Portal V10  »  Aktualności  »  Infiniti FX zdobywa 5 gwiazdek w testach EuroNCAP
Infiniti FX - test zderzeniowy EuroNCAP

Infiniti FX zdobywa 5 gwiazdek w testach EuroNCAP

2009-11-30 - K. Spychalski     Tagi: Infiniti, SUV, Testy zderzeniowe, Infiniti FX, Euro NCAP, Crossover
Przyznanie Infiniti FX najwyższej oceny pięciu gwiazdek w testach bezpieczeństwa EuroNCAP zostało dziś oficjalnie potwierdzone. Tak wysoka ocena jest wyrazem uznania dla kompleksowego i opartego na najnowocześniejszej technice podejścia Infiniti do kwestii bezpieczeństwa, widocznego we wszystkich modelach marki. FX - luksusowy, japoński crossover klasy high-performance jest pierwszym Infiniti, który zmierzył się z barierą zderzeniową EuroNCAP, a także pierwszym  luksusowym SUV-em, który był testowany zgodnie z nowym, wprowadzonym w tym roku, jeszcze bardziej rygorystycznym systemem. FX jest więc równocześnie jedynym SUV-em, który uzyskał w teście pięciogwiazdkową ocenę. Rezultaty testów zderzeniowych, przeprowadzanych przez najbardziej na świecie wymagającą, niezależną organizację, są ukoronowaniem wysiłków inżynierów. Świadczą także o wyjątkowym zaangażowaniu w kwestie bezpieczeństwa jazdy, tak istotne dla Infiniti od momentu powstania firmy 20 lat temu. Zespoły inżynierów Infiniti już na etapie projektowania, z ogromnym zaangażowaniem pracują nad tym, aby każdy nowy model nie tylko przewyższał wszystkie znane standardy, ale także wytyczał nowe kierunki na przyszłość w dziedzinie wprowadzania nowych technologii bezpieczeństwa.
Od tegorocznych testów, EuroNCAP w przyznawaniu not gwiazdkowych bierze pod uwagę nowy element określony mianem "wspomagania bezpieczeństwa" (ang. safety assist). I tu Infiniti FX odnotował nadzwyczajną ocenę - 99%, która jest nagrodą zarówno ze bardzo zaawansowane technologicznie systemy bezpieczeństwa, jak i za to, że w większości są one elementami standardowymi każdej wersji.

Zobacz także: Infiniti FX 2009 - galeria »
W kategorii wspomagania bezpieczeństwa organizacja EuroNCAP przyznała FX dodatkowe punkty za system kontroli stabilności, sygnalizatory niezapiętych pasów dla wszystkich siedzeń i za programowany przez kierowcę system ograniczania prędkości. Wszystkie te elementy są w FX elementami standardowymi.Zapis z oceny brzmiący "kompleksowe podejście marki do kwestii bezpieczeństwa" oznacza jednak, że EuroNCAP mogła wziąć pod uwagę znacznie więcej elementów wspomagających kierowcę, na przykład standardowe w FX napinacze wstępne pasów bezpieczeństwa, nieocenione podczas szybkich manewrów, kamerę cofania, przednie i tylne czujniki parkowania, automatyczny system ustawiania pozycji kierowcy, inteligentny napęd na wszystkie koła i system doświetlania zakrętów z reflektorami biksenonowymi.Kierowcę FX50S w zapewnianiu bezpieczeństwa wszystkim pasażerom i użytkownikom drogi wspierają inteligentny tempomat i system wspomagania hamowania, ułatwiająca parkowanie panoramiczna kamera 360st., układ aktywnego sterowania tylnych kół skrętnych oraz system monitorujący i ostrzegający o zmianie ciśnienia w oponach.Ten wachlarz technologii, często zastosowanych po raz pierwszy w świecie, jest ogromnym krokiem naprzód w realizacji celu Infiniti, jakim jest niewidzialna kapsuła ochronna wokół całego pojazdu. Znana jest ona pod nazwą "tarcza bezpieczeństwa" (Safety Shield). Modernizacje wszystkich modeli z gamy Infiniti zmierzają do wyposażenia ich w taką niewidzialną tarczę. Dzięki temu, zgodnie z założeniami marki, będzie możliwe zmniejszenie liczby wypadków o poważnych konsekwencjach dla podróżujących samochodami Infiniti.

Przy opracowywaniu tarczy bezpieczeństwa sięgnięto po wyniki badań laboratoryjnych grupy Infiniti i przeanalizowano wypadki ze świata rzeczywistego. Tarcza łączy systemy bezpieczeństwa i kontroluje wszystkie fazy wypadku od rozpoznania ryzyka aż po fazę pozderzeniową. Inżynierowie Infiniti uważają bowiem, że bezpieczny samochód nie tylko dobrze wypada w testach zderzeniowych, ale przede wszystkim pomaga kierowcy uniknąć wypadku.

Wiele elementów tarczy bezpieczeństwa już jest dostępnych, pozostałe wkrótce się pojawią. Jednym z nich będzie system zaporojektowany, aby pomagać w zapobieganiu kolizjom przy zmianie pasa ruchu i przy cofaniu. Czujniki systemu zapobiegania kolizjom bocznym (Side Collision Prevention) nieustannie dokonują pomiarów odległości do pojazdu zbliżającego się od tyłu po sąsiednim pasie ruchu oraz jego prędkości.

Jeśli kierowca zjedzie na jego tor jazdy i nie zareaguje na sygnały dźwiękowe oraz wizualne, system wygeneruje lekki efekt "zbaczania z kursu", który automatycznie przywróci samochód na jego własny, bezpieczny pas ruchu.  W systemie zapobiegania kolizjom od tyłu (Back-up Collision Prevention) samochód zostanie automatycznie zatrzymany, jeśli istnieje zagrożenie, że cofa w tor ruchu nadjeżdżającego pojazdu.

Ta technologia z pewnością przyczyniła się do przyznania Infiniti FX pięciu gwiazdek przez EuroNCAP. Skutecznie minimalizuje ona ryzyko obrażeń podróżnych, jeśli dochodzi do wypadku. W testach zderzeniowych EuroNCAP przyznała FX-owi 86% za bezpieczeństwo pasażerów dorosłych i 77% za bezpieczeństwo dzieci. Obie liczby dowodzą integralności konstrukcji FX. Inżynierowie Infiniti znacznie usztywnili nowe nadwozie FX - jest ono teraz 1,6 razy bardziej odporne na skręcanie i aż 3,4 razy bardziej odporne na zginanie niż nadwozie modelu poprzedniej generacji.

FX zawdzięcza swój pięciogwiazdkowy wynik także kompletowi poduszek powietrznych, który obejmuje poduszki czołowe, boczne i dodatkowe, chroniące głowę oraz punktom mocowania fotelików dziecięcych ISOFIX na obu zewnętrznych tylnych siedzeniach.

Pięciogwiazdkowy w ocenie EuroNCAP Infniti FX jest dostępny w Polsce w cenach od 249 900 złotych.

BEZPIECZEŃSTWO INFINITI FX OD A DO Z

System doświetlania zakrętów - Adaptive Front Lighting (standard we wszystkich wersjach)

Doświetla drogę na zakrętach. System doświetlania zakrętów wykorzystuje reflektory biksenonowe, które obracają się aż do 17 stopni, zgodnie ze skrętem kierownicy, aby poprawić widoczność na zakrętach w nocy. Kierunek i kształt snopu światła są sterowane automatycznie.

Panoramiczna kamera 360 st., ułatwiająca parkowanie - Around View Monitor (standard w wersji FX50S, opcja w wersji FX37GT i FX37S)

Pozwala zachować idealny spokój ducha przy manewrach. Wiodąca w tej klasie technologia, dzięki szerokokątnym kamerom montowanym z tyłu, przodu i po bokach samochodu,  przenosi ideę kamery cofania o poziom wyżej. Zaawansowany system przetwarzania obrazu zapewnia unikalny panoramiczny widok i pokazuje wszystkie przeszkody wokół samochodu. W modelach FX37 panoramiczna kamera 360st., ułatwiająca parkowanie kosztuje 3950 złotych  (wraz z pakietem multimedialnym).

System automatycznych ostrzeżeń - Automatic Camera Warning (standard z systemem Connectiviti+)

Wcześnie ostrzega przed niebezpiecznymi strefami. Integralny element bogatego i łatwego w obsłudze systemu nawigacji i multimediów Connectiviti+ (standard w wersji FX50S, w modelach FX37 w cenie 9000 złotych jako opcja). Automatycznie informuje o zatorach na drodze, przeciętnych prędkościach i fotoradarach, umieszczonych w pobliżu sygnalizatorów świetlnych ("na czerwonych światłach"). W czasie rzeczywistym wyświetla na desce rozdzielczej obowiązujące ograniczenie prędkości, znacznie pomagając kierowcy.

Inteligentny napęd na wszystkie koła - Intelligent all-wheel-drive (standard we wszystkich wersjach)


Gwarantuje lepszą przyczepność i bezpieczeństwo na śliskich nawierzchniach. Skrót ATTESA E-TS pochodzący od angielskiego: Advanced Total Traction Engineering System for All Electronic Torque Split oznacza zaawansowany system kontroli trakcji w całym zakresie elektronicznego rozdziału momentu obrotowego. System ATTESA E-TS jest jednym z najważniejszych produkowanych obecnie inteligentnie sterowanych systemów napędu na wszystkie koła. W tym systemie aż do 50% siły napędowej może być przeniesione z osi tylnej na oś przednią.

Inteligentny system wspomagania hamowania - Intelligent Brake Assist (standard w FX50S, opcja w FX37GT i FX37S)

Zmniejsza uszkodzenia w zderzeniach typu "przód do tyłu". Jeśli inteligentny system wspomagania hamowania wykryje zagrożenie kolizji z samochodem z przodu, ostrzega kierowcę. Jeśli kierowca nie reaguje, to system sam zatrzymuje samochód. System IBA jest integralną częścią inteligentnego tempomatu (ICC - Intelligent Cruise Control). W modelach FX37 te dwa element kosztują razem 3950 złotych. Wszystkie modele gamy FX są wyposażone z przodu i z tyłu w tarcze wentylowane, których pracę wspomaga system elektronicznej dystrybucji siły hamowania (EBD - Electronic Brake Force Distribution).

Inteligentny tempomat z pełnym zakresem prędkości - Intelligent Cruise Control - full speed range (standard w FX50S, opcja w FX37GT i FX37S)

Gdy jest włączony, zapewnia zachowanie bezpiecznej odległości do poprzedzającego samochodu. System wykorzystuje czujniki laserowe, aby utrzymać zaprogramowaną odległość w stosunku do pojazdu z przodu. Najnowsza wersja inteligentnego tempomatu z pełnym zakresem prędkości działa przy każdej prędkości od 0 km/h do 180 km/h.

Układ aktywnego sterowania tylnych kół skrętnych - Rear Active Steer (standard w FX50S)


Zwiększa stablilność przy dużych prędkościach. Od układów biernego sterowania tylnych kół skrętnych, system Infiniti odróżnia elektronicznie sterowanie i napędzanie silnikiem, umożliwiające niezwykle precyzyjne skręcanie tylnych kół w zakresie aż do jednego stopnia. Jest to pierwszy system tego rodzaju dostępny w samochodzie typu SUV.

Sztywność podwozia

Poprawia prowadzenie pojazdu. FX jest wyjątkowo mocny, a konstrukcja jego podwozia zapewnia idealny rozkład masy przód-tył i stosunkowo niskie położenie środka ciężkości. Obie te cechy zwiększają bezpieczeństwo podczas skręcania.

Tarcza bezpieczeństwa - Safety Shield

Gwarantuje właścicielowi Infiniti, że jego samochód cały czas zachowuje się tak, aby zapewnić mu maksymalne bezpieczeństwo. Każdy element bezpieczeństwa Infiniti został tak technologicznie opracowany, aby stać się integralną częścią kompleksowej tarczy bezpieczeństwa.

Tarcza ta działa jak kapsuła ochronna dookoła samochodu - rozpoznaje zagrożenia, ostrzega kierowcę, działa z wyprzedzeniem gdy to niezbędne i pomaga zminimalizować stopień uszkodzeń i obrażeń, jeśli nie można uniknąć zderzenia.

Wyjątkowo silna konstrukcja

Zmniejsza ryzyko obrażeń w zderzeniach. Nadwozie FX jest 1,6 razy bardziej odporne na skręcanie i aż 3,4 razy bardziej odporne na zginanie niż nadwozie modelu poprzedniej generacji.

System monitorujący poziom ciśnienia w oponach - Tyre Pressure Monitoring (standard we wszystkich wersjach)

Pozwala nie martwić się o stan opon. Czujniki wewnątrz każdego koła wysyłają odczyt ciśnienia powietrza we wszystkich czterech oponach do wyświetlacza na desce rozdzielczej, gdzie kierowca może natychmiast zauważyć najmniejszą nieprawidłowość. Lampka ostrzegawcza zapali się, jeśli ciśnienie w którejkolwiek z opon spadnie poniżej 75% normalnego poziomu.

System kontroli dynamiki pojazdu z kontrolą trakcji - Vehicle Dynamic Control with Traction Control (standard we wszystkich wersjach)

Pomaga zapobiegać wpadaniu w poślizg i poprawia trakcję. System kontroli stabliności Infiniti obejmuje elektroniczne zabezpieczenia przed buksowaniem kół i sytuacjami podsterowności lub nadsterowności na śliskich nawierzchniach. System automatycznie dostosowuje siłę hamowania i moment obrotowy silnika, pomagając kierowcy utrzymać samochód na wyznaczonym torze ruchu.



źródło: Infiniti

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Infiniti FX zdobywa 5 gwiazdek w testach EuroNCAP