Portal V10 » Prezentacje / testy » Hyundai Elantra 1.6 MPI Style - Uczeń przerósł mistrza? - nasz test
Hyundai Elantra 1.6 MPI Style - Uczeń przerósł mistrza? - nasz test
2013-04-16 - M. Żuchowski Tagi: Hyundai, Hyundai Elantra, Test
W ostatnich latach dużo mówi się o tym, jak niegdyś kiepsko postrzegane auta z dalekiej Korei Południowej stały się dziś już godnymi rywalami faworytów z Europy. W przypadku nowej Elantry Hyundai postawił kolejny duży krok naprzód - czy to już moment, w którym w końcu jest ona lepsza od swoich niegdysiejszych wzorów?
W teorii, nowa Elantra ma już wszystko, czego potrzeba - jej autorzy nauczyli się już tworzyć atrakcyjny wygląd i nie odstające od konkurencji silniki, zachowując przy tym swoją podstawową przewagę - jedną z najlepszych cen na rynku. W praktyce pamiętamy jednak, że nawet jeszcze niedawne projekty Hyundaia nie potrafiły wzbudzić takiego dobrego wrażenia i zaufania co czołówka segmentu, nawet jeśli czasem było to tylko subiektywne odczucie. W tym teście przekonamy się, czy poprawionemu modelowi udało się rozwiać ostatnie wątpliwości.
Pierwszy kontakt z samochodem obiecuje dużo - na tle niezgrabnych, robionych na siłę i minimalnym kosztem sedanów na bazie odnoszących sukces hatchbacków (spójrzcie na Renault Thalię albo Suzuki SX4 żeby zrozumieć, co mam na myśli) nowa Elantra wygląda imponująco. Podobnie jak wszystkie pozostałe modele utrzymane w tym tonie, wygląd nadzorował Bawarczyk Peter Schreyer, od niedawna szef koncernu Hyundai/Kia. Znany już ze swoich projektów w Audi i Volkswagenie uznany designer w Korei rozwinął o wiele bardziej fantazyjny, wyzwolony styl, przejawiający się dynamicznymi, zamaszystymi liniami, wyraźnie zaznaczoną rzeźbą metalu i rozpoznawalnym motywem przewodnim, którym w przypadku Hyundaia są teraz przypominające obrys instrumentu smyczkowego (lub dla mniej ambitnych - kobiece biodra) dwie linie zwężające się ku środkowi.
Kształt ten dominuje wygląd przedniego pasa oraz wewnątrz: panelu centralnego i kierownicy. Zgrabnie opadająca ku tyłowi linia boczna nadwozia w połączeniu z wysoko poprowadzonymi oknami przywodzi już na myśl nawet atrakcyjne, ostatnio lansowane „czterodrzwiowe coupe” pokroju Mercedesa CLS. W połączeniu z pomysłowo narysowanymi detalami dostajemy ciekawie prezentujący się projekt o dobrych proporcjach, który jest w stanie zawstydzić wysiłki Japończyków, Francuzów czy nawet boleśnie nudną w takim gronie Skodę. Jedyną wadą napompowanej sylwetki jest tylko optyczne zmniejszenie sporych przecież szesnastocalowych felg, łatwo ją też pomylić z większym, bardzo podobnym i40, choć wielu akurat taki awans może uznać za pozytyw.W środku o pomyłkę już nie tak łatwo - na tle wykonanych z dobrych materiałów i bogato wyposażonych kabin i40 czy Santa Fe ta w Elantrze prezentuje się trochę biedniej, ale w zestawieniu z konkurencją wypada pozytywnie, czego główną zasługą ponownie jest pokazanie czegoś nowego w tym segmencie. Ciekawe kształty i zwracające uwagę połączenia tworzyw i faktur maskują jednak w większości przypadków nie zadowalającą jeszcze jakość materiałów, nawet jeśli samo spasowanie jest już precyzyjne i wytrzymałe. Mimo wszystko fanów wrażenia solidności produktów grupy Volkswagena nie uda się jeszcze przekonać.Zgodnie z pozycjonowaniem Hyundaia w jego koncernowym tandemie z Kią, prezentowana tu topowa wersja wyposażenia Style za całe trzynaście tysięcy złotych więcej od 61 900 zł za Classic Plus, od której zaczyna się cennik, ma już ambicje wejść na salony klasy premium. Niestety, dość przekonujące starania w połowie czerwonej tapicerki, dwustrefowej klimatyzacji z jonizatorem powietrza i podgrzewanych tylnych siedzeń niweczą tak przyziemne ograniczenia jak luźno chodzące pokrywy i twarde plastiki rodem z koreańskiej wieży hi-fi z supermarketu nawet w miejscach najczęstszego kontaktu z palcami.O ile nowe i30 jest już w całości europejskim projektem powstałym w Niemczech, o tyle Elantra została stworzona w Korei Południowej głównie z myślą o rodzimym rynku. Zanim Hyundai dojrzał do wprowadzenia jej na rynek Europejski, uwzględnił ją w ofercie rynku Ameryki Północnej, gdzie model został dobrze przyjęty (koreańska marka za Wielką Wodą radzi sobie nadzwyczaj skutecznie). Mimo pokrętnych losów, model ten trafia akurat w potrzeby polskich klientów - w końcu kompaktowe limuzyny dalej okupują szczyty list pożądania nabywców nowych samochodów w krajach Europy Wschodniej.Pomimo niewielkich rozmiarów zewnętrznych - Elantra jest 13 cm krótsza od nowej Octavii - dzięki dużemu rozstawowi osi udało się wygospodarować sporo miejsca na nogi dla wszystkich pięciu pasażerów. Ładnie wyglądający opadający dach odbija się negatywnie na ilość miejsca na głowy siedzących na tylnej kanapie. Wynik 485 litrów pojemności gwarantuje miano największego bagażnika w klasie (450 l w Corolli, 430 l w Maździe 3, 440 l w Hondzie Civic), jednak na pewno nie zapewnia pierwszego miejsca pod względem użytkowości - przestrzeń jest nieforemna i nie tworzy gładkiej podłogi ze złożonymi fotelami, ponadto jest mocno zaburzona wnikającymi w nią zawiasami klapy.Plus należy się za to zaprojektowane z głową, praktyczne i duże schowki, na które w tak ambitnych projektach często nie ma miejsca. Mimo efektownego opakowania, obsługa jest prosta i zrozumiała - widać, że nad całością czuwał Niemiec. Pomimo ofensywy cenowej producent zadbał o parę małych przyjemności, które Europejczycy starają się pomijać w imię cięcia kosztów - tymczasem tu znalazło się dodatkowe gniazdko w podłokietniku, uczciwe koło zapasowe zamiast mało użytecznego zestawu naprawczego i sterowanie audio na kierownicy. Model dobrze wypada także w testach zderzeniowych i ma bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa - już w najtańszej wersji otrzymujemy aż sześć poduszek powietrznych oraz system kontroli trakcji ECS. Niestety, tworzenie modelu z myślą o innych rynkach niż Europa ma też u nas swoje złe strony, jak na przykład brak RDS w radiu, co dla niektórych może być bardzo dokuczliwe.Jeszcze istotniejszym tego następstwem jest oferowanie tylko jednego silnika, do tego niezbyt dostosowanego do polskich realiów - stosunkowo dużej jednostki benzynowej. 1.6-litrowy motor z wielopunktowym wtryskiem paliwa odbiega już od nowocześniejszej oferty konkurencji, ale z drugiej strony tańszy w zakupie i mniej skomplikowany w serwisowaniu silnik wyzbyty turbin i wszelkich innych wynalazków poza zmiennymi fazami rozrządu na dłuższą metę może okazać się korzystniejszy w utrzymaniu niż zaawansowane, wysilone jednostki na bezołowiową i diesle, które niezależnie od rodzaju wtrysku paliwa nadal mogą okazać się finansową studnią bez dna. Szczególnie jeśli decydujemy się na zakup z myślą o dłuższej eksploatacji, Elantra może być po prostu bezpieczniejszym wyborem, zwłaszcza przy gwarantowanym przez importera atrakcyjnym programie pięciu lat „potrójnej” gwarancji. Co zrozumiałe, mniej skomplikowana konstrukcja okupowana jest wysokim zużyciem paliwa - w mieście może ono sięgać nawet pod 10 l/100 km, w trasie z trudem mieszcząc się w 6 l/100 km. Dziś taka ilość benzyny wystarczy dużo większym i szybszym samochodom.Jednocześnie 132 KM i 158 Nm zapewniają więcej niż satysfakcjonującą dynamikę w mieście, nawet jeśli trzeba się mocno wysilić, aby do tych wartości dokopać. Nie wspomagane żadną turbiną niższe obroty generują wystarczającą elastyczność, by obejść się bez zarzynania silnika i naszych uszu przy każdym rozpędzaniu. W dzisiejszych czasach takie dane techniczne nie robią już specjalnego wrażenia i zmuszają kierowcę do częstego wydobywania potencjału jednostki przez mieszanie gałką skrzyni biegów (zupełnie dobrej - precyzyjnie pracującej, z sześcioma przełożeniami), ale z pomocą przychodzi stosunkowo niska masa. 1161 kg ma także pozytywny wpływ na prowadzenie - wyposażone w standardowy duet kolumn MacPhersona z przodu i belki skrętnej z tyłu zawieszenie bez problemów radzi sobie z panowaniem na taką masą i zaskakująco fajnie składa samochód w zakręt, jednak trzeba popracować nad jego wyrafinowaniem - słabo radzi sobie z tłumieniem nierówności i głośno pracuje. Do pewnego prowadzenia brakuje porządnych hamulców i układu kierowniczego - ten jest zdecydowanie za mocno wspomagany i bardziej wymagającym kierowcom nie będzie przekazywał wystarczającej ilości informacji o tym, co się dzieje z przednimi kołami.Na pierwszy rzut oka, kwota przekraczająca 70 000 zł za koreańską limuzynę takiej wielkości wydaje się wygórowaną kwotą. Jednak wystarczy obejść się bez kilku opcji bez których posiadacze takich samochodów i tak przeżyją, aby uzyskać rzeczowy, uczciwie skonfigurowany wóz. Już w podstawowej wersji dostajemy satysfakcjonujące wyposażenie za cenę, z którą może powalczyć tylko nowa (i większa) Skoda Octavia. Mimo solidnego wykonania i dużej ilości miejsca w środku, w kilku miejscach Czeszka jednak zostaje za Elantrą. To dobry przykład na to, jak Hyundai nieustannie podnosi swoje kompetencje na wszystkich polach, nie poddając się pokusie podwyższania cen.Jak widać, Koreańczycy twardo stąpają po ziemi i dalej robią samochody o dobrej relacji żądanej gotówki do jakości, nawet jeśli czasem oznacza to kompromisy większe niż w przypadku wielu konkurentów. Mimo że konstruktorzy w kilku miejscach skupili się na innych aspektach, niż te istotne w Europie (odpuszczając jakość wnętrza i oszczędniejsze silniki), to model ten dobrze odpowiada potrzebom polskiego kierowcy i zasługuje na miano jednego z faworytów swojego segmentu. Przyglądajcie się uważnie poczynaniom Hyundai, bo z każdym kolejnym modelem ich oferta jest coraz bardziej warta uznania.
Podstawowe dane techniczne:
Hyundai Elantra 1.6 MPI Style
Silnik: 1591 cm3
Moc: 132 KM przy 6300 obr./min
Moment obrotowy: 158 Nm przy 4850 obr./min
Skrzynia biegów: ręczna, 6-stopniowa
Liczba, układ cylindrów: 4, rzędowy
Wymiary (dł./szer./wys.): 4530/ 1775/ 1445 mm
Rozstaw osi: 2700 mm
Masa własna: 1161 kg
Średnia emisja CO2: 148 g/km
Osiągi:
0-100 km/h: 10,7 sekundy
Prędkość maksymalna: 200 km/h
Zużycie paliwa:
Miasto: 8,5 (9,2 w teście)
Trasa: 5,2 (6,7 w teście)
Cykl mieszany: 6,4 (7,9 w teście)
Podstawowe dane techniczne:
Hyundai Elantra 1.6 MPI Style
Silnik: 1591 cm3
Moc: 132 KM przy 6300 obr./min
Moment obrotowy: 158 Nm przy 4850 obr./min
Skrzynia biegów: ręczna, 6-stopniowa
Liczba, układ cylindrów: 4, rzędowy
Wymiary (dł./szer./wys.): 4530/ 1775/ 1445 mm
Rozstaw osi: 2700 mm
Masa własna: 1161 kg
Średnia emisja CO2: 148 g/km
Osiągi:
0-100 km/h: 10,7 sekundy
Prędkość maksymalna: 200 km/h
Zużycie paliwa:
Miasto: 8,5 (9,2 w teście)
Trasa: 5,2 (6,7 w teście)
Cykl mieszany: 6,4 (7,9 w teście)
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
18
Komentarze do:
Hyundai Elantra 1.6 MPI Style - Uczeń przerósł mistrza? - nasz test
Hyundai Elantra 1.6 MPI Style - Uczeń przerósł mistrza? - nasz test
Toolbox 2013-04-16 15:36
Podstawą nieszczęścia tego auta jest silnik 1,6 132 KM który nie sprawuje się dobrze w żadnym z koreańskich modeli, jest mało elastyczny, mułowaty i głośny. Aż się prosi o doładowany 1,2 lub 1,4 z dużym momentem obortowym od ok. 1800-2000 obrotów. Jeździłem i30 z tą jednostką i jest słabiej niż w 105 konnym Golfie VI 1,2 TSI
Hyundai Elantra 1.6 MPI Style - Uczeń przerósł mistrza? - nasz test
Prix 2013-04-16 20:22
Coraz lepiej nie da się ukryć. Brak wyboru silnika to w naszych warunkach poważny minus. Co do porównań to bardziej pasuje tutaj Jetta. Tylko w tym wypadku jest bardzo duży wybór.
Hyundai Elantra 1.6 MPI Style - Uczeń przerósł mistrza? - nasz test
hector55 2013-04-16 23:11
Wielki minus niestety ;/
Hyundai Elantra 1.6 MPI Style - Uczeń przerósł mistrza? - nasz test
hrt 2013-04-17 08:20
Tak jest.Tutaj; www.v10.pl/Skoda,Fabia,Combi,12TSI,liczy,sie,kazdy,grosz,nasze,porownanie,90438,html duzo mniejsza,30% slabsza spalajaca tylko pol litra benzyny mniej Fabia nazwaliscie oszczedna a Elantre paliwozerna. Stosujcie te same miary do wszystkich aut.
Hyundai Elantra 1.6 MPI Style - Uczeń przerósł mistrza? - nasz test
mateusz.zuchowski 2013-04-17 11:48
Jako autor obydwu teksów proszę o zwrócenie uwagi na wartości podane w danych technicznych w jednym i drugim artykule. W tekstach często piszę jakie wartości są możliwe do osiągnięcia bo każdy przecież jeździ inaczej, ale za punkt odniesienia powinna służyć normalna jazda, której wyniki przedstawiam w danych technicznych. Jak można się spodziewać, różnica w spalaniu w trasie nie jest aż taka duża (5,3 i 6 l/100 km w Skodach, 6,7 l/100 km w Hyundaiu), ale w mieście pomiędzy 7,3 i 7,9 l/100 km w Skodach i 9,2 l/100 km w Hyundaiu to już jest spora różnica. Poza tym gwoli ścisłości - Skód nie nazwałem dokładnie "oszczędnymi" a wskazałem, że "obydwa typy silników mają całkiem podobne poziomy spalania", wiadomo jednak że niekorzystna różnica na rzecz tych benzynowych musi zostać zachowana. Pozdrawiam.
Hyundai Elantra 1.6 MPI Style - Uczeń przerósł mistrza? - nasz test
castan99 2013-04-17 22:09
wyglada to ciekawie naprawde:-P
Hyundai Elantra 1.6 MPI Style - Uczeń przerósł mistrza? - nasz test
jeton 2013-04-17 22:50
Toolbox>>>pieprzysz bzdury.Bardzo ladnie sie zbiera ten silnik.A ze wzgledu na prosta konstrukcje bedzie sluzyl dlugo.Od kilku lat Koreanczycy go juz wyprodukowali blisko 2 mln sztuk i nie ma zadnych typowych usterek www.youtube.com/watch?v=ZECAAD5OGig
Hyundai Elantra 1.6 MPI Style - Uczeń przerósł mistrza? - nasz test
Toolbox 2013-05-07 07:16
Kolego powyżej - dla jednego dobrze się zbiera silnik 1,2 70 KM innemu 300 koni mało, być może masz małe potrzeby w tym zakresie, ale obiektywnie rzecz biorąc jednostki wolnossące 1,6 o mocy ok. 120-135 KM w dzisiejszych kompaktach czy wręcz autach klasy kompakt plus nie sprawdzają się u żadnego producenta (przejedź się np. Toyotą Auris - też słabo). Auta rosną, tyją i te 130 KM osiągane przy 6200 obrotów to fikcja. Jeździsz w 90% zakresu obrotów z mocą ok. 65-75 KM
Hyundai Elantra 1.6 MPI Style - Uczeń przerósł mistrza? - nasz test
chultai_11 2013-05-29 08:32
Totalne bzdury nt. silnika. Silnik w I30 1.6 generował 122 albo 126 KM. Ten w Elantrze ma 132, zbiera się o wiele lepiej, a przy normalnej jeździe po mieście nie pali 9l. W tym jest właśnie niesamowity, że w mieście można spokojnie spalić 8l, a na trasie zejść poniżej 6l. Goniłeś go koleś i tyle, dlatego spalił. To do czego można się przyczepić to zawiasy bagażnika - to jest wada sedana, ale jak wiadomo można zastosować teleskopy i spokój, a tu tego nie zrobili. Co do jakości materiałów - proponuję obejżeć Focusa najnowszego czy Octavię. Niestety twarde plastiki znowu powracają. W Elantrze nie podobają mi się na gónym pasie drzwi - tam powinno być miękko.
Hyundai Elantra 1.6 MPI Style - Uczeń przerósł mistrza? - nasz test
michci 2013-06-04 19:54
aż musiałem się zarejestrować bo mnie z równowagi wyprowadzacie, oczywiście że nie pali 9l !!! na trasie to spokojnie dosłownie trochę ponad 5l, po za tym auto jest super
Hyundai Elantra 1.6 MPI Style - Uczeń przerósł mistrza? - nasz test
maks84 2013-09-16 11:31
Oczywiście, że ten samochód pali dużo mniej, co więcej uważam że spalanie należy do jego zalet. Dla przykładu trasa 1150 km z pięcioma osobami na pokładzie i bagażami na tydzień, w tym około 200 km autostrady, reszta po polskich drogach wojewódzkich z dużym natężeniem ruchu przez co z koniecznością częstego wyprzedzania, spalił 6,4 litra/100km. Tak pokazywał komputer i tak wyszło z obliczeń. W mieście (Warszawa) nie przekraczam 6,7 l/100km.
Hyundai Elantra 1.6 MPI Style - Uczeń przerósł mistrza? - nasz test
Mareckinick 2014-02-20 21:36
mam zamiar go kupić ale nowa mazda i corrolla też są kuszące
Hyundai Elantra 1.6 MPI Style - Uczeń przerósł mistrza? - nasz test
japonczyk 2014-04-18 15:43
Zanim wybrałem Elantrę, jeździłem również nową Corollą 1.6 oraz innymi modelami Hyundaia, tj. i30 1.4 LPG oraz 1.6 120KM. Z tych aut najbardziej podobała mi się Corolla, ale niestety silnik w dolnym zakresie obrotów mało elastyczny (co w mieście ma znaczenie). Jeśli chodzi o ten aspekt to zarówno i30 jak i Elantra są o niebo lepsze. W przypadku Elantry podniesienie mocy jest również odczuwalne w wyższym zakresie obrotów, w porównaniu do i30. Dlatego też ze względu na lepszą elastyczność silnika (szczególnie w dolnym zakresie obrotów), prostą budowę (bez downsizngu, dwumas, turbo) jak i chęci posiadania auta jednak trochę innego niż i30 zdecydowałem się na jej wybór. Co więcej, żaden ze znajomych nie kojarzył modelu Elantra, ale każdemu się podoba. Jednak najważniejsze, że nam się podoba i naprawdę jak na razie mało pali (dane w artykule mocno przesadzone) i dobrze się prowadzi. Polecam nie sugerować się marką tylko chłodną oceną.
Hyundai Elantra 1.6 MPI Style - Uczeń przerósł mistrza? - nasz test
smooter 2014-05-11 11:06
Od 61 600 ceny startują na stronie producenta... w sumie tyle co kilka lat temu gof VI
Hyundai Elantra 1.6 MPI Style - Uczeń przerósł mistrza? - nasz test
PAOLO 2015-07-10 10:55
Trochę tu prawdy i trochę bzdur. Mam coś takiego i jeszcze nigdy nie udało mi się przekroczyć w mieście 8l, a nie jestem delikatny z pedałem gazu. Żeby auto przyśpieszało tak, jak wolnossące wyroby spod znaku VW, czy FORDA, trzeba by chyba zaciągnąć ręczny. Swoją robię 210 km/h, dokładnie tyle samo, co 150-konnym Focusem 1,5 Ecoboost (wg GPS). Silnik jest cichy, elastyczny i ekonomiczny. Dobre są również hamulce. Zawieszenie jest słabszą stroną auta. Wkurza brak RDS, domykania szyb, sposób otwierania bagażnika. Generalnie jednak cena do tego co auto reprezentuje jest OK. Kupiłem Comforta za 67 000. Za podobnie wyposażonego Focusa z turbiną wołali min 80 000 a za gołego golfa 77 000. Min. 10 000 za turbinkę i kłopotliwy dwumas, to przesada. Poza tym w porównaniu z Elantrą są ciasne. Do Toolboxa: Zapakuj do tego Golfa 5 osób z bagażem i wtedy wystartuj do tak samo obciążonej I30-ki. Ponadto 10 l mieszaniny benzynki z olejem na setkę gwarantowane. No i żywotność tych silników to sprawa losowa. Właśnie z doładowanego benzyniaka się niedawno przesiadłem, bo nie nadążałem do dystrybutora. Pozdrawiam
Hyundai Elantra 1.6 MPI Style - Uczeń przerósł mistrza? - nasz test
zapennka 2015-07-17 12:04
Ja czasem mam 12l, ale gaz ratuje :-)
Hyundai Elantra 1.6 MPI Style - Uczeń przerósł mistrza? - nasz test
Kasztanowy 2015-07-27 20:56
Zgadzam się z osobą powyżej.
Hyundai Elantra 1.6 MPI Style - Uczeń przerósł mistrza? - nasz test
posiadacz_elantry 2016-01-06 22:13
Co wy sciemiacie z tym spalaniem. Tym autem jeżdżę już ponad 2 lata większośc po zakorkowanej W-wie. Max jaki osiągnąłem to 8L/100 - jazda wyłącznie, powtarzam wyłącznie po mieście przejazdy przez centrum rano i po godz 17. W trasie W-wa - Gdansk prędkości od 90 do 140 spalanie wyszło 6L/100. Średnie spalanie mieszane w-wa + wyjazdy za miasto to 7,2L/100. Auto bardzo wygodne, dużo miejsca z przodu i z tyłu, bardzo dobre lusterka boczne, spory bagażnik, aby mocno przyspieszyć trzeba podkręcićna 4tys obrotów - wtedy idzie b.dobrze. Minusy - brak rds, trochę kanapowe zawieszenie (jest komfortowe, dla mnie za bardzo, wcześniej miałem focusa). Auto warte swojej ceny , auto bardzo ładne i wyróżniające się na ulicy. Klima dobrze chłodzi, nagrzewa się szybko, fotele wygodne, jak dla mnie za duża kierownica (taka troche amerykańska)
Podobne: Hyundai Elantra 1.6 MPI Style - Uczeń przerósł mistrza? - nasz test
Hyundai Elantra 1.6 CRDi - Jetta po koreańsku - nasz test »
Hyundai Elantra jako dynamiczne czterodrzwiowe coupe »
Hyundai Elantra na pierwszych grafikach. Wygląda świetnie »
Hyundai Sonata Hybrid - panele słoneczne w dachu znacząco zwiększą zasięg »
Podobne galerie: Hyundai Elantra 1.6 MPI Style - Uczeń przerósł mistrza? - nasz test
Hyundai Elantra - prezentacja wersji 2019 »
Hyundai Elantra GT - podrasowany hatchback na zdjęciach »
Nowy Hyundai Elantra »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Gumball 3000 2016 zakończy się w Bukareszcie »
Tapety na pulpit Hyundai
Newsletter
Galerie zdjęć