Portal V10 » Aktualności » Honda - nowa, przyjazna dla środowiska fabryka silników diesla
Honda - nowa, przyjazna dla środowiska fabryka silników diesla
Honda świętuje ukończenie budowy nowej fabryki silników, w której będą produkowane bloki cylindrów oraz podzespoły powstałe w procesie odlewania dla europejskich modeli Hondy wyposażonych w wysokoprężne jednostki napędowe. Prace w japońskiej fabryce w Ogawa rozpoczną się jesienią tego roku, zaraz po instalacji i przetestowaniu maszyn i elementów wyposażenia.
Ogawa to najnowsza fabryka Hondy stworzona z myślą o jak najlepszych parametrach ekologicznych. Specjalny projekt obiektu pozwala na ograniczenie emisji CO2 generowanego podczas produkcji każdego silnika o 40 procent w procesie odlewania i o 25 procent w fazie obróbki maszynowej. W fabryce działa jedna linia produkcyjna (Advanced Flexible Line), która jest w stanie wyprodukować osiem różnych typów silników, łącznie z najbardziej zaawansowanymi jednostkami napędowymi o niskiej emisji szkodliwych substancji.
Obecnie Honda produkuje bloki cylindrów silników diesla w fabryce Suzuka w Japonii, jednak proces odlewania i obróbki maszynowej komponentów będzie stopniowo wdrażany w nowym obiekcie w Ogawa. Fabryka Ogawa będzie następnie dostarczała podzespoły dla jednostek wysokoprężnych do fabryki Sayama, gdzie z kolei elementy te trafią do modelu Accord przeznaczonego na rynek europejski. Obiekt będzie także dostarczał części do silników diesla, do fabryki Hondy w Swindon w Wielkiej Brytanii, w której powstają modele Civic i CR-V.
Ceremonia zakończenia prac w nowej fabryce silników w Ogawa odbyła się 10 kwietnia 2009 roku. Na uroczystości obecni byli Shigeru Nakajima, Zastępca Dyrektora Generalnego w Ministerstwie Gospodarki i Pracy przy Prefekturze Saitama, Kihei Kasahara, Burmistrz miasta Ogawa oraz członkowie kadry kierowniczej Hondy.
Fabryka silników Ogawa
Lokalizacja: Ogawa-machi, Hiki-gun, Prefektura Saitama, Japonia
Powierzchnia: około 195 000 m2
Zdolność produkcyjna: 200 000 sztuk rocznie przy maksymalnej wydajności produkcyjnej (w pierwszych kilku miesiącach działania fabryki wyprodukowanych zostanie około 20 000 sztuk)
Początek prac: jesień 2009
Inwestycja: około 45 miliardów jenów
Pracownicy: około 500 osób przy pełnej wydajności produkcyjnej
i-DTEC
Wysokoprężny silnik i-DTEC Hondy to unowocześniona pod względem osiągów, zużycia paliwa i emisji spalin wersja wielokrotnie nagradzanej jednostki i-CTDi, która napędza takie modele jak Civic, CR-V, czy FR-V. Najnowszy silnik montowany jest poprzecznie i cechuje się 4-cylindrową aluminiową konstrukcją DOHC z czterema zaworami na cylinder, turbosprężarką o zmiennej geometrii oraz dodatkowym wałkiem wyrównoważającym. Jednostka i-DTEC stosowana jest obecnie w europejskiej wersji modelu Accord najnowszej generacji.
Blok silnika diesla Hondy odlewany jest z półstałego aluminium. Proces półstałego odlewania jest niezwykle skomplikowany, jednak umożliwia wyprodukowanie wytrzymałego i sztywnego bloku cylindrów w zamkniętej konfiguracji. Pozwala to na zredukowanie odgłosów pracy i wibracji jednostki napędowej oraz umożliwia płynne rozwijanie mocy.
Obecnie Honda produkuje bloki cylindrów silników diesla w fabryce Suzuka w Japonii, jednak proces odlewania i obróbki maszynowej komponentów będzie stopniowo wdrażany w nowym obiekcie w Ogawa. Fabryka Ogawa będzie następnie dostarczała podzespoły dla jednostek wysokoprężnych do fabryki Sayama, gdzie z kolei elementy te trafią do modelu Accord przeznaczonego na rynek europejski. Obiekt będzie także dostarczał części do silników diesla, do fabryki Hondy w Swindon w Wielkiej Brytanii, w której powstają modele Civic i CR-V.
Fabryka silników Ogawa
Lokalizacja: Ogawa-machi, Hiki-gun, Prefektura Saitama, Japonia
Powierzchnia: około 195 000 m2
Zdolność produkcyjna: 200 000 sztuk rocznie przy maksymalnej wydajności produkcyjnej (w pierwszych kilku miesiącach działania fabryki wyprodukowanych zostanie około 20 000 sztuk)
Początek prac: jesień 2009
Inwestycja: około 45 miliardów jenów
Pracownicy: około 500 osób przy pełnej wydajności produkcyjnej
i-DTEC
Wysokoprężny silnik i-DTEC Hondy to unowocześniona pod względem osiągów, zużycia paliwa i emisji spalin wersja wielokrotnie nagradzanej jednostki i-CTDi, która napędza takie modele jak Civic, CR-V, czy FR-V. Najnowszy silnik montowany jest poprzecznie i cechuje się 4-cylindrową aluminiową konstrukcją DOHC z czterema zaworami na cylinder, turbosprężarką o zmiennej geometrii oraz dodatkowym wałkiem wyrównoważającym. Jednostka i-DTEC stosowana jest obecnie w europejskiej wersji modelu Accord najnowszej generacji.
Blok silnika diesla Hondy odlewany jest z półstałego aluminium. Proces półstałego odlewania jest niezwykle skomplikowany, jednak umożliwia wyprodukowanie wytrzymałego i sztywnego bloku cylindrów w zamkniętej konfiguracji. Pozwala to na zredukowanie odgłosów pracy i wibracji jednostki napędowej oraz umożliwia płynne rozwijanie mocy.
źródło: Honda
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Honda - nowa, przyjazna dla środowiska fabryka silników diesla
Podobne: Honda - nowa, przyjazna dla środowiska fabryka silników diesla
Honda - budowa nowego zakładu Blue Energy rozpoczęta »
Honda CR-V 2010 - wersja po liftingu oficjalnie ujawniona »
Branża motoryzacyjna w 2020 roku: największe zmiany? »
Chiny inwestują w ekologiczne auta »
Podobne galerie: Honda - nowa, przyjazna dla środowiska fabryka silników diesla
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Honda
Galerie zdjęć
Newsletter