Portal V10 » Aktualności » Honda przedstawia... lekki odrzutowiec HondaJet!
Podczas dorocznej konferencji NBAA (National Business Aviation Association), Honda Aircraft Company, Inc. przedstawiła znaczące dokonania w zakresie programu rozwojowego lekkiego odrzutowca HondaJet.
Dotyczą one ukończenia prac nad głównymi zespołami konstrukcyjnymi pierwszego samolotu zgodnego z wszystkimi wymaganiami. Koncern zaprezentował także ulepszoną awionikę dla modeli produkcyjnych zawierającą najnowocześniejszy system nawigacyjny G3000 firmy Garmin oraz poinformował o pomyślnym ukończeniu pierwszego lotu testowego na symulatorze w ASITF (Advanced Systems Integration Test Facility), powołaniu programu serwisowego Flight Ready™ Maintenance i partnerstwie logistycznym z firmą FedEx®.
Uaktualnienie programu W ramach przygotowań do pierwszego lotu odrzutowca zgodnego ze wszystkimi wymaganiami, który odbędzie się w pierwszym kwartale 2010 roku, Honda ukończyła prace nad głównymi zespołami konstrukcyjnymi obejmującymi kadłub, skrzydła, usterzenie ogonowe, podwozie oraz inne elementy samolotu. Produkcja odrzutowca zgodnego z wymaganiami rozpoczęła się pod ścisłym nadzorem Hondy i reprezentantów działu kontroli jakości Federalnej Administracji Lotniczej (FAA).
Nowa, zaawansowana awionika Na pokładzie produkcyjnej wersji HondaJet znajdzie się całkowicie nowa i dostosowana do specyfiki odrzutowca awionika nowej generacji G3000 firmy Garmin® z najlepszym w swojej klasie układem trzech 14-calowych ekranów z dwufunkcyjnym sterowaniem dotykowym. System będzie nadzorował pracę urządzeń pokładowych oraz zapisy planów lotu. Awionika HondaJet to najbardziej zaawansowany na rynku zespół awioniki zastosowany w lekkim odrzutowcu.
Symulator ASITF (Advanced Systems Integration Test Facility)
Honda Aircraft Company poinformowała o pomyślnym ukończeniu pierwszego lotu na symulatorze HondaJet Advanced Systems Integration Test Facility (ASITF), który znajduje się w kompleksie badawczo-rozwojowym koncernu w Greensboro w Północnej Karolinie.
System sterowania funkcjami kabiny pasażerskiej oraz pokładowy system rozrywkowyHonda Aircraft Company potwierdziła, że produkcyjna wersja odrzutowca HondaJet zostanie opcjonalnie wyposażona w zintegrowany system sterowania funkcjami kabiny pasażerskiej oraz pokładowy system rozrywkowy SkyPro® firmy EMTEQ, w którego skład wejdzie cyfrowy interfejs z ekranem dotykowym o wysokiej rozdzielczości.
Program serwisowy Flight Ready™ MaintenanceHonda przedstawiła swój program serwisowy Flight Ready™ Maintenance, który powstał w celu wydłużenia czasów międzyprzeglądowych oraz zminimalizowania różnic w kosztach obsługi. Program Flight Ready™ gwarantuje dostępność oryginalnych materiałów oraz usługi serwisowej w miejscu i w czasie dogodnym dla klienta.
Zakład produkcyjnyRozpoczęła się budowa zakładu produkcyjnego, w którym HondaJet będzie powstawać. Zlokalizowano go przy siedzibie głównej koncernu Honda Aircraft Company w Greensboro w Północnej Karolinie. W obiekcie o powierzchni 250 000 stóp kwadratowych, którego budowa zakończy się w lutym 2011 roku, prowadzone będą wszystkie prace związane z produkcją odrzutowca. Znajdą się tu także oddziały planowania lotu oraz szkolenia pilotów.
Partnerstwo z firmą FedEx®Podczas konferencji NBAA 2009, Honda Aircraft Company i firma Federal Express zawarły umowę o świadczenie usług logistycznych na całym świecie, związanych z usprawnieniem procesu produkcji odrzutowca Hondy, a także programem wsparcia dla jego nabywców.
Informacje o HondaJetHonda Aircraft Company, Inc., całkowicie zależna spółka Honda Motor Co., Ltd., rozpoczęła sprzedaż samolotów HondaJet w październiku 2006 r. w Stanach Zjednoczonych i szybko uzyskała zamówienia na ponad 100 sztuk. Warta 3,9 miliona dolarów HondaJet, to pierwszy wyprodukowany przez Hondę samolot komercyjny, który zgodnie z reputację koncernu, oferuje doskonałą dynamikę i wyjątkową wydajność. Odrzutowiec odbył do tej pory ponad 500 godzin lotów testowych, osiągając maksymalną prędkość przelotową 778 km/h oraz maksymalny pułap 12 900 m.W HondaJet zastosowano szereg innowacyjnych rozwiązań. Najbardziej unikalna i rozpoznawalna cecha samolotu - układ mocowania silnika nad skrzydłem - pozwala zwolnić miejsce w kadłubie samolotu i w luku bagażowym oraz przyczynia się do znacznej redukcji oporu powietrza przy wysokich prędkościach. Układ taki obniża również słyszalny na ziemi hałas lecącego samolotu, a także zwiększa osiągi odrzutowca oraz jego zużycie paliwa. HondaJet napędzana jest dwoma niezwykle wydajnymi silnikami turbowentylatorowymi GE Honda HF120.
Dotyczą one ukończenia prac nad głównymi zespołami konstrukcyjnymi pierwszego samolotu zgodnego z wszystkimi wymaganiami. Koncern zaprezentował także ulepszoną awionikę dla modeli produkcyjnych zawierającą najnowocześniejszy system nawigacyjny G3000 firmy Garmin oraz poinformował o pomyślnym ukończeniu pierwszego lotu testowego na symulatorze w ASITF (Advanced Systems Integration Test Facility), powołaniu programu serwisowego Flight Ready™ Maintenance i partnerstwie logistycznym z firmą FedEx®.
Uaktualnienie programu W ramach przygotowań do pierwszego lotu odrzutowca zgodnego ze wszystkimi wymaganiami, który odbędzie się w pierwszym kwartale 2010 roku, Honda ukończyła prace nad głównymi zespołami konstrukcyjnymi obejmującymi kadłub, skrzydła, usterzenie ogonowe, podwozie oraz inne elementy samolotu. Produkcja odrzutowca zgodnego z wymaganiami rozpoczęła się pod ścisłym nadzorem Hondy i reprezentantów działu kontroli jakości Federalnej Administracji Lotniczej (FAA).
Nowa, zaawansowana awionika Na pokładzie produkcyjnej wersji HondaJet znajdzie się całkowicie nowa i dostosowana do specyfiki odrzutowca awionika nowej generacji G3000 firmy Garmin® z najlepszym w swojej klasie układem trzech 14-calowych ekranów z dwufunkcyjnym sterowaniem dotykowym. System będzie nadzorował pracę urządzeń pokładowych oraz zapisy planów lotu. Awionika HondaJet to najbardziej zaawansowany na rynku zespół awioniki zastosowany w lekkim odrzutowcu.
Symulator ASITF (Advanced Systems Integration Test Facility)
System sterowania funkcjami kabiny pasażerskiej oraz pokładowy system rozrywkowyHonda Aircraft Company potwierdziła, że produkcyjna wersja odrzutowca HondaJet zostanie opcjonalnie wyposażona w zintegrowany system sterowania funkcjami kabiny pasażerskiej oraz pokładowy system rozrywkowy SkyPro® firmy EMTEQ, w którego skład wejdzie cyfrowy interfejs z ekranem dotykowym o wysokiej rozdzielczości.
Program serwisowy Flight Ready™ MaintenanceHonda przedstawiła swój program serwisowy Flight Ready™ Maintenance, który powstał w celu wydłużenia czasów międzyprzeglądowych oraz zminimalizowania różnic w kosztach obsługi. Program Flight Ready™ gwarantuje dostępność oryginalnych materiałów oraz usługi serwisowej w miejscu i w czasie dogodnym dla klienta.
Zakład produkcyjnyRozpoczęła się budowa zakładu produkcyjnego, w którym HondaJet będzie powstawać. Zlokalizowano go przy siedzibie głównej koncernu Honda Aircraft Company w Greensboro w Północnej Karolinie. W obiekcie o powierzchni 250 000 stóp kwadratowych, którego budowa zakończy się w lutym 2011 roku, prowadzone będą wszystkie prace związane z produkcją odrzutowca. Znajdą się tu także oddziały planowania lotu oraz szkolenia pilotów.
Partnerstwo z firmą FedEx®Podczas konferencji NBAA 2009, Honda Aircraft Company i firma Federal Express zawarły umowę o świadczenie usług logistycznych na całym świecie, związanych z usprawnieniem procesu produkcji odrzutowca Hondy, a także programem wsparcia dla jego nabywców.
Informacje o HondaJetHonda Aircraft Company, Inc., całkowicie zależna spółka Honda Motor Co., Ltd., rozpoczęła sprzedaż samolotów HondaJet w październiku 2006 r. w Stanach Zjednoczonych i szybko uzyskała zamówienia na ponad 100 sztuk. Warta 3,9 miliona dolarów HondaJet, to pierwszy wyprodukowany przez Hondę samolot komercyjny, który zgodnie z reputację koncernu, oferuje doskonałą dynamikę i wyjątkową wydajność. Odrzutowiec odbył do tej pory ponad 500 godzin lotów testowych, osiągając maksymalną prędkość przelotową 778 km/h oraz maksymalny pułap 12 900 m.W HondaJet zastosowano szereg innowacyjnych rozwiązań. Najbardziej unikalna i rozpoznawalna cecha samolotu - układ mocowania silnika nad skrzydłem - pozwala zwolnić miejsce w kadłubie samolotu i w luku bagażowym oraz przyczynia się do znacznej redukcji oporu powietrza przy wysokich prędkościach. Układ taki obniża również słyszalny na ziemi hałas lecącego samolotu, a także zwiększa osiągi odrzutowca oraz jego zużycie paliwa. HondaJet napędzana jest dwoma niezwykle wydajnymi silnikami turbowentylatorowymi GE Honda HF120.
źródło: Honda
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Honda przedstawia... lekki odrzutowiec HondaJet!
Podobne: Honda przedstawia... lekki odrzutowiec HondaJet!
Video: Gymkhana 8, czyli Ken Block szaleje w Dubaju »
Video: Honda Mean Mower - ponad 180 km/h kosiarką »
Video: Nowa kosiarka Hondy i Top Gear pojedzie nawet 200 km/h »
Video: Honda Accord z rekordowym przebiegiem 1 miliona mil - to się nazywa trwałość »
Podobne galerie: Honda przedstawia... lekki odrzutowiec HondaJet!
Honda CR-Z - wersja europejska »
Dodge Challenger w seksownej myjni samochodowej »
Honda HR-V błyszczy na fotografiach »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Polerka samochodowa - rotacyjna czy orbitalna? »
Porsche 911 GT3 RS 2024 też dostało pakiet Manthey. Docisk na poziomie McLarena W1! »
Tapety na pulpit Honda
Galerie zdjęć
Newsletter