Portal V10  »  Aktualności  »  Infiniti wkracza na polski rynek!
Infiniti EX37

Infiniti wkracza na polski rynek!

2008-06-25 - K. Chojnowska     Tagi: Infiniti
Infiniti Europe, najnowsza na rynku europejskim marka samochodów luksusowych, ogłasza współpracę z Grupą PGD jako swoim dystrybutorem na polskim rynku. Centrum Infiniti Warszawa rozpocznie działalność w październiku 2008 roku.

Grupa PGD została wybrana do reprezentowania Infiniti przed polskimi klientami, z uwagi na jej doświadczenia w sprzedaży innych luksusowych marek w głównych aglomeracjach miejskich.
Równie duże znaczenie ma pasmo sukcesów Grupy PGD w sprzedaży samochodów w Polsce w ostatnich kilku latach, osiągnięte dzięki wprowadzeniu nowego poziomu obsługi w handlu samochodami. Sprzedaje ona tak różne marki samochodów jak Volvo, Ford, Nissan, Skoda oraz Suzuki i jest największą grupą dealerską w Polsce. Kluczem do sukcesu Infiniti w Europie, sprawdzonym na innych rynkach, jest najwyższy poziom obsługi klienta i stopień jego zadowolenia, osiągany dzięki znakomitym samochodom oraz wielkiemu doświadczeniu w sprzedaży i obsłudze posprzedażnej. Podstawą działania jest strategia o nazwie Total Ownership Experience (TOE) - Doświadczanie Pełni Posiadania. „Grupa PGD ma znakomite doświadczenie w sprzedaży samochodów różnych marek, włączając w to najbardziej luksusowe. Jej zaangażowanie w ideę Infiniti, uzupełnienia ekscytujących, technicznie nowoczesnych, luksusowych i terenowych samochodów, wysokowartościowymi usługami dla klienta, przekonały nas, że są najlepszym partnerem w Polsce” - uzasadnia wybór Jim Wright, wiceprezes Infiniti Europe.„Zbudowanie całkowicie nowej sieci dystrybucji Infiniti w Polsce jest ekscytującym wyzwaniem dla Grupy PGD” - komentuje Jacek Drogosz, Prezes PGD. „Wierzymy, że nasze doświadczenie, zapewni Infiniti dobry start na polskim rynku”.
Na początek, ofertę Infiniti stanowić będą cztery ekscytujące, piękne i frapujące pojazdy wysokiej klasy: dwa wielce wyróżniające się samochody terenowe - nowy luksusowy terenowy coupé EX37 i luksusowy sportowo-terenowy FX oraz zbierające nagrody modele G37 i G37 Coupe. Każdy model Infiniti będzie zaprojektowany dla wyjątkowych potrzeb polskich i europejskich klientów, dostosowany do ostrych norm jakości i szczególnych warunków jazdy.

Gama Infiniti

FX
FX to już druga generacja dużego sportowego SUV-a (długość 4,87 m, rozstaw osi 2,89 m), która zadebiutowała podczas tegorocznych targów w Genewie. Nieprzypadkowo model ten określany jest jako sportowy pojazd typu crossover - powstał bowiem na płycie podłogowej G37 sedan i G37 Coupé. Pod maską Infiniti FX50 pracuje 32-zaworowy silnik V8 o pojemności 5 litrów i mocy 390 KM, lub w FX37 motor V6 o pojemności 3,7 litra i mocy 320 KM. W FX montowana jest siedmiobiegowa automatyczna przekładnia z trybem manualnym. Infiniti przenosi napęd na wszystkie koła, zaś za rozdział momentu odpowiedzialny jest zaawansowany system ATTESA-E TS współpracujący z ESP i TCS. W optymalnych warunkach Infiniti jest w 100 procentach autem tylnonapędowym, jeżeli jednak któreś z kół wpadnie w poślizg, do 50 procent momentu trafi na przednią oś. W tym modelu montowany jest aktywny system zawieszenia, przednie lampy doświetlające zakręty, tylne lampy wykonane z diod LED oraz elektronicznie sterowny system tylnych kół skrętnych.

EX
EX37 to kolejna tegoroczna nowość Infiniti, a zarazem mniejszy pojazd typu crossover w gamie japońskiej firmy, co nie oznacza wcale, że mały. Z długością wynoszącą 4,63 m i rozstawem osi równym 2,8 m nie ma się czego wstydzić w porównaniu z europejskimi SUV-ami innych producentów. Do napędu EX37 wykorzystano silnik V6 o mocy 320 KM, który współpracuje z siedmiobiegową przekładnią automatyczną z możliwością wyboru przełożeń przełącznikami przy kierownicy. Prędkość maksymalna tego reprezentacyjnego pojazdu sportowego to aż 240 km/h, do setki przyśpiesza zaś w czasie 6,2 s. Pojazd korzysta z tego samego zaawansowanego systemu napędu na cztery koła co większy FX, a to gwarantuje dobrą trakcję w każdych warunkach pogodowych. W wyposażeniu standardowym otrzymamy m.in. 6 airbagów, dwustrefową klimatyzację czujnik deszczu, tempomat, system audio z siedmioma głośnikami, elektrycznie regulowane przednie fotele i składane oparcie tylnej kanapy. W ofercie znajdziemy także model GT w jeszcze bogatszej specyfikacji.

G37
G37 to klasyczna limuzyna klasy wyższej z tylnym napędem lub opcjonalnie z napędem na obie osie. To auto przeznaczone zarówno dla osób, które lubią prowadzić, jak i dla tych chętniej zajmujących tylną kanapę. Infiniti G ma długość 4,77 m i rozstaw osi wynoszący aż 2,85 m. Pod maską znalazł się znany silnik V6 o pojemności 3,7 litra i mocy 320 KM, który w zależności od wersji rozpędza usportowioną limuzynę do setki w czasie 5,8-5,9 s. Jak przystało na przedstawiciela segmentu luksusowych sedanów, zamawiając go można wybierać między sześciobiegową skrzynią manualną i siedmiobiegowym automatem z opcją zmiany sekwencyjnej. G37 ma także duży 450-litrowy bagażnik i świetne wyposażenie standardowe, wśród którego znajdziemy m. in. 6 airbagów, dwustrefową klimatyzację, czujnik deszczu i parkowania, tempomat, system audio z siedmioma głośnikami, wielofunkcyjną kierownicę (elektrycznie regulowaną), rękaw do przewożenia nart i reflektory biksenonowe. Lista opcji jest dłuuuga …

G37 Coupé
G37 Coupé to auto dla indywidualistów, którzy cenią sobie dynamiczną jazdę i przede wszystkim wygląd zewnętrzny pojazdu. Ten model to typowy przedstawiciel klasy dwudrzwiowych sportowych aut 2+2, którego rozstaw osi wynosi aż 2,85 m. Wersja Coupe jest krótsza od sedana G37, na bazie którego powstała, tylko o 100 mm. Czym różni się od innych pojazdów tego typu? Ma układ skrętu wszystkich czterech kół - nie pokonuje więc zakrętów, ale je wręcz pożera. Oczywiście jak przystało na przedstawiciela luksusowych pojazdów dwudrzwiowych, G37 Coupé ma napęd na tylne koła. Dodajmy do tego wysoką prędkość maksymalną równą 250 km/h i tylko 5,9 s., które dzielą to auto od osiągnięcia prędkości 100 km/h. Moc silnika to imponujące 320 KM, zaś dostępna opcjonalnie automatyczna przekładnia ma aż siedem biegów i może pracować w trybie manualnym. Standartowo G37 Coupé ma - jak przystało na sportowca - sześciobiegową przekładnię ręczną. Wyposażenie jest oczywiście kompletne.

Najistotniejsze zmiany w porównaniu do modeli z rynku amerykańskiego

Automatyczna skrzynia biegów
· przeprogramowanie adaptacyjnego układu sterowania zmianą biegów w nowej siedmiostopniowej automatycznej przekładni tak, by zredukować nierówność pracy i zapobiec niepożądanym zmianom przy pokonywaniu zakrętów lub wjeżdżaniu pod górę: w rezultacie automat odzwierciedla zachowanie manualnej skrzyni biegów
· precyzyjne dostrojenie momentów zmiany przełożeń, żeby zapewnić większe zróżnicowanie w trybach pracy skrzyni (tryb standardowy i sportowy)
· ograniczenie poślizgu dzięki zmodyfikowanemu systemowi lockup i zastosowaniu hamowania silnikiem dla większej kontroli nad pojazdem
· skoncentrowanie się na ekonomicznym zużyciu paliwa, poprzez zastosowanie siódmego przełożenia z nadbiegiem, przydatnego podczas dalekich podróży

Manualna skrzynia biegów
· lżej działające sprzęgło
· zmniejszenie drgań dźwigni zmiany biegów

Silniki
· nowe oprogramowanie silników V6 i V8 w celu dostosowania ich do normy emisji spalin Euro 5

Podwozie/prowadzenie
· zmiana ustawień amortyzatorów, sprężyn oraz ulepszenie tulei wahaczy
· skorygowanie ustawień amortyzatorów uwzględniające wyższe średnie prędkości (>160 km/h) i nawierzchnie europejskich dróg
· przywrócenie elektronicznych amortyzatorów (FX), dla sprostania europejskim oczekiwaniom dotyczącym komfortu jazdy
· przeprogramowanie systemu stabilizacji toru jazdy (ESP), dla zwiększenia płynności reakcji samochodu

Układ kierowniczy
· reakcje układu kierowniczego zostały zmienione tak, by mogły poradzić sobie z wyższymi średnimi prędkościami, szczególnie w przypadku modeli sportowych wyposażonych w aktywny system skrętu wszystkich kół
· w rezultacie otrzymano maksymalną stabilność przy wysokich prędkościach i zmniejszono prawdopodobieństwo ostrych reakcji na niewielkie ruchy kierownicą podczas szybkiej jazdy (syndrom „kichnięcia”)

Hamulce
· większe tarcze dla bardziej wydajnego odprowadzania ciepła,
· unikalne 18-calowe koła ze stopu metali lekkich mogące pomieścić większe zaciski hamulców (18 cali w G37 i 20 cali w FX37)
· miększy pedał hamulca, tak by łatwiej można dozować siłę hamowania

Komfort akustyczny
· doskonalsze tłumienie hałasu przy wysokich prędkościach dzięki:
o nowym uszczelkom w drzwiach,
o przeprojektowanym ramionom wycieraczek,
o ulepszonej izolacji akustycznej w słupku A
o dodatkowemu materiałowi pod nogami kierowcy i pasażera, wygłuszającemu hałas wytwarzany przez koła samochodu
o dodatkowa izolacja silnika, dla zniwelowania poziom hałasu przy wyższych prędkościach obrotowych
o stuningowanie układu wydechowego tak, by uatrakcyjnić dźwięk podczas przyspieszania; mimo wykorzystania do jego budowy tych samych materiałów co w wersjach amerykańskich, dźwięk tłumika odmian europejskich jest unikatowy.

Jakość wykończenia
· grubsze o 40% dywaniki we wszystkich modelach
· przeprojektowane progi drzwiowe
· nowe satynowe chromowane wewnętrzne klamki pasujące do dźwigni zmiany biegów
· matowe skórzane wykończenie pasujące do paneli drzwiowych
· poprawione przełączniki do ogrzewania i wentylowania foteli
· ulepszone wyświetlacze zestawu wskaźników deski rozdzielczej

Komfort
· szersze poduszki foteli sportowych gwarantujące lepsze podparcie, dzięki regulowanym bokom oparcia
· poprawione ustawienia czujników parkowania - zmniejszona odległość, przy której rozlega się ostrzegawczy sygnał dźwiękowy
· poprawione ustawienia adaptacyjnych lamp przednich: pełna funkcjonalność przy najwyższych prędkościach
· skuteczniejsze pióra wycieraczek i ulepszony spryskiwacz - dostosowane do wyższych średnich prędkości

Pozostałe zmiany:
· zmieniony bagażnik: pod podłogą miejsce na apteczkę i trójkąt ostrzegawczy
· nowe symbole graficzne na desce rozdzielczej (zastąpiły angielskie napisy)
· miejsce na tablice rejestracyjne przystosowane do europejskich wymiarów



źródło: Mototarget

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
1

Komentarze do:

Infiniti wkracza na polski rynek!

Infiniti wkracza na polski rynek!
Bartek. 2008-06-29 13:48
Mercedes i BMW- Miejcie się na baczności!