Portal V10  »  Prezentacje / testy  »  Hyundai i40 1.7 Style - Atak na Passata - nasz test
Hyundai i40 1.7 Style - nasz test

Hyundai i40 1.7 Style - Atak na Passata - nasz test

2012-01-23 - R. Bednarz     Tagi: Hyundai, Hyundai i40
Koreański koncern robi wszystko, aby zwiększyć swoje udziały na światowych rynkach. Po udanych Crossoverach i autach typowo miejskich, nadszedł czas na ofensywę w segmencie D. To bardzo łakomy kąsek dla każdego producenta z uwagi na częstotliwość leasingowania tego typu pojazdów. Kia debiutuje z sedanem nazwanym Optima, zaś Hyundai ochrzcił swój model z czerwca ubiegłego roku mianem i40. Dalekowschodni wytwórca wiąże z atrakcyjnie wystylizowanym kombi duże nadzieje, jednak czy uda mu się namieszać w mocno konkurencyjnej klasie zdominowanej przez auta niemieckie?
Hyundai i40 1.7 Style - nasz testHyundai i40 1.7 Style - nasz test
Nadwozie tego rodzinnego samochodu stanowi kreślarski ewenement w skali całej palety modelowej producenta z Korei Południowej. Żaden z pozostałych pojazdów, nie prezentuje się tak ciekawie. To wyraźny ukłon w stronę nowej grupy klientów, która na Hyundaia patrzyła z przymrużeniem oka. Mam tu na myśli dorastającą młodzież ukształtowaną zawodowo i coraz śmielej poczynającą sobie na rynku nieużywanych aut.
Hyundai i40 1.7 Style - nasz testHyundai i40 1.7 Style - nasz test
Przedstawicielem segmentu D zainteresują się też pewnie floty, bo dla nich ważne jest to, aby oklejone narzędzie pracy rzucało się w oczy. Sylwetkę i40 zdominowały dynamiczne przetłoczenia. Dzięki zamaszystym ruchom ręki kreślarza, udało się połączyć cechy dwudrzwiowego coupe i rodzinnego kombi. Mała powierzchnia przeszklona z boku i z tyłu wespół z zauważalnie opadającą linią dachu ku tyłowi, stworzyły bardzo spójną całość. LED-owe oświetlenie tylko dopełnia całości.
Nie zawiedziemy się także po zajęciu miejsca w środku. Konstruktorzy zadbali o to, aby czwórka pasażerów czuła się bardzo komfortowo. I rzeczywiście, przestrzeni nie brakuje ani z przodu, ani na nieźle uformowanej kanapie. Przednie fotele otrzymały wyprofilowanie pozwalające przejechać nawet setki kilometrów bez dłuższego odpoczynku. Zarówno wyższe jak i niższe osoby, z łatwością dopasują odpowiednią pozycję siedziska wraz z oparciem. Z myślą o dłuższych wojażach, przewidziano 553 litry pojemności bagażnika. Jeśli zdecydujemy się na wycieczkę w duecie, możemy wówczas położyć kanapę i uzyskać aż 1719 jednostek przestrzeni użytkowej.
Hyundai i40 1.7 Style - nasz testHyundai i40 1.7 Style - nasz test
Najlepiej w Hyundaiu poczuje się kierowca. Do jego dyspozycji oddano dość atrakcyjnie wystylizowane centrum dowodzenia. Najwięcej uwagi należy poświęcić zegarom, między które wkomponowano ciekłokrystaliczny wyświetlacz informujący o rozmaitych parametrach. Nie byłoby w nim nic ujmującego, gdyby nie animacje wkraczające do akcji podczas włączania zapłonu i jego wyłączania. To rzadko spotykane rozwiązanie w konkurencyjnych modelach, a skutecznie poprawiające nastrój współtowarzyszy podróży.
Hyundai i40 1.7 Style - nasz testHyundai i40 1.7 Style - nasz test
Nieco mniej atrakcyjnie przedstawia się wystrój kokpitu centralnego. Za dużo na nim ciemnych plastików i za mało szaleńczej wizji projektanta. Zderzymy się za to z solidnie spasowanymi tworzywami będącymi częściowo miękkimi w dotyku. Znalazło się też miejsce na niewielkie niedopatrzenia jakościowe w postaci kilku tandetnych przycisków. Więcej wad nie stwierdzamy. Prezentowana wersja Style została całkiem nieźle wyposażona. Na jej pokładzie dopatrzymy się podgrzewanej kierownicy, automatycznej klimatyzacji regulowanej w dwóch strefach, a także tempomat i niestety niezbyt wydajny system audio.
Hyundai i40 1.7 Style - nasz testHyundai i40 1.7 Style - nasz test
Zaległości nadrabia z nawiązką 136-konna jednostka napędowa. Moc, może i nie rzuci nikogo na kolana, ale w codziennej eksploatacji okazuje się nad wyraz wystarczająca. Wysokoprężny motor o pojemności 1.7 litra, zaskakuje przyzwoitą elastycznością i wyjątkowo niskim zapotrzebowaniem na olej napędowy. Mimo masy własnej na poziomie zbliżonym do 1.5 tony, auto nie wykazuje oznak zadyszki w żadnym zakresie prędkości obrotowej.
Hyundai i40 1.7 Style - nasz testHyundai i40 1.7 Style - nasz test
Najlepiej czuje się między cyframi 2 i 3 na skali obrotomierza i wtedy też uzyskuje najwyższą wydajność. Przyspiesza do setki w niewiele ponad 10 sekund i zatrzymuje wskazówkę prędkościomierza na wartości blisko 200 km/h. Nic więcej do szczęścia nie potrzeba umiarkowanie nastawionym do jazdy kierowcom.
Hyundai i40 1.7 Style - nasz testHyundai i40 1.7 Style - nasz test
Cieszy również niezła praca manualnej i 6-stopniowej skrzyni biegów, ale pewien niedosyt pozostawia precyzja układu kierowniczego. Inżynierowie powinni lepiej skalibrować siłę wspomagania, aby użytkownik mógł w pełni wykorzystać potencjał zespołu napędowego. Zawieszenie Hyundaia oparto na sprawdzonej konstrukcji. Z przodu zastosowano kolumny McPhersona, zaś z tyłu rozwiązanie wielowahaczowe.
Hyundai i40 1.7 Style - nasz testHyundai i40 1.7 Style - nasz test
Bardzo dobrze radzi sobie ono z wszelkiej maści nierównościami, nie wytrącając auta z równowagi. Nieco gorzej przedstawia się ten pozytywny obraz w ciaśniejszych zakrętach, gdzie i40 zdradza symptomy minimalnej nerwowości. Zdecydowanie lepiej czuje się na długich prostych, pozwalając podróżującym relaksować się ciszą i wygodą godną segmentu D.
Hyundai i40 1.7 Style - nasz testHyundai i40 1.7 Style - nasz test
Przy rozsądnym traktowaniu wysokoprężnej jednostki, możemy spodziewać się bardzo korzystnych rezultatów średniego spalania. Niezbyt spieszna jazda po wielkomiejskich arteriach zaowocuje wynikami zawierającymi się w przedziale 6.3-6.8 litra. Powyższe wartości zmniejszą się o całą jednostkę, jeśli tylko wyjedziemy poza teren zabudowany. Przy takich wskazaniach komputera pokładowego, na pełnym baku przejedziemy nawet 1000 kilometrów bez konieczności tankowania.
Hyundai i40 1.7 Style - nasz test
Debiutujący pół roku temu i40 nie należy do najtańszych propozycji w swojej klasie i to jego główny problem. Ma wszelkie atrybuty do tego, aby namieszać w segmencie zdominowanym przez Passata i Mondeo. Nieźle się prowadzi, świetnie wygląda i legitymuje się bardzo funkcjonalnym i dopracowanym wnętrzem.

Niestety przy cenie 94 900 złotych za najuboższą wersję Classic ze 136-konnym silnikiem Diesla, może mieć małe problemy ze znalezieniem rzeszy potencjalnych nabywców. Testowana odmiana Style to wydatek rzędu 120 tysięcy. Lepsza polityka cenowa z pewnością przyczyniłaby się do zauważalnego sukcesu na Starym Kontynencie, a w zaistniałej sytuacji pozostaje nam jedynie czekać na wysokie rabaty i promocje.

Podstawowe dane techniczne:
Hyundai i40 1.7 High Style
Silnik: 1685 cm3
Moc: 136 KM przy 4000 obr./min
Moment obrotowy:  325 Nm w przedziale 2000-2500 obr./min
Skrzynia biegów: manualna, 6-stopniowa
Liczba, układ cylindrów: 4, rzędowy
Wymiary (dł./szer./wys.): 4770/1815/1470 mm
Rozstaw osi: 2770 mm
Masa własna: 1495 kg
Średnia emisja CO2: 124 g/km

Osiągi:
0-100 km/h: 10,6 sekundy
Prędkość maksymalna: 198 km/h
Zużycie paliwa:
Miasto: 5,5 (6,8 w teście)
Trasa: 4,3 (5,6 w teście)
Cykl mieszany: 4,7 (6,1 w teście)



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Hyundai i40 1.7 Style - Atak na Passata - nasz test