż standardy Tier II są jeszcze bardziej rygorystyczne niż normy Euro 6, wchodzące obecnie w fazę projektu.Tier II są drugim stopniem amerykańskich standardów emisji spalin i są podzielone na osiem stałych i trzy tymczasowe poziomy certyfikacji zwane „bin”, do których klasyfikowane są pojazdy. Normy te wejdą w życie w 2009 roku i będą zobowiązywały producentów lekkich pojazdów do spełnienia standardów emisji NOx na średnim poziomie 43,5 mg/km (0,07 g/milę) - będzie to poziom Bin 5 (odpowiednik kalifornijskich standardów LEV II).Normy Euro 6 (obowiązujące od 2014 roku) ustalające limit emisji NOx dla silników diesla na poziomie 80 mg/km są mniej restrykcyjne niż standardy Bin 5 (43,5 mg/km).
Kluczowym elementem drugiej fazy opracowywania silnika jest innowacyjny katalizator wykorzystujący reakcję redukcji amoniaku do zainicjowania przekształcania tlenków azotu w nieszkodliwy azot. W przeciwieństwie do systemów selektywnej redukcji katalitycznej SCR (Selective Catalytic Reduction), które wykorzystują wtrysk roztworu mocznika, innowacyjna technologia Hondy wykorzystuje amoniak powstały w katalizatorze.Nowy katalizator posiada dwuwarstwową strukturę: jedna warstwa absorbuje NOx pochodzące z gazów wylotowych i przekształca ich porcję w amoniak, który jest absorbowany przez drugą warstwę. W bogatej w tlen atmosferze amoniak jest wysoce efektywnym czynnikiem redukującym NOx w azot, dlatego podczas pracy silnika przy nadmiarze powietrza, amoniak wykorzystywany jest do reakcji przekształcania pozostałych NOx w azot. System odznacza się również wydajniejszym działaniem redukującym NOx przy 200-300ºC - głównych temperaturach spalin silnika wysokoprężnego.Silniki benzynowe zawierają obecnie trójfunkcyjne katalizatory, które redukują NOx w 99%, jednak jest to możliwe przy wykorzystaniu stechiometrycznej mieszanki paliwowo-powietrznej. W bogatym w tlen środowisku silnika diesla, trójfunkcyjne katalizatory redukują jedynie 10% NOx.
Nowy katalizator Hondy skutecznie redukuje NOx w silniku pracującym z nadmiarem powietrza, umożliwiając jednostkom wysokoprężnym rywalizację z silnikami benzynowymi w zakresie czystości spalania. Zwarty system jest również łatwy w montażu w połączeniu ze standardowym katalizatorem oraz filtrem cząstek stałych DPF.
Poza rozwijaniem nowoczesnej technologii oczyszczania gazów spalinowych, Honda planuje podjęcie innych wyzwań pozwalających na tworzenie czystszych silników diesla, takich jak zmiana liczby cetanowej w paliwie zasilającym silniki wysokoprężne (problem na niektórych rynkach) oraz sprostanie wymaganiom amerykańskich systemów diagnostycznych U.S. On-Board Diagnostic System.
Szeroka gama produktów odzwierciedleniem bogatego doświadczenia Hondy
Stoisko koncernu zorganizowano wokół tematów „Sport” i „Środowisko”, prezentując jednocześnie liczne modele samochodów, motocykli oraz urządzeń i maszyn.
FCX Concept
W części poświęconej środowisku znajduje się model FCX Concept z w pełni sprawną technologią ogniw paliwowych. Samochód odbył ostatnio swoje pierwsze jazdy na szwedzkiej wyspie Gotland, która ze względu na swoje naturalne piękno chroniona jest przez lokalne władze. Tak wyjątkowe miejsce okazało się być doskonałym punktem dla debiutującego w Europie samochodu, który do atmosfery wydziela jedynie wodę. Ograniczona sprzedaż nowego pojazdu rozpocznie się w przyszłym roku w Japonii i USA.
Small Hybrid Sports Concept
W strefie tematycznej “Środowisko” prezentowany jest również model Small Hybrid Sports Concept, opracowany w europejskim centrum badawczo-rozwojowym Hondy w Offenbach w Niemczech. Samochód, stanowiący połączenie zaawansowanej technologii hybrydowej z charakterystyką jazy auta sportowego, pokryty jest niebieskimi i zielonymi barwami, odzwierciedlającymi główny temat kolorystyczny myearthdream.com bolidu Formuły 1 Hondy.
Koncept jest przykładem na to, że samochód może być przyjazny środowisku, a jednocześnie dostarczać wrażeń z jazdy porównywalnych z kompaktowym autem sportowym. Źródłem mocy jest elektryczno-benzynowy system hybrydowy IMA napędzający przednie koła. Aerodynamiczne dwudrzwiowe nadwozie typu coupe charakteryzuje się krótkimi zwisami z przodu i z tyłu, zaakcentowaną przednią częścią nadwozia w kształcie strzały oraz jednoczęściowym szklanym dachem, który zakończono wklęsłym elementem, tworzącym dodatkowe, pionowe okno.
Kompaktowe wymiary zewnętrza konceptu pozwalają na zwinne przemieszczanie się po drodze oraz zapewniają dobry stosunek mocy do wagi, podczas gdy 2350mm rozstawu osi, w połączeniu ze sportowym zawieszeniem, czynią jazdę bardziej stabilną i przewidywalną.
Cienkowarstwowe ogniwa słoneczne
Energia słoneczna jest potencjalnym źródłem generacji elektryczności, która z kolei może zostać wykorzystana do produkcji wodoru niezbędnego w przypadku ogniw paliwowych. Honda kontynuuje prace nad technologią ogniw słonecznych i właśnie rozpoczęła produkcję cienkowarstwowych ogniw w całkowicie zależnej spółce Honda Soltec Co., Ltd. Przykładowe produkty są wystawione na stoisku.
Cienkowarstwowe ogniwa słoneczne - opracowane przez Honda Engineering Co., Ltd - powstają z połączenia miedzi, indu, galu i selenu (CIGS), co czyni produkcję ogniw słonecznych bardziej przyjazną dla środowiska poprzez ograniczenie poziomu dwutlenku węgla wytwarzanego w czasie produkcji.
Strefa „Sport”
Na stoisku sportowym można zobaczyć obecny bolid Formuły 1 Hondy, RA 107, pilotowany przez Jensona Buttona i Rubensa Barrichello. Sportowego dziedzictwa Hondy dowodzi także prezentowany na stoisku jeden z pierwszych modeli, RA300 z 1967 roku. Strefę sportową uzupełniają modele produkcyjne Civic Type R i Honda S2000.
Naturalnym połączeniem obydwu tematów przewodnich stoiska jest model Civic Hybrid, który został zakwalifikowany do tegorocznego 24-godzinnego wyścigu ADAC na torze Nurburgring i ukończył go przed wieloma konwencjonalnymi pojazdami.
W celu podkreślenia roli, jaką motocykle Hondy odegrały w budowaniu doskonałej reputacji sportowej koncernu, na stoisku prezentowany jest egzemplarz motocykla Repsol Honda RC212V z tegorocznej serii MotoGP, na którym ścigał się Dani Pedrosa i Nicky Haydn, oraz model Honda CBR1000RR Fireblade, biorący udział w tegorocznych wyścigach Isle of Man TT. Na tym motocyklu John McGuiness po raz pierwszy przejechał jedno okrążenie toru ze średnią prędkością 130 mph (208 km/h), co zapewniło mu zwycięstwo w klasie Senior TT.
Na stoisku znajduje się również szeroka gama urządzeń i maszyn, które wykorzystywane są w wielu dziedzinach życia codziennego i demonstrują wszechstronność Hondy.
Motocyklowa poduszka powietrzna wchodzi do produkcji
W projektowaniu motocykli dużą rolę odgrywa również bezpieczeństwo, dlatego Honda opracowała pierwszą na świecie motocyklową poduszkę powietrzną, dostępną w prezentowanym na stoisku nowym modelu Gold Wing.
Dzięki zakrojonym na szeroką skalę testom w wielokierunkowym obiekcie testowym Hondy Real World Crash Test Facility, zaawansowanym technologiom symulacji komputerowych oraz wprowadzeniu manekinów testowych zastępujących motocyklistę, Honda zebrała i przeanalizowała obszerne dane na temat zachowania się motocyklisty podczas kolizji. W rezultacie opracowano poduszkę powietrzną, która pomaga zminimalizować skutki czołowego zderzenia.
Zaawansowana mobilność
Na stoisku znajdują się również dwa kolejne przykłady zaawansowanej mobilności Hondy.
Pierwszym z nich jest silnik odrzutowy Hondy, który trafi do produkcji w 2010 roku i będzie wytwarzany w nowej fabryce w Burlington w Północnej Karolinie.
Drugim - stąpający mocno po ziemi humanoidalny robot ASIMO, na przykładzie którego Honda prezentuje dotychczasowe osiągnięcia w tej dziedzinie oraz uchyla rąbka tajemnicy na temat technologii przyszłości.
źródło: Mototarget
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Honda na IAA 2007
Galerie zdjęć
Newsletter