Portal V10 » Aktualności » Icona Vulcano - wyjątkowy koncept zadebiutował w Szanghaju
Icona Vulcano - wyjątkowy koncept zadebiutował w Szanghaju
2013-04-22 - A. Ruciński Tagi: Concept car, Supersamochody, Icona Vulcano
Przy okazji salonu w Szanghaju włoskie studio projektowe Icona odsłoniło swój nowy koncept Vulcano. Poza ciekawą stylistyką auto wyróżnia się też sporą mocą wynoszącą ponad 900 KM.
Styliści wzorowali się na Ferrari Californii oraz Lexusie LFA. Przyznajemy, że wyszło z tego całkiem ciekawe połączenie, choć sylwetka od razu zdradza, że silnik umieszczono z przodu. Szczególne wrażenie robi tył nadwozia z centralnie umieszczonym wydechem i sporym, agresywnym dyfuzorem. Karoseria mierząca 4450 mm długości waży dość sporo, bo 1595 kg.
Auto ma być dostępne w dwóch konfiguracjach: H-Turismo i H-Competizione. Pierwsza z nich charakteryzuje się sześciolitrowym benzyniakiem V12 o mocy 800 KM. Wspomaga go 160-konna jednostka elektryczna. Standardowo napęd trafia na tył. Sprint do setki w 3 sekundy i 349 km/h prędkości maksymalnej. Drugi z wariantów, H-Competizione wyposażony jest w dużo mniejsze V6 z podwójnym doładowaniem o mocy 558 KM. W tym przypadku wspomaganym jednak dwoma silnikami elektrycznymi, po jednym na każdej osi. Ta wersja jest nie tylko bardziej ekologiczna, ale i szybsza. Sprint do setki zajmuje bowiem mniej niż 3 sekundy.
Vulcano jest bardzo efektownym konceptem, ale trudno stwierdzić, czy kiedykolwiek trafi do produkcji. Szkoda, bo to całkiem interesujący projekt.
Styliści wzorowali się na Ferrari Californii oraz Lexusie LFA. Przyznajemy, że wyszło z tego całkiem ciekawe połączenie, choć sylwetka od razu zdradza, że silnik umieszczono z przodu. Szczególne wrażenie robi tył nadwozia z centralnie umieszczonym wydechem i sporym, agresywnym dyfuzorem. Karoseria mierząca 4450 mm długości waży dość sporo, bo 1595 kg.
Auto ma być dostępne w dwóch konfiguracjach: H-Turismo i H-Competizione. Pierwsza z nich charakteryzuje się sześciolitrowym benzyniakiem V12 o mocy 800 KM. Wspomaga go 160-konna jednostka elektryczna. Standardowo napęd trafia na tył. Sprint do setki w 3 sekundy i 349 km/h prędkości maksymalnej. Drugi z wariantów, H-Competizione wyposażony jest w dużo mniejsze V6 z podwójnym doładowaniem o mocy 558 KM. W tym przypadku wspomaganym jednak dwoma silnikami elektrycznymi, po jednym na każdej osi. Ta wersja jest nie tylko bardziej ekologiczna, ale i szybsza. Sprint do setki zajmuje bowiem mniej niż 3 sekundy.
źródło: wcf
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Icona Vulcano - wyjątkowy koncept zadebiutował w Szanghaju
Podobne: Icona Vulcano - wyjątkowy koncept zadebiutował w Szanghaju
Ferrari F40 Tribute - tak mógłby wyglądać F40, gdyby powstał dziś »
Mercedes AMG R50 - rywal dla AM-RB 001? »
Odświeżona Icona Vulcano jedzie do Pebble Beach »
Jaguar BlackJag Concept wystawiony na sprzedaż za 2,8 mln euro »
Podobne galerie: Icona Vulcano - wyjątkowy koncept zadebiutował w Szanghaju
Ferrari F40 Tribute - imponujący koncept »
Ferrari Xezri - supersamochód wart grzechu »
Bentley Silver Wings Concept »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Jak osiągnąć perfekcyjne wzornictwo natryskowe farbą? Skuteczne metody eliminacji pulsacji cieczy »
Polerka samochodowa - rotacyjna czy orbitalna? »
Volvo XC90 wzywane do serwisu z powodu wadliwej osłony kurtyn powietrznych »
Tapety na pulpit BMW
Galerie zdjęć
Newsletter