Portal V10  »  Aktualności  »  Indyjskie samochody zostały zbadane przez Global NCAP - sprawdź wyniki
Tata Nano

Indyjskie samochody zostały zbadane przez Global NCAP - sprawdź wyniki

Global NCAP to instytucja badająca bezpieczeństwo samochodów na całym świecie. Po raz pierwszy w historii sprawdzono auta z rynku Indyjskiego. Jak wypadły tanie i proste konstrukcje?

Cóż, zacznijmy od tego, że indyjskie przepisy bezpieczeństwa nie wymagają stosowania poduszek powietrznych. Na tamtejszym rynku kupimy np. starego Forda Fiestę oferowanego pod nazwą Figo, Volkswagena Polo, poprzednią generację Hyundaia i10, czy bardzo popularne Suzuki Maruti Alto. Właśnie takie auta zbadało Global NCAP. Pod uwagę wzięto bazowe wersje bez airbagów. Żaden z modeli, z wyjątkiem Forda Figo nie zaliczył testu. Brak poduszek powietrznych oraz bardzo słaba sztywność nadwozi, przyczyniła się do znacznych odkształceń i poważnego zagrożenia życia kierowcy jak i pasażerów. Dla porównania zbadano także Volkswagena Polo wyposażonego w poduszki powietrzne. Wynik okazał się nadspodziewanie dobry. Wniosek jest taki, że europejskie konstrukcje, pokroju Forda i Volkswagena są znacznie bezpieczniejsze.

Mamy nadzieję, że już niebawem indyjskie prawo zostanie zmienione i nałoży na producentów obowiązek stosowania airbagów.



źródło: wcf

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
5

Komentarze do:

Indyjskie samochody zostały zbadane przez Global NCAP - sprawdź wyniki

Indyjskie samochody zostały zbadane przez Global NCAP - sprawdź wyniki
znawca 2014-01-31 21:15
Wniosek: Polo bez poduszek podobnie jak Fiesty są niebezpieczne. Szkoda że po naszych drogach jeżdżą tysiące takich aut.
Indyjskie samochody zostały zbadane przez Global NCAP - sprawdź wyniki
Prix 2014-02-03 21:08
Na stare modele, które nie miały poduszek to nie ma co patrzeć. Ile to już lat minęło.Od wielu lat u nas musi być poduszka. Ich sprawa co wymagają, a czego nie. Już na pierwszy rzut oka widać różnicę bez względu czy jest, czy też nie ma poduszki. Konstrukcja Polo jest dużo sztywniejsza, a poduszka ma wpływ na głowę kierowcy. Reszta karoserii trzyma formę.
Indyjskie samochody zostały zbadane przez Global NCAP - sprawdź wyniki
Dżony 2014-02-04 16:31
Przypomnę że VW Polo był w 2010 roku najbezpieczniejszym autem segmentu B spośród rozbitych przez Euro NCAP. To bardzo dobre auto.
Indyjskie samochody zostały zbadane przez Global NCAP - sprawdź wyniki
xsawierr 2015-10-24 17:07
Złe bo VW
Indyjskie samochody zostały zbadane przez Global NCAP - sprawdź wyniki
wojdab 2015-11-02 07:06
No ciekawe te wyniki.